Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Zilver bestellen bij Doijer en Kalff


Greener

Aanbevolen berichten

logo_96.jpg.618e7cc7f356a1576bc1067eb5f22f41.jpg

Deze review gaat over het bedrijf Doijer & Kalff en mijn ervaringen hiermee.

 

Doijer en Kalff is opgericht in 1825 als bank waarbij de nadruk lag op veilige investeringen.

Dat dit bedrijf nog steeds bestaat wil wat zeggen tegenwoordig dus je kunt er enigsinds al vanuit gaan dat het een betrouwbare bron is.

 

Gebouw_DoijerKalff_1925-2.jpg.9e0679640c5577904af6486a904d53af.jpg

Doijer & Kalff, eerste bankgebouw

 

Globale indruk

Aangezien ik al sinds 2000 fysiek in metalen (en andere goederen die mijn interesse wegdragen) investeer heb ik ook aankopen gedaan Bij D&K.

Alle bestellingen zijn zonder noemenswaardige problemen verlopen.

Alles werd binnen korte tijd verzonden en was er eens iets niet op voorraad dan krijg je een mail dan wel een belletje.

Bovenstaande betreft bestellingen middels bezorging.

 

Afhalen

Wat ik erg fijn vind is dat je bij D&K ook gewoon je bestelling af kan halen.

Zij doen ook niet moeilijk als je maar een paar muntjes komt halen of grotere bestellingen.

Wederom een mailtje of een belletje waarin D&K aangeeft dat je bestelling voor je klaar ligt.

 

Kom je eenmaal aan bij het bedrijf duurt het even voor je naar binnen mag aangezien ze middels de vele camera's een risicoinschatting maken. (Eerlijkheidshalve vermelden dat dit een tijdje terug was toen ze in een tijdelijk gebouw zaten)

Ben je eenmaal binnen krijg je een goede stoel, goede koffie en je metaal.

Er zit meteen een goed gesprek bij over de huidige koers en de toekomst wat ik altijd leuk vind aangezien maar weinig mensen in mijn omgeving iets weten over metalen :rolleyes:

 

Alle baren die ik daar heb aangekocht waren netjes verpakt in originele hun originele seal en de bullion munten waren weer perfect van een pvc capsule voorzien.

Geen vieze vingers op je mooie munten en baren, precies zoals ik het graag zie. (Er zijn aanbieders die hier anders mee omgaan!)

Dit alles weer in een goede bubbelenvelop en dat weer in een leuk sjiek tasje van D&K. (De leuke tasjes alleen bij afhalen)

 

D&K heeft altijd zeer scherpe prijzen, veel op voorraad en gigantisch goede en persoonlijke service.

Service vind ik persoonlijk ook een hoop waard vandaar dat D&K aan mij een goede klant heeft.

 

Site:

 

https://www.doijerkalff.nl/

 

Contact:

 

Doijer & Kalff B.V.

Terbregseweg 6

3056 JW ROTTERDAM

info@doijerkalff.nl

Tel. : +31 (0)10 - 254 00 80

Fax. : +31 (0)10 - 254 00 89

 

Tip van Greener:

 

Kijk eens naar de zilveren 10 ounce Lunar draak.

Zelfs al mocht de zilverprijs flink dalen blijft de munt toch aardig wat waard door zijn verzamelaarswaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bedankt Greener voor je review over Doijer en Kalff. Ik heb een aantal mensen in mijn omgeving die hier ook goed besteld hebben en hun ervaringen zijn prima. Enige wat ik wel eens hoor is dat ze vanwege de drukte later kunnen uitleveren en hun contact via de mail soms wat langer kan duren. Ik heb hier zelf niet besteld dus spreek niet uit eigen ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mooi dat jij een eerste post hierover hebt gemaakt Greener, ik zal mijn ervaring met D&K er ook aan toevoegen. Ik heb het afgelopen jaar meerdere bestellingen bij ze gedaan, dus zo lang als jij al zilver prept ben ik jaloers op! Al zou goud nog meer rendement hebben gegeven, maar dat terzijde ;)

 

Algemeen cijfer

Ik geef ze een 8. Ruim voldoende, maar niet perfect.

