Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Sterredag

De aarde is plat - the eye of the beholder

Recommended Posts

http://www.quest.nl/video/is-de-aarde-toch-plat

The Flat Earth Society heeft als missie aan te tonen dat de aarde... juist ja, plat is. Voor elk bewijs dat de aarde toch echt een bol is, hebben ze een tegenwerping. Hebben ze een punt?

Zoals iemand anders zo mooi op internet zei: Sinds ik erachter ben gekomen dat sommigen de kleur wit zien, waar ik blauw zie, ben ik in staat alles te geloven.

bee6e32383.png

(ik zag gisteren echt de hele dag wit/goud, maar inmiddels is hij lichtblauw/goud geworden)

http://www.wired.com/2015/02/science-one-agrees-color-dress/

dus ja kunnen we altijd geloven wat onze ogen zien? Misschien hebben die platte aarde denkers wel gelijk?

Hoewel de aarde is plat er niet in voorkomt, toch wel grappig. Ik ben een gematigde complotdenker :)

http://www.quest.nl/test/ben-jij-een-complotdenker

Geloof jij dat het Witte Huis achter de aanslagen van 11 september zat? En dat er een geheime wereldregering is die achter de schermen aan de touwtjes trekt? Of lijkt je dat allemaal dikke onzin? Test nu je complotgeloof!

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

ik hoopte er hier van verstookt te blijven, maar nee... ook hier worden we schaamteloos geconfronteerd met 'het' jurkje.

Het aloude verhaal; De wereld staat in brand, en waar houden de mensen zich vooral mee bezig? ... :)

Deze post delen

ik hoopte er hier van verstookt te blijven, maar nee... ook hier worden we schaamteloos geconfronteerd met 'het' jurkje.

Het aloude verhaal; De wereld staat in brand, en waar houden de mensen zich vooral mee bezig? ... :)

Hahaha, je hebt gelijk. Vanmorgen mijn dochter ook al en de halve schapenwereld op FB.:p Papa wat zie je? Okay papa speelt even mee en dan weer schaapjes tellen.:D

Deze post delen

De aarde is niet plat maar ook niet precies rond. Het (of is het hij of zij?) is meer een soort van ovaal.:cool:

Deze post delen

De aarde is niet plat maar ook niet precies rond. Het (of is het hij of zij?) is meer een soort van ovaal.:cool:

Een afgeplatte bol, klopt.

Deze post delen

Door mijn jarenlange ervaring in het omgaan met vrouwen, weet ik dat ik beter mijn mond kan houden over jurkjes, maar dat terzijde. :p

Deze post delen

Ik heb het alu-hoedje maar weer afgezet. Het knelt zo vreselijk... :)

hahahaha, ik vond de combo gewoon erg leuk, wat tja kan je nog geloven wat je ziet :)

Deze post delen

Goede quote van Feynman in de afsluiter v/h filmpje:

So what we call scientific knowledge today is a body of statements of varying degrees of certainty. some of them are most unsure; some of them are nearly sure; but none is absolutely certain. Scientists are used to this. We know that it is consistent to be able to live and not know. Some people say, 'how can you live without knowing?' I do not know what they mean. I always live without knowing. That is easy. How you get to know is what i want to know.

Helaas zijn mensen met die instelling nog steeds vrij zeldzaam.

Deze post delen

de aarde, maar de kan eigenlijk hij en zij zijn, maar de aarde draait om haar as, dus ik denk dat onze aarde een zij is.

Deze post delen

Gast Peerke
de aarde, maar de kan eigenlijk hij en zij zijn, maar de aarde draait om haar as, dus ik denk dat onze aarde een zij is.

De aarde. In veel gevallen wordt er over 'Moeder Aarde' gesproken. De aarde is dus een 'zij'.

( En 'onze Vader' die in de hemelen zijt.)

Deze post delen

Ik heb het alu-hoedje maar weer afgezet. Het knelt zo vreselijk... :)

Hé Peerke, je moet geen krimpfolie gebruiken voor je aluhoedje... ;)

Deze post delen

Eh wut? Dat we als prepper terugschakelen in de tijd qua gebruik van spullen is logisch. Maar teruggaan naar die gedachtegangen?:o Als je niet moet geloven wat je ziet, waarom denk je dan dat de aarde plat is?

Argh, waarom comment ik hier eigenlijk!:/

Deze post delen

En toch denk ik dat als meer mensen de boodschap van "het jurkje" daadwerkelijk zouden begrijpen, er een stuk minder branden zouden zijn.

