Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers gezocht


kimberley

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik ben een student aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht en voor het vak ‘research’ loopt een opdracht waarbij ik onderzoek doe naar de Apocalyps. Veel filosofische teksten over de dood zijn langs gekomen en heb ik mij in verdiept, maar al snel kreeg ik intresse in ‘doomsday preppers’ wat ik weleens gezien heb op National Geographic channel. Natuurlijk zijn dit extreme gevallen en meteen vroeg ik mij af of het hier ook zo aan toe ging. Na wat artikelen gelezen werd al een hoop duidelijk en de video was voor mij helemaal verhelderend.

 

Toch heb ik nog een aantal vragen en ik hoop dat ik hier wat reacties op krijg. Ik heb bijvoorbeeld wat vragen over de vooroordelen. Of u deze ervaart en wat u ervan vind. In hoeverre u prept, bent u er elke dag mee bezig of is het heel minimaal? Of u al eens een financiële crisis meegemaakt hebt en hoe u deze heeft ervaren. En of er veel acties worden gehouden om mensen bewust te maken wat er kan gebeuren als zo’n financiële crisis toeslaat. Ik ben er in ieder geval over na gaan denken door dit onderzoek en kwam erachter dat ik eigenlijk helemaal niet ben voorbereid op een onvoorziene situatie.

 

(Ik heb toestemming gekregen van Mr. Gold om dit te plaatsen)

 

Alvast bedankt! :)

 

Kimberley

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Kom maar op met die vooroordelen waar we mee te maken krijgen Preppers :-)

 

Ze denken dat we negatieve mensen zijn ;-) Als er een groep is die juist respect voor het leven heeft zijn het wel de preppers en ik heb om mij heen alleen maar levensgenietende Prepper verzameld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @kimberley,

 

Preppen is voor ons een deel van onze levensstijl, dat wil niet zeggen dat wij er 24/7 mee bezig zijn. Voor mijn gevoel hebben wij een redelijke basis voorraad maar als er bepaalde zaken zijn waarin wij beiden vinden dat we onze preps moeten uitbreiden dan word hier zeker tijd voor uitgetrokken. Ik heb ook niet echt het gevoel dat er veel geoordeeld word binnen onze sociale omgeving (of het word niet uitgesproken) maar het ligt er natuurlijk ook deels aan hoe je het zelf uitlegt. Als vrienden & familieleden vragen stellen dan leg ik uit dat wij gewoon graag zelf goed voorbereid zijn & de touwtjes in handen willen houden ...

 

Wij hebben de crisis van 2008 meegemaakt, desondanks heeft deze crisis ons gelukkig niet in de preps/portemonnee geraakt... Voor ons gevoel was dit ook meer een heuveltje gezien wat ons nog te wachten staat. Ik spreek er regelmatig met vrienden over en volgende week hebben wij voor het eerst een meeting met wakkere mensen die zich zorgen maken in Zuid Holland. Ik ben benieuwd, dit is voor het eerst dat ik aan deze kant van het land dit soort initiatieven zie plaats vinden! Je bent van harte welkom;)

 

Fijn in ieder geval dat je inziet dat je weinig of geen voorbereidingen hebt & dat het misschien toch wel verstandig is om maatregelen te treffen.. Gelukkig kun je met weinig middelen tegenwoordig ook al een mooi voorraaadkastje maken of een watervoorraad aanleggen. De basiszaken kun je in ieder geval makkelijk terug vinden via de zoekfuntie!

 

Mocht je nog vragen hebben, let me know

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pb gestuurd.

 

Wat een nette introductie en beleefde vraagstelling.

Kunnen een hoop studenten/journalisten wat van leren!

 

;)

 

Ja hè!

Serieus, ik was helemaal blij na het lezen van de tekst. Helder, duidelijk, netjes, to the point.

Krijg gewoon zin om mee te werken joh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hè!

Serieus, ik was helemaal blij na het lezen van de tekst. Helder, duidelijk, netjes, to the point.

Krijg gewoon zin om mee te werken joh.

