Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Cyberbeer

The World is Burning

De wereldsituatie...  

92 leden hebben gestemd

1. 1. De wereldsituatie...

• stabiliseert en wordt beter
      4
    • gaat naar een climax
      76
    • Ik heb geen idee
      16

Recommended Posts

Wat is er allemaal aan de hand in de wereld? Het lijkt wel of de wereld in brand staat. Is dit het begin van het einde, een terugkerend fenomeen of misschien wel een religieuze voorspelling die uitkomt? Anderen denken dat dit het spel is van de illuminati en weer anderen denken aan complottheorieën.

Al enige tijd zien we een oplopende negatieve lijn in de wereldgrafiek, die maar niet wil dalen. Deze wordt gestuwd door verschillende negatieve factoren zoals de voortdurende economische crisis, protesten tegen bezuinigingen en armoede, spanningen tussen landen en wereldleiders, militaire conflicten en aanslagen, beelden van onthoofdingen en martelingen (IS), vliegtuigen die verdwijnen en verongelukken, golven van fraude en oplichtingen (regeringen/beurzen/banken/bedrijven/personen), landen die miljarden investeren in defensie en wapens, natuur en klimaat problemen, tot de ellende bij vele mensen thuis. En dit zijn nog maar een paar voorbeelden van wat er zich allemaal afspeelt in de wereld.

Een logische gedachte bij het woord “probleem of problemen” is het zoeken naar een oplossing. De vraag is alleen of deze wereldproblemen nog kunnen worden opgelost of dat ze naar een climax gaan. Zijn er nog positieve perspectieven of kijken we naar een donkere toekomst?

The-World-is-Burning.jpg.167224b341f32906d8dd595ebbf5feda.jpg

Hoe denk jij over de wereldsituatie en de toekomst van onze wereld?

CB.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als zelfs de weekend-editie van Nu.nl melding meldt van de Doomsday Clock, die in 1947 op 23:53 werd afgesteld en vorige maand van 23:55 op 23:57 is gezet, kun je er het zijne van denken. Op dit moment maken 18 Nobelprijswinnaars deel uit van de organisatie achter de Doomsday Clock, doorgaans niet de mensen die met de alu-hoedjes op lopen.

Recent is er een interview met Gorbachev gepubliceerd;

http://rt.com/news/221367-gorbachev-nato-war-russia/

According to Gorbachev, "we won't survive the coming years if someone loses their nerve in this overheated situation."

"A war of this kind would unavoidably lead to a nuclear war. Anyway, declarations and propaganda from both sides make me fear the worst.”

Niet de eerste de beste die dit zegt. Iemand met een leven lang ervaring.

Natuurlijk hopen we dat de wereld stabiliseert, maar er is weinig wat erop wijst dat het vrediger wordt.

Deze post delen

@f150 en @Cyberbeer onze ouwe Gorbachev zou het zomaar eens bij het goede eind kunnen hebben. Het lijkt er allemaal niet beter op te worden...http://rt.com/news/227423-us-russia-cold-war/

Een islamitische dreiging die voorlopig alleen maar zal toenemen, verwacht ik. Een samenleving die steeds harder wordt en asocialer. Een overheid die meer en meer grip/controle op haar eigen bevolking wil krijgen. Een economie die nog zieker is dan een terminale patient. Een opnieuw ingezette wapenwedloop tussen oost/west.....En.....nog een rits met ellende..... Ik zie voorlopig weinig verbetering op de huidige situatie....

Deze post delen

Al zouden morgen opeens alle conflicten opgelost zijn op het politieke, economische en religieuze toneel, dan nog zijn we niet van zware bedreigingen af: radioactief water uit Japan en microplastic's in zee die de voedselketen vergiftigen, GMO's, ebola en dergelijke shit, crowd control van overheden... vul maar aan :(

Deze post delen

Wat er in de wereld gebeurt, is in mijn ogen de "oplossing" welke de aarde heeft voor het probleem dat wij mensen er op leven. Wij hebben de aarde nodig, maar de aarde heeft ons NIET nodig.

• Leuk 1

Deze post delen

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-_57444.jpg.388753247ddaf8314325584e47c7dfe8.jpg

Wat ik best wel bijzonder vind aan dit Nederlandstalige prepperforum is, dat dit soort bespiegelingen en levensfilosofieën zo centraal lijken te staan.

