Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

The World is Burning

De wereldsituatie...  

95 leden hebben gestemd

1. 1. De wereldsituatie...

• stabiliseert en wordt beter
      4
    • gaat naar een climax
      75
    • Ik heb geen idee
      16

Recommended Posts

@Vladimir niemand heeft er belang bij dat het systeem instort, maar in onze pogingen om het systeem overeind te houden zijn we in een crisis beland en gaan er miljarden euro's naar een al praktisch failliet land. Jij zegt dat de verwevenheid ervoor zorgt dat het systeem minder snel omvalt? Ik zeg dat door de verwevenheid het ons heel veel geld gaat kosten om de instorting van het systeem met slechts een paar jaren, zo niet maanden, uit te stellen. En zo komen we er alleen maar slechter uit... Het systeem werkt niet meer, zo simpel is het. Wie het in stand wil houden houdt alleen zichzelf voor de gek.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Lastig om tijdperken te vergelijken idd, maar in alle gevallen is de wereld niet vergaan.

Maar waarom zou de VS de wereld op willen blazen?

Niet alsof ze het zelf overleven.

ik geloof ook niet dat er iemand is die gelooft dat de vs de wereld op wil blazen

Deze post delen

ik geloof ook niet dat er iemand is die gelooft dat de vs de wereld op wil blazen

Oh nee? :p Sorry, kon het even niet laten.

Zonder in het welles / nietes mee te gaan van de afgelopen pagina's wilde ik ook even reageren.

Zelf ben ik ervan overtuigd dat de wereld in de fik staat en dat we naar een climax toe werken. De vorm van deze climax verschilt in de ogen van heel erg veel mensen. De één verwacht het letterlijke einde van de wereld of op zijn minst het menselijk ras, de ander verwacht dat we door de climax allemaal het 'licht gaan zien' en dat we daadwerkelijk wereldvrede gaan bewerkstelligen met elkaar. Al met al proef ik bij een hoop mensen het wantrouwen over de mogelijkheden die de mens heeft om vrede te bewerkstelligen. In ieder geval waar het om vrede op grote schaal gaat (en even los van of dit de mensheid als geheel betreft of een groep die we bijvoorbeeld 'the powers that be' noemen). Of het wel zo realistisch is dat dit na een climax gaat veranderen betwijfel ik zeer (oké, eigenlijk geloof ik er niets van).

Hoe zit die climax er in mijn ogen uit? SHTF op meerdere fronten. Economisch, oorlogen, ziekten etc. Schijnbare oplossingen zullen ongetwijfeld komen, maar dezelfde hang naar macht zal maken dat deze geen stand houden (hoe sympathiek de oplossing of de persoon die het aandraagt ook zal lijken).

Deze post delen

@Vladimir niemand heeft er belang bij dat het systeem instort, maar in onze pogingen om het systeem overeind te houden zijn we in een crisis beland en gaan er miljarden euro's naar een al praktisch failliet land. Jij zegt dat de verwevenheid ervoor zorgt dat het systeem minder snel omvalt? Ik zeg dat door de verwevenheid het ons heel veel geld gaat kosten om de instorting van het systeem met slechts een paar jaren, zo niet maanden, uit te stellen. En zo komen we er alleen maar slechter uit... Het systeem werkt niet meer, zo simpel is het. Wie het in stand wil houden houdt alleen zichzelf voor de gek.

Dus.....hebben we er wel degelijk baat bij dat Het Systeem instort. Als je met de blokken een toren bouwde, vroeger toen je vijf was, moest je ook de boel omgooien om een andere toren te bouwen.

Deze post delen

Dus.....hebben we er wel degelijk baat bij dat Het Systeem instort. Als je met de blokken een toren bouwde, vroeger toen je vijf was, moest je ook de boel omgooien om een andere toren te bouwen.

Ik bedoelde dat niemand er nu zin in heeft om the world as we know te 'verlaten' en opnieuw te beginnen (begrijpelijk want dat is ook wel een soort van eng). Op lange termijn is dit wel nodig en heeft iedereen daar ook baat bij ;)

Deze post delen

Ik bedoelde dat niemand er nu zin in heeft om the world as we know te 'verlaten' en opnieuw te beginnen (begrijpelijk want dat is ook wel een soort van eng). Op lange termijn is dit wel nodig en heeft iedereen daar ook baat bij ;)

Ik heb daar wel zin in. En ik ken nog wel een heel aantal mensen.

