Ga naar inhoud
GENEGEERD

De prepper en zijn huisdier


Floshtf

Aanbevolen berichten

Naast dat veel mensen een hond hebben (zie ander topic), zijn er nog veel meer huisdieren. Wat heb je geregeld voor je dier? Wat als je je huis moet verlaten? Neem je je konijn, cavia, poes, leguaan, gans, parkiet mee? Of......(bbrrr).

Zijn hier mensen die een vogel hebben? Hoe zou je die meenemen?

Ik heb voor thuis zelf een voorraad voedsel, maar het zou wel een probleem zijn om bijv. in de winter mijn vogel mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hier ook.

Als heel de straat in paniek rotzooi in de auto aan het gooien is pak ik "rustig" het kattenmandje inclusief kat.

Voor het sluiten van de deur geef ik de visjes nog wat te eten en wens ze succes.

En dan met de vlam in de pijp naar de BOL :rolleyes:

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik zie dat dit topic alweer bijna 2 maanden oud is maar ik heb hier een stukje tekst die ik graag met jullie zou willen delen. Ik heb namelijk een tijdje terug gezocht naar informatie over huisdieren tijdens een noodsituatie en er is eigenlijk maar weinig goede informatie over te vinden.

Ik heb deze tekst ergens van het internet geplukt (ik weet ook niet meer waar ik het precies vandaan heb gehaald) en ik weet ook niet of ik het zomaar hier mag plaatsen. Ik wacht even op jullie reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat dit topic alweer bijna 2 maanden oud is maar ik heb hier een stukje tekst die ik graag met jullie zou willen delen. Ik heb namelijk een tijdje terug gezocht naar informatie over huisdieren tijdens een noodsituatie en er is eigenlijk maar weinig goede informatie over te vinden.

Ik heb deze tekst ergens van het internet geplukt (ik weet ook niet meer waar ik het precies vandaan heb gehaald) en ik weet ook niet of ik het zomaar hier mag plaatsen. Ik wacht even op jullie reactie.

 

Hoi Angelique. Regelmatig zit er copyright op stukken en kan het niet zomaar geplaatst worden. We vragen meestal om de eerste alinea te quoten en dan de bronvermelding erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Er zijn doeltreffende manieren waarop u zich op noodomstandigheden kunt voorbereiden. Het belangrijkste is om op voorhand voorzieningen te treffen die de veiligheid van dieren tijdens een evacuatie bevorderen. Er zijn gelukkig middelen waarvan u hiervoor gebruik kunt maken. Ongeacht de aard van de noodsituatie, en ook als men u het tegenovergestelde belooft: u kunt er nooit van uitgaan dat u binnenkort weer terug naar huis kunt om uw dier alsnog op te halen."

 

*Bron: PETA Netherlands http://www.peta.nl/feat/disaster.asp

 

En volgens mij heb ik de text toen zelfs ergens anders vandaan gehaald, niet bij PETA. Maar goed deze keer dus wel. Bedankt voor het wissen! Dat was erg snel :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een hond en een aquarium, maar heb alleen voer voor de hond op voorraad. mijn hond is mijn maatje en ik weet dat hij mij zal beschermen in geval van nood. Andere huisdieren zie ik alleen als een nadeel als je ze mee moet slepen. huisdieren die niet zelfstandig bij je blijven vertraag je alleen. tijdens een shtf of een bug out kan je niet traag zijn. eveneens ben je tijd en ruimte kwijt tijdens het vervoeren van de dieren en de benodigtheden, dit kan je beter gebruiken voor je preps.

 

Als ik dieren zou hebben die niet mee zou kunnen nemen dan zou ik ze gewoon vrijlaten. ze kunnen tijdens een shtf beter voorzichzelf zorgen dan dat wij het kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hond is inderdaad duidelijk.

Heb verder nog 2 konijntjes, echt kleintjes. Zit geen vlees aan dus hoef ze ook niet op te eten (gelukkig, hehe). Heb behoorlijk wat voer op voorraad voor ze.. denk dat ik ze in eerste instantie wel mee zou nemen, maar dat ligt natuurlijk aan hoe je ervandoor gaat. Als dat met de auto is kunnen ze er wel bij, als dat lopend is wordt het een ander verhaal. Wat ga je dan doen met 2 konijnen in je bob? Dan gaan ze vanzelf wel dood van de stress. Als 't niet anders kon zou ik ze dan loslaten op een plek waar ze de meeste kans van overleven hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de link Angelique, het staat daar goed op een rijtje. In mijn geval gaan de dieren ook gewoon mee als het ook maar enigzins mogelijk is (2 katten). Wel heb ik ooit een noodsticker voor op de voordeur besteld bij de Sofia stichting ( http://www.sophia-vereeniging.nl/nl/noodsticker ) in de tijd dat die nog gratis was. Bij SHTF heb je er niet veel aan, maar tijdens het gewone leven misschien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wellicht een handige prep voor de viervoeter: http://petaccessorize.com/handi-drink-portable-water-dispenser/

Handi-Drink-Portable-Water-Dispenser.jpg.90730f815effa13e79f0b37cdddad766.jpg

 

Weegt niet veel in je BOB en kwa eten kan de hond gewoon van de grond eten of de pan uitlikken? Dan hoef je verder alleen nog een borstel/anti vlooien/tekenmiddel mee en ben je klaar geloof ik. Vergeet echter niet dat ook het water van de hond gefilterd en gezuiverd dient te worden. Dus vul ook deze prep met je Katadynfilter of gooi er een tablet in :).

 

Indien je je viervoeter een tuigje om doet zou die deze spullen uiteraard ook zelf kunnen dragen. Lijkt me niet meer dan logisch dat hij ook zal moeten bijdragen :cool:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier hebben we kippen,kat en hond. de kippen natuurlijk meer vanuit de prepgedachte dat ze eieren leggen, en dat doen ze. aar onlangs waren er problemen met de kippen. Wanneer je daarvoor niet de juiste middelen tot je beschikking hebt, kan het al heel snel afgelopen zijn met dieren. Dat zette mij aan het nadenken. We zijn druk bezig om te preppen voor onszelf en ook een beetje voor ons huisdier, maar we moeten ook vooral niet vergeten dat het wellicht ook handig is om voor de dieren iets van antibiotica in huis te hebben. In ieder geval iets tegen vlooien, luizen en teken en een goed ontwormingsmiddel. Als TSHTF is het nog maar de vraag of deze nu redelijk eenvoudige zaken, nog wel te krijgen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik vroeg me af welk huisdier het beste zou zijn tijdens SHTF.

Deze gedachte kwam bij me op omdat mijn buurmeisje haar eigen paard heeft gekocht en toen dacht ik meteen dat als de SHTF dan gaat dat paard er als een van de eerste aan door mensen die niet voorbereid zijn en dus honger hebben.

Haar paard staat bij een manege en is dus niet in de gaten te houden.

Ik heb zelf een hond en een kat en een aquarium.

Die kat heb je weinig aan maar red zichzelf wel buiten want ze vangt regelmatig muisjes enzo.

Die hond red zichzelf niet en daar zal dus voor gezorgd worden, wat wel een pluspunt is dat hij een goed beveiligingssysteem is.

De vissen in de aquarium gaan het ook niet overleven en de 10 garnalen gaan als avondeten dienen. ;)

Dus mijn mening is dat kippen houden waarschijnlijk het slimste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...