Ga naar inhoud
GENEGEERD

Grootste Bankroof ooit

Keyser Suze
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zie net het bericht op CNN, deze hackersgroep heeft ruim 1 Biljoen (ja je leest het goed...) 1 BILJOEN gestolen...

Nu is de vraag: is dit daadwerkelijk gebeurd? Of was dit een mooie manier van de banken zelf om 1 biljoen weg te sluizen?

Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk knap vind, op je gemakkie 2 jaar in de computers van banken rondneuzen zonder dat dit opgemerkt word..

Laat staan een malware-email sturen naar de medewerkers van verschillende banken, geen enkele hardware/softwarematige beveiliging die dit soort malware onderschept? ICT afdelingen die dagelijks met beveiliging & risicoanalyses bezig zijn, bankmedewerkers die erop getrained worden dit soort emails te melden & niet te openen... vreemd!

Link naar reactie

Zie net het bericht op CNN, deze hackersgroep heeft ruim 1 Biljoen (ja je leest het goed...) 1 BILJOEN gestolen...

Nu is de vraag: is dit daadwerkelijk gebeurd? Of was dit een mooie manier van de banken zelf om 1 biljoen weg te sluizen?

Ik moet zeggen dat ik het behoorlijk knap vind, op je gemakkie 2 jaar in de computers van banken rondneuzen zonder dat dit opgemerkt word..

Laat staan een malware-email sturen naar de medewerkers van verschillende banken, geen enkele hardware/softwarematige beveiliging die dit soort malware onderschept? ICT afdelingen die dagelijks met beveiliging & risicoanalyses bezig zijn, bankmedewerkers die erop getrained worden dit soort emails te melden & niet te openen... vreemd!

Een billion op z'n engels is "slechts" een miljard op z'n nederlands. Stukje minder spectaculair (maar nog steeds een enorm bedrag natuurlijk).

Link naar reactie

Zeer geavanceerde aan NSA gelinkte malware ontdekt!

Computerbeveiligingsbedrijf Kaspersky heeft een collectie zeer geavanceerde malware ontdekt die gelinkt kan worden aan de NSA.

Dat meldt het bedrijf maandagavond in een uitgebreid rapport over de verzameling malware.

De groepering die achter de malware zit, wordt door Kaspersky de 'Equation group' genoemd en zou op zijn minst al sinds 2001 actief zijn. Het bedrijf noemt de groepering de meest geavanceerde die het tot op heden op het spoor is gekomen.

Bron: http://www.nu.nl/internet/3994164/zeer-geavanceerde-nsa-gelinkte-malware-ontdekt.html

Link naar reactie

Zeer geavanceerde aan NSA gelinkte malware ontdekt!

Computerbeveiligingsbedrijf Kaspersky heeft een collectie zeer geavanceerde malware ontdekt die gelinkt kan worden aan de NSA.

Dat meldt het bedrijf maandagavond in een uitgebreid rapport over de verzameling malware.

De groepering die achter de malware zit, wordt door Kaspersky de 'Equation group' genoemd en zou op zijn minst al sinds 2001 actief zijn. Het bedrijf noemt de groepering de meest geavanceerde die het tot op heden op het spoor is gekomen.

Bron: http://www.nu.nl/internet/3994164/zeer-geavanceerde-nsa-gelinkte-malware-ontdekt.html

De Equation Group staat los van Carbanak hacker groep maar het is absoluut sophisticated, vergelijkbaar met Stuxnet:

http://arstechnica.com/security/2015/02/how-omnipotent-hackers-tied-to-the-nsa-hid-for-14-years-and-were-found-at-last/

Link naar reactie

De Equation Group staat los van Carbanak hacker groep maar het is absoluut sophisticated, vergelijkbaar met Stuxnet:

http://arstechnica.com/security/2015/02/how-omnipotent-hackers-tied-to-the-nsa-hid-for-14-years-and-were-found-at-last/

Hoe kunnen wij dit zeker weten? Equation & Carbanak kunnen net zo goed 1 zijn, NSA heeft in ieder geval voldoende (financiele)middelen om dit soort groepen op te zetten...

Link naar reactie

Voldoende voer voor complottheorieën.

Valt te bezien. 'The great bank robbery' van de Carbanak groep maakt gebruik van phishing emails die een - vermoedelijk door de NSA ontwikkelde backdoor - 'Carbanak' gebruiken om zich te verrijken. Er is vooral geld gecashed in Rusland in de zomer van 2014. De kans dat je er meer achter moet zoeken dan een ordinaire digitale geldroof is erg klein.

De Equation group is van een andere orde. Zonder enige twijfel dient deze een militair/strategisch doel en maakt gebruik van dezelfde computer worm 'Fanny' als in Stuxnet gebruikt zijn, op ongeveer hetzelfde tijdstip. De ontwikkelaars lijken dezelfde te zijn of samen te werken. Doelwit is het midden oosten, waarbij zelfs nog enige moeite gedaan is om landen als Egypte, Jordanië en Turkije te ontzien (zie post in SSL voor preppers.nl draadje).

Het is voor vrijwel 100% zeker dat dit ontwikkeld is in een samenwerking van Israël en de US (http://arstechnica.com/security/2012/06/flame-malware-created-by-us-and-israel/).

Hoeveel complot wil je hebben?

Hoe kunnen wij dit zeker weten? Equation & Carbanak kunnen net zo goed 1 zijn, NSA heeft in ieder geval voldoende (financiele)middelen om dit soort groepen op te zetten...

Klopt. de NSA heeft voldoende financiële middelen dus hoeft geen meesterhack te doen om ATM's geld uit te laten spugen. Ook is de bancaire schade niet beperkt tot Rusland.

Link naar reactie

@Stuudje attendeerde me nog op het boek 'De Rode Hack' van Brenno de Winter en Victor Broers dat over enkele weken verschijnt. Goed getimed zullen we maar zeggen.

'Zojuist check ik mijn bankrekening voor het slapen gaan en zie iets vreemds. Tot mijn grote verbazing bedraagt mijn saldo 5.084.646,45 euro, terwijl het een saldo van rond de 25.000 euro zou moeten zijn.

De eerste 13 pagina's staan online als teaser:

http://derodehack.nl/wp-content/uploads/2015/02/De-Rode-Hack-Teaser.pdf

Link naar reactie

'Zojuist check ik mijn bankrekening voor het slapen gaan en zie iets vreemds. Tot mijn grote verbazing bedraagt mijn saldo 25.000 euro, terwijl het een saldo van rond de 5.084.646,45 euro zou moeten zijn.’

;) whahahaha deze had ik ook bijna geplaatst maar net even anders " bedraagt mijn saldo -332 euro, terwijl het een saldo van rond de 25.000 euro zou moeten zijn.’

false flag ... ze doen dit zelf, ben ik blind van overtuigd. Niks hackers van buiten, inside job!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...