Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Gevangenen uitwisseling IS-Jordanie (er klopt iets niet)

Recommended Posts

Jullie zullen het allemaal wel gelezen hebben, een tijdje terug is een Jordaanse piloot "afgeschoten" door IS tijdens een bombardement op IS.

Nu vond ik het toen al raar dat die piloot niet ter plekke is vermoord, want ik zou woedend zijn op diegene die bommen op mij, mijn familie, volk en vrienden zat te gooien.

Nu weken later lees ik dat IS en Jordanie een gevangenen ruil willen doen. Namelijk de neergeschoten piloot en mogelijk een Japanse gijzelaar tegen een ter dood veroordeelde vrouwelijke IS strijder.

http://www.nu.nl/algemeen/3981782/geeft-jordanie-zonsondergang-terroriste-dragen.html

Nu vragen jullie je af wat ik er zo raar aan vind, nou deze dingen en het is mijn simpele, nuchtere Twentse Logica.

1. Waarom heeft IS na al die weken niet een signaal afgegeven tegen de bombardementen door de piloot te onthoofden?? Tenslotte zou dat een behoorlijk signaal afgeven dat de vliegtuigen die de bombardementen uitvoeren en de piloten niet zo veilig zijn op die hoogte als dat ze dachten en zouden de coalitie landen mogelijk een ander plan moeten bedenken.

2. Als de bombardementen echt zo succesvol zijn als de coalitie beweert, dan kan ik mij voorstellen dat heel veel IS strijders een appeltje met deze piloot te schillen hebben. Hoe komt het dat hij na al die tijd nog leeft???

3. Landen geven miljoenen uit aan het trainen van hun gevechtspiloten, dus ik kan mij voorstellen dat Jordanie deze piloot terug wil. Maar waarom is IS bereid deze waardevolle piloot te ruilen tegen een ter dood veroordeelde terroriste?? Het is niet alsof IS zoveel respect heeft voor vrouwen, dus waarom 2 gevangen ruilen tegen 1 vrouw???

4. Zoals ik in punt 3 al vertelde: Landen geven miljoenen uit aan de trainingen van hun piloten. Dus dan kom ik bij het idee: Waarom geeft IS deze piloot weg?? Hij zou IS strijders de basissen voor het vliegen kunnen bij brengen en als ze hem kunnen overtuigen om voor hen te vechten zou hij zelfs een gevechtsvliegtuig kunnen bedienen voor IS.

Kortom die piloot is op zoveel manieren waardevol, waarom ruilt IS die piloot???? Krijgen ze meer dan alleen die terroriste?? Want die piloot is zoveel meer waard dan 1 ter dood veroordeelde.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Deze jongens zijn niet de slimste op deze aarde dus dat help ze al niet. Wat je al zegt een levende piloot is meer waard dan een dooie dus waarom niet ruilen tegen iemand die je zelf terug wil?

En de piloot als trainer gebruiken lijkt met gewoon niet haalbaar. Kost teveel tijd om zo een gast op te leiden. Ze zijn al niet de slimste dus de opleid tijd zal ook wel langer zijn dan normaal. En dan hoe komen ze aan vliegtuigen? En bv een duo zitter zodat de jordaan meekan. Wat zou hem letten om naar jordanie te vliegen en eventueel de schietstoel te gebruiken of de piloot die voor hem zit gewoon te wurgen. Nee dat zie ik niet gebeuren.

En wie weet wat voor een achtergrond zei heeft. Blijkbaar een hele goeie.

Jullie zullen het allemaal wel gelezen hebben, een tijdje terug is een Jordaanse piloot "afgeschoten" door IS tijdens een bombardement op IS.

Nu vragen jullie je af wat ik er zo raar aan vind, nou deze dingen en het is mijn simpele, nuchtere Twentse Logica.

.

Het is meestal niet zo handig, om met simpele westerse of zelfs nuchtere Twentse logica, te kijken naar culturen. die hele andere referenties gebruiken. De verhoudingen in het midden-oosten, zijn eenmaal heel anders, de toestemmingscultuur is ook heel anders, zeer andere hiërarchische structuren. En daar is niets eenvoudigs aan.

Het is meestal niet zo handig, om met simpele westerse of zelfs nuchtere Twentse logica, te kijken naar culturen. die hele andere referenties gebruiken. De verhoudingen in het midden-oosten, zijn eenmaal heel anders, de toestemmingscultuur is ook heel anders, zeer andere hiërarchische structuren. En daar is niets eenvoudigs aan.

