Ga naar inhoud
GENEGEERD

Explosie in flat rotterdam

Wesp
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
@rescue, die foto's lieten me wel schrikken. Ik dacht even dat jij ook slachtoffer was.

Maar gelukkig niet.

Inderdaad een goeie les en onderstreept het belang ban een GoBag of BOB.

Als je GO-Bag of BOB thuis bewaart,, is die nagenoeg onvindbaar onder het puin, Of als je bewaart in de auto Ben je hem kwijt als er iets met je auto-gebeurd.

Toch onhandig als er bij je buren ook iets gebeurd.. :D

Link naar reactie

Jaja, dit is wel food-for-thought om het maar even zo uit te drukken.

Je kan moeilijk alle situaties voorzien. M'n BOB is nog niet klaar, dat is een work in progress.

In eerste instantie zou ik die thuis in een hoekje neerzetten, voor het grijpen.

Gaat je woning in rook op dan is het natuurlijk einde oefening. Een tweede kit in de auto zou dan redding kunnen bieden. Echter, zoals @rescue al aangeeft, als je auto ook getrashed is dan heb je niks meer.

Je BOB moet dus ten alle tijde bij je zijn, óf je moet een aantal caches gaan leggen. In een stads/dorp omgeving zoals die van mij is dat eigenlijk niet haalbaar.

Ach ja, zo is uit elke ramp weer lering te trekken.

Link naar reactie

Gast ghostwhiper

Ik heb mn bob op weg naar buiten klaar staan.

Daarnaast in de auto een pakket liggen waar ik het wel even mee uit houdt.

De voorraad voedsel is een ander probleem.

Zoals @Nomad_404 oppert is een aantal caches geen slecht idee.

Goedkope firesteel, mes en wat paracord er in en je bent al een heel eind op weg.

Link naar reactie

Mja, m'n "BoB" thuis onder handbereik, een soort van 2e in de auto, een "VHD" bij m'n ouders (Verhuisdoos met bob inhoud) ....... maar als ik voor m'n werk ver weg zit en d'r beurt hier wat .....

....je kan je onmogenlijk op alles voorbereiden zonder dat het dwangmatigamericaans gaat worden

Link naar reactie

Zoals @Nomad_404 oppert is een aantal caches geen slecht idee.

Goedkope firesteel, mes en wat paracord er in en je bent al een heel eind op weg.

Dat kan wel natuurlijk. Die kun je zo in je voortuin ingraven. Er moet wel veel gebeuren wil je die niet nog uit de grond kunnen trekken. Maar eigenlijk moet ook een vorm van shelter in de cache hebben zitten. Dan neemt het formaat van een cache al weer hele andere proporties aan.

Mja, m'n "BoB" thuis onder handbereik, een soort van 2e in de auto, een "VHD" bij m'n ouders (Verhuisdoos met bob inhoud) ....... maar als ik voor m'n werk ver weg zit en d'r beurt hier wat .....

....je kan je onmogenlijk op alles voorbereiden zonder dat het dwangmatigamericaans gaat worden

Ik heb in mijn BOL ook de nodige dingen staan. Maar als hier thuis de fik er in gaat dan staat dat 250km te ver weg.

Persoonlijk denk ik dat als je BOB altijd binnen handbereik staat, dat je een heel eind komt. Anders zou je nog een GHB in de auto kunnen laten.

Hoppa ook de stroom is maar uit geschakeld.

In de kou en het donker.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23627720/__Stroom_uit_in_rampgebied__.html

En tja, je kan overal voor preppen. Maar een SHTF volgt zelden het plan. ^_^

Ik hoop dat die mensen een Zibro of iets dergelijks hebben staan. Anders wordt het lekker tegen elkaar aan kruipen.

Link naar reactie

Gast ghostwhiper
eigenlijk moet ook een vorm van shelter in de cache hebben zitten. Dan neemt het formaat van een cache al weer hele andere proporties aan.

Als ik zie hoeveel afdekzeil er in de omgeving te vinden is zou dat niet eens nodig zijn.

Mooi voorbeeld is de budget bob review door @Gamble ;)

Nu worden er bij mij in de buurt door de bosrijke omgeving nogal veel hutten gebouwd door kinderen en kan ik me voorstellen dat dat in hartje Rotterdam en ander verhaal is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...