Ik schat dat meer dan 50% van alle bijdragen een meta-discussie is over (maatschappij) problematiek en (ellende) actualiteit.

Een denken over het leven op aarde.

We moeten uitkijken dat, als we iets op het spoor zijn, we niet voortgejaagd worden door geleuter.

Ik persoonlijk vind het surivivalspel rond 'autarkie' (zelfverzorging en zelfvoorziening) boeiender. It's just a game.

Ganz egal wie wir uns wehren

Die Zeit sie wird auch uns verzehren

Sie führt uns durch ihr Labyrinth

In dem wir stets verloren sind

Ganz egal wie lang es geht

Keiner wird ihr widerstehn

Auf Schritt und Tritt verfolgt sie dich

Und irgendwann verschlingt sie dich

Deze post delen

Gisteren avond de moed genomen om de "verbrandings video" te zien van de Jordaanse piloot. Daarna ben ik in een spiritueel en filosoferende modus gegaan.

Dat de wereld brand in mijn ogen is een 'understatement' en als het niet gekker kan, gebeurd dat toch. Mede door het internet zijn we van veel dingen meteen op de hoogte en krijgen we er beelden bij. Vroeger waren er natuurlijk ook zaken die compleet van de pot gerukt waren (moest meteen denken aan de heks verbrandingen). Echter de wereld is nu compleet connected en de miljarden aardbewoners willen bijna allemaal groei en leven en met de menselijke eigenschap 'egoïsme' is dit een brug te ver. Er zullen altijd personen zijn die uit zijn op, macht, geld en daar zal alles voor wijken.

Eerst moet de wereld branden (net zoals met grote bos branden) om daarna weer nieuw en beter leven te krijgen. Het leven evolueert en wat is de kans dat de mensheid er over 50.000 jaar nog is? De aarde en het universum zal zijn weg vinden en daarbij ook het leven.

• Leuk 2

Deze post delen

Tja, ik heb geen idee welke kant het uitgaat.

Voor hetzelfde geld loopt alles met een sisser af en kunnen we weer een tijdje zonder ellende.

Al lijkt het nu wel dat erbeen wonder nodig is om de gemoederen te gerusten.

Want alles staat op scherp, een grote bank die kan vallen, een land die failliet gaat. Maar denk je eens in wat een aanslag in een wereldstad op dit moment tot gevolg zal hebben, nog los van de slachtoffers. Of een wereldleider die de zenuwen krijgt en een allout offensief lanceert.

Ik heb werkelijk geen idee. Wel denk ik dat alles wat nu gebeurt een versterkt effect zal hebben gezien de uiterst brandbare situatie op dit moment.

Ik hoop zo hart dat er niks gebeurt...wan hoe 'slecht' we het nu ook hebben. Als we na WOIII puin aan het ruimen zijn verlangen we naar een discussie over privacy, of dat de benzine te duur is...

Deze post delen

ik ben positief, ik denk dat er een gedegen kans bestaat dat alle problemen zoals voortdurende economische crisis, protesten tegen bezuinigingen en armoede, spanningen tussen landen en wereldleiders, militaire conflicten en aanslagen, onthoofdingen en martelingen (IS), vliegtuigen die verdwijnen en verongelukken, golven van fraude en oplichtingen, landen die miljarden investeren in defensie en wapens, tot de ellende bij vele mensen thuis, enz enz binnenkort wel zo maar eens in één klap kunnen worden opgelost........ok, misschien dan met uitzondering van "klimaatsverandering"...

• Leuk 1

Deze post delen

Ik denk dat de klimaatverandering ,vervuiling door plastic en de schade door bos kapping de grootste problemen zijn.

Maar ik denk dat ieder land wel zijn eigen aanvulling doet op het slopen van de wereld.

En de hoofdorzaken hiervan zijn:

-Het oorlog voeren in het Midden-Oosten.

Mcdonalds en andere westerse voedsel ketens die in ontwikkelingslanden veel grondstoffen afpakken zoals de plantages en de vernietiging van de regenwouden die worden gebruikt voor bijvoorbeeld soja te planten.

-Het vele auto gebruik in de wereld ,mensen moeten maar eens leren fietsen.

-Het gooien van afval in het ecosysteem.

