Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vlaamse preppers gezocht voor reportage charliemag.be


SLodewijks

Aanbevolen berichten

Jongens&meisjes, dames&heren!

Het stuk staat online: http://charliemag.be/mensen/prepper/

Ik hoop dat (de meeste van) jullie je er een beetje in kunnen vinden.

Sharing = caring :)

Nogmaals dank voor jullie reacties and special THANKS TO TOM!!

 

Ok daar gaat de opsec...

 

 

"Tom wrijft zijn magnesiumsticks driftig tegen elkaar om me te laten zien hoe je vuur maakt zonder lucifers."

 

nieuwe techniek :rolleyes: die kende ik nog niet...

 

 

Ik sta redelijk kritisch tegenover het artikel, betreft de foto's en enkele verwoordingen die juist het cliche bevestigen over preppers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het stuk staat online: http://charliemag.be/mensen/prepper/

Ik hoop dat (de meeste van) jullie je er een beetje in kunnen vinden.

Sharing = caring :)

Nogmaals dank voor jullie reacties and special thanks to Tom.

 

 

Prachtige gemaakt artikel met zeer bijpassende foto's. Groot compliment. En dat Tom zich zo openstelt kan ik alleen maar mijn handen voor op elkaar krijgen!

 

"Trots"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok daar gaat de opsec...

 

 

"Tom wrijft zijn magnesiumsticks driftig tegen elkaar om me te laten zien hoe je vuur maakt zonder lucifers."

 

nieuwe techniek die kende ik nog niet...

 

 

Ik sta redelijk kritisch tegenover het artikel, betreft de foto's en enkele verwoordingen die juist het cliche bevestigen over preppers...

 

Hier heet hij toch ook tom?;)

 

Correctie, het is inderdaad opsec gone. Maar daar heeft Tom zelf voor gekozen denk:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heet hij toch ook tom?;)

 

Naam, achternaam leeftijd en gemeente....

 

ieder persoon met internet weet nu binnen de 5 minuten waar zijn woning is...

 

maar in het atikel

 

“Ik hou mijn manier van leven liefst wel zoveel mogelijk voor mezelf. Maar dat is niet uit schaamte. Ik zou gewoon niet willen dat heel het dorp bij mij aan komt kloppen when the shit hits the fan."

 

beetje tegenstrijdig niet?

 

dan kernwoorden als eigen messen maken en mega voorraad brandstof.... dat zijn al veel belletjes hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een aardig artikel maar blijft wat in de oppervlakte vind ik. Dat zal Tom's schuld niet zijn, er is kennelijk maar weinig ruimte voor het artikel beschikbaar. Ik vind de persoonlijke info ook wat ver gaan maar kennelijk is daar in overleg toe besloten.

Beide goed gedaan zou ik zeggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stuk staat online: http://charliemag.be/mensen/prepper/

Ik hoop dat (de meeste van) jullie je er een beetje in kunnen vinden.

Sharing = caring :)

Nogmaals dank voor jullie reacties and special thanks to Tom.

 

Hoi, leuk artikel, al staan er een paar hiaten in. Goede foto's ook.

Ik lees vooral een enthousiaste Tom die zijn verhaal doet en dat is tof.

Spijtig dat zijn messenhobby niet nog duidelijker naar voor kwam,

ook zelf gebakken brood was leuk beeldmateriaal geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey...

Naam mag iedereen weten en ik woon in Stabroek...so what...

Je ziet mij huisnr niet he...

Weinig OPSEC ...valt mee..maar is idd wat oppervlakkig , had ik uitgelegd he ..maar ik schrijf niet natuurlijk.

Voor de rest wel plezant ....

 

Er waren denk ik zeker 50 foto's getrokken..tja tis iets online en ik ben geen baas natuurlijk he bij charlie..

Dank voor alle reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naam, achternaam leeftijd en gemeente....

 

ieder persoon met internet weet nu binnen de 5 minuten waar zijn woning is...

 

maar in het atikel

 

“Ik hou mijn manier van leven liefst wel zoveel mogelijk voor mezelf. Maar dat is niet uit schaamte. Ik zou gewoon niet willen dat heel het dorp bij mij aan komt kloppen when the shit hits the fan."

 

beetje tegenstrijdig niet?

 

dan kernwoorden als eigen messen maken en mega voorraad brandstof.... dat zijn al veel belletjes hoor...

 

Ik ken heel erg veel mensen en iedereen weet mij wonen...heel veel zijn er welkom...die niet welkom is zal het ook vlug weten...

Messen maken...beter dan wietplanten kweken...

En foto's ..niks verkeerd mee..ik draag altijd camou t-shirt of trui of broek...ALTIJD

Opsec heb ik niet nodig...Tegenstrijdigheid....deels misschien..maar nogmaals....velen weten mij wonen en dat deert mij totaal niet.

En wat wordt nu bevestigd over prepper zijn???

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666

Leuk artikel.

Heb je nagevraagd of je alle foto's krijgt ?

 

Het is mij beloofd dat alle foto's worden opgestuurd..

 

Nog iets...

OPSEC ik had gezegd dat ik altijd iedereen wil helpen maar ik geen volledig dorp kan eten geven...het is iets anders neergepent maar kom...

Ik ben toch tevreden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat wordt nu bevestigd over prepper zijn???

 

Dat de meeste preppers buitenbeentjes zijn in de maatschappij... althans dat komt zo over als ik niet preppende vrienden het artikel liet lezen... elk magazine smult van de 'buitenbeentjes' naar voor te kunnen brengen.