Inderdaad, de fout die velen maken is denken vanuit de veronderstelling dat de ander ook zo denkt... Zelden is dat het geval. Commentaar op de aangeleverde Twentse logica laat ik achterwege.

En de piloot als trainer gebruiken lijkt met gewoon niet haalbaar. Kost teveel tijd om zo een gast op te leiden.

Tja, op een kameel kun je niet vliegen.

Toen ik dit nieuwsbericht las moest ik ook even fronsen. Een heiden ruilen is in feite een heiden laten leven. Dat pas niet in het beeld wat ik van die gasten heb.

We moeten dus ook nog zien of die Jappanner ook in één deel terug komt.

Deze jongens zijn niet de slimste op deze aarde dus dat help ze al niet. Wat je al zegt een levende piloot is meer waard dan een dooie dus waarom niet ruilen tegen iemand die je zelf terug wil?

En de piloot als trainer gebruiken lijkt met gewoon niet haalbaar. Kost teveel tijd om zo een gast op te leiden. Ze zijn al niet de slimste dus de opleid tijd zal ook wel langer zijn dan normaal. En dan hoe komen ze aan vliegtuigen? En bv een duo zitter zodat de jordaan meekan. Wat zou hem letten om naar jordanie te vliegen en eventueel de schietstoel te gebruiken of de piloot die voor hem zit gewoon te wurgen. Nee dat zie ik niet gebeuren.

En wie weet wat voor een achtergrond zei heeft. Blijkbaar een hele goeie.

nou ze hoeven geen gevechtsvliegtuigen te vliegen, een simpel sport vliegtuigje kan ook veel schade aanrichten als ze het vol pakken met explosieven. ze zeggen altijd dat het moeilijkste aan het vliegen het landen is, nou een zelfmoord terrorist met een volgepakt vliegtuigje heeft dat probleem niet.

misschien is een gevangen piloot minder nuttig voor IS dan een piloot die door kan gaan met bombarderen van Syrische troepen.

of is dat weer té debiel?

nou die zat geen syrische troepen te bombarderen, hij maakte deel uit van de coalitie die in het leven is geroepen om te strijden tegen IS.

Persoonlijk zou ik het niet bij cultuur optellen dat ze dit doen, tenslotte gebruiken ze genoeg "westerse" middelen en ideeen tijdens hun strijd en ook een groot deel van de IS jihadisten komen uit het westen. Deze mensen komen echt niet uit Duitsland, Engeland, België, Frankrijk en Nederland weg en het moment dat ze de grens oversteken zijn ze alles vergeten wat ze op scholen en televisie hebben gezien en geleerd.

Maar het ultimatum is verlopen dus we zullen wel zien wat er gaat gebeuren...

een artikel die ik net las staat dit in (jah is slechts 1 alinea, voordat ik een schopje krijg).

"De gijzelnemers zijn er niet duidelijker op geworden: ze lieten donderdag weten dat ze de piloot in leven willen laten, maar ze zijn kennelijk niet van plan hem te laten gaan. In plaats daarvan wil IS de terroriste ruilen voor een andere gijzelaar, de Japanse journalist Kenji Goto."

http://www.nu.nl/algemeen/3982404/lot-gijzelaars-onduidelijk-verstrijken-ultimatum.html

Blijkbaar waren ze helemaal niet van plan om de piloot te laten gaan.

Zoals ik het begrepen heb, wil IS de Japanner ruilen tegen de vrouw in Jordanië, maar Jordanië wil alleen ruilen tegen die piloot. Als gevolg daarvan lopen de mensen in Jordanië nu te hoop tegen hun regering, want ze vinden dat die piloot allang terug had moeten zijn, en eigenlijk willen ze helemaal niet dat hun land meedoet met de coalitie tegen IS. Verdeel en heers heet dat.

2. Als de bombardementen echt zo succesvol zijn als de coalitie beweert, dan kan ik mij voorstellen dat heel veel IS strijders een appeltje met deze piloot te schillen hebben. Hoe komt het dat hij na al die tijd nog leeft???

Die zijn helemaal niet zo efficiënt als men beweert.

Woensdagmorgen op Radio 1... De Amerikanen hebben duizenden bommen gedropt over Kobane...en IS is met moeite verzwakt....sturen gewoon bijna 1000 man per dag opnieuw naar het gevecht...

Ze hebben enorm veel geld en ook wapenleveranciers..

Uitwisselen van gevangenen...politiek spel wordt achter de schermen ook door IS zwaar gespeeld....

Het fijne zullen we nooit weten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...