Ga naar inhoud
GENEGEERD

Van Hollandse bodem.


Dreutel

Aanbevolen berichten

Na "Heel Holland bakt", komt er nu een moestuinprogramma in vermoedelijk een soortgelijk format. Het wordt binnenkort uitgezonden door de EO: "Van Hollandse Bodem" heet het. Ik ben benieuwd of mensen uit andere provincies ook mee mogen doen. :)

 

De deelnemers krijgen per aflevering twee oogst-, en twee kookopdrachten, en natuurlijk vallen er elke aflevering deelnemers af.

 

http://vanhollandsebodem.eo.nl/magazine/van-hollandse-bodem-0/#/6/vooruitblik

 

Smakelijk!

:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het NOS journaal van 06 03 2015

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

geeft in nieuwsuitzending (verslaggeefster Marjolein Hogervorst) aandacht aan toenemende wachtlijsten voor moestuintjes.

Mensen willen hun eigen groenten kweken, ze blijven erdoor in beweging. In tuincentra merken ze het ook, er worden veel zaden verkocht.

Weten wat je eet is populair, ondanks het vele werk wat erbij komt kijken.

 

moestuin.jpg.9f4301689c1e854d99d7045aa97df3b3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na "Heel Holland bakt", komt er nu een moestuinprogramma in vermoedelijk een soortgelijk format. Het wordt binnenkort uitgezonden door de EO: "Van Hollandse Bodem" heet het. Ik ben benieuwd of mensen uit andere provincies ook mee mogen doen. :)

 

De deelnemers krijgen per aflevering twee oogst-, en twee kookopdrachten, en natuurlijk vallen er elke aflevering deelnemers af.

 

http://vanhollandsebodem.eo.nl/magazine/van-hollandse-bodem-0/#/6/vooruitblik

 

Smakelijk!

:cool:

 

ze koken in een tent dus ik zie overeenkomsten ja

 

overigens even off-topic die actie van die moestuin potjes, dat vind ik de leukste actie van een supermarkt tot nu toe, dan krijg je niet meer die verhalen van "groenten? die groeien in een zak in de supermarkt!" het is meteen een mooie manier om eens te kijken welke groenten er nog meer heel erg geschikt zijn voor in je tuin, namelijk ik zou zelf niet zo snel op een aubergine komen, dus dat kan je dan nu meteen uitproberen :o

 

en dan weer on-topic, ik denk dat de rage van kookprogramma's langzaam op zijn end zal lopen nu maar het is toch leuk dat ze naast de wedstrijden ook nog andere programma's weten te bedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op hoop van zegen.

zag die man steeds in een moestuin....

Verder nooit aandacht aan besteed.

Ik zelf kan nieteens onkruid onderhouden...:(

 

das het punt met onkruid dat moet je niet onderhouden, als je er iets tegen doet komt het telkens weer terug maar als je al maandenlang troosteloos naar dat "hapklare" stuk grond zit te kijken totdat er eindelijk eens de grondstof voor verse brandnetelthee zich nestelt, dan gebeurt er niks :rolleyes:

 

maar heel erg moeilijk is het niet hoor, gewoon een plantenbak met wat tomatenzaadjes bijvoorbeeld en die dan in de vensterbank zetten ( het liefst aan de zonnige kant ) en elke dag even voelen of de grond nog vochtig is. het isd wel verschrikkelijk leuk en als u kinderen heeft is het ook enorm educatief, en kinderen zullen ook wel blijven kijken of er al iets opkomt en daarmee heeft u dan de perfecte grondwachters ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...