 

De voors

Wat ik erg goed vind aan D&K is hun zeer ruime assortiment. Ik heb bij hun dan ook vooral de minder gangbare munten als de Mexicaanse libertads gekocht. Of kleine, handzame Canadese maple leafs van 1/10oz. (ja ja, premium is een stuk hoger, ik weet dat velen dit een slechte investering vinden, ikzelf denk daar anders over ;))

Hoop niet dat het 'ongepast' is dat ik ook goud van Doijer en Kalff in dit topic gooi. Het gaat denk ik meer om de aanbieder in dit geval.

 

De tegens

Het lijkt een lange lijst, maar het valt mee hoor, even in de mierenneuker-mode :)

Ik heb een paar kleinere issues met ze gehad, maar nooit dusdanig dat ik daardoor of daarna niet meer bij ze wilde bestellen. Uiteindelijk kwam het allemaal op z'n pootjes terecht. Zoals Mr. Gold ook beschrijft heb ik een paar keer een bestelling gedaan waar bv was aangegeven dat de levertijd 5 dagen (of een andere van 14 dagen) was, maar het duurde uiteindelijk ruim 2 x zo lang. Ik werd hiervan niet pro-actief op de hoogte gesteld (een simpel mailtje had kunnen voldoen) dus dan ging ik zelf mailen. Toen ik na 3 dagen geen reply kreeg, ging ik bellen. Dan werd me toegezegd dat ik teruggebeld zou worden, maar dat gebeurde niet. 2 dagen later kreeg ik het pakket alsnog, dus dat was okee. Maar helemaal netjes vind ik het zo niet.

 

Een andere keer stonden produkten voor prijs X in de site, maar toen ik inlogde en ze in m'n shopping basket deed, stonden ze daar opeens voor een hogere prijs Y in. Toen ik ging bellen had ik de indruk dat de jonge stem aan de andere kant van de lijn er minder van snapte dan ikzelf (ben zelf aardig thuis in websystemen) maar hij kreeg het in ieder geval niet gefixt. Een uurtje later belde hij mij terug, ze konden het niet oplossen, maar hij kon wel een handmatige order aanmaken. Dat ging dan ook verder goed.

 

Tot slot een dingetje over hun verzending: hun pakketjes vind ik aan de buitenkant niet zo heel erg netjes verpakt. Wel veel dik security tape er omheen, maar bv AmsterdamGold doet er ook dikke plastic band omheen. Ook hun stickertjes 'niet bij de buren afgeven' zagen er iets te simpel uit, gewoon geprint en lelijk uitgeknipt. Zo belandde ook toch een keer een pakket bij de buren. Een klachtmail daarover heb ik nooit wat op teruggehoord. Dat was weliswaar nog in de tijd dat ze met TNT Post of PostNL verstuurde, inmiddels doen ze het met UPS en die vind ik veel beter overkomen.

 

Kortom, had wel bijna elke keer iets, maar vond het toch maar kleinere issues. Zou rustig weer opnieuw bij ze bestellen. Met name vanwege hun goeie assortiment goud en zilver, en alle keren heb ik keurig ontvangen wat ik bestelde, soms wat met vertraging maar ook 'exotischer' combinaties kwamen goed binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me zorgen om maak is dat als je bij een Nederlands bedrijf bestelt dit wordt geregistreerd en aan de overheid bekend wordt gemaakt. Zodat in tijd van nood de overheid tot confiscatie kan overgaan. Ik heb tot nu toe alleen goud en zilver via eBay besteld. Overigens niet echt veel tot nu toe, essentielere zaken hebben de prioriteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

net is er weer ruim 2 kilo aan huis gebracht :D

 

en dat gaat niet op mijn naam de boeken in

ik bestel/ontvang al een jaar van marcel de muntenverzamelaar

 

Groet jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik me zorgen om maak is dat als je bij een Nederlands bedrijf bestelt dit wordt geregistreerd en aan de overheid bekend wordt gemaakt. Zodat in tijd van nood de overheid tot confiscatie kan overgaan. Ik heb tot nu toe alleen goud en zilver via eBay besteld. Overigens niet echt veel tot nu toe, essentielere zaken hebben de prioriteit.

