Ga naar inhoud
GENEGEERD

Superbacteriën gevonden in kip, blaasontstekingen gekoppeld aan 8 miljoen vrouwen VS)


Aanbevolen berichten

Superbacteriën gevonden in kip waardoor antibiotica-resistente blaasontstekingen gekoppeld aan acht miljoen vrouwen

 

De ongeveer acht miljoen vrouwen in het ontwikkelen van blaasontstekingen in de Verenigde Staten elk jaar worden het krijgen van een vorm van de ziekte resistent zijn tegen antibiotica van de kip die ze kopen bij de supermarkt.

Een stam van E. coli gevonden in het DNA van kippen die werden gevoed met antibiotica, terwijl in leven worden overgedragen op de mens, waardoor de blaas infecties die zeer moeilijk te behandelen, aldus de onderzoekers.

De resistente bacterie genaamd superbacteriën zijn te vinden in het dagelijks in de winkel koopt kip in de VS en worden meestal doorgegeven aan vrouwen in een aantal punten van het hanteren van rauwe pluimvee of het eten van voedsel cross-besmet is met E. coli.

 

[video=youtube;fX-oeYZZsL8]http://www.youtube.com/watch?v=fX-oeYZZsL8

 

LINK

 

Vraag me af hoe het in de EU dus in Nederland zit met de super bacterie en hoe of waarom niet bij mannen? Is er een dokter in de zaal (op het forum)? :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik ben het met je eens, of er moet een forum deel komen over voeding alleen of wat goed en fout eten is kan wel wat minder denk ik. Het is een peppers forum geen voeding forum. Ik eet zelf graag gezond en natuurlijk, maar tenzij het gaat over het houden van die kippen in shtf lijkt het me hier minder op zijn plek.

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Advivo, als je op de link klikt die bij het topic blauw is kom je op het orginele bericht. Als je het gewoon even doorleest kun je deze tips lezen;

 

Onderzoekers zeggen dat een stam van E. coli in kippen gevoed met antibiotica zijn gekoppeld aan blaasontsteking meestal bij vrouwen die moeilijk te behandelen zijn.

Mensen kunnen helpen voorkomen dat de ziekte door het houden van keukens en voedsel schoon en vrij van vervuiling.

Indien een persoon heeft een doorlopend blaasontsteking probleem dat niet verdwijnt, kan het een teken dat een superbacterie die aanwezig is

 

De resistente bacterie genaamd superbacteriën zijn te vinden in de kip gewoon uit de winkels uit de VS (Eu?) en worden meestal doorgegeven aan vrouwen in een aantal gevallen van het hanteren van rauwe pluimvee of het eten van voedsel cross-besmet is met E. coli.

Dus niet met de handen aanraken, planken of borden en messen vorken die de rauwe kip hebben aangeraakt voor het bakken direkt in heet water afwassen met afwasmiddel. De handen goed wassen voordat je dus een ander gerecht gaat bereiden dus de kip behandelen alsof deze zwaar besmet is met een bactierie.

Is dus ook de reden dat de meeste vrouwen nog steedsde kok zijn.

Maar de link nog maar eens goed doorlezen:confused:

 

En dus als we als prepper een kippetje grillen onderweg ook je mes ontsmetten in het vuur,maar dan moet je wel een goed survivalmes hebben, dus niet een waarvan de handvaten smelten.:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het best. En het is ook niet verkeerd om het te melden.

Begrijp me niet verkeerd..

Maar als ik zelf tijdens het surfen iets dergelijks tegenkom, is mijn eerste gedachte niet :

"Laat ik daar een thread op het preppers-forum aan wijden"..

 

Daarnaast is een "blaasontstekinkje" niet iets waar ik me druk om maak, laat staan tijdens de SHTF ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik wel Advivo. Zo dacht ik er ook altijd over. Maar mijn vader is een paar jaar terug bijna overleden aan de gevolgen van een verwaarloosde blaasontsteking en sindsdien zie ik dat toch in een ander perspectief.

 

Dit vind dan inderdaad een overtuigend argument..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een blaasontsteking is zeker niet te onderschatten al is het maar de pijn en de kans op verdere verspreiding naar de urinewegen.

 

Waar ik op doel qua relevantie is dat preppen dan heel breed word. Een goede gezondheid is altijd belangrijk dat staat los van preppen. Daar komt ook beweging bij kijken, verantwoordelijk omgaan met gereedschap etc. Als er shtf is dan is een antibiotica kip ook geen probleem lijkt me, we zullen dan niet of nauwelijks antibiotica voor onszelf hebben laat staan voor onze kippen.