Als hier wat aan gedaan wordt zijn we al een heel stuk verder vooruit gekomen maar of de kapitalisten ,consumenten en overheid hier wat aan gaan doen ,ik ben bang van niet.(ze zeggen van wel maar ze moeten het omzetten in daden)

Deze post delen

@f150 en @Cyberbeer

Een islamitische dreiging die voorlopig alleen maar zal toenemen

De (I.S.) dreiging heeft weinig met de islam te maken, dat is het vehikel waarop de terreur is aan opgehangen om de mensen mee te krijgen.

• Leuk 1

Deze post delen

Een aantal maanden geleden heb ik de stekker van mijn tv uit het stopcontact getrokken. Niet uit principe hoor, maar ik kijk toch nooit meer tv, en om sluipverbruik te voorkomen leek me dat wel een goed idee. Die paar series die ik nog volg staan toch altijd op geheel miraculeuze, uiteraard legale wijze plots op de harde schijf van mijn laptop.

Maar wat krijg je nou als de stekker van de tv niet meer in het stopcontact zit? Nou, dan mis je wel eens wat. Nou hoor ik je denken: "Wat mis je dan?". Ik zal het je zeggen, dan mis je boer Geert. Onder intimici beter bekend als Geile Geert. Nee @Geert, rustig maar, ik heb het niet over jou. Geile Geert is de 65-jarige aardbeienboer die mee doet aan het oh zo gezellige "Boer zoekt vrouw". Wat is nou het geval? Boer Geert wordt een beetje hitsig van de drie vrouwen die bij hem in huis zijn beland. Wat deze boer niet kent eet ie maar al te graag, hij wil ze voelen ruiken en proeven!

Is dit nieuwswaardig? Is geile Geert het waard een bericht over te schrijven? Is hij überhaupt boeiend? Nee, natuurlijk niet. Of wacht... Maarliefst 4,1 miljoen mensen hebben naar geile Geert zijn proeverij gekeken. 4,1 miljoen!!! Dat is gewoon 241 keer een volle Ziggodome. Google Boer Geert en je bent voorlopig nog wel zoet met het lezen van nieuwsberichten, artikelen en vooral heel veel reacties. Want Geert is Hot. Geert is de carnavalskraker, de seksadvertentie en de LuckyTV.

Echt, fuck de crisis. Fuck de onthoofdingen, verbrandingen en stenigingen. Fuck de bankiers, de multinationals en de MSM. Fuck de GMO, plasticsoep en Fukushima. Fuck QE, de gasleiding en TIPP. Fuck Ebola, Bardarbunga en de 1%.

Ja, de wereld staat in brand, maar blijkbaar is het nog altijd niet heet genoeg om het vurige verlangen van boer Geert te overstemmen.

Deze post delen

Mooi onderwerp @Cyberbeer - hier wat overdenkingen van mij.

De politiek heeft de economie laten ontsporen en de banken en de multinationals vullen hun zakken. De steeds extremere verschillen tussen arm en rijk zijn een sociaal experiment met onzekere uitkomst. Wordt het Hunger Games? Wordt het een hooivork moment?

De wereld raakt steeds voller met mensen en steeds minder dieren, het milieu wordt ernstig vervuild. Vroeg of laat zullen wij de consequenties hiervan gepresenteerd krijgen. Sommige effecten op de gezondheid zijn nu al waarneembaar, helaas. Elk jaar sterven er diersoorten uit - hoeveel, ach dat weet niemand precies. Een nieuwe IJstijd is heel wel mogelijk en om bij de natuurfenomenen te blijven, het is weer tijd voor een flinke komeet van Zeg-Maar-Dag-Dino-Formaat.

Er zijn twee werelden, op verschillende vlakken; er is Oost vs West, er is Eerste Wereld vs 2e & 3e Wereld, er is Moslim wereld vs het Judeo-Christelijk gedachtegoed. De Eerste, Westelijke, Judeo-Christelijke wereld, de wereld waarin wij wonen dus als Nederlanders, is gevoelig voor aanslagen en is bereid allerlei oorlogen te starten, om het even over welk economisch motief dan ook.

