Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

De aarde is plat - the eye of the beholder

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
http://www.quest.nl/video/is-de-aarde-toch-plat

The Flat Earth Society heeft als missie aan te tonen dat de aarde... juist ja, plat is. Voor elk bewijs dat de aarde toch echt een bol is, hebben ze een tegenwerping. Hebben ze een punt?

Zoals iemand anders zo mooi op internet zei: Sinds ik erachter ben gekomen dat sommigen de kleur wit zien, waar ik blauw zie, ben ik in staat alles te geloven.

(ik zag gisteren echt de hele dag wit/goud, maar inmiddels is hij lichtblauw/goud geworden)

dus ja kunnen we altijd geloven wat onze ogen zien? Misschien hebben die platte aarde denkers wel gelijk?

Hoewel de aarde is plat er niet in voorkomt, toch wel grappig. Ik ben een gematigde complotdenker :)

Geloof jij dat het Witte Huis achter de aanslagen van 11 september zat? En dat er een geheime wereldregering is die achter de schermen aan de touwtjes trekt? Of lijkt je dat allemaal dikke onzin? Test nu je complotgeloof!

hele aparte verlichting, blacklights laten wit er uit zien als blauw paarsig fluorescent, misschien een complot om een grote twitter discussie te ontketenen :rolleyes:

maar goed, leuke links. één plaatje van een jurk in een zaal met apart licht kan ervoor zorgen dat iemand in staat is alles te geloven. apart

en ik zag eigenlijk meteen al blauw/wit goud achtig, maar dat kan ook komen omdat mijn laptop niet op netstroom is aangesloten nu waardoor mijn beeld een mindere resolutie heeft, met netsnoer is alles een stuk lichter.

wat ook zou kunnen is dat het de schuld van de camera is, want op een camera kan alles ineens zo vertekent zijn. dit is in feite dezelfde discussie als "de balletdanseres draait links, of toch rechts?

maar ach grappig geval dit

• Admin
hele aparte verlichting, blacklights laten wit er uit zien als blauw paarsig fluorescent, misschien een complot om een grote twitter discussie te ontketenen :rolleyes:

maar goed, leuke links. één plaatje van een jurk in een zaal met apart licht kan ervoor zorgen dat iemand in staat is alles te geloven. apart

en ik zag eigenlijk meteen al blauw/wit goud achtig, maar dat kan ook komen omdat mijn laptop niet op netstroom is aangesloten nu waardoor mijn beeld een mindere resolutie heeft, met netsnoer is alles een stuk lichter.

wat ook zou kunnen is dat het de schuld van de camera is, want op een camera kan alles ineens zo vertekent zijn. dit is in feite dezelfde discussie als "de balletdanseres draait links, of toch rechts?

maar ach grappig geval dit

Het ligt niet aan de belichting op zich, mensen zien op het zelfde scherm verschillende dingen. Bovendien de jurk is oorspronkelijk blauw zwart :) hoewel de foto zelf wat over belicht is, dat wel. Er zijn genoeg mensen die blauw zwart zien.

Gast Heksenboot
Bijzonder interessant linkje.

Vreemd eigenlijk, 1 stel hersens in ieder hoofd, met 2 hersenhelften, die verschillend interpreteren, en dan hebben ze het nog niet eens over de primitieve gevoelens en emoties komende uit de hersenstam.

Geen wonder dat er hier en daar communicatie stoornissen voorkomen, als dat ook al in je eigen hoofd gebeurt.

PS ik heb de link gelezen, omdat ik dacht hihihihihi, dat ik ook wel eens mijn kop gebruik.

Hoop dat mijn hersens dat op de juiste wijze geïnterpreteerd hebben.

:)

Dank je voor het lezen, de meeste mensen nemen de moeite niet eens, om wat over zichzelf te leren.

Leuke info toch?

Ik heb het alu-hoedje maar weer afgezet. Het knelt zo vreselijk... :)

Is 'ie wit of blauw? :p

@Loreen, mooi gezegd.