 

Je kunt je gouden munten ook kopen bij een winkel zoals bijv. van Mastrigt in Rotterdam. Afhalen en contant betalen en het wordt nergens geregistreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bestelling bij solidor, het zelfde adres als doijer en kalff, is nog niet binnen.

Vorige week gebeld:

"dat is vreemd ik vermoed dat u bestelling volgende week echt geleverd wordt"

 

Vandaag weer gebeld:

"ja er zijn grote bestellingen gedaan en we mogen maar een beperkte hoeveelhied per dag uitleveren uit het depot"

 

Ik geloof van het laatste verhaal helemaal niks en dus hebben ze nu al tien min punten van mij.

Ik geef niks om een vertraging maar hou me niet met verhaaltjes aan de lijn.

Ik heb nog liever dat ze zeggen dat een besteling een maand duurd en me na drie weken blij maken, maar dat schijnt geen een middenstander tegenwoordig nog te snappen. Ze beloven gouden bergen die ze niet kunnen waarmaken, voor mij is het dan vaak einde oefening.

Ben benieuwd wanneer eea geleverd gaat worden, morgen staan er twee weken op teller sinds de internet order eruit is gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je graag anoniem wilt blijven kun je zelf je metalen ophalen en contant betalen. Ik heb zelf alleen ervaring bij D&K. Onder een verzonnen naam een telefonische bestelling gedaan. Opgehaald en contant betaald. Er is geen legitimatie aan te pas gekomen. Erg prettig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer gebeld:

"ja er zijn grote bestellingen gedaan en we mogen maar een beperkte hoeveelhied per dag uitleveren uit het depot"

 

Momenteel is er gewoon veel vraag naar fysiek PM, vergeet niet dat al deze handelaren vrijwel niets op voorraad hebben. Ze zijn dus volledig afhankelijk van hun toeleveranciers en als de vraag wereldwijd toeneemt lopen de levertijden op. Ik had laatst ook zoiets, 5-7 werkdagen levertijd was de indicatie en de daadwerkelijke levertijd was 3 weken.

Wat wel vervelend is dat je een beetje aan het lijntje word gehouden, beter zou het zijn als je bullion leverancier gewoon uitlegt waarom er een vertraging is, persoonlijk kan ik dat soort eerlijkheid wel waarderen. Mijn adresje was daar gewoon heel eerlijk in, je moet alleen wel even zelf navraag doen. Nu ik dat weet en meerdere transacties met succes heb afgerond ben ik daar voor de toekomst ook niet meer zo onzeker over.

 

Vergeet ook niet dat er momenteel veel nieuwe spelers op de bullion markt bijgekomen zijn en dat ze liever geen al te lange levertijden opgeven in de angst daardoor klandizie mis te lopen, althans dat vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt als een bus.

Ik loop nu ongeveer 12 jaar mee in het wereldje en als er crisis is schiet de vraag naar metaal omhoog.

Uitlevering kan dan erg lang duren.

Wel is het dan netjes om dit eerlijk aan te geven.

Een paar maanden geleden kon de Perth Mint in Australie niet eens aan de vraag voldoen en die slaan en gieten bijna dag en nacht!

(Om te laten zien hoe groot de vraag is...)

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees de laatste maanden al dat er veel mensen zijn die klagen over de 'hoge premiums' boven de spotprijs, veelal Amerikanen die gewend zijn weinig boven de spotprijs te betalen voor hun eagles.

