Ga naar inhoud
GENEGEERD

Geheime Duitse voedselvoorraden

Tom
 Share

Recommended Posts

Brandenburgs geheimes Lebensmittellager für den Krisenfall

800.000 Tonnen Lebensmittel lagern in Deutschland – streng geheim in 150 Hallen. Morgenpost Online war in einer "irgendwo in Brandenburg".

Brandenburgs geheimes Lebensmittellager für den Krisenfall

Irgendwo in Brandenburg – der Ort, an dem Deutschland ganz auf Nummer sicher geht, ist geheim. Immerhin bekommt die Reporterin nicht die Augen verbunden, wird aber aufgefordert, bitte zu schreiben, das Lebensmittellager befände sich "irgendwo in Brandenburg", rund 100 Kilometer von Berlin entfernt. Der Weg führt an Dutzenden von Straßendörfern mit verlassenen Kaufhallen vorbei.

Klaus Müller ist Oberprüfer der Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung. Er steht vor einem flachen Klinkerbau mit Wellblechtüren. Seit acht Jahren kontrolliert er die Zustände in den rund 150 geheimen Lagern staatlicher Lebensmittelvorräte, in denen über Deutschland verteilt 555.000 Tonnen Weizen, 75.000 Tonnen Roggen und 100.000 Tonnen Hafer gelagert werden. Zur sogenannten zivilen Notfallreserve gehören auch Kondensmilch sowie Reis, Erbsen und Linsen in vielen Zehntausend Jutesäcken

En wij maar proberen om anderen te overtuigen om te gaan hamsteren, in duitsland doet de regering het voor de inwoners,

800.000 ton Dat is 9 kg per inwoner. Tarwe heeft ongeveer 3500kcal per kg Met 2000kcal per dag dan voor ... 10 tot 17 dagen proviand voor de gehele bevolking.

Of met minder mensen, dan langer voedsel voor een kleinere groep.

http://www.morgenpost.de/politik/article108293780/Brandenburgs-geheimes-Lebensmittellager-fuer-den-Krisenfall.html

Ik zie dat ze niet over drinkwater spreken, dus men gaat er vanuit dat de drinkwatervoorziening intact blijft, anders is de voedsel voorraad alleen voor degene die over drinkwater beschikken, zoals bekend kan een gezond mens 3 dagen zonder drinken maximaal (dus bij matige temperaturen) met zomerse temperaturen korter evanals ouderen, kinderen en zieken met een dag al in de problemen.

Zat vanochtend in een groep met veel intelligente mensen ook gezinnen met kinderen en de meesten hoog opgeleid en financieel ook wel op orde. Maar ik weet bijna zeker dat niemand van deze groep een waterfilter heeft sterker nog er nooit aan gedacht heeft al ze al weten of deze bestaan.

Als ik ze vertel om lege schone flessen te vullen met schoon leidingwater (gratis) en deze te bewaren wordt er binnen 20 minuten een wit busje besteld waar 2 sterke mannen in witte jassen uitstappen die mij dan mee nemen naar een oort waar men niet zelf hoeft na te denken en dat ook niet van je verwacht wordt.:p

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
En wij maar proberen om anderen te overtuigen om te gaan hamsteren, in duitsland doet de regering het voor de inwoners,

800.000 ton Dat is 9 kg per inwoner. Tarwe heeft ongeveer 3500kcal per kg Met 2000kcal per dag dan voor ... 10 tot 17 dagen proviand voor de gehele bevolking.

Ik weet zeker dat als de systeemcrisis gebeurt dat de Nederlandse overheid alle voedselvoorraden in beslag neemt bij de boeren, tuinders, distributiecentra en detailhandel. En dan grootschalige transporten op touw zet om al dit voedsel zo snel mogelijk richting Zuid Europa te sturen. We moeten immers solidair zijn, zo is ons altijd verteld.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@ Frank. Wil je jouw buurman aanzeggen, dat hij in het magazijn een nieuw stel hersens moet gaan ophalen. Nederland heeft geen voedselvoorraden. Wel heeft de krijgsmacht de nodige noodrantsoenen voor de eigen organisatie. Stom genoeg, zijn vrijwel alle veldkeukens afgestort. Men werkt nu met diepvriesmaaltijden. Op die manier kan de krijgsmacht nauwelijks meer voldoen aan haar derde hoofdtaak, het bijstaan van de burgerbevolking bij rampen. Heb je een veldkeuken, dan trek je een aardappelveld leeg etc. en je slaat aan het koken voor de bevolking. Met alleen noodrantsoenen voor je eigen organisatie ben je erg gauw uitgepoept. Letterlijk. Het volgende schrijf ik met grote tegenzin op, want dan word je weer als arrogante kwal gezien, maar ik weet -in dit geval- echt hoe het zit. Ik heb dit onderwerp enige jaren geleden persoonlijk besproken met de staatssecretaris van Defensie en met de top van de krijgsmacht.