Deze post delen

Dat wist je nog niet @Kyokushinkai maar @Keyser Suze staat bovenaan de lijst van het Mars One's Red Planet Colony Project:

http://www.space.com/20758-private-mars-one-colony-astronauts.html

Volgend jaar januari gaat de eerst 2500 kg voedsel en supplies. Waar dacht je dan dat we voor preppen?

Red planet? Ooh, dus ik ben een marsmannetje!

Deze post delen

Ik heb daar wel zin in. En ik ken nog wel een heel aantal mensen.

Dat niemand het leuk vindt is inderdaad overdreven, ik zie ook naar uit. Alles liever dan de shit wat we nu wereld noemen. Anderzijds zie ik er wel tegenop, want als jonge en onervaren prepper ben ik absoluut niet optimaal voorbereid. Misschien iets waar ik maar mijn eerste prioriteit van moet maken.

Deze post delen

Dat niemand het leuk vindt is inderdaad overdreven, ik zie ook naar uit. Alles liever dan de shit wat we nu wereld noemen. Anderzijds zie ik er wel tegenop, want als jonge en onervaren prepper ben ik absoluut niet optimaal voorbereid. Misschien iets waar ik maar mijn eerste prioriteit van moet maken.

Shtf is niet leuk. Uit de maatschappij, zoals die nu is, stappen en een zelfvoorzienend bestaan opbouwen met een groep wel!:).

Gaat alleen veel moeite kosten.;)

Deze post delen

@Changing the mindset precies! Het is niet leuk, maar je mogelijkheden zijn wel leuk. Alleen de moeite en risico's zijn wel dingen waar ik tegenop zie. Maar al met al word ik wel enthousiast als ik nadenk over een dusdanig grote verandering in de maatschappij, een echte uitdaging, met risico's. Ik heb er stiekem wel zin in. Maar daar ben je waarschijnlijk nog jong voor. Ik ben voorlopig te slecht voorbereid om er zin in te mogen hebben.

Deze post delen

@Changing the mindset precies! Het is niet leuk, maar je mogelijkheden zijn wel leuk. Alleen de moeite en risico's zijn wel dingen waar ik tegenop zie. Maar al met al word ik wel enthousiast als ik nadenk over een dusdanig grote verandering in de maatschappij, een echte uitdaging, met risico's. Ik heb er stiekem wel zin in. Maar daar ben je waarschijnlijk nog jong voor. Ik ben voorlopig te slecht voorbereid om er zin in te mogen hebben.

Ik denk dat je me verkeerd begrepen heb:p, Ik wil helemaal geen SHTF!:eek: Daarentegen zorg ik wel voor zelfvoorzienigheid.:D

Preppen is zelfvoorzienigheid!;)

Wat mijn kansen zijn tijdens of na SHTF durf ik niet te zeggen. Eigen kansen vergroten door te (alweer dat woord) preppen en een sterkere mentale vering (mindset) te creëeren kan dan wel enorm helpen.:) Kost geen geld, alleen tijd;)

Deze kerel van youtube legt dat supergoed uit!:)

Deze post delen

@Changing the mindset ik zei niet dat ik de shit leuk vind, maar een nieuw maatschappelijk systeem wel. Van het huidige systeem kan ik zo onderhand wel kotsen. Dus ik word wel blij van de gedachte aan een nieuw systeem :) maar natuurlijk heb ik de shit waar we daarvoor doorheen moeten liever niet. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt geen maniak die vol verlangen zit te wachten tot de hel los barst! Ik heb gewoon veel zin (gepaard met een hoop bezorgdheid) in alle mogelijke positieve dingen erna, waar ik hopelijk nog bij ben ;)

Deze post delen

Ik probeer ook positief te blijven, maar vind het soms wel moeilijk. Al die spanningen en ellende in de wereld is voor niemand goed.

Deze post delen

Ik probeer ook positief te blijven, maar vind het soms wel moeilijk. Al die spanningen en ellende in de wereld is voor niemand goed.

of bestaat die ellende juist omdat het goed is voor iemand?

