Ga naar inhoud
GENEGEERD

Veldfles


Gast

Aanbevolen berichten

Nou liep ik al een tijdje te denken over mijn huidige Veldflessen. Ik heb er 4.Nadeel is ze zijn van Hard dik plastic en dus behouden ze hun vorm.

 

full32295023.jpg.38580618962552df6ab94ac75f9c09e3.jpg

 

 

Ik kan er niets mee wanneer leeg.Stel ik heb er drie leeg dan heb ik in mijn rugzak of elders een opslag probleem. Ze vreten namelijk ruimte.

Nou was ik een tijdje terug in de Winkel en zag daar een losse ingedeukte fles liggen. Even in de handen gepakt en bekeken. De inhoud is 1.892 Ltr ( 2 Quart ) Thuis gegoogeld en zie Link

 

http://olive-drab.com/od_soldiers_gear_canteen_2qt.php

 

 

Ik heb er zelf andere doppen opgezet ( NBC ) .Hier kan namelijk een slang aan gekoppeld worden. Hoef de dop niet los om te kunnen drinken en wanneer je dan de nippel sluit dan is ie weer vacuüm. Resultaat ook dan geen geklots .

 

Two Quart Collapsible Canteen (Late Vietnam War and After).Veldfles-2-.jpg.7363f4b3daad4e4ce33c79525bbce2ce.jpgVeldfles-3-.jpg.5a6fe303425f51fdf46b56d3a009c477.jpgVeldfles-1-.jpg.1c1f88b3cc2c1f6c6ffafaac3163fe13.jpg

 

Ik ben een dag later terug gegaan en warempel de tas met voering ( Voor in de Isolatie ) lag er ook nog.

Gisteren nog maar een tweede fles gehaald. Waarom .

Een normale Veldfles heeft Twee problemen Oa dus De plaats die ze innemen en wanneer er een gedeelte van het water uit is dan Klotsen ze.

 

Het mooie van deze US veldflessen is dat wanneer ze leeg zijn , Je ze gewoon dubbel vouwt en de Dop erop draait en dan blijven ze mooi plat. Wanneer je er een gedeelte water uit gedronkenhebt dan knijp je even op de fles tot het water aan de rand komt en je draait de dop weer dicht.Geen geklots meer onder het lopen of rennen.

 

Het grootste pluspunt vind ik dat je ze kunt opvouwen , het minimale lege gewicht ( 140 Gr ) en de Inhoud ( 2 Stuks is 3784 cc ) .Plastic smaak aan het water heb ik trouwens nauwelijks geproefd . Heb 1 fles 3 Dgn in de koelkast laten liggen.

De standaard Kl veldfles met een inhoud van 1 Ltr weegt leeg 166 Gram.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@frans81 is een Platypus collapsible bottle niets voor je? Past ook op een Sawyer filter als ik het goed heb.

 

IK weet niet wat ze kosten ?En natuurlijk zijn het ook prachtige Opvouwbare licht gewicht Flessen:o Voor deze 2 US flessen heb ik samen met 1 x Tas 7,50 betaald .Het zijn nieuwe ongebruikte flessen.

Ik probeer tegen een zo laag mogelijke prijs dingen te kopen. Dit gaat ten koste van een waarschijnlijk beter moderner product .:(

Misschien in de Toekomst :)

We gaan eerst investeren in een zeer degelijk waterfilter. Daar wil ik niet op bezuinigen.

Maar ik moet mij nog steeds nog gaan verdiepen in die wereld van beschikbare filters:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met oudere drinkbussen is het altijd beetje risico op de pba's wat je water naar plastiek doet smaken en je ook telkens hoeveelheden in je lichaam krijgt wat dan weer niet zo goed is voor je gezondheid. Gelinkt aan diabetes, vermindering van hersenactiviteit,...

 

Je hebt enigszins wel gelijk omtrent die PBA 's

Maar wie weet wat we over een aantal jaren te horen krijgen omtrent een Modern product uit het huidige NU.

Wat vinden ze dan weer of wat lekt er dan weer aan Informatie naar buiten toe , als zijnde gevaarlijk of of.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opvouwbare militaire drinkbus is niet ontworpen om plaats te sparen maar weldegilijk om het klotsen te verminderen . Zo weet ik nog in mijn diensttijd hadden we die niet . En op patrouille gaan met een half volle fles mocht niet . De vijand kon het klotsen eventueel horen . Zo dronken we een fles volledig leeg bij een pause van een van de soldaten . En deelde later al het water .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt enigszins wel gelijk omtrent die PBA 's

Maar wie weet wat we over een aantal jaren te horen krijgen omtrent een Modern product uit het huidige NU.

Wat vinden ze dan weer of wat lekt er dan weer aan Informatie naar buiten toe , als zijnde gevaarlijk of of.

 

Tja tot zover dat niet is blijf ik drinken uit m'n nalgene en camelback drinkflesen die bpa free zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja tot zover dat niet is blijf ik drinken uit m'n nalgene en camelback drinkflesen die bpa free zijn...

 

Dat was ik vergeten :o DE Camelback. Die heb ik wel een besteld. De losse zak , niet de Rugtas erbij .Dat is inmiddels twee weken geleden.

Dit omdat mijn huidige MIL-TEC Weer eens blijft lekken rond de Sluiting .Schroefdraad is iets mee mis .http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=1614

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zelf vind de veldfles een stuk fijner dan zo,n waterzak.

Dat zal vast komen door dat ik niet echt veel verstand heb van "de waterzakken".

Maar de reden dat ik ook geen verstand ervan heb is dat ik er totaal geen vertrouwen in heb dat zo,n ding heel blijft in een tas. (ik weet niet hoedat met de duurdere versies zit, maar ik weet wel van de goedkoperen versies dat ze kunnen scheuren).

En daarom hou ik het zelf bij de wat zwaardere maar wel steviger.

En dat is voor mij waardevoller dan het gewicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...