Er is een toenemende strijd over energiebronnen en die voor schoon water laat ongetwijfeld niet lang op zich wachten. Ook de luxe goederen dragen hun steentje bij; voor rundvlees, maar ook voor cacao, tabak, koffie en thee worden triljoenen gespendeerd hoewel ieder mens wel zonder kan, of met veel minder. Bedenk eens hoeveel landbouw er kan plaatsvinden op de velden waar nu tabak groeit. Of suikerriet en maïs voor de productie van frisdranken, totale verspilling. Dat die producten economisch heel veel invloed hebben, oké, dat weet ik. Maar dat is geen welvaart volgens mij.

Ebola, Influenza en allerlei ander viraal gespuis kan ons het leven bijzonder zuur maken. Zozeer zelfs dat alleen geïsoleerde gemeenschappen bij een wereld pandemie een kans maken. Fire up the engines, Lapland here we come!

Dat is allemaal op Macro-Niveau. En op Micro-Niveau gebeuren er idem allerlei tragedies. De ongebreidelde aanwas van het menselijk ras waarbij het aandeel stompzinnige, gedegenereerde welhaast psychopathische mislukkelingen ras toeneemt, is schrikbarend. Zap eens langs wat willekeurige TV zenders en meer dan de helft van de mensen die je ziet langskomen, kan de wereld missen als kiespijn. Eugenics is aan de ene kant afschuwelijk, aan de andere kant geeft het enorme mogelijkheden. Geselecteerd, ik zou zelfs willen zeggen, gedecideerd, voortplanten, is zo gek nog niet. In de natuur kunnen alleen de sterkste en/of slimste individuen hun nakomelingen verspreiden - mensen echter, hoe zwak(zinnig) dan ook, dáár zit géén rem op.

Honger, dood, oorlog, ziekte - de Ruiters van de Apocalyps rijden reeds over de aarde. Zonder verder Bijbels te willen worden -stel je voor!- kwam ik wel een aardige vergelijking tegen met de huidige tijd: Voor een groot aantal [..] deskundigen van deze tijd lijdt het geen twijfel dat de wereld zich in de richting van de een of andere immense catastrofe beweegt. Nog nooit is de wereld getuige geweest van zoveel onheilspellende ontwikkelingen en zulke snelle veranderingen. Deze ontwikkelingen geven het gevoel dat er een crisis dreigt. De wereld lijkt op een reusachtige machine die aan het dol draaien is. Hoe lang zal het nog duren voordat het tot een uitbarsting komt? - Dat ligt natuurlijk niet aan de wereld, maar aan de mensen.

Volgens mijn gevoel, is er geen houden meer aan. De leiders zijn verslaafd aan geld&macht, het volk wil de problemen niet zien. Uitzonderingen bevestigen de regels. Als die komeet niet gauw komt, maken we vanzelf wel een einde aan een groot deel van de bevolking. Of dat ook het einde van de mensheid betekent, dat is niet ondenkbaar. Want we kunnen deze bol veranderen in één grote glasvlakte met her en der een lege oceaan waar wat radio-actieve slakken vegeteren op de resten van alles wat nu leeft.

• Leuk 2

Deze post delen

Ik kan niet anders dan alles beamen wat hier wordt gezegd, hoe erg ik het ook is. Ik hoop altijd nog op een miraculeuze oplossing voor al deze problemen, maar als ik realistisch moet ben zie ik dan gewoonweg niet gebeuren. Zelfs als je alle milieuvervuiling e.d. buiten beschouwing laat moet de mensheid te veel veranderen in een te korte tijd. Lang niet iedereen wil meegaan in het besluit om geen waarde meer te hechten aan geld (dat zou wel een hoop problemen oplossen, want geld is macht dus geen geld is geen macht), lang niet iedereen wil de wapens inleveren (want wie kan je tegenwoordig nog vertrouwen?) en lang niet iedereen wil alles delen met iedereen (en de wereld als collectief goed zien is de enige manier om idiote oorlogen over olie, grondgebied enzovoorts te voorkomen). Mensen zijn te zelfzuchtig geworden, en wie kaatst kan de bal verwachten. Nu moet de tol worden betaald voor de handen die de wereld hebben geplukt als een kip. Hoe lang dat alles nog duurt? Geen idee. Aan de ene kant kan er zo verschrikkelijk veel fout gaan, maar aan de andere kant lijkt het nog net niet erg genoeg. Zolang men nog boer zoekt vrouw kijkt kan het altijd wel erger.

