Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Johan de Barbaar

Rusland een bedreiging of bevrijding?

Recommended Posts

Is Poetin een straf of een zegen voor Europa?

In diverse media en forums krijgt Poetin veel bijval terwijl hij wel een onafhankelijk buurland (deels) binnenvalt en delen ervan annexeert.

Welk sentiment speelt hier?

Een sterke leidersfiguur....iemand die wij als Nederlanders al decennia missen?

Wat betekenen grenzen zodra de russische beer losbreekt?

Ik heb zelf ondervonden in Seedorf hoe nietig en volstrekt onbekwaam het westerse legertje is t.o.v. de russische stoomwals.

Gisteren zag ik een Poolse generaal vertellen aan de verslaggever dat Polen 100.000 para-militairen buiten het reguliere leger opleid.

De Baltische staten doen hetzelfde, ze hebben geen enkel vertrouwen in de Navo, ze gaan liever zelf de strijd aan mocht de Russische beer losbreken.

Maar komt die beer wel?

De wereldmachten zijn in beweging, rollen worden omgedraaid, krachten en machten veranderen en wie wat en waar gaat de strijd aan?

Moeten wij in Nederigland hier bang van worden?

Nee, denk ik(!)...maar wie ben ik in het grote geheel....

Zodra het komt....komt het en ben ik op mijn bescheiden manier enigzins voorbereid?heeft alles dan geholpen?dat kunnen we altijd pas naderhand beoordelen ...toch?

Wees geen schaap maar probeer de wolf te zijn!

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

die vraag kun je zo niet stellen....rusland is noch een bedreiging noch een bevrijding, het is maar net wat wij er zelf van maken, en als we de beer maar lang genoeg blijven sarren dan kan die wel een keer uithalen ja....rusland had een geweldige handelspartner kunnen zijn, maar dat hebben "wij" verkloot, en wij alleen!

oh ja, en een wolf is een kuddedier net als een schaap;)

Deze post delen

Wolven leven in roedels maar kunnen ook goed als eenling opereren.

En ze lusten wel een schaapje!!

De Rus.......een bedreiging of niet??/...mhmhmh, als ik zo de Polen en Baltische staten en de Oekraieniers zo ziet en hoor........denken zij alvast van wel.....en wie kunnen dat beter weten en voelen dan juist zij die al decennia onder de Russische overheersing hebben geleden?

Hebben wij...Nederlanders last van een Russische bedreiging????, ik denk persoonlijk(nog) niet.......

Economische belangen worden binnenkort ondergeschikt aan overlevingsbelangen.....dus qua handel en politiek.....het zal wel.

Wees nog steeds geen schaap...maar probeer een wolf te zijn

Deze post delen

Is Poetin een straf of een zegen voor Europa?

In diverse media en forums krijgt Poetin veel bijval terwijl hij wel een onafhankelijk buurland (deels) binnenvalt en delen ervan annexeert.

Welk sentiment speelt hier?

Een sterke leidersfiguur....iemand die wij als Nederlanders al decennia missen?

Wat betekenen grenzen zodra de russische beer losbreekt?

Ik heb zelf ondervonden in Seedorf hoe nietig en volstrekt onbekwaam het westerse legertje is t.o.v. de russische stoomwals.

Gisteren zag ik een Poolse generaal vertellen aan de verslaggever dat Polen 100.000 para-militairen buiten het reguliere leger opleid.

De Baltische staten doen hetzelfde, ze hebben geen enkel vertrouwen in de Navo, ze gaan liever zelf de strijd aan mocht de Russische beer losbreken.

Maar komt die beer wel?

De wereldmachten zijn in beweging, rollen worden omgedraaid, krachten en machten veranderen en wie wat en waar gaat de strijd aan?

Moeten wij in Nederigland hier bang van worden?

Nee, denk ik(!)...maar wie ben ik in het grote geheel....

Zodra het komt....komt het en ben ik op mijn bescheiden manier enigzins voorbereid?heeft alles dan geholpen?dat kunnen we altijd pas naderhand beoordelen ...toch?

