Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vraag aan de messenmakers op deze forum


unknown king

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Verder kan je ook het blad van een oude handzaam nemen en hier een mes uit snijden (werkt meestal ook prima). Of je koopt een behangmes (15 euro) en je sloopt t mes eruit en bouwt m naar believen om

 

Oude vijlen uit de kringloop.. Heb je wat dikker materiaal maar ook meer werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo, Ik ben Tijs 38 jaar. Ik ben op zoek naar een messen maker voor een aantal lemmeten die niet de hoofdprijs vraagt maar wel goeie kwaliteit staal etc. Ik zou namelijk graag een koksmes lemmet en een aantal houtsnij mesjes lemmeten en eventueel een bijtel lemmet willen bestellen. Ik wil zelf de handvaten gaan houtsnijden. Is er hier iemand die dat kan en met mij hier over wilt praten ?

 

B.v.d. Tijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Ik ben Tijs 38 jaar. Ik ben op zoek naar een messen maker voor een aantal lemmeten die niet de hoofdprijs vraagt maar wel goeie kwaliteit staal etc. Ik zou namelijk graag een koksmes lemmet en een aantal houtsnij mesjes lemmeten en eventueel een bijtel lemmet willen bestellen. Ik wil zelf de handvaten gaan houtsnijden. Is er hier iemand die dat kan en met mij hier over wilt praten ?

 

B.v.d. Tijs

@tom666 is hier wel de echte messenmaker naar mijn weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Ik ben Tijs 38 jaar. Ik ben op zoek naar een messen maker voor een aantal lemmeten die niet de hoofdprijs vraagt maar wel goeie kwaliteit staal etc. Ik zou namelijk graag een koksmes lemmet en een aantal houtsnij mesjes lemmeten en eventueel een bijtel lemmet willen bestellen. Ik wil zelf de handvaten gaan houtsnijden. Is er hier iemand die dat kan en met mij hier over wilt praten ?

 

B.v.d. Tijs

Wat is je budget, maw hoe realistisch is je vraag? Aan welk staal had je zelf gedacht?

 

Edit: Dit is bvb een leuk vertrekpunt: http://brisa.fi/steel/rwl-34/rwl-34-5-2x40x500-mm.html begrijp je wat er dan nog bijkomt van kost als je een 3-tal werkuren rekent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, Ik ben Tijs 38 jaar. Ik ben op zoek naar een messen maker voor een aantal lemmeten die niet de hoofdprijs vraagt maar wel goeie kwaliteit staal etc. Ik zou namelijk graag een koksmes lemmet en een aantal houtsnij mesjes lemmeten en eventueel een bijtel lemmet willen bestellen. Ik wil zelf de handvaten gaan houtsnijden. Is er hier iemand die dat kan en met mij hier over wilt praten ?

 

B.v.d. Tijs

 

Kijk eens hier. Goede messen voor weinig.

 

http://brisa.fi/

 

Kun je zelf je handvat maken. Hier ook :

 

http://smederijalkmaar.nl/shop/59/Knife%20blanks%20en%20DHZ%20kits.html

 

Je moet wel staal nemen wat reeds gehard is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...