Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mannesmann multitool


Enigma13

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@Enigma13

Wat moet 'ie kosten?

Zo heb ik eens bij de Gamma voor 17 euro een multitool van eigen merk gekocht. Niet te vergelijken met Leatherman, maar beter dan niks.

 

Die van Mannesmann kost ergens tussen de 13 en 25 euro, afhankelijk van waar je hem bestelt. Plus verzendkosten. Prijs zegt niet altijd wat. Ik ken iemand met de Gamma-multitool en die is volgens hem zeker niet slecht. Omdat Mannesmann deze multitool onder eigen naam produceert verwacht ik een hogere kwaliteit. Of dat echt waar is weet ik niet, vandaar mijn vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kopen, testen en een review over schrijven. :-)

 

Die neiging heb ik wel nu. Ik ben nieuwsgierig geworden. Leatherman is beslist goed maar je betaalt ook voor de naam. Best mogelijk dat er betaalbaardere alternatieven zijn die minder naam hebben maar kwalitatief in de buurt komen of zelfs gelijkwaardig zijn. Een beetje het Mercedes/Toyota-principe. Je weet het pas als je beiden hebt geprobeerd denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannesmann is geen "Merk" (in de zin van kwaliteitsgereedschap): de doelgroep ligt bij de handige doe-het-zelver.

Vergelijk het een beetje met "Merken" als Kinzo, Ferm en Black & Decker: leuk voor de hobbyist, maar ik zou er niet op vertrouwen.

 

Als je één keer per jaar een gaatje boort, koop je geen blauwe Bosch, maar neem je hobby-spul; gebruik je je boormachine iedere dag, dan investeer je beter wél in het echte werk.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die neiging heb ik wel nu. Ik ben nieuwsgierig geworden. Leatherman is beslist goed maar je betaalt ook voor de naam. Best mogelijk dat er betaalbaardere alternatieven zijn die minder naam hebben maar kwalitatief in de buurt komen of zelfs gelijkwaardig zijn. Een beetje het Mercedes/Toyota-principe. Je weet het pas als je beiden hebt geprobeerd denk ik.

 

Ben ik niet volledig met je eens, door de ervaringen van anderen te lezen kun je ook een aardig beeld krijgen. Ik heb zelf ook de goedkopere MT's gehad maar uiteindelijk wil je toch een goede. Natuurlijk betaal je voor de naam maar de constructie en materialen zijn echt wel een stuk beter dan een MT voor 2 tientjes. Gerber maakt ook aardige MT's en die zijn wat goedkoper dan Leatherman en Victorinox. Die 2 tientjes kun je beter gebruiken voor een goede MT want die koop je uiteindelijk toch wel en dan zijn die 2 tietjes gewoon weggegooid geld.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten geen Mannesmann te proberen. Het risico is mij te groot dat het inderdaad prut is. Wat rondgesnuffeld op internet, de meesten vinden het geen geweldig merk en de budget Greenline al helemaal niet.

 

Dan toch maar de 2ehands Leatherman van marktplaats en dan aanvullend wat kleine gereedschapjjes die er net niet op zitten. Een nieuwe LM is mij echt te duur. Voor dat geld verwacht ik iets met straalaandrijving en bepantsering. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten geen Mannesmann te proberen. Het risico is mij te groot dat het inderdaad prut is. Wat rondgesnuffeld op internet, de meesten vinden het geen geweldig merk en de budget Greenline al helemaal niet.

 

Dan toch maar de 2ehands Leatherman van marktplaats en dan aanvullend wat kleine gereedschapjjes die er net niet op zitten. Een nieuwe LM is mij echt te duur. Voor dat geld verwacht ik iets met straalaandrijving en bepantsering. :)

 

Begrijpelijk. Net als je CS Pendleton lite hunter een mooie deal scoren!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpelijk. Net als je CS Pendleton lite hunter een mooie deal scoren!:)

 

Die zit nu standaard in mijn jaszak. Samen met een zaklampje, een turboflame aansteker en wat andere praktische dingetjes die altijd wel een keer van pas komen. En terwijl ik dit schrijf denk ik aan de voorraad jerrycans voor brandstof en drinkwater die ik een paar dagen geleden op de kop heb weten te tikken. Warme wollen dekens staan sinds kort ook op het wensenlijstje. Zo nog wat dingetjes. Er komt schot in. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ooit eens eentje gekocht van Stanley. Goedkoop en geen topkwaliteit maar voor mij voldoet ie prima omdat ik het ding toch maar zelden gebruik. Heb ik een mes nodig, dan neem ik een fatsoenlijk mes, heb ik een tool nodig, dan neem ik mijn materiaalkoffer.

 

Ik had deze ook eerst en naar 2 keer goed knijpen is er 1 handvat afgebroken. Die van stanley zijn niet effectief geproduceerd door stanley zelf maar door een externe firma waar ook grabbeltonspul voor in de doe het zelf zaken hun label er laten in verwerken.

 

IMO ben je voor een deftige multitool (met een knijp en knip tang in) toch een 35-50 euro kwijt, het hoeft daarvoor geen lm te zijn (of geen nieuwe een 2dehands wave heb je ook al voor een 50-60euro wat z'n geld meer dan waard is.) zoals gezegd zijn er ook multitools van andere kwalitatieve merken die goedkoperer zijn en ook best tegen een beetje misbruik kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zit nu standaard in mijn jaszak. Samen met een zaklampje, een turboflame aansteker en wat andere praktische dingetjes die altijd wel een keer van pas komen. En terwijl ik dit schrijf denk ik aan de voorraad jerrycans voor brandstof en drinkwater die ik een paar dagen geleden op de kop heb weten te tikken. Warme wollen dekens staan sinds kort ook op het wensenlijstje. Zo nog wat dingetjes. Er komt schot in. :)

 

Lekker bezig!:D:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vaak net wat je wilt, voor licht/normaal gebruik ga je toch snel richting de Leatherman. Voor het zwaardere werk pak ik liever een echte Gerber (freehand, geen BG meuk) en ik denk binnenkort een SOG aan te schaffen. Toen ik voor een multitool ging (jaar of 10 geleden) had LM geen tools die door mijn keuring kwamen.

 

Goedkope multitools kun je beter altijd links laten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...