Wees geen schaap maar probeer de wolf te zijn!

Ik maak net een iets andere beredenering: Hoeveel landen heeft Rusland de afgelopen 50 jaar verovert dan wel binnengevallen met militaire eenheden? Zet daar Amerika tegenover;)

Deze post delen

Ik maak net een iets andere beredenering: Hoeveel landen heeft Rusland de afgelopen 50 jaar verovert dan wel binnengevallen met militaire eenheden? Zet daar Amerika tegenover;)

daar heb je helemaal gelijk in, en wat dat betreft heeft rusland de afgelopen decennia geen agressie getoond, integendeel, juist de vrede vaak weten te bewaren

maar toch schuilt daarin een klein probleempje, namelijk dat rusland waarschijnlijk niet zal afwachten tot de vs het initiatief neemt voor een aanval....

• Leuk 1

Deze post delen

Wolven leven in roedels maar kunnen ook goed als eenling opereren.

En ze lusten wel een schaapje!!

De Rus.......een bedreiging of niet??/...mhmhmh, als ik zo de Polen en Baltische staten en de Oekraieniers zo ziet en hoor........denken zij alvast van wel.....en wie kunnen dat beter weten en voelen dan juist zij die al decennia onder de Russische overheersing hebben geleden?

Hebben wij...Nederlanders last van een Russische bedreiging????, ik denk persoonlijk(nog) niet.......

Economische belangen worden binnenkort ondergeschikt aan overlevingsbelangen.....dus qua handel en politiek.....het zal wel.

Wees nog steeds geen schaap...maar probeer een wolf te zijn

rusland vormt enkel een bedreiging als we ze in het nauw zouden drijven, waar we dus nu volop mee bezig zijn.......wij maken het tot een bedreiging, van zichzelf was ze dat absoluut niet!

en een schaap kan ook heel goed als eenling opereren;)

Deze post delen

De Baltische staten hebben Rusland pesten als nationale hobby, maar nu het ze duidelijk wordt dat er geen veiligheid te vinden is achter navo's rokken beginnen ze te panieken.

Polen heeft flink meegeholpen aan de coup en ellende in Oekraïne en is nu ook bang voor een terecht pissig Rusland. Maar ze denken daar ook dat het huidige Rusland gelijk staat aan de oude USSR en dat is onzinnig.

Kort gezegd wil Rusland echt die bodemloze geldputten niet hebben die de EU en Oekraïne inmiddels zijn. Zolang de rekeningen betaald worden zullen ze keurig de overeengekomen handelsafspraken nakomen, maar gebied inlijven beginnen ze niet aan.

Deze post delen

Er lijkt wel iets te veranderen

Op het nieuws gister werd gesproken over landjepik van Rusland en deze man vertelde dat Europa daar net zo schuldig aan is. De vroegere landen die bij de Sovjet Unie hoorde zijn nu ingelijfd bij Europa. Ik was verbaasd dat dit op het nieuws werd uitgezonden.

Vanmorgen zat ik het nieuws te kijken en er werd gesproken over een aanval en een ontplofte bus. Er werd niet gesproken over wie de aanval uitvoerde en wie op de bus had geschoten. Wel dat een separatist een gewonde naar het ziekenhuis had gebracht.

Wat mij opviel is dat er niet negatief over de separatisten of Rusland werd gesproken

Deze post delen

Er lijkt wel iets te veranderen

Op het nieuws gister werd gesproken over landjepik van Rusland en deze man vertelde dat Europa daar net zo schuldig aan is. De vroegere landen die bij de Sovjet Unie hoorde zijn nu ingelijfd bij Europa. Ik was verbaasd dat dit op het nieuws werd uitgezonden.

Vanmorgen zat ik het nieuws te kijken en er werd gesproken over een aanval en een ontplofte bus. Er werd niet gesproken over wie de aanval uitvoerde en wie op de bus had geschoten. Wel dat een separatist een gewonde naar het ziekenhuis had gebracht.

