Ga naar inhoud
GENEGEERD

Knetterende ongemakken


Alpacaatje

Aanbevolen berichten

Wij vroegen ons af waarom een aantal groenten in de vergetelheid zijn geraakt , de zogenaamde "vergeten groenten".

 

Onze ervaring is met deze groenten dat ze nogal wat "knetterende ongemakken " kunnen veroorzaken.

 

Via een nieuwsbrief kreeg ik het volgende stukje onder ogen en vond het wel leuk deze te delen ;)

 

 

 

Ongemakjes

 

Geplaatst op januari 28 2015 door Monique van der Vloed

 

 

 

“…euh, nee dank je, ik sla even over…ik moet vanavond naar een verjaardag…” Mijn kennis slaat met lede ogen mijn heerlijke zoete aardappel koekjes af, terwijl ik weet hoe extreem dol ze is op deze koekjes. Als ze weet dat ik ze weer heb gebakken, loopt ze mijn deur zowat plat. Maar dit keer slaat ze het af, en geef ik haar als troost maar wat koekjes mee naar huis. "

 

 

 

 

[modbreak] ingekort vanwege regels tav citeren, zie preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels svp corrigeren/aanvullen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Alpacaatje

 

Mijn ervaring met vooral bruine bonen is dat je ze echt gaar moet koken/stoven.

 

Doe je dat niet dan worden bepaalde ketens niet afgebroken en die gaan in je maag/darm-kanaal verder ontleden (zure/enzymatische hydrolyse) met gasvorming als gevolg.

 

Zo heb ik gister een grote mok bruine bonensoep op, en afgezien van een soepele stoelgang :) nergens last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alpacaatje

 

Mijn ervaring met vooral bruine bonen is dat je ze echt gaar moet koken/stoven.

 

Doe je dat niet dan worden bepaalde ketens niet afgebroken en die gaan in je maag/darm-kanaal verder ontleden (zure/enzymatische hydrolyse) met gasvorming als gevolg.

 

Zo heb ik gister een grote mok bruine bonensoep op, en afgezien van een soepele stoelgang :) nergens last van.

@Peerke: dat ga ik dan maar eens proberen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alpacaatje

 

Mijn ervaring met vooral bruine bonen is dat je ze echt gaar moet koken/stoven.

 

Doe je dat niet dan worden bepaalde ketens niet afgebroken en die gaan in je maag/darm-kanaal verder ontleden (zure/enzymatische hydrolyse) met gasvorming als gevolg.

 

Zo heb ik gister een grote mok bruine bonensoep op, en afgezien van een soepele stoelgang :) nergens last van.

Ander advies wat ik eens tegen kwam hiervoor is ze te spruiten en te koken als de kiem net uitkomt. Meer voedingswaarde en geen geknetter, maar dan heb je in elk geval de gedroogde versie nodig en of dit met de gewone uit de winkel lukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ander advies wat ik eens tegen kwam hiervoor is ze te spruiten en te koken als de kiem net uitkomt. Meer voedingswaarde en geen geknetter, maar dan heb je in elk geval de gedroogde versie nodig en of dit met de gewone uit de winkel lukt?

 

geen idee of dat met de gewone uit de winkel lukt, maar absoluut de moeite waard van het proberen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nomad_404 hahaha plezier momentjes die houden we er in LOL

 

Gister bij de pompoensoep iets te veel knoflook gegooid....affijn vandaag werd aan mijn man heel vriendelijk gevraagd of hij een kaugummetje wilde pakken en zijn plezier momentjes wilde gaan beleven in een andere hal want het meurde behoorlijk LOL

Eindelijk gelukt om de collega's van mijn man blij te maken :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...