Link naar reactie

DB, helemaal gelijk.

Uhmm niemand hoeft je toch nog te vertellen dat als het fout gaat je niet op hulp hoeft te rekenen?

of dacht je nou echt dat ons leger voor de hele bevolking gaat zorgen, al hadden ze nog veldkeukens?

Die gaan ook gewoon overleven net als onze grootste vrienden...

Link naar reactie

@ Frank. Wil je jouw buurman aanzeggen, dat hij in het magazijn een nieuw stel hersens moet gaan ophalen. Nederland heeft geen voedselvoorraden. Wel heeft de krijgsmacht de nodige noodrantsoenen voor de eigen organisatie. Stom genoeg, zijn vrijwel alle veldkeukens afgestort. Men werkt nu met diepvriesmaaltijden. Op die manier kan de krijgsmacht nauwelijks meer voldoen aan haar derde hoofdtaak, het bijstaan van de burgerbevolking bij rampen. Heb je een veldkeuken, dan trek je een aardappelveld leeg etc. en je slaat aan het koken voor de bevolking. Met alleen noodrantsoenen voor je eigen organisatie ben je erg gauw uitgepoept. Letterlijk. Het volgende schrijf ik met grote tegenzin op, want dan word je weer als arrogante kwal gezien, maar ik weet -in dit geval- echt hoe het zit. Ik heb dit onderwerp enige jaren geleden persoonlijk besproken met de staatssecretaris van Defensie en met de top van de krijgsmacht.

Dick, ik geloof je direct. Persoonlijk denk ik dat ze goed voor zichzelf gezorgd hebben, of tenminste denken dat ze dat gedaan hebben. Als ze veel diepvries hebben lijkt me dat helemaal stompzinnig. En waarom zou wie je bent en wie je kent arrogant zijn? Zolang je daar je ego niet aan ophangt is daar geen sprake van hoor Bert, dus vertel gerust...graag

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Dank je wel Frank voor je wijze woorden. Ik heb in het verleden heel erg mijn best gedaan, om de staat zo ver te krijgen om te gaan preppen. Uitgelachen werd ik net niet, maar dat is dan ook alles. Door de bankencrisis is het nu wel heel erg duidelijk, dat de kans levensgroot is, dat we een mega klap krijgen. Toch blijven ook onze bestuurders hun kop in het zand steken. Een crisis komt, maar hij gaat ook weer voorbij. Na de crisis wil ik met een aantal goede preppers een initiatief ondernemen richting overheid. Zie daarover mijn column op de homepage. Meer vertellen over de gesprekken die ik in het verleden heb gevoerd is daarbij niet behulpzaam. Ik heb ook absoluut niet de bedoeling om straks mijn gelijk te gaan halen of om tegen bepaalde figuren te gaan roepen, zie je wel, ik heb je nog zo gewaarschuwd. Zo zit ik als persoon niet in elkaar en nogmaals, het is niet behulpzaam bij toekomstige initiatieven. Alleen omdat ik de opmerking van jouw buurman over staats voedselvoorraden in Nederland zo riskant vond, heb ik het even over mijn gesprek met de statsdef en de defensietop gehad, om gevaarlijke misverstanden te voorkomen. Overigens ben ik alleen maar blij, dat jij met dat verhaal van je buurman gekomen bent, want meer mensen geloven in dit soort sprookjes. Openheid daarover is alleen maar heel goed. Dat stelde mij immers in staat om het sprookje met kracht tegen te spreken.

Link naar reactie

volgens mij heeft nederland geen enkele plannen of voorbereidingen. zelfs bij oefeningen van rampenbestrijding worden als simpele fouten gemaakt. de eerste is volgens mij het niet inlichten van de burger.

voorzover mij bekend is heeft nederland geen voedsel voorraden, water voorraden of eventueele schuilkelders/bunkers voor de bevolking. kortom de politiek wordt wel geinformeerd en naar veilige plekken getransporteerd, maar de burger mag alles zelf uitzoeken.

Link naar reactie

Als reactie op al het bovenstaande, ik heb totaal geen vertrouwen in de overheid wanneer het er op aankomt om ons te voeden wanneer het fout gaat. Dat is natuurlijk ook 1 van de redenen waarop ik en een ieder hier aan het preppen ben geslagen. Wel sneu voor mijn buurman dat hij er wel vanuit gaat dat het zo zal werken. Laatst nog met hem over gehad en hem achter gelaten met het idee dat we voor ongeveer 2 weken eten hadden. Dat leek hem meer dan genoeg en dat heb ik maar zo gelaten, hij hoeft niet alles te weten :p

Link naar reactie

Gast Bunkerprepper

Is het een idee om gezamenlijk noodrantsoenen in te kopen (als prepperforum) en zo een flinke korting te kunnen krijgen?

Wie weet er wat kanalen/leveranciers die benaderd zouden kunnen worden?