Wat mij opviel is dat er niet negatief over de separatisten of Rusland werd gesproken

De oud Sovjet landen kozen zelf om bij de EU te gaan en/of bij NAVO. Dit vooral omdat Rusland niet bepaald vriendelijk was tegen hun voormalige staten en ook niet de juiste hulp kon bieden voor een verdere opbouw na de val van de sovjet unie. Het is niet voor niets dat landen zoals Polen en Georgië nu een grote hekel hebben aan Rusland.

Deze post delen

Zijn ze nu dan veel beter af ?

Dat ligt eraan hoe je er naar kijkt. Economisch gezien wel. Als het gaat om militairen krachten, dan is dat ongeveer gelijk gebleven. Ze hebben nu ten minste wel meer te zeggen en weten ook dat Europa hun steunt. Hoe dat met NAVO ondersteuning zit weet ik nog niet zo zeer.

Deze post delen

De oud Sovjet landen kozen zelf om bij de EU te gaan en/of bij NAVO. Dit vooral omdat Rusland niet bepaald vriendelijk was tegen hun voormalige staten en ook niet de juiste hulp kon bieden voor een verdere opbouw na de val van de sovjet unie. Het is niet voor niets dat landen zoals Polen en Georgië nu een grote hekel hebben aan Rusland.

na de val van de sovjet unie hebben wij, navo, de russen beloofd de navo niet richting rusland uit te breiden......en zo hebben we nog veel meer afspraken en overeenkomsten met de russen geschonden, terecht en logisch dat ze ons niet meer vertrouwen!

Deze post delen

na de val van de sovjet unie hebben wij, navo, de russen beloofd de navo niet richting rusland uit te breiden......en zo hebben we nog veel meer afspraken en overeenkomsten met de russen geschonden, terecht en logisch dat ze ons niet meer vertrouwen!

Toch grappig, want ze hebben ons nooit vertrouwd.

Deze post delen

inderdaad, erg grappig.....

Even voor de duidelijkheid, ik had het over

logisch dat ze ons niet meer vertrouwen!
en dus niet over het punt dat we geen goede vriendjes zijn met Rusland.

Deze post delen

Precies en nog steeds verdwijnen er mensen of wordt je vermoord als je een lastige journalist bent. En niet heel erg lang terug heeft Stalin minimaal 20 miljoen mensen om zeep geholpen (meer dan oom Adolf of dan de VS in alle conflicten bij elkaar op hun geweten hebben). Ik denk niet dat je blij moet zijn als Rusland hier morgen de macht zou krijgen. Het is voor en klein land als NL kiezen uit de minst kwaden en deze te vriend houden. Eigenlijk bestaat NL niet meer, wij zijn reserve Duitsers met een Duitse familie op de troon.:(

Deze post delen

In de VS werken ze hun journalisten slimmer weg.

Een ongeluk met de auto of in de badkamer.

Of een schandaal, dat werkt ook goed.

Zodra je in de VS een lastige journalist of uitvinder bent van een auto die op water rijd, dan word je niet oud!

Maar ach, in China is het allemaal veel erger dan in Rusland of de VS, en daar hoor je niemand over:mad:

Deze post delen

Zijn ze nu dan veel beter af ?

De voormalige sovjet landen die wel bij de EU zijn gegaan zijn zoiezo nu beter af. Zitten in een goeie spiraal omhoog in de financieen ondanks de crisis.

Komen steeds meer banen vrij in die landen omdat andee EU landen werk uitbesteed aan die landen zoals bijv in warshau de ITers nu heel veel werk hebben.Omdat het goedkoper is om daar websites te laten maken dan bijv in nederland.

