Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

De wereldsituatie...  

92 leden hebben gestemd

1. 1. De wereldsituatie...

• stabiliseert en wordt beter
      4
    • gaat naar een climax
      76
    • Ik heb geen idee
      16

Recommended Posts

Geen bedreiging voor de wereldvrede? Nee, inderdaad, want om iets te bedreigen moet het eerst bestaan. Als jij deze huidige toestand 'vrede' noemt, dan wil ik niet weten wat jij ziet als chaos :eek::confused:

Overdrijven is ook een kunst. In de meeste landen is weinig tot niets aan de hand. Hier en daar wat onderliggende spanningen en af en toe een uitbarsting maar zeker geen oorlog of iets dat daar op lijkt. Onze laatste serieuze oorlog was WO2 en zo ver gaat het nooit meer komen want als het er op aankomt durft niemand de grote rode knop in te drukken want dat betekent het einde van de wereld. Jezelf voorbereiden op onverwachte tijdelijke tegenslagen is natuurlijk prima, doe ik ook. Doemdenken is nergens voor nodig.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 211
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

We leven in een spannende tijd maar dat is in de geschiedenis niet nieuw. Perioden van relatieve rust wisselen zich af met (dreigende) oorlogen, ziekten, hongersnood en andere grote problemen. Uiteindelijk komt alles goed. Zo gaat dat altijd. Ook dat is een natuurwet.

Beste Enigma13 ik bewonder je zeer positieve houding en de hoop die je hebt dat alles goedkomt. Ik ben alleen bang dat deze niet echt realistisch is. Vraag je zelf eens af wanneer je met Ebola in een krakkemikkig veldhospitaaltje ligt of alles nog wel goed komt? Wat denk je dat die Jordaanse piloot dacht toen hij werd neergeschoten? "Uiteindelijk komt alles goed" ?

Ook ik " hoop" van harte dat alles goed komt in de wereld. Alleen ik heb steeds meer het idee dat het steeds lastiger gaat worden dat "alles goed komt" in de tijd dat ik nog rondloop op deze aardbol..... En wat is de prijs die we gaan betalen voor alles dat goed gaat komen op termijn?

Heroverweeg je idee nog eens en zorg dat je je er zo goed als mogelijk op voorbereid?!

Als je dan nog overbodige prepspullen hebt die toch niet nodig zijn wil ik best wel de verzendkosten betalen hoor:)

Positiviteit wil nog niet zeggen dat ik alles ga verkopen hoor;). Hooguit ruilen/verkopen voor wat ik harder nodig heb: een Dikke flatscreen bijvoorbeeld, Om de rampen in full HD te bekijken!

No seriously, The world is burning! Ik moest hier pas nog aan denken met een reclameslogan van een hulporganisatie in m'n hoofd. Gezonde kijk in zowel de negatieve als de positieve gebeurtenissen op deze aardkloot met dat klootjesvolk is wel fijn soms.

Zoals ik al eens eerder zei: We kunnen de boog van de aankomende voetbal niet wijzigen, maar we kunnen hem wel leren aanpakken!

Gisteren een bijpassend glas gevonden voor 1 van m'n olielampen. Zaakje verderop piano kleine opknapbeurt gegeven waarna hij beter klonk.:)

Prepze mensen!

CtM

Aan de meeste problemen wordt hard gewerkt. Regionale brandhaarden als Oekraïne en Syrië zijn geen bedreiging voor de wereldvrede. Met de economische crisis komt het in orde maar dat zal nog wel een aantal jaren duren. Daar krijgen we dan een sterker financieel-economisch systeem voor in de plaats. Op het gebied van energietechniek en het bestrijden van milieuvervuiling zijn de afgelopen decennia grote sprongen gemaakt en dat proces zal in de toekomst alleen maar sneller gaan. De EU in de huidige vorm heeft zijn langste tijd gehad en zal worden vernieuwd of worden vervangen door iets beters. De enige problemen die niet worden aangepakt zijn de massa-immigratie, de multiculturele waanzin en de islam. Ook dat is slechts een kwestie van tijd. Ik blijf er bij: uiteindelijk komt alles goed. :)

Als alles slechts een kwestie van tijd is voor er zichzelf oplost kan je net zo goed stoppen met preppen. In theorie zijn een hoop problemen allicht op te lossen in enkele jaren tijd, dat ben ik met je eens. Helaas hebben we in de praktijk te maken met mensen die alleen maar meer meer meer willen, en aangezien zij macht hebben in het huidige systeem zullen zij dat systeem niet op willen geven. Daarnaast zijn een heleboel mensen die dit systeem niet los durven te laten, of niet snappen dat het niet werkt. En dan blijft er een minderheid over die wel wil veranderen, maarja, wat is die minderheid nou tegen de grote massa? Mensen zullen niet overtuigd raken dat geld een verouderd systeem is, en zij die het wel snappen zullen worden onderdrukt door de machtigen in dit systeem. En hoe gaat de EU vernieuwen? Er zijn teveel mensen die er hun zakken mee kunnen vullen, en die zullen er alles aan doen om drastische veranderingen tegen te gaan.