BP

Link naar reactie

En kan me nog herinneren dat de Telegraaf een artikel publiceerde dat hier over gaat (hamsteren), dus de overheid is wel terdege op de hoogte van een Verstoring van de energie voorziening dus ook de voedsel levering men is zo geschrokken van het resultaat naar ik meen ging het alleen over Zeeland dat men de aan de rest van Nederland niet eens wilde denken en de bevolking al helemaal niet hier mee lastig vallen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5438179/__Dodelijke_lading_schepen_Iran__.html

In Nederlandse beleidsstukken over rampenbestrijding wordt niet gerept over een grootschalige EMP-aanval, wel over een 'moedwillige verstoring van de elektriciteit'.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken liet recent in een - naderhand tot 'staatsgeheim confidentieel' verklaarde studie - door TNO beschrijven hoe de Nederlandse maatschappij zou worden ontwricht als één provincie door een terreuractie zonder stroom zou komen.

Die studie leest als een huiveringwekkend scenario, echter nog kinderspel bij een volledige 'black-out': "Tankstations kunnen geen brandstof leveren, communicatie valt uit in het gebied, rampenzenders, radio, tv en internet functioneren niet, drinkwater raakt verontreinigd, waterdrukpompen vallen uit, winkels sluiten, voedsel moet gecontroleerd worden verstrekt, veeteelt komt ernstig in problemen, gebrek aan contant geld, betalingsverkeer valt stil,

LEES VERDER OP DE LINK TELEGRAAF

Link naar reactie

@Frank. Zeg maar tegen je buurman dat hij binnenkort een zelfstandig commando krijgt als vaste kuil commandant.

Doe ik, zal ie wel even raar kijken, alhoewel ik denk dat hij in zijn functie nog wel lang in leven gehouden wordt, hij is persoonsbeveiliger en chauffeur van een of andere hoge legerbons.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

Bij die hoge legerbonzen zitten soms ook gouden kerels hoor. Maar de meeste daarvan zijn rashonden. Die overleven het niet. Wij straathonden wel!

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@ Backschless. Helemaal geen rare vraag. Een van de beste vragen die je kunt stellen zelfs. Een objectieve beantwoording is alleen niet mogelijk. Drie maanden vind ik het minimum en een jaar het maximum. Maar dat blijft een subjectief waarderingsoordeel. Drie maanden zie ik als een minimum, omdat de dreiging nu wel extreem groot is gezien de financiele crisis en de extreem gespannen situatie in het Midden Oosten. Een jaar zie ik als het maximum, omdat oneindig voedsel opslaan op een gegeven moment wel een beetje asociaal wordt. We zijn nu nog even stinkend rijk in het westen en als we op te grote schaal voedsel gaan opkopen, dan leidt dat ergens anders tot een hongersnood. Maar je zou ook kunnen redeneren, ach die paar preppers die er zijn, wat maakt het uit, ik sla voor drie jaar eten in....Zoals ik al zei, het blijft altijd subjectief.

Link naar reactie

Misschien een rare vraag maar voor hoeveel dagen/weken/maanden zouden mijn gezin en ik (4pax 2 vol en 2 kind) het beste een voorraad aan kunnen leggen.

Geen rare vraag hoor, alleen heel lastig te beantwoorden. Allereerst zul je jezelf de vraag moeten stellen, hoeveel wil je inleveren? wij hebben maaltijden samengesteld, waarbij we berekend hebben dat als we ze royaal gebruiken, er 3 mensen goed van kunnen eten. In een rantsoen situatie kunnen er echter 6 mensen van eten en heb je plots 2x zoveel. Wil je dus aan je calorieen komen of kun je er onder gaan zitten. persoonlijk zou ik voor de kids zorgen dat ze voldoende krijgen, dus ga uit van wat ze per dag ongeveer nodig hebben en vermenigvuldig dit met in mijn beleving 9 maanden. Dit is de periode, waarin je kunt verwachten dat we weer in staat zijn eigen voedsel te verbouwen.

Link naar reactie

Een jaar zie ik als het maximum, omdat oneindig voedsel opslaan op een gegeven moment wel een beetje asociaal wordt.

Zolang je de voorraad betaalt met je eigen geld dat je door eerlijke arbeid hebt verkregen is er niets asociaals aan hoor, althans zo denk ik erover.

Maar ik vind een jaar ook wel het maximum, daarna moet je toch meer richting eigen voedselproductie gaan denken.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@ Prepperdeprep. Binnenkort heb jij honger, omdat Gerrit Zalm en alle andere bankiers al het eten hebben opgekocht met hun eigen geld dat ze door "eerlijke arbeid" verdiend hebben.

Link naar reactie

Graag gedaan backschless. Het blijft altijd een beetje zoeken naar wat genoeg is. Er is veel over geschreven op dit forum, maar wil het toch nog 1x benadrukken, zorg voor variatie, er is niets ergers dan gek worden van eenzijdig voedsel, buiten het gezondheidsaspect om. succes ermee.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...