Ga naar inhoud
GENEGEERD

Handboek voor psychologen en psychiaters verklaren overheids kritisie voor GEK!


Aanbevolen berichten

Ik wist het wel dat ik een stoornis heb..... en ik ben er TROTS op

 

 

 

Kan iemand op het forum met kennis van DSM nagaan of het waar is dat dit syndroom als zodanig is opgenomen.

Orininele bericht via https://jdreport.com/ongehoorzaamheid-aan-overheid-officieel-een-psychiatrische-stoornis/

 

Ongehoorzaamheid aan overheid officieel een psychiatrische stoornis

 

U bent het niet eens met de overheid, vraagt zich af of ze u wel de waarheid vertellen en het goede met u voor hebben, en bent van plan om hen niet meer in alles te gehoorzamen? Dan bent u al vanaf 2013 officieel psychisch ziek en lijdt u aan ODD, Oppositional Defiant Disorder, oftewel een Oppositioneel Opstandige Gedragsstoornis (OOG). Deze omvat alle mensen niet ‘zich niet conformeren, en twijfelen aan (de) autoriteiten’. Sommige critici zijn bang dat deze nieuwe stoornis in de toekomst als voorwendsel gebruikt zal worden om alle tegenstanders van bijvoorbeeld de EU en het milieubeleid monddood te maken en desnoods in inrichtingen op te sluiten.

 

In de meest recente (vijfde) versie van het internationaal gehanteerde DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) worden mensen met OOG omschreven als ‘negatief, vijandig en openlijk ongehoorzaam’ en ‘snel geïrriteerd’.

 

Zo dat je het maar weer, misschien moeten we daar rekeing mee houden tijdens een interactie met vertegenwoordigers van de medische stand en publieke functies. Ik zie dit idd als een stap naar Big Brother en zeer gevaarlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast lonely wolf

Doet mij denken aan een mopje

Een man hoort op de radio dat er een spookrijder gesignaleerd is, en kijkt om zich heen en roept verschikt :"Een spook rijder?...... Ik zie er wel honderd!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm, wil ik me officieel af laten keuren zodat ik omwille van mijn problemen met de overheid van een uitkering kan gaan genieten kom ik onderstaand lijstje tegen. Ik kom daar het woord overheid of autoriteit niet tegen maar het lijkt ook alleen te gelden voor kinderen....... nou weet ik dat ik nooit echt volwassen ben geworden maar volgens mij trapt de bedrijfsarts daar nooit in. Kan iemand overtuigend aangeven dat ik mijn afkeer voor de overheid ook op ODD kan gooien?

 

A. Een patroon met negativistisch, vijandig en openlijk ongehoorzaam gedrag met een duur van tenminste zes maanden waarin vier (of meer) van de volgende aanwezig zijn;

is vaak driftig

maakt vaak ruzie met volwassenen

is vaak opstandig of weigert zich te voegen naar verzoeken of regels van volwassenen

ergert vaak met opzet anderen

geeft anderen vaak de schuld van zijn of haar eigen fouten of wangedrag

is vaak prikkelbaar en ergert zich gemakkelijk aan anderen

is vaak boos en gepikeerd

is vaak hatelijk en wraakzuchtig

B. De gedragstoornis veroorzaakt in significante mate beperkingen in het sociale, schoolse of beroepsmatige functioneren.

C. De gedragingen komen niet uitsluitend voor tijdens het beloop van een psychotische of stemmingsstoornis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder punt B

staat beroepsmatig functioneren, dus het is niet alleen bedoeld voor kinderen, lijkt mij

 

Bijzonder zorgwekkend, want als er dingen mis dreigen te gaan in de samenleving, zou er gesteld kunnen worden, wanneer je ertegen protesteert, dat je aan die aandoening lijdt.

Tegen die tijd is er vast ook een afdoende remedie tegen, die passen ze ook vast wel aan, om mondige (lees lastige) mensen onmondig te maken, c.q. te laten verdwijnen.............zodat ze ten allen tijde legaal bezig zijn..............hmmmmmmmmm riekt een beetje naar de handelingen van de nazi's in de tweede wereldoorlog. Miljoenen mensen vermoorden, maar het was keurig administratief in orde gebracht, en alles netjes genoteerd, dusse................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist het wel dat ik een stoornis heb..... en ik ben er TROTS op

 

 

 

Kan iemand op het forum met kennis van DSM nagaan of het waar is dat dit syndroom als zodanig is opgenomen.

Orininele bericht via https://jdreport.com/ongehoorzaamheid-aan-overheid-officieel-een-psychiatrische-stoornis/

 

Ongehoorzaamheid aan overheid officieel een psychiatrische stoornis

 

U bent het niet eens met de overheid, vraagt zich af of ze u wel de waarheid vertellen en het goede met u voor hebben, en bent van plan om hen niet meer in alles te gehoorzamen? Dan bent u al vanaf 2013 officieel psychisch ziek en lijdt u aan ODD, Oppositional Defiant Disorder, oftewel een Oppositioneel Opstandige Gedragsstoornis (OOG). Deze omvat alle mensen niet ‘zich niet conformeren, en twijfelen aan (de) autoriteiten’. Sommige critici zijn bang dat deze nieuwe stoornis in de toekomst als voorwendsel gebruikt zal worden om alle tegenstanders van bijvoorbeeld de EU en het milieubeleid monddood te maken en desnoods in inrichtingen op te sluiten.

 

In de meest recente (vijfde) versie van het internationaal gehanteerde DSM (Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders) worden mensen met OOG omschreven als ‘negatief, vijandig en openlijk ongehoorzaam’ en ‘snel geïrriteerd’.

 

Zo dat je het maar weer, misschien moeten we daar rekeing mee houden tijdens een interactie met vertegenwoordigers van de medische stand en publieke functies. Ik zie dit idd als een stap naar Big Brother en zeer gevaarlijk

 

Het is al opgenomen in de DSM sinds 1980 (DSM III).

 

Oppositional defiant disorder was first defined in the DSM-III (1980).

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Oppositional_defiant_disorder#History

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst het boekje "Zo ben ik nu eenmaal" gekregen,

weet niet of iemand 'm kent.. Maar wat een grappig boekje met leuke tekeningen!

Allerlei persoonlijkheidsstoornissen worden beschreven, zo grappig! In iedere stoornis

herken ik wel iemand haha.. Behalve mezelf natuurlijk ;)

 

Een van de tekeningen uit t boekje;

image.jpg.a72f6b8bd166c6a7cc0a4839c413cf7a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...