Anderzijds lees je ook verhalen van mensen die bijna het dubbele betalen van de spotprijs om een eagle of maple leaf te bemachtigen, ik heb berekend dat mijn leverancier zo'n €4,50 per ounce boven de spotprijs verkoopt. Tja... dat is veel geld maar als je je realiseert dat de spotprijs voornamelijk bepaald is door de prijs van papier PM dan valt het misschien nog wel heel erg mee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

, ik heb berekend dat mijn leverancier zo'n €4,50 per ounce boven de spotprijs verkoopt. Tja... dat is veel geld maar als je je realiseert dat de spotprijs voornamelijk bepaald is door de prijs van papier PM dan valt het misschien nog wel heel erg mee :D

 

Zodra de papierhandel en alle andere rommel door het putje gaat komt heel even de "echte" waarde voorbij en dan gaan de koersen van PM enorm doorschieten. Ik hoop op tijd te kunnen 'verzilveren'.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om te weten is ook dat als de PM prijzen zakken als bakstenen, de premiums alleen maar hoger worden.

(Mogelijk om de winst van de handelaren te verzekeren)

Sterker nog, stel dat een troy ounce aan zilver nu zou zakken naar 5 euro zul je blij zijn.

Alleen zal er dan in het geheel geen uitlevering meer zijn en heb je dus niets aan deze lage prijzen...

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je graag anoniem wilt blijven kun je zelf je metalen ophalen en contant betalen. Ik heb zelf alleen ervaring bij D&K. Onder een verzonnen naam een telefonische bestelling gedaan. Opgehaald en contant betaald. Er is geen legitimatie aan te pas gekomen. Erg prettig!

 

Dat verbaast me dan wel. Dit is dan wel een heel makkelijke manier om zwart geld wit te wassen. Zodra je euros omgezet zijn in goud is het niet meer te traceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bestelling bij Solidor is binnen.

Heeft dus 18 dagen geduurd tussen bestellen en leveren.

Op het idee dat ik met een smoesje werd afgedaan verder niks te klagen.

Duidelijke site, koers info, en makkelijk bestellen.

 

Als er dan iets te klagen is: wat een klein pakketje, zo'n buisje van 25 munten stelt niks voor 823 gram dus nog geen pak suiker en 1/6 ? van het volume.

En dat kost dan ongeveer 600 euro.

 

Laat staan dat je goud koopt, als je dan 14.000 euro er tegenaan gooid heb je 10 hele muntjes van 31.1 gram.

Maar goed dat weet je als je eraan begint.

 

Grt,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met de aangegeven tijd?

De, uit mijn hoofd, vier dagen of de twee weken die er ook ergens staat?

 

Het is volgens het adress dezelde, solidor en D&K ?

 

Mischien had ik gewoon pech, er zal heus wel een reden zijn geweest, ik heb wel al meer reviews gezien waarbij een week ruim overschreden werd!

 

Maar nogmaals verder niks mis mee!

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met de aangegeven tijd?

De, uit mijn hoofd, vier dagen of de twee weken die er ook ergens staat?

 

Het is volgens het adress dezelde, solidor en D&K ?

 

Mischien had ik gewoon pech, er zal heus wel een reden zijn geweest, ik heb wel al meer reviews gezien waarbij een week ruim overschreden werd!

 

Maar nogmaals verder niks mis mee!

 

Grt

Kans

 

Ik bestel meestal artikelen met een levertijd code 5 (5 werkdagen) en krijg deze een week later thuisbezorgd. Soms een of twee dagen later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb nu meerdere bestellingen gedaan bij D&K en ik moet zeggen dat ze altijd leveren zij het wat laat als de vraag in een korte tijd omhoog gaat. Zo had ik troy ounce munten gekocht die een levertijd van 1 dag hadden volgens de site en die pas na 2 weken binnen waren. Na 2 dagen na de bestelling was de levertijd dan ook flink opgeschroefd op de site.

 

Tevens is het handige van UPS dat je het ook kan afhalen mocht je niet thuis zijn op de dag van levering. Gewoon de code gebruiken van het formulier dat je krijgt van de gemiste levering op de site om in te loggen en voila je kan gaan afhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...