Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mijn B.O.B in de maak.


Aanbevolen berichten

Bedankt allemaal voor de reacties, Hier kan ik zeker wat mee.

 

@Raycoupe Heb even naar de Olight s15 gekeken, mooie lamp alleen valt de beam distance me wat tegen. Ik denk dat ik voor een lamp van fenix ga die hebben ook veel optionele accessoires.

Koffie filters waren idd om erg vervuild water te zuiveren maar wat je al aan geeft zijn die dingen niet handig (snel stuk, eenmalig gebruik) ik ga voor een bandana die is ook nog voor andere toepassingen te gebruiken.

Dun ijzerdraad hoeft idd niet veel te kosten, ik moet alleen nog leren de vallen te zetten. Die rattenvallen hou ik erin omdat deze heel simpel te gebruiken zijn voor een beginner(wegen ook niet veel) en ook in de boom te hangen zijn voor eekhoorns.

Smiths pocket sharpener is 25 gram dus voor het gewicht hoef ik hem niet thuis te laten :) Schepje leek me ook handig voor als je je behoefte moet doen, zie mezelf niet met een tak en gat graven.

Mooi om te horen dat je bijna dezelfde tool set hebt, welk mes heb jij extra?

 

Beam distance?? Nu ja, 't zal wel belangrijk zijn, maar persoonlijk vind ik andere factoren belangrijker, met name de diverse standen, hoelang je dan met de batterijen doet en de kleur van het licht. Ik gebruik ontzettend vaak de 0,5 lumen stand en met extendertube en tweede batterij kan het ding dan een maand lang continu branden. Het leuke is dat ik hem met de clip zo op m'n pet schuif et voilà, dan is het een hoofdlampje. ;) Fenix is ook een prima merk.

 

Mijn primaire mes is een Boker Plus Bushcraft met een handgemaakte schede door @Bandoeng. Het een modelletje wat Ray Mears ooit verzonnen heeft maar gelukkig niet gepatenteerd zodat andere fabrikanten (zoals Boker) deze ook leveren. Deze blijft veel langer scherp dan de RVS Mora. Maar ja, messen zijn heel persoonlijk zoveel mensen zoveel wensen. :)

 

Mocht je ooit in de gelegenheid zijn een Shelter Camping te bezoeken, dan is dat een uitgelezen kans om wat diverse zaklampen en messen vast te houden. Dergelijke dure spulletjes laten zich moeilijk uitzoeken op basis van specificaties op het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Peerke De vaste vorm is toch ook weer een pluspunt er kan namelijk niks platgedrukt worden en kapot gaan, alleen zit ik nog steeds met het probleem dat alles los zit en ik alles er uit moet halen wil ik het gene willen pakken wat onderaan zit.

Maar ik denk dat en je moeilijk iets kan vinden wat stevig en waterdicht is en ook nog eens dingen in kan ordenen, misschien heeft hier iemand anders nog een oplossing voor.

 

@AWOL Ik zal het eens doorlezen, een mes van dat kaliber weegt toch snel ook weer zon 300 tot 500 gram dus zal ik wel keuzes moeten maken.

 

@Jorisb De fenix PD35 is een erg mooie zaklamp alleen zijn CR123A of 18650 batterijen niet echt een slimme keuze voor een bug out bag. Ik hou het graag op AA of AAA batterijen deze zijn veel beter verkrijgbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beam distance?? Nu ja, 't zal wel belangrijk zijn, maar persoonlijk vind ik andere factoren belangrijker, met name de diverse standen, hoelang je dan met de batterijen doet en de kleur van het licht. Ik gebruik ontzettend vaak de 0,5 lumen stand en met extendertube en tweede batterij kan het ding dan een maand lang continu branden. Het leuke is dat ik hem met de clip zo op m'n pet schuif et voilà, dan is het een hoofdlampje. ;) Fenix is ook een prima merk.

 

Mijn primaire mes is een Boker Plus Bushcraft met een handgemaakte schede door @Bandoeng. Het een modelletje wat Ray Mears ooit verzonnen heeft maar gelukkig niet gepatenteerd zodat andere fabrikanten (zoals Boker) deze ook leveren. Deze blijft veel langer scherp dan de RVS Mora. Maar ja, messen zijn heel persoonlijk zoveel mensen zoveel wensen. :)

 

Mocht je ooit in de gelegenheid zijn een Shelter Camping te bezoeken, dan is dat een uitgelezen kans om wat diverse zaklampen en messen vast te houden. Dergelijke dure spulletjes laten zich moeilijk uitzoeken op basis van specificaties op het internet.

 

Je hebt helemaal gelijk over de zaklamp, ik vind ook vooral de batterijduur belangrijk maar af en toe wil je ook wel eens in de verte zien wat er gebeurd en dat viel me nu juist tegen in de review op dit forum.

 

Ik zal eens wat youtube filmpjes over de Boker Plus Bushcraft bekijken, ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo mede preppers!

 

Na het afgelopen jaar redelijk wat gelezen te hebben over bug out bag's ben ik zelf begonnen er 1 samen te stellen.

Graag zou ik willen weten wat jullie zouden toevoegen of weg laten.

 

Hieronder zet ik foto's van wat ik tot nu toe heb.

