Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een nieuw ontwerp...


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Ik ben een en ander van plan...dus maak ik nu een serie messen...

Elk mes dat ik in gedachte heb wil ik maken...(ik heb veel gedachten ;) )

 

Nu heb ik een ontwerp ( Ik teken vrij uit de hand en uit het hoofd...niet van een prent of internet...enige gelijkenissen zijn louter toeval... ) getekend..een leidraad om met staal te werken voor en achter het handvat.

De blokken zijn er aan gelast en dan reeds geschuurd tot ik het gisteren effe beu was.

Straks doe ik verder maar het resultaat zal zeker goed komen...

Is licht middeleeuws geïnspireerd...

 

16.jpg.d6326bf9c98163f2a5d160aa75ec9036.jpg

 

17.jpg.a263ae425b400ff8a4fb3753946be18b.jpg

 

18.jpg.edf7a9499afb5252e2533705ccf0e718.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ziet er prachtig uit! Ik ben wel benieuwd hoeveel messen je uiteindelijk gaat maken in je serie!

 

De serie die ik in mijn hoofd heb bestaat uit ongeveer 50 messen...dus ben nog effe bezig...maar het is een bezigheid die uiterst rustgevend werkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De serie die ik in mijn hoofd heb bestaat uit ongeveer 50 messen...dus ben nog effe bezig...maar het is een bezigheid die uiterst rustgevend werkt..

Zo dat word een flinke serie messen! Lijkt mij on de toekomst ook wel een leuke bezigheid voor. Mezelf ook een nuttige skill when SHTF. Ik zal me hierover nog wat meer verdiepen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Der staat geen tijd op he...ik maak gewoon...nu nr 5 ...ik heb al vraag gekregen van verschillende mensen voor een mes...ja het is heel plezant...en al mijn messen worden uit min 4 mm staal gemaakt en worden allemaal zelf gehard...dus 100% handwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja...het is eens een probeertje....met het gelaste metaal..daartussen hout...zou heel mooi kunnen worden..

Wou niet klinken en braseren zou terug loskomen bij het harden....dus lassen...wat meer schuur en vijlwerk maar wel heel sterk..

Denk deze keer noot te gebruiken als hout maar peer kan ook...heb een stuk met mooie nerf liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666 Weer knap gedaan en mooie lijnen voor een mes , maar een vraagje Ik weet niet of het staal wat je op het lemmet gelast hebt hetzelfde materiaal

als van het lemmet is of een ander staal maar als het een ander soort staal of een ander staal van de elektrode is ,

ben je dan niet bang dat er spanning op zal treden in het lemmet bij het harden ?

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...