Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat als iemand overlijdt?


Aanbevolen berichten

misschien dat dit topic al bestaat in dat geval mag deze verwijderd worden.

 

het is niet prettig om erover na te denken maar het is wel een belangrijk punt denk ik.

 

stel er is een SHTF, als er dan niet al overal lijken liggen dan zullen die er vanzelf wel komen, en al die lijken zijn zeer gevaarlijk voor de gezondheid, want als de ramp groot genoeg is dat de overheid niet kan komen helpen om alle gevallen slachtoffers "op te ruimen" dan zullen ze noodgedwongen moeten blijven liggen, wat grote stank kan geven, een overlast van insecten, vervuild drinkwater vervuilde grond en nog veel meer.

 

wat doen we als de hele straat vol ligt met mensen die zijn geveld door de straling? of wat doen we als men met een groepje overlevers rondtrekt en iemand overlijd, heb je dan genoeg tijd om hem/haar te begraven? wat kun je dan het beste doen?

 

ik heb eigenlijk nog niet echt een topic hierover gezien, bij deze dan een plek om reacties te geven over wat te doen bij een overlijden in een noodsituatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
maar wat als die er niet zijn? poos terug net na die tsunami op de Filipijnen werd er gepraat over een tekort aan lijkzakken, stel dat dat gebeurt?

 

Op die manier denk ik dat het beste is ..de fik erin..

Werd in de middeleeuwen ook gedaan om ziektes tegen te gaan en gebeurt in sommige landen nog steeds he..

Het klinkt erg maar verbranden is de beste optie...Hoewel dit niet altijd even simpel zou zijn ...maar bv met wat autobanden maak je al een heet vuur...

Veel zal ook afhangen denk ik van wat er nog is van eventuele autoriteit ...

 

Dit is maar één gedachtegang natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar wat als die er niet zijn? poos terug net na die tsunami op de Filipijnen werd er gepraat over een tekort aan lijkzakken, stel dat dat gebeurt?
Dan heb je er geen 'geprept' en moet je op de blaren zitten. Ducktape en vuilniszakken is wat je in huis moet hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat dit topic al bestaat in dat geval mag deze verwijdert worden.

 

 

 

het is niet prettig om erover na te denken maar het is wel een belangrijk punt denk ik.

 

 

 

stel er is een SHTF, als er dan niet al overal lijken liggen dan zullen die er vanzelf wel komen, en al die lijken zijn zeer gevaarlijk voor de gezondheid, want als de ramp groot genoeg is dat de overheid niet kan komen helpen om alle gevallen slachtoffers "op te ruimen" dan zullen ze noodgedwongen moeten blijven liggen, wat grote stank kan geven, een overlast van insecten, vervuild drinkwater vervuilde grond en nog veel meer.

 

 

 

wat doen we als de hele straat vol licht met mensen die zijn geveld door de straling? of wat doen we als men met een groepje overlevers rondtrekt en iemand overlijd, heb je dan genoeg tijd om hem/haar te begraven? wat kun je dan het beste doen?

 

 

 

ik heb eigenlijk nog niet echt een topic hierover gezien, bij deze dan een plek om reacties te geven over wat te doen bij een overlijden in een noodsituatie.

 

 

Dat kwam een keer voor als onderdeel van een pio schepje. Je kan met een pio schep een gat graven en daar een lijk in leggen. Terwijl je dat voor hooguit 10 mensen kan doen.

Anders zou ik ze op de brandstapel gooien het klinkt hard. Maar het is wel een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit onderwerp is idd al wel behandeld op het forum, maar des te meer onderwerpen/posts, des te slechter kan ik bepaalde zaken terugvinden op het forum. Goede vraag en topic van @konijn.

 

Begraven is een goede optie, maar arbeidsintensief, mocht er nog een graafmachine zijn zou dit ideaal zijn.

Verbranden is een goede optie, maar kost behoorlijk veel brandstof.

 

Tja en als er geen houden aan is en de straten vol liggen, zou ik maken dat ik wegkwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op die manier denk ik dat het beste is ..de fik erin..

Werd in de middeleeuwen ook gedaan om ziektes tegen te gaan en gebeurt in sommige landen nog steeds he..

Het klinkt erg maar verbranden is de beste optie...Hoewel dit niet altijd even simpel zou zijn ...maar bv met wat autobanden maak je al een heet vuur...

Veel zal ook afhangen denk ik van wat er nog is van eventuele autoriteit ...

 

Dit is maar één gedachtegang natuurlijk..

 

ja verbranden is een optie, maar dat geeft ook gevaarlijke gassen natuurlijk, maar als het de enige optie is . . .

en iedereen een zeemansgraf geven is al helemaal geen oplossing.

 

en het menselijk lichaam bevat relatief gezien vrij veel vet dus dat kan heel lang branden, ik denk dat dat ook gevaren oplevert.

 

goeie reacties allemaal, bedankt en ga zo door

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@hayauchi nou je hebt de twijfelachtige eer om als eerste ooit op mijn negeerlijst te komen na je zoveelste niet ter zake doende reactie. Gefeliciteerd!

 

On topic: inderdaad verbranden of anders een massa graf als dat voor elkaar te krijgen is. Voldoende bluskalk preppen lijkt mij niet te doen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als the SHTF is gekomen ieder voor zich een knop om moet zetten. Dit zal voor de 1 makkelijker zijn voor de ander. Omgaan met de dood is erg lastig dat merk ik in mijn stages als verpleegkundige vaak genoeg.