Als je even de tijd neemt er over na te denken gaat het jurkje natuurlijk helemaal niet over het jurkje ( @Dreutel volgens mij is "nee schat, je kont lijkt niet dik in die jurk." (tenzij ze dat wil natuurlijk, dan wel) redelijk veilig. Als je echt wil scoren zeg je nog even dat het jurkje haar taille/lange benen/kleur van haar ogen zo mooi accentueert), het is een heel mooie, duidelijke illustratie dat je met twee paar ogen naar het zelfde jurkje kan kijken, en dan TOCH allebei wat anders ziet. Verschillende mensen kijken met verschillende ogen, en dat maakt dus dat DE waarheid hooguit JOUW waarheid, van dat moment is.

Als mensen daadwerkelijk zouden begrijpen dat je gewoon beiden naar het zelfde jurkje kan kijken en toch iets anders zien, zonder dat dat ook maar iets verandert aan dat jurkje of aan je eigen beeld van het jurkje, zou de wereld er al heel anders uit zien. Als mensen zouden begrijpen en accepteren dat je prima naast elkaar kan leven met verschillende opvattingen over het zelfde jurkje, als mensen zouden accepteren en respecteren dat iemand anders een andere waarheid kan geloven zonder dat dat een aanval is op de eigen waarheid, zou er heel wat minder polarisatie, haat en brand zijn.

(Overigens heb ik de linkjes in ot niet bekeken, om de simpele reden dat ik daar geen zin in had. Van mij mogen ze gerust denken dat de aarde plat is.)

Deze post delen

Gast Heksenboot
En toch denk ik dat als meer mensen de boodschap van "het jurkje" daadwerkelijk zouden begrijpen, er een stuk minder branden zouden zijn.

Als je even de tijd neemt er over na te denken gaat het jurkje natuurlijk helemaal niet over het jurkje ( @Dreutel volgens mij is "nee schat, je kont lijkt niet dik in die jurk." (tenzij ze dat wil natuurlijk, dan wel) redelijk veilig. Als je echt wil scoren zeg je nog even dat het jurkje haar taille/lange benen/kleur van haar ogen zo mooi accentueert), het is een heel mooie, duidelijke illustratie dat je met twee paar ogen naar het zelfde jurkje kan kijken, en dan TOCH allebei wat anders ziet. Verschillende mensen kijken met verschillende ogen, en dat maakt dus dat DE waarheid hooguit JOUW waarheid, van dat moment is.

Als mensen daadwerkelijk zouden begrijpen dat je gewoon beiden naar het zelfde jurkje kan kijken en toch iets anders zien, zonder dat dat ook maar iets verandert aan dat jurkje of aan je eigen beeld van het jurkje, zou de wereld er al heel anders uit zien. Als mensen zouden begrijpen en accepteren dat je prima naast elkaar kan leven met verschillende opvattingen over het zelfde jurkje, als mensen zouden accepteren en respecteren dat iemand anders een andere waarheid kan geloven zonder dat dat een aanval is op de eigen waarheid, zou er heel wat minder polarisatie, haat en brand zijn.

(Overigens heb ik de linkjes in ot niet bekeken, om de simpele reden dat ik daar geen zin in had. Van mij mogen ze gerust denken dat de aarde plat is.)

Hier voor jou een link die de moeite waard is om te lezen, omdat je hier 1 van de weinigen bent die je kop gebruikt.

Een stekelvarken is een aap. Wist jij dat?

https://decorrespondent.nl/2224/Dit-is-wat-er-dagelijks-misgaat-in-je-hoofd/169384528192-40e2bf74

:)

Deze post delen

Zo denk ik er ook over. Al vind ik sommige gedachtegangen ronduit absurd.:eek:

Deze post delen

Hier voor jou een link die de moeite waard is om te lezen, omdat je hier 1 van de weinigen bent die je kop gebruikt.

Een stekelvarken is een aap. Wist jij dat?

https://decorrespondent.nl/2224/Dit-is-wat-er-dagelijks-misgaat-in-je-hoofd/169384528192-40e2bf74

:)

Bijzonder interessant linkje.

Vreemd eigenlijk, 1 stel hersens in ieder hoofd, met 2 hersenhelften, die verschillend interpreteren, en dan hebben ze het nog niet eens over de primitieve gevoelens en emoties komende uit de hersenstam.

Geen wonder dat er hier en daar communicatie stoornissen voorkomen, als dat ook al in je eigen hoofd gebeurt.

PS ik heb de link gelezen, omdat ik dacht hihihihihi, dat ik ook wel eens mijn kop gebruik.

Hoop dat mijn hersens dat op de juiste wijze geïnterpreteerd hebben.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...