Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 159
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

in de trend van zelf wasmiddeltjes maken ken je deze al @Kans ?

 

afwasmiddel maken:

soda

citroensap, vers of uit een flesje

lege afwasmiddelflacon of ander leeg flesje

 

Een beetje soda, een paar schepjes in een lege fles doen, wat citroensap erbij, en aanvullen met heet water, even schudden , klaar.

 

Hamster.

 

Nog niet gezien maar er is al heelveel dus mischien dubbel?

 

Was al een paar weken aan het wachten op een wasmiddelaanbieding.

Ik vermoed dat die bij tshtf ook snel verdwenen zijn.

En ja hoor bij de colruyt was het raak 40% korting bij afname van 4 pakken a 77 wasbeurten.

Dus nu voor ruim een jaar waspoeder voor de bonte was.

 

Het blijft leuk dit leverd dus eigenlijk gewoon geld op!

 

Zou me niet verbazen als ik er nog vier ga halen (je hebt wel een kortings pasje nodig)

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
edit: voor de bonte was GEEN soda toevoegen!!

De eerste 'batch' van 2,5 liter met soda die ik 3 weken geleden gemaakt heb hebben we veelvuldig gebruikt nu met witte was en ook voor de handdoeken was, meeste zijn wit of heel licht al. Wasmiddel voldoet boven verwachting. De was ruikt gewoon echt fris, niet muf, zelfs niet als het muffe natte was van dagen oud is. Vlekken gaan er ook boven verwachting uit, hadden zelfs ondergoed van de kinderen met bloed er in van schaafplekken, en dat ging er gewoon in 1x uit. We zijn nog geen was tegengekomen die niet schoon is geworden na 1x.

 

Vandaag eindelijk tijd gevonden om de versie zonder soda te maken voor gekleurde was, daar hebben we dankzij de kids veel meer van ook. Staat nu lekker af te koelen en morgen is ie klaar voor gebruik. Bijkomend voordeel ook is dat wanneer je klaar bent met 'koken' dat heel je huis fris ruikt, net alsof er net een grote schoonmaak is geweest :) (binnenkort komt de broodbakmachine, die geur is toch lekkerder nog dan een fris huis :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 'batch' van 2,5 liter met soda die ik 3 weken geleden gemaakt heb hebben we veelvuldig gebruikt nu met witte was en ook voor de handdoeken was, meeste zijn wit of heel licht al. Wasmiddel voldoet boven verwachting. De was ruikt gewoon echt fris, niet muf, zelfs niet als het muffe natte was van dagen oud is. Vlekken gaan er ook boven verwachting uit, hadden zelfs ondergoed van de kinderen met bloed er in van schaafplekken, en dat ging er gewoon in 1x uit. We zijn nog geen was tegengekomen die niet schoon is geworden na 1x.

 

Vandaag eindelijk tijd gevonden om de versie zonder soda te maken voor gekleurde was, daar hebben we dankzij de kids veel meer van ook. Staat nu lekker af te koelen en morgen is ie klaar voor gebruik. Bijkomend voordeel ook is dat wanneer je klaar bent met 'koken' dat heel je huis fris ruikt, net alsof er net een grote schoonmaak is geweest :) (binnenkort komt de broodbakmachine, die geur is toch lekkerder nog dan een fris huis :) )

 

Kijk, als dat geen review is.....:D Leuk dat het zo goed werkt, en allemaal Marseille zeep gaan preppen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, als dat geen review is.....:D Leuk dat het zo goed werkt, en allemaal Marseille zeep gaan preppen. ;)

ik maak het met Sunlight zeep trouwens, zelf raspen :) Sunlight is ook iets makkelijker te verkrijgen, in elke supermarkt hebben ze het (Jumbo is de goedkoopste, scheelt toch weer 6 cent :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren via http://www.baking-soda.nl/bs-kopen.htm 10 doosjes besteld (niet allemaal voor mezelf, dat maak ik niet op). Prijs kwam incl. verzendkosten uit op €1,97 per doosje, toch zeker de helft goedkoper dan ik tot nog toe gezien had, de dichtstbijzijnde toko hier kost het meer dan 4 euro voor 1 pakje.

 

Bestellen ging wat 'ouderwets' via een mail en zelf het bedrag overmaken, maar ik kreeg toch vrij snel een bevestiging van de bestelling en dat deze verzonden zou worden als het geld binnen was. Vandaag een 2e mailtje dat het geld al binnen is (vind ik vrij snel, zondagavond van ING naar Rabo overgemaakt) en het pakketje is onderweg, incl track&trace gegevens. Goede snelle service tot nog toe, zal hier nog update posten als het binnen is. Enige vreemde is dat PostNL aangeeft dat het pakket 2000gram weegt, terwijl 10 doosjes van 454 gram volgens mij toch meer moet wegen :)

 

Morgen avond gelijk maar weer een ronde 'color' wasmiddel maken, de mix zonder soda dus enkel met Sunlight zeep viel ons toch een klein beetje tegen qua resultaten, ik vermoed dat het met dit een stuk beter gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag het pakketje ontvangen, erg snel vind ik voor deze manier van bestellen, goede winkel dus. 10 doosjes, ik kan er weer even mee vooruit, en ze hadden er ook een gratis pakje met 125gr citroenzuurpoeder bij gedaan.