Iedereen heeft zijn eigen waarheid, ook al is dat de waarheid van de meerderheid dan nog kun je de waarheid van een ander niet zomaar als onwaar bestempelen.

PS ik heb de link gelezen, omdat ik dacht hihihihihi, dat ik ook wel eens mijn kop gebruik.

Joh doe niet zo maf!

Jij bent veel edeler dan ik, volgens mij spreken ze in dat geval over een "hoofd" ;)

@Heksenboot, thanx voor de link. Tot nu toe nog geen tijd gehad om het goed te lezen, maar dat gaat zeker nog gebeuren :)

Joh doe niet zo maf!

Jij bent veel edeler dan ik, volgens mij spreken ze in dat geval over een "hoofd" ;)

@Heksenboot, thanx voor de link. Tot nu toe nog geen tijd gehad om het goed te lezen, maar dat gaat zeker nog gebeuren :)

Dat tekst je was met een knipoog naar dat artikel.

Zeker even lezen als je tijd hebt, best interessant.

Wat mij ook boeit, is de connectie van de hersenhelften, met de handen.

Ik ben zelf namelijk ambidexter (nee, niks engs ofzo, maar tweehandigheid), waardoor ik bij nieuwe dingen, steeds moet uitproberen, met welke hand het t beste aanvoelt. B.v. een paar jaar geleden voor t eerst (en t laatst, want ik vond er geen reet aan) een golf clinic gevolgd.

Dan weet ik dus niet of ik links of rechts ben, dus dan moet ik dat eerst proberen.

Van nature schrijf ik rechts, knip ik links, voetbal ik links, enz.

Afijn, vandaar dat ik dat wel interessant vind.

Groetjes Dree

Geachte redactie,

Ik ben een 50-jarige MBO-er, met een HBO werk- en denkniveau. Ik heb uw test gemaakt en kom uit de bus als een gematigd complotdenker. Dat is vooral te danken aan de vraagstelling. Je hebt complottheorieën en complottheorieën. De meeste van uw vragen waren voor mij te kort door de bocht, waardoor ik ontkennend moest antwoorden, anders was ik wel hoger geëindigd in het complot denken.

Wat mij tegenviel, was het nawoord van sociaal psycholoog van Prooijen. Van Prooijen verbaasd zich erover dat er zoveel mensen in complotten geloven. Maar dat ziet hij verkeerd, het is niet dat men in complotten gelooft, maar dat men de officiële versie niet gelooft.

Volgens van Prooijen zijn complot denkers lager opgeleid en voelen ze zich vaker machteloos. Ook dat durf ik te betwijfelen. Een groot deel van de Nederlandse bevolking volgt het nieuws niet of nauwelijks. Als ze dan al wat volgen, is het het journaal op de televisie. Juist mensen die liever naar Boer zoekt vrouw en Wie is de mol kijken, denken helemaal niet na over wat ze voorgeschoteld krijgen door RTL nieuws of het NOS journaal. En dan nog: Het is op tv, dus dan zal het wel waar zijn.

Het verbaast mij dat een ontwikkeld man als van Prooijen zelf niet inziet, dat er inderdaad een hoop eenzijdig en gekleurd nieuws is, bezien vanuit de Westerse perceptie. Kijk naar de ontwikkelingen in Oekraïne. Het zijn altijd de 'door Rusland gesteunde separatisten' tegenover de regering in Kiev.

Men zegt nooit de 'door de CIA in het zadel geholpen regering in Kiev', want dat is wat het is. En dan het voorbeeld van die Oost-Oekraïense commandant, die een knuffel uit de wrakstukken van MH17 aan de pers toonde. De hele westerse wereld viel over hem heen, terwijl de man in het vervolg van de video zijn pet afneemt en een kruis slaat. Als het NOS-journaal daar een knip zet, dan werken zij bewust mee aan propaganda, dan vertekenen zij de waarheid.