En over milieu: alle nieuwe technieken zullen de toestand van de aarde niet meer kunnen verbeteren. We hebben teveel rotzooi gemaakt en dan verdwijnt helaas niet zomaar, en daardoor zal het hier altijd blijven rondslingeren. En we hebben al zo veel grondstoffen gebruikt. De natuurlijke voorraden vullen zichzelf echt niet aan.

En oorlogen bedreigen de wereldvrede wel. Kijk om je heen en je ziet dat alle in principe niet betrokken landen (voor zover je niet betrokken kan zijn in een global village) zich er toch mee gaan bemoeien. Anders vlogen onze straaljagers nu niet in het midden oosten rond.

Uiteindelijk komt alles goed. Zo gaat dat altijd. Ook dat is een natuurwet.

LOL!!!

Moeder Natuur keek voor de zekerheid nog een keer in haar wetboek. Ja, het stond er toch echt. "Dag dino's!" zei ze, toen ze met een druk op de knop een meteoriet bestelde op N-bay. "Het was leuk dat jullie er waren, maar nu is het goed dat jullie gaan."

Onzin natuurlijk. Normativiteit, denken in termen van goed en slecht is een puur menselijk verzinsel. De wereld, de natuur is. Althans, nog wel.

• Leuk 1

De elite weet wat er gaat komen. De ratten verlaten het schip:

What Do They Know? The Elite Are Preparing To Evacuate

Posted: 03 Feb 2015 03:36 AM PST

Robert Johnson, President of the Institute of New Economic Thinking, said at the World Economic Forum in Switzerland that “very powerful people are telling us they’re scared … hedge fund managers all over the world who are buying airstrips and farms in places like New Zealand”

De elite weet wat er gaat komen. De ratten verlaten het schip:

What Do They Know? The Elite Are Preparing To Evacuate

Posted: 03 Feb 2015 03:36 AM PST

Robert Johnson, President of the Institute of New Economic Thinking, said at the World Economic Forum in Switzerland that “very powerful people are telling us they’re scared … hedge fund managers all over the world who are buying airstrips and farms in places like New Zealand”

Ik kom dit soort verhalen al een jaar of 5 tegen, altijd met anonieme niet te verifiëren bronnen. Zelfs als die verhalen kloppen dan lijkt het mij aannemelijker dat het om preppers met een vermogen gaat.

Overdrijven is ook een kunst. In de meeste landen is weinig tot niets aan de hand. Hier en daar wat onderliggende spanningen en af en toe een uitbarsting maar zeker geen oorlog of iets dat daar op lijkt. Onze laatste serieuze oorlog was WO2 en zo ver gaat het nooit meer komen want als het er op aankomt durft niemand de grote rode knop in te drukken want dat betekent het einde van de wereld. Jezelf voorbereiden op onverwachte tijdelijke tegenslagen is natuurlijk prima, doe ik ook. Doemdenken is nergens voor nodig.

Ik doelde natuurlijk op het stukje wereldvrede. Vrede is er op bepaalde plaatsen wel en andere niet, dat maakt geen 'wereldvrede'... Ik ben geen doemdenker, wel een mierenneuker op z'n tijd :p (Ik had het wat duidelijker moeten verwoorden, denk ik) :o

@Charlie: Als wij onszelf en het merendeel van het leven op aarde vernietigen, wie zal ons dan missen?

Nou.....euh....ik! ook al ben ik dan dood uiteraard. Jouw opmerking raakt de kern van de zin van het leven.

Je weet hoe gelovig ik ben - not! Tenminste niet in bijbel koran tripitaka tenach Tattvartha Sutra en wat al niet meer. Ik geloof wel in Goed en Kwaad en bovendien in Liefde. Vernietiging van de aarde en haar bewoners is misschien niet goed of kwaad, als er een komeet tegenaan klapt. Wel is het kwaad als wij de aarde vernietigen (kernoorlog, grootschalige milieuvervuiling). Maar liefde....dat verdwijnt dan ook.