Deze post delen

Spanningen en ellende zijn er altijd al geweest in deze wereld. Tegenwoordig echt niet meer dan vroeger. Het verschil is dat we nu allemaal radio, televisie en internet hebben zodat we elke dag opnieuw worden overspoeld met negativiteit. De enige manier om je daar tegen te beschermen is om een gezonde afstand te nemen en prioriteiten te stellen. Het heeft geen zin om je over alles druk te maken. Al helemaal niet over problemen in het buitenland waar je toch niets aan kunt doen. Hakuna matata. :)

Deze post delen

Spanningen en ellende zijn er altijd al geweest in deze wereld. Tegenwoordig echt niet meer dan vroeger. ... Het heeft geen zin om je over alles druk te maken. Al helemaal niet over problemen in het buitenland waar je toch niets aan kunt doen. Hakuna matata. :)

Mee eens. En dat heeft niets te maken met struisvogelpolitiek of een laissez-faire houding. Een gewone burger hier heeft nu eenmaal geen invloed op de conflicten aan de andere kant van de aardbol. Dat moeten de mensen daar zelf willen oplossen (met de nadruk op 'willen'). Interventies worden even toegejuicht maar al snel verword de interventiemacht tot 'de bezetter'. Een verandering moet van binnenuit komen, vanuit het land en de burgers zelf dus. Het enige wat wij hier kunnen doen is.... onze eigen maatregelen treffen voor als de druiven hier zuur worden... preppen dus :)

Deze post delen

Spanningen en ellende zijn er altijd al geweest in deze wereld. Tegenwoordig echt niet meer dan vroeger. Het verschil is dat we nu allemaal radio, televisie en internet hebben zodat we elke dag opnieuw worden overspoeld met negativiteit. De enige manier om je daar tegen te beschermen is om een gezonde afstand te nemen en prioriteiten te stellen. Het heeft geen zin om je over alles druk te maken. Al helemaal niet over problemen in het buitenland waar je toch niets aan kunt doen. Hakuna matata. :)

aan welke problemen in het buitenland kun je niets doen?

Deze post delen

Mee eens. En dat heeft niets te maken met struisvogelpolitiek of een laissez-faire houding. Een gewone burger hier heeft nu eenmaal geen invloed op de conflicten aan de andere kant van de aardbol. Dat moeten de mensen daar zelf willen oplossen (met de nadruk op 'willen'). Interventies worden even toegejuicht maar al snel verword de interventiemacht tot 'de bezetter'. Een verandering moet van binnenuit komen, vanuit het land en de burgers zelf dus. Het enige wat wij hier kunnen doen is.... onze eigen maatregelen treffen voor als de druiven hier zuur worden... preppen dus :)

op welke conflicten aan de andere kant van de aardbol heeft de gewone burger geen invloed?

Deze post delen

@Enigma13 en @MissD misschien even teruglezen wat er eerder ook al is verteld? Omdat het er al staat zal ik het kort houden: vroeger had je misschien gelijk gehad, maar nu niet meer. Er is geen 'ergens in een ver land'. De wereld is een global village. Alles heeft impact op alles en iedereen. Een land kan dus ook niet alles voor zichzelf bepalen, want er zijn nog tig anderen bij betrokken. Een verandering kan niet alleen maar van binnenuit komen, want ook hier is iedereen bij betrokken en heeft iedereen wel (of soms juist geen) baat bij.

Deze post delen

@Enigma13 en @MissD misschien even teruglezen wat er eerder ook al is verteld? Omdat het er al staat zal ik het kort houden: vroeger had je misschien gelijk gehad, maar nu niet meer. Er is geen 'ergens in een ver land'. De wereld is een global village. Alles heeft impact op alles en iedereen. Een land kan dus ook niet alles voor zichzelf bepalen, want er zijn nog tig anderen bij betrokken. Een verandering kan niet alleen maar van binnenuit komen, want ook hier is iedereen bij betrokken en heeft iedereen wel (of soms juist geen) baat bij.

Het zal jou vast niet verbazen dat ik dit modernistische nonsens vind. Politiek correct maar daarmee nog niet juist. Mondiale problemen als klimaatverandering, milieuvervuiling en een eventuele wereldoorlog raken ons. De rest van de problemen zijn slechts regionaal en daarvoor kan onze deur wel degelijk worden gesloten. Uit zelfbehoud zouden we dat ook moeten doen. Als deze regionale problemen invloed hebben op bijvoorbeeld onze afzetmarkten of de aanvoer van olie of delfstoffen, dan is dat slechts van tijdelijke aard en zijn er altijd andere mogelijkheden. Westerse landen zijn aan de rest van de wereld niets verschuldigd. Het is eerder andersom. Wij hebben voor alle lessen die we hebben moeten leren een hoge prijs betaald. Deze lessen stellen we nu gratis ter beschikking van de hele wereld. Democratie, gelijkheid van man en vrouw, mensenrechten, scheiding van kerk en staat, trias politica, het nut van een grondwet en ga zo nog maar een tijd door. Wat andere landen, volken en culturen met deze kostbare kennis en inzichten doen is hun zaak. Dat is niet onze verantwoording. Net als wij zullen ze hun eigen boontjes moeten doppen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...