Er was nog een voorbeeld bij de NOS, waarbij zij een Engels journalist toont die kort na de ramp in een hotellobby Poetin om uitleg vraagt. In het journaal loopt Poetin zonder blikken of blozen voorbij, terwijl op internet het filmpje te zien is, waarbij Poetin bijna 10 minuten de vragen van die journalist beantwoordt. Waarna hij verder loopt, zoals wij in het journaal zagen. Knip en plakwerk om Poetin als harteloze bandiet neer te zetten.

En dan vindt men het raar dat je de reguliere media en de officiële regeringsstandpunten in twijfel trekt? Heeft onze regering al niet meerdere malen bewezen de waarheid te verdraaien, op te rekken of gewoon te verkrachten? Of valt de zaak Demmink ook onder de categorie complotten?

De term complottheorie is een bedenksel van de CIA en stamt al uit de jaren 60 van de vorige eeuw. Door iemand het etiket complotdenker op te plakken, zet je iemand weg als 'Gekke Henkie', iemand die je niet serieus hoeft te nemen. En dat is ook precies de bedoeling: mensen die zelf nadenken en de feiten achter de 'waarheid' zoeken, weg te zetten als halve garen. Zo haal je de angel uit de kritische, mondige burger.

Ik ben van mening dat complot denken een gezonde mate van scepsis inhoudt. Zij die de reguliere nieuwsvoorziening voor waarheid nemen, die zichzelf geen vragen stellen, dat zijn de dwazen, de schapen.

Als er nu nog mensen zijn, die zonder meer geloven dat de aanslagen van 9/11 puur terroristische aanslagen waren, dan leef je echt onder een steen. Er zijn nu al zoveel twijfels bij de officiële lezing van het gebeuren, dat het niet anders kan dan dat de geheime diensten in de VS toch zeker op de hoogte waren van wat er ging komen. Als de geheime diensten het niet zelf hebben georkestreerd, dan hebben ze de aanslagen toch zeker toegelaten.

Van de Quest verwacht ik eigenlijk ook een wat kritischer houding t.a.v. dit onderwerp.

Jullie dragen wetenschappelijke feiten toch hoog in het vaandel? Waarom dan niet de feiten van de onzin scheiden bij 9/11 en andere zaken? Onderzoek nu eens wat complottheorieën behelzen en wat daar zoal voorbij komt. Natuurlijk, ook daar moet je kritisch naar kijken, ook daar wordt een hoop gegist, maar dat komt vooral omdat onderzoekers op dat vlak worden tegengewerkt.

En één ding weet ik wel, als er grote financiële belangen in het spel zijn, (war on terror, zakelijke deals in Oekraïne, Poetin van het politieke toneel ruimen), dan is alles mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Papa Charlie

Verstuurd naar redactie@quest.nl

Volgens Einstein Is eigenlijk niets wat het lijkt lijkt.

Je ziet bevoordeeld een stoel stoel, maar wie zegt dat die stoel er echt is .

Als je wegkijkt zie je namelijk geen stoel.

Maar als je weer kijkt is de stoel er weer.

Misschien wil je wel een stoel zien, terwijl hij er eigenlijk helemaal niet is.

Gast Heksenboot

Moet je eens geblinddoekt door mijn huis komen lopen. Wedden dat de zombie-vampieren je te grazen nemen? Vooral met volle maan, als ze weer weerwolf neigingen krijgen.

Moet je eens geblinddoekt door mijn huis komen lopen. Wedden dat de zombie-vampieren je te grazen nemen? Vooral met volle maan, als ze weer weerwolf neigingen krijgen.

Volle maan 5 maart 2015 19:06:34

Klopt maar dat heeft met tijdreizen en relativiteit te maken.

Stelling is, dat alle mogelijkheden open zijn totdat jij een keuze of waarneming gemaakt hebt. Tot die tijd zijn alle opties open. Dus als een boom in het bos omvalt en eris niemand die dat meemaakt, maakt dat dan geluid ? Want geluid is pas de waarneming.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...