Maar tot het zo ver is, prep ze! Bereid je voor op wat komen gaat, en hoop dat dat genoeg is. Meer kunnen we ook niet doen.

• Leuk 2

Deze post delen

@Keyser Suze

In je betoog voor selectieve voortplanting vergeet je één ding: panem et circenses... Als je 'sterke' en/of 'slimme' mensen niet anders geeft dan brood en spelen, worden ze vanzelf zwak en dom. Ik zet mijn geld (het weinige dat ik heb :p) in op dat massaal hijacken van de media een groter effect op de algehele lamlendigheid en zwakzinnigheid van de mens zou hebben, dan selectieve voortplanting in dit propaganda-systeem.

• Leuk 1

Deze post delen

@Keyser Suze

In je betoog voor selectieve voortplanting vergeet je één ding: panem et circenses... Als je 'sterke' en/of 'slimme' mensen niet anders geeft dan brood en spelen, worden ze vanzelf zwak en dom. Ik zet mijn geld (het weinige dat ik heb :p) in op dat massaal hijacken van de media een groter effect op de algehele lamlendigheid en zwakzinnigheid van de mens zou hebben, dan selectieve voortplanting in dit propaganda-systeem.

Klinkt heel goed inderdaad. Televisie doodmaken... onee, dat is et al XD

Deze post delen

Overbevolking, de natuur die terug zal vechten tegen dit virus (de mensch), de oorlog om de macht over de laatste restjes natuurlijke bronnen, idioten die opgehitst zijn om in naam van een 1 of andere God machtshebbers nog machtiger te laten worden.

Noem het maar op...

De wereld word kleiner en steeds voller. Met een miljard nieuwe mensen per decennia, is het wachten op een uitbarsting.

Een uitbarsting die grote gevolgen gaat hebben voor de toekomst van onze planeet en het voortbestaan van de (meerderheid) van de bevolking.

Ik ben altijd redelijk positief ingesteld, maar om voorbij te gaan aan het feit dat binnen deze eeuw (ruim gezien) er grote veranderingen gaan plaatsvinden is als leven in een grote roze wolk.

Dat is de Prepper in mij en zelfs de mensen die niet preppen weten dit en spreken dit vaak ook niet tegen.

Zij verkiezen er alleen voor om in die roze wolk te blijven.

Ik tracht liever om voor mijn gezin een poging te doen op een kans tot overleven. Ook al is die kans nog zo klein....

Deze post delen

Zoals de poll al aangeeft, zijn er (hier) weinig mensen die vertrouwen hebben in de toekomst. De verhalen die hier staan, liegen er ook niet om. Mogelijk dat een wonder ons nog kan redden. Maar de kans op zo'n wonder is velen malen kleiner dan de kans op een catastrofe.

Soms wordt het allemaal teveel. Je zou er depressief van raken. Dan kun je maar beter wat afstand nemen. Onze aarde, de kleine, kwetsbare blauwe knikker, is alles wat wij als mensheid hebben. Onze wereld, voor 400 jaar geleden nog enorm groot, blijkt nu maar een klein, nietig stofje te zijn. Ruim 400 jaar geleden dacht de mens nog dat wij het middelpunt waren van het universum. We weten nu wel beter. We leven in een uithoek.

Ik ben van mening dat leven op elke planeet zal ontstaan, indien de omstandigheden dat toelaten. En afhankelijk van die omstandigheden, ontstaat er een of andere vorm van intelligent leven: levensvormen met een bewustzijn.

Wij zijn zo'n levensvorm, per toeval met bewustzijn behept, wij zijn een evolutionaire rariteit. Zoals ik de mens nu bezie, kan het bijna niet anders als ontsporen. De mens wil vooruit, de mens wil ontdekken, de mens wil innoveren. Maar het vereist een bijzonder soort intelligentie om daar op tijd paal en perk aan te stellen, om in te zien en de 'guts' te hebben om te zeggen: zo kan het niet verder.

Dat soort intelligentie is ons niet gegeven, een uitzondering daargelaten.