 

Daarnaast heb ik mijn vriendin uitgelegd hoe ze het wasmiddel kan maken, dus doet ze dat nu ook zelf :) win-win voor mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren via http://www.baking-soda.nl/bs-kopen.htm 10 doosjes besteld (niet allemaal voor mezelf, dat maak ik niet op). Prijs kwam incl. verzendkosten uit op €1,97 per doosje, toch zeker de helft goedkoper dan ik tot nog toe gezien had, de dichtstbijzijnde toko hier kost het meer dan 4 euro voor 1 pakje.

 

Bestellen ging wat 'ouderwets' via een mail en zelf het bedrag overmaken, maar ik kreeg toch vrij snel een bevestiging van de bestelling en dat deze verzonden zou worden als het geld binnen was. Vandaag een 2e mailtje dat het geld al binnen is (vind ik vrij snel, zondagavond van ING naar Rabo overgemaakt) en het pakketje is onderweg, incl track&trace gegevens. Goede snelle service tot nog toe, zal hier nog update posten als het binnen is. Enige vreemde is dat PostNL aangeeft dat het pakket 2000gram weegt, terwijl 10 doosjes van 454 gram volgens mij toch meer moet wegen :)

 

Morgen avond gelijk maar weer een ronde 'color' wasmiddel maken, de mix zonder soda dus enkel met Sunlight zeep viel ons toch een klein beetje tegen qua resultaten, ik vermoed dat het met dit een stuk beter gaat worden.

 

Exact dezelfde doosjes zijn ook te koop bij de Sligro (voor wie een pasje heeft of een kennis met zo'n pasje)

Exacte prijs is me ontschoten, maar staat me iets van 1,50 bij inclusief BTW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ook Marseille zeep aangeschaft.. ivm drukte op t werk komend weekend even lekker wat wasmiddel maken..

 

Goede tip, ruikt ook al lekker zonder meer..

 

PS gekocht bij VitexNatura, vlot geleverd inclusief recept en toepassingsvoorbeelden en..... een aardigheidje erbij (wat verzorgingsmonsters voor de man) erg leuk!

 

Bedankt voor de tip(s) @Stuudje e.a,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@hhpp: Dat is mogelijk en nog niet eens zo moeilijk.

 

Ik heb het twee keer geprobeerd, éénmaal met enkel olijfolie en éénmaal met een mix van olijfolie en zonnebloemolie.

Het duurt wel vrij lang voordat de blokken zeep uitgehard zijn. (Vrij lang als in "enkele maanden". Je ruikt bij beide een olieachtige lucht.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hhpp: Dat is mogelijk en nog niet eens zo moeilijk.

 

Ik heb het twee keer geprobeerd, éénmaal met enkel olijfolie en éénmaal met een mix van olijfolie en zonnebloemolie.

Het duurt wel vrij lang voordat de blokken zeep uitgehard zijn. (Vrij lang als in "enkele maanden". Je ruikt bij beide een olieachtige lucht.)

 

En daar dan weer wasmiddel van maken dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hhpp: Dat is mogelijk en nog niet eens zo moeilijk.

 

Ik heb het twee keer geprobeerd, éénmaal met enkel olijfolie en éénmaal met een mix van olijfolie en zonnebloemolie.

Het duurt wel vrij lang voordat de blokken zeep uitgehard zijn. (Vrij lang als in "enkele maanden". Je ruikt bij beide een olieachtige lucht.)

 

Klopt, de droogtijd is lang.

 

Aleppozeep wordt bv gemaakt van olijfolie en loogkruid, een woestijnplant(of tegenwoordig ook met soda)

Aleppozeep droogt zes maanden.

 

Aleppogewelf.jpg

 

Meer over het aleppozeep proces

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daar dan weer wasmiddel van maken dus.

 

Inderdaad.

 

Overigens, met name die mix-zeep heeft een krachtige ontvettende werking.

Als ik die gebruik na het controleren en bijvullen van m'n motorolie, heb ik zo schone handen, terwijl dat met commerciële zeep niet het geval is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

 

Overigens, met name die mix-zeep heeft een krachtige ontvettende werking.

Als ik die gebruik na het controleren en bijvullen van m'n motorolie, heb ik zo schone handen, terwijl dat met commerciële zeep niet het geval is.

 

Oké, dat ga ik dus ook proberen.

Had al eerder de zeepcalculator gevonden:

http://zeep.vanderleden.com/calculator/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...