Deze post delen

Precies en nog steeds verdwijnen er mensen of wordt je vermoord als je een lastige journalist bent. En niet heel erg lang terug heeft Stalin minimaal 20 miljoen mensen om zeep geholpen (meer dan oom Adolf of dan de VS in alle conflicten bij elkaar op hun geweten hebben). Ik denk niet dat je blij moet zijn als Rusland hier morgen de macht zou krijgen. Het is voor en klein land als NL kiezen uit de minst kwaden en deze te vriend houden. Eigenlijk bestaat NL niet meer, wij zijn reserve Duitsers met een Duitse familie op de troon.:(

Even voor de duidelijkheid, Stalin = niet Rusland. Ik hoor veel mensen stalen erbij roepen als ze willen aantonen dat Rusland 'slecht en gevaarlijk' is, maar daar moeten we maar eens vanaf stappen. We hebben ook een goede band met Duitsland ipv dat we WO2 erbij halen.

Ik ga verder geen uitspraken doen over het wel-of niet gevaar vanuit Rusland, want ik ben ook maar een mens en heb geen glazen bol. Wel wil ik, zoals anders voor mij ook deden, er op wijzen dat het onnozel is om de ene grootmacht beter te achten dan de andere (Rusland en de VS) want beiden hebben ze een heleboel gruwelijk zwarte bladzijden in hun geschiedenisboeken. Nog achterlijker vind ik dus de Europese leiders die alles van Amerika slikken. Dat is vragen om tussen de ruzie van 2 wereldmachten verpletterd te worden.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik vind Rusland geen probleemland.

Zeker niet in vergelijking tot de VS.

De VS heeft altijd wel ergens oorlog zoals in het Midden Oosten ,Korea en Vietnam.

En Rusland niet zo vaak en als het zo is is het van korte duur.

We zijn eigenlijk ook deels afhankelijk van ze.

En ze worden ook door Westerse regeringen zwart gemaakt.

Wacht eens even Poetin kwam toch ongeveer 1.5 geleden hier in Nederland en toen waren ze heel aardig tegen elkaar ,hoe zou dat toch komen?

Deze post delen

Ik vind Rusland geen probleemland.

Zeker niet in vergelijking tot de VS.

De VS heeft altijd wel ergens oorlog zoals in het Midden Oosten ,Korea en Vietnam.

En Rusland niet zo vaak en als het zo is is het van korte duur.

We zijn eigenlijk ook deels afhankelijk van ze.

En ze worden ook door Westerse regeringen zwart gemaakt.

Wacht eens even Poetin kwam toch ongeveer 1.5 geleden hier in Nederland en toen waren ze heel aardig tegen elkaar ,hoe zou dat toch komen?

Omdat hij de 8e dan bij judo en kyokushin karate heeft en de 9e dan bij jiu jitsu (en dat zijn geen grappen) :p Daar wil je niet onaardig tegen doen ^^

Deze post delen

Een leuke zeer verhelderende column over Poetin, de man die 70 miljard bij elkaar graaide en waarom je geen hekel aan hem kunt krijgen. Echt de moeite waard deze 3 minuten te bekijken.

http://www.business-class.nl/nl/uitzendingen/video/q/onderwerp/haye_van_der_heyden_/id/1157

En Leon de Winter over het leven in vrijheid versus leven onder een bewind en wat dat doet met mensen.

http://www.business-class.nl/nl/uitzendingen/q/categorie/business_en_politiek/id/2

Deze post delen

Door de westerse propaganda hebben hebben veel mensen een vertekend beeld van Poetin.

Hij is ook geen heilig boontje net als de leiders van , de VS, Argentinië , Brazilië , Suriname , Venezuela , Engeland , China, Australië , Syrië, Congo, Saoedie-Arabië , Jemen, Brunei, Wit Rusland, Turkije, Iran, Noord Korea , Zimbabwe, Marokko, Israël , Egypte, Mexico , Soedan , India, Cuba, Oekraïne etc etc....

Op deze lange lijst eindigd hij waarschijnlijk ver onder de middenmoot .

Soms hebben ze wel is interessante info:o

http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=8939:wie-is-vladimir-poetin-video&catid=37:wereld&Itemid=50

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...