Dit is ons thuis:

earth.jpg.4caf31eaf33e19ec736a6fc832e478dc.jpg

Ons aardbolletje bevindt zich in een van de buitenwijken van een dergelijk sterrenstelsel, de Melkweg:

MilkyWay.jpg.c2c8eb99ccf6f34c1e6d8214dfb8bd09.jpg

En de Melkweg raakt weer zoek tussen al die andere sterrenstelsels, sterrenhopen en clusters in het onmetelijk grote heelal:

m81deep_gallego.jpg.3f1a25c6ced7c1b47a54e10d913eaa09.jpg

Als wij onszelf en het merendeel van het leven op aarde vernietigen, wie zal ons dan missen?

Het is geen echte troost, het is meer zoiets als: Het is zoals het is. We kunnen niet anders dan ons best doen. We zijn niets in het heelal, we hebben geen bijzondere positie of betekenis. Misschien zijn we wel gedoemd te falen. So be it.

Neem af en toe afstand en geniet zoveel mogelijk van de mooie momenten die er nog zijn. En wie weet, gebeurt er toch nog een wonder.

Charlie

Stel dat er toch hogere machten zijn die het heelal bestuderen... op ontwikkeling van sterrenstelsel, supernova's, quasars, zwarte gaten en leven. In hun leven zien zij sterren geboren worden en weer uitdoven.

De tijdspanne dat de Melkweg vorm kreeg tot straks instort tot een zwart gat, is voor hen hun werkbare leven.

Zegt de ene hogere macht tegen de ander: "Hé, er ontstaat intelligent leven op dat planeetje daar links in de Melkweg".

Zegt de ander: "Wat zeg je?"

Zegt de een: "Laat maar, het is alweer voorbij..."

• Leuk 4

Deze post delen

We leven in een spannende tijd maar dat is in de geschiedenis niet nieuw. Perioden van relatieve rust wisselen zich af met (dreigende) oorlogen, ziekten, hongersnood en andere grote problemen. Uiteindelijk komt alles goed. Zo gaat dat altijd. Ook dat is een natuurwet.

Deze post delen

@Enigma13 dat is zo, maar nooit in de geschiedenis is er zo'n enorme opeenstapeling van zulke grote problemen geweest. 1 probleem is wel op te lossen 2 en misschien 3 ook wel. Maar zoveel? The world is burning is m.i. geen understatement. Een bosbrand is wel te blussen, maar het vuur wat nu brand is andere koek.

Deze post delen

Aan de meeste problemen wordt hard gewerkt. Regionale brandhaarden als Oekraïne en Syrië zijn geen bedreiging voor de wereldvrede. Met de economische crisis komt het in orde maar dat zal nog wel een aantal jaren duren. Daar krijgen we dan een sterker financieel-economisch systeem voor in de plaats. Op het gebied van energietechniek en het bestrijden van milieuvervuiling zijn de afgelopen decennia grote sprongen gemaakt en dat proces zal in de toekomst alleen maar sneller gaan. De EU in de huidige vorm heeft zijn langste tijd gehad en zal worden vernieuwd of worden vervangen door iets beters. De enige problemen die niet worden aangepakt zijn de massa-immigratie, de multiculturele waanzin en de islam. Ook dat is slechts een kwestie van tijd. Ik blijf er bij: uiteindelijk komt alles goed. :)

Deze post delen

Aan de meeste problemen wordt hard gewerkt. Regionale brandhaarden als Oekraïne en Syrië zijn geen bedreiging voor de wereldvrede. Met de economische crisis komt het in orde maar dat zal nog wel een aantal jaren duren. Daar krijgen we dan een sterker financieel-economisch systeem voor in de plaats. Op het gebied van energietechniek en het bestrijden van milieuvervuiling zijn de afgelopen decennia grote sprongen gemaakt en dat proces zal in de toekomst alleen maar sneller gaan. De EU in de huidige vorm heeft zijn langste tijd gehad en zal worden vernieuwd of worden vervangen door iets beters. De enige problemen die niet worden aangepakt zijn de massa-immigratie, de multiculturele waanzin en de islam. Ook dat is slechts een kwestie van tijd. Ik blijf er bij: uiteindelijk komt alles goed. :)

Geen bedreiging voor de wereldvrede? Nee, inderdaad, want om iets te bedreigen moet het eerst bestaan. Als jij deze huidige toestand 'vrede' noemt, dan wil ik niet weten wat jij ziet als chaos :eek::confused:

Deze post delen

Als je dan nog overbodige prepspullen hebt die toch niet nodig zijn wil ik best wel de verzendkosten betalen hoor:)

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...