Ga naar inhoud
GENEGEERD

www.meestermessen.nl


g.eding

Aanbevolen berichten

Gast Heksenboot
@Heksenboot: ik vind het juist leuk dat Gordon de verkoop & het slijpen van messen op zijn eigen manier invult, daarom heb ik hem eerder al de mogelijkheid geboden om zich met zijn website op ons forum te presenteren.

Met name het hergebruik van oude messen in een tijd dat alles maar weggegooid wordt spreekt me aan.

Mijn post was juist een poging om enige humor in deze thread te krijgen.

 

Ah, nou snap ik hem, thanx. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Opinel is een geprezen meer dan 100 jaar oud merk dus daar hoeft niemand meer aan te twijfelen... en het kan inderdaad ook op andere messen, hrt leuke is dat ik het vanuit hobby doe en ik kan vaak uit mijn (ouwe troep) verzameling eerst proberen of het lukt op andere materialen zodat u niet bang hoeft te zijn dat uw mes beschadigd raakt door experiment zeg maar

 

Vind het leuk om te lezen dat dit soort ondernemers de ruimte krijgen op het forum, passie straalt er vanaf, heel leuk !

Ik heb nu wel al een idee voor mijn vaders verjaardag :)

 

Ik contact je eerdaags @g.eding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat het leuk is om een appel mee te snijden of een potlood of een prei. Meer kun je er niet echt mee. Mijn zoons van 5 en 6 hebben een Opinel.

 

Dat is toch al heel veel, zeker als je de prijs, slijpbaarheid en compactheid meeneemt in het verhaal.

Ik heb een aantal jaren terug 6 opinels gekocht voor iets van 35 euro, die zitten en liggen verspreid in mijn tassen en jassen. Batonnen gaat er niet echt mee, maar met een boel feathersticks krijg je ook een vuur aan.

Natuurlijk heb ik een goed vast mes (en een backup) maar in het dagelijks leven worden door mij de opinel(en de Eden zakmesjes van KaTo) het meest gebruikt.

Het simpele houten heft geeft een fijne en goede grip, het feit dat er meerdere maten in te koop zijn maakt dat voor iedere hand er een passend model is, het lemmet is letterlijk op de achterkant van een koffiekopje scheermesscherp te krijgen. het simpele lockingmechanisme zorgt voor een boel extra veiligheid, kortom een prima mesje wat goed van pas komt.

 

Een prepper met wat minder diepe zakken zou ik als messencombo dan ook een opinel ( icm een mora) aanraden. Heb je wat meer te besteden zijn er natuurlijk legio betere messen te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 6 maanden later...

best wel jammer dat iemand die trots is op zijn website en zijn hobby ,

weer eens afgebrandttttt wordt omdat het niet iedereen zijn ding is ....

 

g.eding

ga zo door en heb vooral plezier met het doen van jou ding :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...