 

Ik heb het gedaan. Ook via pb netjes bericht gehad.

Vooral het zelf vooronderzoek hier doen op het forum deed me over de streep trekken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo @kimberley,

 

Preppen is voor ons een deel van onze levensstijl, dat wil niet zeggen dat wij er 24/7 mee bezig zijn. Voor mijn gevoel hebben wij een redelijke basis voorraad maar als er bepaalde zaken zijn waarin wij beiden vinden dat we onze preps moeten uitbreiden dan word hier zeker tijd voor uitgetrokken. Ik heb ook niet echt het gevoel dat er veel geoordeeld word binnen onze sociale omgeving (of het word niet uitgesproken) maar het ligt er natuurlijk ook deels aan hoe je het zelf uitlegt. Als vrienden & familieleden vragen stellen dan leg ik uit dat wij gewoon graag zelf goed voorbereid zijn & de touwtjes in handen willen houden ...

 

Wij hebben de crisis van 2008 meegemaakt, desondanks heeft deze crisis ons gelukkig niet in de preps/portemonnee geraakt... Voor ons gevoel was dit ook meer een heuveltje gezien wat ons nog te wachten staat. Ik spreek er regelmatig met vrienden over en volgende week hebben wij voor het eerst een meeting met wakkere mensen die zich zorgen maken in Zuid Holland. Ik ben benieuwd, dit is voor het eerst dat ik aan deze kant van het land dit soort initiatieven zie plaats vinden! Je bent van harte welkom;)

 

Fijn in ieder geval dat je inziet dat je weinig of geen voorbereidingen hebt & dat het misschien toch wel verstandig is om maatregelen te treffen.. Gelukkig kun je met weinig middelen tegenwoordig ook al een mooi voorraaadkastje maken of een watervoorraad aanleggen. De basiszaken kun je in ieder geval makkelijk terug vinden via de zoekfuntie!

 

Mocht je nog vragen hebben, let me know

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bijvoorbeeld wat vragen over de vooroordelen. Of u deze ervaart en wat u ervan vind.

 

Ik meld niemand om mij heen dat ik op dit forum zit, of een halve Prepper ben. De meeste mensen hebben er idd een NG Doomsday Peppers imago bij, waar ik mij zeker niet mee kan identificeren!

 

In hoeverre u prept, bent u er elke dag mee bezig of is het heel minimaal?

 

Ik ben nu echt minimaal geprept, dit komt door praktische obstakels, tijdelijke woon ik in een (kleine) vakantie woning, onze spullen staan echt verspreid over 5 verschillende adressen in opslag.

Over een tijdje verwacht ik weer een eigen woning te hebben. Dan wordt er weer op grotere schaal geprept. Een voorraadje van een 1 a 2 maand aan eten en genoeg wateropslag (waterput).

 

Of u al eens een financiële crisis meegemaakt hebt en hoe u deze heeft ervaren. En of er veel acties worden gehouden om mensen bewust te maken

 

Ik heb financieel hoogte en diepte punten gehad, ja, dat geeft mij meer kennis over hoe ik mijn/ons leven financieel wil inrichten, nu en voor de toekomst.

Maar ik ga niet de messias uithangen! Wel praktisch even een puntje maken.

Voorbeeld, ik stond van de week bij mijn vader af te wassen, en we zouden wat kopen. Verteld mijn vader dat hij eerst even naar de ATM moet voor geld... Dan leg ik hem wel de vraag voor: Stel dat er om wat voor reden geen geld uit de muur komt? Hoe koop je dan je eten/benzine of wat dan ook... Dat soort kleine bewustwording probeer ik wel mee te geven.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt & Succes @kimberley!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Wat een leuke reacties, ontzettend bedankt allemaal, helpt allemaal enorm!

Zelf nog te weinig geprept om op jouw vragen antwoord te kunnen geven. Maar wel een top vraagstelling en goed dat je onderzoek gedaan hebt! Zie je niet vaak :) Kudo's als ik weer op de pc zit!

 

Grtz

 

iamlordx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...