Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers - ik verwacht een toename van deze beweging

Flex
 Share

Recommended Posts

Hallo,alhowel ik op deze site zit, ben ik een beetje sceptisch tav in hoeverre je je echt moet voorbereiden, en hoe hoog de kans is dat je een "meltdown" gaat zien van het Geldsysteem en de daaraan gerelateerde maatschappij-ellende. De laatste tijd is mijn gevoel wat verandert, ik geloof dat we inderdaad dichter bij een heftige schok in het Geldsysteem zitten dan aangenomen. Zie bijvoorbeeld het volgende artikel (toevallig ook nog door een Griek geschreven die nu minister wordt):

http://www.groene.nl/artikel/we-zijn-op-weg-naar-het-zwarte-gat

Hoe lang nog ????

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tsja... ik zit nog vol in aandelen, maar ga nu uitstappen (zolang het nog hoger gaat, is het het beste moment om uit te stappen), maar dan volgt het 2de probleem ... cash op de bank is ook een gevaar, als de Euro klapt, en ook de banken, dan is het niet veel waard, dus .... goud dan maar aankopen???

Link naar reactie

Tsja... ik zit nog vol in aandelen, maar ga nu uitstappen (zolang het nog hoger gaat, is het het beste moment om uit te stappen), maar dan volgt het 2de probleem ... cash op de bank is ook een gevaar, als de Euro klapt, en ook de banken, dan is het niet veel waard, dus .... goud dan maar aankopen???

Liever goede aandelen dan geld. Al moet je wel wat liquiditeit om handen hebben.

Link naar reactie

Maar aan de olie prijs te zien is de crisis al begonnen.

De olieprijs zit weer op het niveau van voor de crisis, dat zegt niet heel veel want in 2009 maakte de olieprijs ook zo'n drop in ongeveer een half jaar en ging in korte tijd weer omhoog. We zullen moeten afwachten of dat nu weer gebeurd.

Link naar reactie

De olieprijs zit weer op het niveau van voor de crisis, dat zegt niet heel veel want in 2009 maakte de olieprijs ook zo'n drop in ongeveer een half jaar en ging in korte tijd weer omhoog. We zullen moeten afwachten of dat nu weer gebeurd.

http://www.zerohedge.com/news/2015-01-29/either-oil-soars-back-88-or-energy-stocks-have-tumble-over-40

But wait, it gets worse, because while equities are pricing in an unsustainable 23x in foward energy P/E, another market, that of interest rate forwards, is implying oil plunging down to $35! As a reminder, oil is among other things, a function of rate differentials or said simpler, USD strength, strength which appears is not going anywhere. And as the following calculation from Cornerstone implies, should the EURUSD tumble to parity which is what Draghi's desire seems to be, it would suggest a 22% plunge in oil from here, implying a $35.5 price of oil one year from now.

Auteur zegt dat minimaal $88 Barrel nodig is, en zelfs dan....en $35 volgend jaar? Zou kunnen...

Link naar reactie

http://www.zerohedge.com/news/2015-01-29/either-oil-soars-back-88-or-energy-stocks-have-tumble-over-40

But wait, it gets worse, because while equities are pricing in an unsustainable 23x in foward energy P/E, another market, that of interest rate forwards, is implying oil plunging down to $35! As a reminder, oil is among other things, a function of rate differentials or said simpler, USD strength, strength which appears is not going anywhere. And as the following calculation from Cornerstone implies, should the EURUSD tumble to parity which is what Draghi's desire seems to be, it would suggest a 22% plunge in oil from here, implying a $35.5 price of oil one year from now.

Auteur zegt dat minimaal $88 Barrel nodig is, en zelfs dan....en $35 volgend jaar? Zou kunnen...

Als ik naar de grafiek hier kijk dan lijkt het een beetje op de crisis van de jaren 80, en lijkt mij dat $35 niet onrealistisch is. Schijnt niet goed voor de fracking industrie te zijn...

Link naar reactie

Ik balanceer tussen 2 gedachten :

(A) Tijdelijke heftige bewegingen op stock-market, maar daarna weer omhoog met aandelen. Maw QE doet zijn werk, en Griekenland wordt geholpen, daarna komt rust, en iedereen weer happy. Geld-bubble is hoog, maar we houden het systeem draaiend, en wachten nog een paar jaartjes op herstel. Maw, als de Euro klapt, dan zal dit nog even duren ...

(B) Geld-bubble gaat al sneller klappen, en we komen in een mega-recessie, en misschien zelfs Euro meltdown....

Als het "A" is, dan kan ik rustig een goed moment wachten op mijn geld op een veiligere manier her te beleggen, als het "B" is, weet ik het eigenlijk niet, niks lijkt veilig dan

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...