Ga naar inhoud
GENEGEERD

Aanstekers tegen leeglopen behoeden


Advivo

Aanbevolen berichten

Zoals waarschijnlijk de meesten onder ons, heb ik in mijn B.O.B. een aantal wegwerp aanstekers.

 

Vandaag kwam ik er achter dat één van mijn aanstekers gewoon helemaal leeggelopen was...

(daar kom ik dus liever nu achter dan ná de SHTF!)

 

Waarschijnlijk omdat het gas hendeltje (hoe noem je dat ding :confused:) bekneld heeft gezeten en ingedrukt werd.

(door beweging / andere voorwerpen in mijn B.O.B.)

 

Heb er een mooie oplossing voor bedacht om dit in de toekomst te voorkomen : De aanstekers voorzien van een stukje krimpkous.

( bekend uit de electronica , kunststof hulsjes die strak krimpen door ze te verwarmen ).

 

Dat zal in de toekomst dus niet meer gebeuren.

 

Zie afbeeldingen :

 

20150216_035253.jpg.9d7d5b1499928de487e0f71ad7fdbf6e.jpg

 

20150216_035355.jpg.6f187aec884129309843ae73f706f98b.jpg

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik vraag mij af of het weldegilijk werkt.

 

Werkt echt prima. Ik kan het gas hendeltje absoluut niet indrukken door de krimpkous heen.

 

Door de zijdelingse druk wordt het hendeltje zelfs naar boven gedrukt.

En de krimpkous plooit er helemaal omheen (ook eronder, ook al zie je het op de foto niet zo goed).

 

Het is ook vrij dikke krimpkous (0,5mm of zo?)

Dus het geheel is vrij solide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pas ermee op. Een aansteker loopt soms ook leeg als de knop zijwaards of omhoog word bewogen. Probeer maar eens bij zo'n aansteker wat te rommelen met knop.

Beter is het om de aansteken in een doosje te stoppen bij wat ander vuurmaak spul bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pas ermee op. Een aansteker loopt soms ook leeg als de knop zijwaards of omhoog word bewogen. Probeer maar eens bij zo'n aansteker wat te rommelen met knop.

Beter is het om de aansteken in een doosje te stoppen bij wat ander vuurmaak spul bijvoorbeeld.

Inderdaad, waarom ingewikkeld maken, als het simpel kan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Advivo Ik heb dit altijd gedaan door er een aantal keren een stukje isolatietape erom heen te wikkelen , krimpkous is een mooie oplossing

enkel als je dat los wil maken met verkleumde vingers en een mesje lijkt het me wat gepriegel . Wat dat betreft is isolatie tape handiger lijkt me

(doe altijd de laatste 2 cm dubbelvouwen zodat je altijd een begin heb bij het losmaken )

plus je kan dat verschillende keren toepassen en je hebt gelijk tape voorhanden .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Advivo Ik heb dit altijd gedaan door er een aantal keren een stukje isolatietape erom heen te wikkelen , krimpkous is een mooie oplossing

enkel als je dat los wil maken met verkleumde vingers en een mesje lijkt het me wat gepriegel . Wat dat betreft is isolatie tape handiger lijkt me

(doe altijd de laatste 2 cm dubbelvouwen zodat je altijd een begin heb bij het losmaken )

plus je kan dat verschillende keren toepassen en je hebt gelijk tape voorhanden .

gr will

 

Dat is ook een goede tip ja.

 

Betreffende het verwijderen van de krimpkous :

Ik heb er een kleine 'V' in geknipt.

Met heel weinig moeite scheur je het zo open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet gewoon zo dat wegwerp aanstekers, zeker de goedkopere zoals op jouw foto's, altijd een beetje zweten of zo, dus bij lang laten liggen zijn ze uiteindelijk een keer leeg?

 

Voor in me BOB en ook voor dagelijks gebruik heb ik altijd de BIC aanstekers, dat blijven nou eenmaal de beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet gewoon zo dat wegwerp aanstekers, zeker de goedkopere zoals op jouw foto's, altijd een beetje zweten of zo, dus bij lang laten liggen zijn ze uiteindelijk een keer leeg?

 

Volgens mij niet, ik heb aanstekers van minimaal 10 jaar oud die gewoon nog vol zijn. Zelfs een aantal nog oudere (met opdruk / herinneringen) die min of meer leeg zijn door gebruik maar toch nog een zwak vlammetje willen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet gewoon zo dat wegwerp aanstekers, zeker de goedkopere zoals op jouw foto's, altijd een beetje zweten of zo, dus bij lang laten liggen zijn ze uiteindelijk een keer leeg?

 

Voor in me BOB en ook voor dagelijks gebruik heb ik altijd de BIC aanstekers, dat blijven nou eenmaal de beste.

 

Beide aanstekers die je op de foto ziet, zitten al sinds eind jaren '80 in m'n B.O.B ... :cool:

Nog net zo vol als nieuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...