 

Ik zeg niet dat ik daar raar naar opkijk, maar ik vind het eerder een gemiste kans dat de 'doorsnee' mensen bv met extra verzekeringen (buiten de verplichte), mensen die zelf brood bakken, die zelf groententuintje hebben, die regenwater gebruiken voor planten en wc, mensen die zelf dingen herstellen,... kortom mensen met een reserve en een beetje voorbereid zijn een soort van prepperbloed hebben... maakt het voor een prepgemeenschap juist makkelijker zich te evolueren in een soort van natuurlijke camo omdat preppen niet geheel raar is als je dit soort dingen aankaart... tegenover een naar-een-camera-katapult-richtende-kerel die zijn passie/levenswijze blootlegt.

 

Jij hebt je verhaal kunnen doen en dat goed gedaan en ik heb geen probleem dat jij bv videogames als stom beschouwd... Ik vind ze als prepper juist interessant als uitlaatklep maar ook om bepaalde inzichten en inspiratie te halen voor bepaalde projecten... maar dat is ieder z'n mening , smaak en beleving..

 

Betreft messen maken... ik heb van een bevriende agent te horen gekregen (als in voor mezelf) daar toch mee op te passen om daar te open mee te zijn en zeker op sociale media en sociale mainstream. Zeker als je bv hier verkondigd dat je ze op bestelling maakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een eerlijk verhaal, maar ook weer die katapult. In Belgie wel toegestaan maar in NL een verboden wapen voor degene die er een wil kopen of maken.

Wapens: Categorie I (Zoals katapulten).

 

De wapens uit categorie I zijn voornamelijk messen. Zo vallen hieronder onder andere stiletto’s, valmessen en vlindermessen. Sommige andere stiletto’s, valmessen en vlindermessen (en andere opvouwbare messen) vallen ook in categorie I.

 

Verder vallen in categorie I zaken als boksbeugels, pijlen die met een boog kunnen worden afgeschoten die voorzien zijn van snijdende delen waarmee het kennelijk de bedoeling is om ernstig letsel toe te brengen, katapulten en blanke wapens die niet lijken op een wapen.

 

Zo is het voor wapens uit categorie I verboden om ze te vervaardigen, ze te transformeren, voor anderen te herstellen, over te dragen (en dus verkopen), voorhanden te hebben (erover kunnen beschikken), te dragen (binnen bereik op een voor publiek toegankelijke plaats), te vervoeren of te doen binnenkomen of doen uitgaan. http://www.wetrecht.nl/overtreding-wet-wapens-en-munitie

 

De karpervissers maken wel gebruik van katapulten om voer weg te schieten en bij controle ligt het ook aan de agent of je een boete krijgt. Dan zit er ook een strafblad aan vast en zit je in de computers als crimineel:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de meeste preppers buitenbeentjes zijn in de maatschappij... althans dat komt zo over als ik niet preppende vrienden het artikel liet lezen... elk magazine smult van de 'buitenbeentjes' naar voor te kunnen brengen.

 

Ik zeg niet dat ik daar raar naar opkijk, maar ik vind het eerder een gemiste kans dat de 'doorsnee' mensen bv met extra verzekeringen (buiten de verplichte), mensen die zelf brood bakken, die zelf groententuintje hebben, die regenwater gebruiken voor planten en wc, mensen die zelf dingen herstellen,... kortom mensen met een reserve en een beetje voorbereid zijn een soort van prepperbloed hebben... maakt het voor een prepgemeenschap juist makkelijker zich te evolueren in een soort van natuurlijke camo omdat preppen niet geheel raar is als je dit soort dingen aankaart... tegenover een naar-een-camera-katapult-richtende-kerel die zijn passie/levenswijze blootlegt.

 

Jij hebt je verhaal kunnen doen en dat goed gedaan en ik heb geen probleem dat jij bv videogames als stom beschouwd... Ik vind ze als prepper juist interessant als uitlaatklep maar ook om bepaalde inzichten en inspiratie te halen voor bepaalde projecten... maar dat is ieder z'n mening , smaak en beleving..

 

Betreft messen maken... ik heb van een bevriende agent te horen gekregen (als in voor mezelf) daar toch mee op te passen om daar te open mee te zijn en zeker op sociale media en sociale mainstream. Zeker als je bv hier verkondigd dat je ze op bestelling maakt...

 

 

Dat is hier en heb ik ook allemaal vernoemd..ik heb verzekeringen buiten de normale , ik gebruik regenwater , ik bak brood, ik heb groentjes in bakken..

Maar ik schrijf het artikel niet natuurlijk en dat is nu zo..

Wat die messen betreft , ik, ben voorzichtig maar er is niks verkeerd mee om een mes te maken voor iemand he..

 

@Tom

Ja..de katapult kan je hier idd gewoon kopen net als snoep..ik loop er natuurlijk niet mee op straat he..ik gebruik steeds mijn verstand wel he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mij ook wel eens op voor dat soort interviews. Al ben ik er tot nu toe altijd naast gegrepen .

Soms ben ik er ook een beetje bang voor . Wat je zeggen mag en wat je tonen kan.

De meesten weten dat ik net iets meer heb dan 6 blikjes knak worst . En een proppen schieter .

Meestal word je wel gelovend . En bloemen naar je hoofd gegooid. Al hangen er bij sommige de potten er nog aan . @tom666 ik doe mijn pet voor jou af , dat je het aandurfde in een internet magazine te verschijnen in jou cave . ( wat ik nog steeds niet weet wat het is )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...