 

IMG_8843_zpsf4ed877b.jpg

 

* Rvs inklapschepje

* Mora companion

* Inklapzaag

* Fallknives dc4 slijpsteen

* Smith's pocket sharpener

* Leatherman sidekick

* Handbijl 600gr

 

IMG_8860_zps08dc5a11.jpg

 

* Sawyer mini

* 50 water purification tablets

 

IMG_8866_zpsab7237c1.jpg

 

* Light my fire firesteel scout 2.0

* Action firesteel

* Bic lighter

* Theelichtjes 1x groot 2x klein

* Katoen balletjes in vaseline

 

IMG_8858_zpsf16524d2.jpg

 

* TATONKA Kettle 1.6l

* Mil-tec veldfles met mok

* Plastic drinkbakje en eetbakje

* LMF Titanium spork

 

IMG_8887_zps09604262.jpg

 

* Slaapmatje

* DD tarp 3x3 coyote brown

* Ripstop poncho/tarp

* Hangmat parachutestof

* Husky magnum slaapzak comfort -9

 

IMG_8872_zps588539b1.jpg

 

* First aid kit (pijnstillers, wondbehandeling, tekentang)

* Space blanket

* Talkpoeder

* Tandenpasta reistube

* Tandenborstel

* Spiegelje

 

IMG_8873_zps0328cc81.jpg

 

* Oxxa werkhandschoenen

* 15 meter paracord

* Degen DE13 hand crank/solar radio

* SAS survival guide dwarsligger

* 4 eneloop batterijen in powerpax doosje

* 1 AA zaklamp

* 1 Glowstick 12 uur groen

 

IMG_8890_zpse20cf04f.jpg

 

* Microvezel handdoek

* 2 body/hand warmers

* Vishaken met onderlijnen

* Visdraad op rol

* Seam sealer

* 5 koffiefilters

* 10 tie-wraps

* Koffie, thee en creamer

 

IMG_8892_zps95250913.jpg

 

* Gelert Explorer 65

 

 

 

Verder mis ik nog eten en kleding omdat ik er nog niet over uit ben wat ik mee wil nemen.

 

Producten die ik graag nog wil kopen.

 

* Vallendraad

* 2 rattenvallen

* Loopstokken (kun je eventueel ook in combinatie met de tarp gebruiken om een tent te maken)

 

als ik u was zou ik het klapzaagje eruit halen want het is echt slechte kwaliteit (ik spreek uit ervaring.

En dat zaklampje is de SIPIK sk68 (heb ik zelf ook en ben er erg blij mee).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over slechte kwaliteit gesproken....die SIPIK......ik had er ook 3.....alle drie na een week in de Kliko....leuk die focus optie, verder slechte aan/uitschakelaar. Schroefdraad dramatisch slecht getapt

 

als ik u was zou ik het klapzaagje eruit halen want het is echt slechte kwaliteit (ik spreek uit ervaring.

En dat zaklampje is de SIPIK sk68 (heb ik zelf ook en ben er erg blij mee).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@homerun Zaklampje is voor die paar euro zeker niet verkeerd alleen is hij wel erg snel leeg.

Klapzaag is in mijn ogen niks mis mee en al helemaal niet voor de 3 euro die ik er voor heb betaald bij de lidl in duitsland. Heb er hier in de tuin wat coniferen mee omgezaagd zonder problemen! al zal je er geen jaren mee kunnen doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepass ik heb ze hier ook liggen bij werken ze echt top maar wat @LastManStanding al zei hij is redelijk snel leeg.

 

en het is zeker niet de beste kwaliteit die je kan hebben.

Maar, ik vind het zeker die paar euro waard.

@LastManStanding ik heb hem zelf ook gebruikt maar na een paar dagen redelijk gebruiken brak het bij mij af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LastManStanding ik heb de 18650 accu, en als je niet de hele tijd de turbo stand gebruikt gaat deze accu best lang mee. Ik ben nu op zoek naar een spanningsbron om deze weer op te laden. (Geen zonne energie, maar iets in de fichting van een dynamo).

 

wat dacht je van deze?

http://biolitestove.com/products/biolite-kettlecharge

 

Ik moest wel 1 keer water bijvullen maar hij laadt wel super snel op. gewicht is wel wat minder maar dat heb ik er voor over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat dacht je van deze?

http://biolitestove.com/products/biolite-kettlecharge

 

Ik moest wel 1 keer water bijvullen maar hij laadt wel super snel op. gewicht is wel wat minder maar dat heb ik er voor over.

 

Leuk, die kende ik nog niet, wel de normale biolite stove maar die schijnt nogal tegen te vallen in prestaties.

10 watt is een lekker vermogen, jammer dat het ding toch veel te groot is voor de rugzak, want als ik met de auto ben is dat natuurlijk de generator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe

 

Ja helemaal eens hij is aan de forse kant maar hij doet het echt super.

mmmm ja Generator daar moet ik nog even voor door sparen mazzelaar ;)

 

Ik bedoel gewoon je telefoon e.d. opladen via de 12volt in de auto.

Generator heb ik ook niet hoor, veel te veel herrie en tegenwoordig zijn zonnecellen al behoorlijk efficiënt en betaalbaar geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...