Je kent vast wel de film 5th Element. Buitenaardse mooie ET moet de planeet redden. Haar verdriet als ze het alfabet bestudeerd en bij de W van WAR aankomt. Tuurlijk, het is 'maar' een verhaaltje. De mens is echter tot grote dingen in staat, en toch ook zo vernietigend. We zijn in staat tot grote liefde. Dat is ons doel. Alles dat dat in de weg staat, is kwaad.

Over jouw grap over de hogere machten: theoretici denken dat er geen einde komt aan het aantal melkweg stelsels. En ook dat er verschillende universa bestaan. Oneindig? Deze theoretici denken dat het vergelijkbaar is met de ballenbak bij de Ikea. Duizenden bollen die elk een universum bevatten. Of net als in een atoom ronddraaiende figuren, duizenden of misschien wel veeeeeeeel meer, die soms ook kunnen botsen, verdwijnen, van dimensie wisselen.....een aanrader is de SF reeks van Farmer, titel: Riverworld. Erg spannend om te lezen en een hele leuke gedachtenkronkel. Die serie zou ik wel op mijn BOL willen hebben staan, heb ik wat te lezen als SHTF.

Buitenaardse mooie ET

Ha, pleonasme!!

Ik denk dat geloven in Goed en Kwaad Liefde beperkt.

En om het on-topic te houden, ik denk dat een substantieel deel van alle problemen die nu aan de gang zijn ontstaan is door mensen die vinden dat zij goed (bezig) zijn, en daardoor anderen het Kwaad zijn of vertegenwoordigen.

Ha, pleonasme!!

En om het on-topic te houden, ik denk dat een substantieel deel van alle problemen die nu aan de gang zijn ontstaan is door mensen die vinden dat zij goed (bezig) zijn, en daardoor anderen het Kwaad zijn of vertegenwoordigen.

Ja, dat is nou juist het rotte met 'Goed' en 'Kwaad'... het is zo subjectief.

Ja, dat is nou juist het rotte met 'Goed' en 'Kwaad'... het is zo subjectief.

Normativiteit is veroordelend en creëert chaos.

Liefde is accepterend en creëert harmonie.

Denk ik :o

Een beetje het verschil tussen "de ander die anders is en dus niet ik" en "de ander die een ander is net als ik".

Ha, pleonasme!!

Ik bedoelde het meer in abstracte vorm, goed en kwaad. Om in jouw eigen wereld te spreken:

i can't be free with what's locked inside of me

if there was a key, you took it in your hand

there's no wrong or right, but i'm sure there's good and bad

the questions linger overhead

no matter how cold the winter, there's a springtime ahead

:o

Normativiteit is veroordelend en creëert chaos.

Liefde is accepterend en creëert harmonie.

Denk ik :o

Een beetje het verschil tussen "de ander die anders is en dus niet ik" en "de ander die een ander is net als ik".

Inderdaad :):o

In'Lakech en Namasté

Ik bedoelde het meer in abstracte vorm, goed en kwaad. Om in jouw eigen wereld te spreken:

i can't be free with what's locked inside of me

if there was a key, you took it in your hand

there's no wrong or right, but i'm sure there's good and bad

the questions linger overhead

no matter how cold the winter, there's a springtime ahead

:o

Tja, als het in mijn onderschrift staat moet het wel waar zijn ;)

Het zijn natuurlijk maar termen die aan de hand van je eigen betekenisgevende kader vorm krijgen.

Laat ik het dan iets genuanceerder stellen. Ik denk dat het idee van Goed en Kwaad voor veel mensen een polariserend karakter heeft, en het ze daarom juist weghoudt van Liefde.

Als liefde juist voorop staat en je vanaf daar kijkt naar Goed en Kwaad, zal het polariserende en daarmee beperkende aspect waarschijnlijk wegvallen.

• Leuk 1
"ik breek niet zo snel iets als jij" ... zo beter? :p

Dat klinkt als een uitdaging :p

Overigens heb ik pas 3x wat gebroken hoor. Gelukkig ben ik nooit lomp ofzo, dat scheelt.

Hahaha ik besef me nu pas dat ik al 2x wat gebroken heb in een greppel!!! Eerste keer was ik met de fiets over de kop geslagen en in een droogstaande sloot beland, toen had ik mijn arm gebroken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...