Ga naar inhoud
GENEGEERD

Cabin (blokhut) bouwen met een bijl


Tom

Aanbevolen berichten

Nu zag ik op TV Oost een reportage over een Cowboy achtig huis die de Melody ranch heet.

De eigenaar kan een blokhut bouwen met een bijl, heeft hier cursus voor gehad in De VS.

 

Nu ben ik altijd een fan van westerns geweest en heb daar Ziggo nog op gewezen toen ze me filmnet wilden aansmeren, het Miepy dat ik sprak van Ziggo had er wel eens van cowboyfilms gehoord maar wist ook niet waarom ze niet meer werden uitgezonden:p

Haar vader had er het er wel eens over gehad dus ze wist er wel iets van:p

 

Maar waar het mij om gaat is om ook zoiets te bouwen, ergens in een buitengebied. Alleen nog een perceel voor weinig kopen!

 

Dit is dus de reportage

 

 

http://www.melodyranch.nl/

 

 

Dus alleen met een bijl een blokhut bouwen! in het engels een CABIN

( @Tom kennende gaat hij hier wel mee smokkelen met aggregaat en elektrische zagen e.d. )

 

Maar zo kan het dus met een bijl en nog en soort boor.

 

 

 

In Nederland heeft men het over een blokhut meestal als tuinhuisje en een houten huis heet hier vaak Chalet waar ook weer stawagens onder vallen. Het gaat dus om de pure blokhut of een betere benaming Cabin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het zal je nog verbazen hoe comfortabel een huis van stammen kan zijn.

Een voormalig kennis van me importeert (of importeerde) die dingen van de Amish in Amerika en 'k vond de prijzen goed te doen. Prachtige gebouwen waarin het zowel zomers als 's winters goed toeven is. http://www.zelfbouwen.nl/

 

Zelf heeft hij er drie van gebouwd op z'n terrein, twee grote en een klein woonhuisje. De grootste is een groepsaccommodatie wat je kunt huren en is meteen voor 25-30 man, dus best een flinke toko.

Ben er heel wat keren geweest, leuke BBQ gehad.

 

Tegenwoordig houdt de beste man zich geloof ik meer bezig met kwakzalverij en het schrijven van zeer vage spirituele boekjes. ;) (http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/nicolaas%2Bde%2Bridder/N/8299+8293/Nty/1/search/true/searchType/qck/suggestedFor/nicolaas+de+ridder/originalSearchContext/books_nl/originalSection/books/sc/books_nl_author/index.html?_requestid=515707)

 

Een voordeel van geimporteerd hout uit Amerika is dat de inheemse torren deze niet lusten en dat scheelt een hoop onderhoud.

Wat Dick heel slim heeft gedaan is een souterrain onder het huis zetten waarin de slaapkamers zitten. 's Winters niet te koud en 's zomer zalig koel! :cool:

 

En ook de Amish smokkelen nogal met gemotoriseerd gereedschap, dat mag als ze voor niet Amish zo'n bouwpakket maken. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Raycoupe;336393

En ook de Amish smokkelen nogal met gemotoriseerd gereedschap, dat mag als ze voor niet Amish zo'n bouwpakket maken. :o

 

Ze hoeven niet eens te smokkelen: zo lang het gereedschap niet van hun is, dus eigendom, mogen ze het gebruiken. Leuk voorbeeldje was er in één van de afleveringen van treehouse master.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Half de jaren 90 ben ik eens begonnen aan zo een blok hut . En dan niet alleen met een bijl .

Om het kader van de eerste 4 stammen te leggen koste dat ons 3 dagen . We zijn 5 lagen hoog gekomen .

Dan hebben we het gestopt omdat we er geen eind aan zagen .

Ik hoop voor de bijl bouwer dat hij klaar is voor de volgende winter .

Anders moet hij alsnog buiten slapen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even opgezocht wat borax is . Dus het is mogelijk dat dit het poeder is . Misschien nog suggesties?

 

Ik weet eigenlijk best wel zeker dat het zoiets is.

Vriend van me is zelf ook smid, en heeft me ooit helemaal uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat.

Of hij zou het niet goed uitgelegd hebben, maar dat betwijfel ik eigenlijk.

 

Voor de liefhebbers:

[video=youtube_share;paCyA9ypEOE]

Kan hier echt uren naar kijken :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...