 

Ik ben niet tegen deze berichten vanwege het bewust maken, maar geheel gericht op preppen vind ik het ook niet.

 

Ps, ik was misschien iets te kort door de bocht gisteravond.:o

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blaasontsteking komt over het algemeen toch al vaker voor bij vrouwen dan bij mannen.

Dat heeft te maken met de bouw van het geslacht. Blaasontsteking is vaak niet alleen pijnlijk maar kan wel ten dege gevaarlijk zijn.

Je hebt niet altijd antibiotica nodig om van een urineweg infectie af te komen je kunt ook de volgende tips gebruiken bij een urineweg infectie

Of het verkomen ervan:

- drink meer als 1½ liter water, dit zorgt ervoor dat je vaak moet plassen waardoor je je blaas reinigt

- drink weinig frisdrank,fruchtensap of sommige alcoholische dranken, daar zitten veel suikers in en de bacterie die voor de urineweg

Infectie zorgt is dol op deze suikers want daardoor kan hij zich vermenigvuldigen.

- houd de plas niet op ga vaker naar toilet en plas de blaas leeg. Zo zorg je ervoor dat de bacterie niet kan gaan zitten broeden in je blaas.

- daarnaast een goede hygiene, en niet onbelangrijk na de sex even naar toilet en goed uitplassen.

- goed alternatief voor antibiotica is cranberry sap of capsulles dit kun je ook standaard gebruiken om een urineweg infectie te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen krijgen minder blaasontstekingen vanwege de langere weg tussen blaas en uitgang.

De bacteriën moeten een langere weg stroomopwaarts afleggen...

 

(Ben geen dokter, werd mij vertelt door een dokter)

Klopt als een bus!

En de tips van JI Nurse ook. Aan een gewone blaas ontsteking kun je zeker overlijden. Een manier om aan je antibiotica te komen is frankrijk denk ik, informeer naar nitrofurantine 2x100mg voor een weekje. En vertel dat je bloed plast en loop een beetje krom....een beetje apotheek zal dan wel geld aan je willen verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- drink weinig frisdrank,fruchtensap of sommige alcoholische dranken, daar zitten veel suikers in en de bacterie die voor de urineweg

Infectie zorgt is dol op deze suikers want daardoor kan hij zich vermenigvuldigen.

 

Suiker in de urine? Als dat het geval is heb je volgens mij een veel groter probleem dan alleen een blaasontsteking want volgens mij is dat alleen van toepassing bij suikerziekte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder gezond mens heeft glucose deeltjes in de urine zitten. Het mag enkel niet hoger zijn dan 0,025g/L

want dan pas duidt het op bv. Zwangerschap, of diabetes. Bij oudere mensen ligt glucose in urine vaak

Wat hoger omdat de nieren vaak minder of vertraagd functioneren.

Tijdens doormaken van urineweginfectie kan glucose dus wel ten dege hoger liggen omdat onze weerstand dan ook daalt.

En er dan soms meer suikers niet goed gefilterd worden door je nieren en zo dus toch in je blaas komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info J.I. nurse maar toch heb ik nog een vraagje, normaal gesproken regelt het lichaam de suikerspiegel, dus hoe kan je dan het drinken van suiker rijke dranken in verband brengen met het tot stand komen van een urineweg infectie? Ik kan me aan de hand van jouw verklaring wel vinden in het feit dat suiker rijke dranken misschien niet bevorderlijk zijn voor het herstel van een urineweg infectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt dan ook.

als je bij het hebben van een urineweginfectie veel suikers drinkt en je weerstand dan dus ook laag is op dat moment,

kunnen je nieren niet alle suikers goed afbreken.

Deze suikers belanden dan in je blaas. De bactrie voedt zich met deze suiker waardoor hij zich kan vermenigvuldigen

daardoor wordt hij sterker en is hij ook lastiger te bestrijden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen krijgen minder blaasontstekingen vanwege de langere weg tussen blaas en uitgang.

De bacteriën moeten een langere weg stroomopwaarts afleggen...

 

(Ben geen dokter, werd mij vertelt door een dokter)

 

ik ben medikneus maaruh zal die 20cm (volgens de meeste zelf) echt dat verschil maken?

 

(edit mn ZZZZZZZZZZZZZZZZ doet het niet doe best meer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...