Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Adlens sundials (verstelbare nood-zonne-bril)


Floshtf

Aanbevolen berichten

Die warmte, dat knapperende vuur, de frisse buitenlucht en de gezelligheid...

 

20150128_220731.jpg.c2453c789af24e439b4c33ecdccec312.jpg

 

Kijkende door een roze bril voelde ik toch bijna de warmte van de zon.

Helaas is er waar ik mijn stulpje heb, maar weinig zon geweest. Bij deze toch de review.

 

20150128_220949.jpg.c8ab5fac6af8a7bdcad631509108a5e4.jpg

 

Review nood-zonnebril

Merk: Sundials Adlens

 

Getest door drie personen met de sterkte:

-1,50, draagt normaal altijd een bril.

-0,75, draagt geen bril.

-3, draagt bril.

 

Uiterlijk: bril ziet er flitsend uit en heeft een moderne kleur (waar is de camo versie?)

Levering: bril, mooi stevig plastic hoesje met metalen drukknopje, beknopte maar duidelijke gebruiksaanwijzing.

Draagcomfort: bril weegt (17,6 gr.) en sluit redelijk goed aan op de neus. De bril klemt niet achter de oren.

Afstellen: om de bril op de juiste sterkte af te stellen dient met aan de knopjes te draaien, dit is een simpele handeling. Eerst stel je het ene oog af door de ander af te dekken en vervolgens aan het wieltje aan de zijkant te draaien. Vervolgens doe je het zelfde met de ander. Wanneer je aan een wieltje draait schuiven de lenzen langs elkaar. In feite zijn het twee ‘glazen’ die tegen elkaar zitten en ten opzichte van elkaar verschuiven.

Kleur glazen: goede zon dempende kleur.

Degelijkheid: de bril is van plastic en zal redelijk snel krassen. De beweegbare delen houden waarschijnlijk niet van zand, modder etc. De zonnebril zit verder goed in elkaar.

 

 

Zicht: met een enkel oog zie je duidelijk en helder. Met twee ogen open, recht vooruit kijkend zie je ook helder. Bij bewegen van ogen of hoofd, moeten je ogen constant scherpstellen en krijg je een licht duizelig gevoel.

  • autorijden: Mijn partner en ik hebben dit beiden gedaan. Echter zeer kort aangezien wij het beiden niet verantwoord vonden om dit te doen.
  • lezen: lezen ging niet goed. Kijkende naar de tekst zie je een lichte kromming in de tekst. Het gaat als is het geen aanrader als de noodzaak er niet is.
  • gewoon dragend: dit gaat redelijk maar het is inspannend en vermoeiend.

 

20150128_220321.jpg.a26fb356166476dee1aae47efb3301fe.jpg

 

Het draaggenot, uiterlijk en het afstellen van de bril zijn allemaal positieve punten, maar het belangrijkste, het zicht, is een lastig punt...

 

Het idee vind ik wel heel erg aantrekkelijk, mits dus het zicht beter afgesteld kan worden over de hele oppervlakte van de glazen. Dit komt grotendeels komt door het kleine oppervlakte van het “glas” wat de goede sterkte bevat. De zijkanten hebben die sterkte niet. Op de foto is duidelijk te zien dat een gedeelte afgesteld kan worden. De randen zorgen voor een gek effect. Dit effect is niet wenselijk bij een bril.

 

Belangrijk om te vermelden is dat dit geen vervanger is van een échte’ zonnebril op sterkte. Het blijft een noodoplossing. Ook al ben ik niet super positief ik blijf het idee cool vinden. Draai aan het wieltje en het beeld word scherp. Heel apart.

 

De mogelijkheid om iets voor nood te hebben spreekt natuurlijk aan. Het is echter zo dat het kijken met de zonnebril inspannend is.

Een klein gezichtsveld is echt scherp en daaromheen niet. Voor mijn beroep ben ik getraind om mijn omgeving zeer goed in de gaten te houden. Kijk je recht vooruit dan zie je ook beeld aan de zijkanten, tot bijna achter je. Met deze bril is juist je scherpe gezichtsveld beperkt tot een klein stukje, recht voor je. Ik persoonlijk ben er daardoor wel wat extra op gefocust. Contant naar het scherpe punt zoeken en scherpstellen is onprettig.

 

Ik wil wel meegeven dat als je een flinke oogafwijking hebt de bril een oplossing zou zijn. In dat geval is dat kleine stukje scherpe gezichtsveld natuurlijk fijn en beter dan niks.

Afhankelijk van de situatie en als je een flinke afwijking hebt is het een aanrader als nood zonnebril.

Betreffende de aanschaf van de gewone versie...naar die ben ik toch wel nieuwsgierig en zou deze denk wel opnemen in mijn preps. Puur voor nood, bij een korte periode en voor de juiste situatie.

 

20150128_220213.jpg.1291129e4b475549886bbca198ff060c.jpg

20150128_215941.jpg.30e4368d7d0a445118332f7ad27425fb.jpg

 

Heb je nog vragen, dan hoor ik deze graag.

 

Natuurlijk bedank ik @Mr. Gold en de prepshop voor de kans om dit product te reviewen.

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...