 

Wat ik bedoel met de knop om zetten is doen wat het beste is voor jouw overleven of die van je familie of groep. Als de tijd en ruimte er is zou mijn eerste keuze altijd zijn om de overledene te begraven het liefst is een geïmproviseerde lijkzak. Een afscheid is in zo'n geval wel gepast vind ik. Emoties is wat ons mensen onderscheid van dieren vind ik zelf. Het hangt er natuurlijk van af wat de situatie is en door te kiezen wat het beste voor je overleven is kan verbranden van een lichaam de snelle optie zijn vooral om ziekte kiemen te stoppen.

 

Ik ben van mening dat je als prepper zo lang mogelijk je menselijkheid moet behouden. In sommige situaties is dit misschien niet mogelijk en moet je je gedragen als "een beest".

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang die lijken maar in de stad liggen en niet op het platteland vind ik het niet zo erg, we doen wel heel voorzichtig over verbranden dat het "heftig" is maar een crematie is eigenlijk precies hetzelfde, kan me nog een aflevering van GoT herinneren dat er een bepaalde formatie van stammen werd gebouwd voor de crematie. Heb je nog een overschot doe je meerdere lichamen per keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit onderwerp is idd al wel behandeld op het forum, maar des te meer onderwerpen/posts, des te slechter kan ik bepaalde zaken terugvinden op het forum. Goede vraag en topic van @konijn.

 

Begraven is een goede optie, maar arbeidsintensief, mocht er nog een graafmachine zijn zou dit ideaal zijn.

Verbranden is een goede optie, maar kost behoorlijk veel brandstof.

 

Tja en als er geen houden aan is en de straten vol liggen, zou ik maken dat ik wegkwam.

 

Lijken laten liggen en inderdaad maken dat je weg komt en alleen terug keren om eventuele voorraden bij te vullen.

 

edit : ook als het een bekende is van je gewoon laten liggen in shtf kun je jou energie beter in jezelf en andere overlevenden steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de lijken hier toch uit de kast vallen . Wie of wie niet krijgt het over zijn hart om mensen lijken te stapelen . Gekende of onbekende mensen . Uit andere draadjes kan ik aflijden dat sommige al problemen hebben met een dood dier . Oja hoe langer ze er liggen hoe minderfris ze ruiken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe langer je wacht met begraven, verbranden of af laten zinken in een diepe put des te meer kans op ziekten. Zouden er veel lijken liggen die je niet kunt bergen, dan zou ik wegwezen. Sowieso is hygiëne een belangrijk punt WTSHTF. Mensen die nu 2x per dag douchen, leven met smetvrees en 10xper dag hun handen wassen zullen denk ik de minste weerstand hebben.

 

Ben je met een groep, dan zou ik afspraken maken iemand zo snel mogelijk te begraven of verbranden. Misschien moet je as je op een BOL zit wel al een paar graven hebben klaarliggen.:D

 

Verder knop om en op de overleef stand.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dode lijken in je leefomgeving moet je zo snel mogelijk vanaf. Of dat nou door begraven is (zet er aub wel een simpel kruis op, zodat je niet per ongelijk later daar een gat graaft, het duurt JAREN voordat zo'n lijk weg is!), of door verbranding of door ze een stuk verderop waar niemand er last van heeft te dumpen, maakt weinig uit. Feit is dat je het je niet kunt veroorloven om ze NIET op te ruimen, dat gaat binnen de kortste keren fout.

 

Hoe lullig het ook klinkt, als 't echt zover komt, dan is 't verstand op nul en weg met die zooi.

 

Ik heb inmiddels genoeg meegemaakt om te weten dat ik niet snel in paniek raak en erg nuchter kan blijven in zwaar-kut-situaties. Het verwerken komt dan later wel (maar moet zeer zeker ook WEL gebeuren, anders ga je kapot!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie of wie niet krijgt het over zijn hart om mensen lijken te stapelen.

Ach .... als je tijdens je werk al eens dooie op een rvs-tafel hebt zien liggen, met als toppunt een met z'n hoofd naast hem, dan denk ik dat me dat wel gaat lukken als het nodig is.

 

Imho is het wel zo dat als je in een omgeving bent waar je niet wil blijven dan kan je ze beter laten en inderdaad maken dat je weg komt .... maar is het in een omgeving waar je wil blijven dan moet je er wel wat mee, want laten liggen daarmee breng je dan je eigen gezondheid in gevaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb genoeg dieren begraven om te weten dat ik niet snel een graf zal graven voor meerdere mensen.

zeker in de winter of in de buurt van bomen is dat geen makkelijke klus.

en de grond die wat makkelijker graaft is juist de grond waar je liever wat eten op gaat verbouwen.

in eerste instantie kun je het beste bestaande gaten gebruiken ( bouwterein , bom kraters enz )

maar als die niet voorhanden zijn in verbranden de beste optie ( ps menthol of zoiets preppen om je neus mee vol te stoppen tegen de geur ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk bij een rake shtf dat we anders gaan denken als het gaat om overleven.

Je kan dode mensen ook op een waardige manier verbranden...Een groot houtvuur van paletten bv kan al veel doen.

Ik zeg niet dat het simpel zou zijn maar om te overleven doe je veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...