Ga naar inhoud
GENEGEERD

Leesvoer (+pdf link) : "One Second After" - William R. Forstchen


Advivo

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
het begraven van lijken is 1 van de belangrijkste dingen die je kan doen in zon geval aangezien lijken broeiputten van ziektes worden

lichamen cremeren kost ontzettend veel brandstof (hout moet je ook zagen en verzamelen) wat ook energie kost

en een lichaam compleet verbranden is nog een kunst apart naar horen zeggen

 

Je zou het ook kunnen doen zoals in de film Outbreak (film met Dustin Hofman uit 1995 over een virusuitbraak in een klein Californisch plaatsje) waarin lijken in een schuur werden gedumpt en daarna ging de hens er in. Er zouden genoeg huizen, schuren en andere bouwwerken zijn die men voor dat doel zou kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een keer een graf mogen graven, toch niet even iets wat je snel doet en kost ook bergen energie.

Neem aan dat tijdens tshtf je minder diep graaft een meerdere lijken bij elkaar begraaft.

Om nu alvast een graafmachine in je omgeving wat geulen te laten graven voor straks zal je nou ook geen vrienden mee maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ergens een sloot als noodbegraafplaats gebruiken

 

En dan je eigen potentiele watervoorraad contamineren met allerlei leuke ziektekiemen, lijkt me niet zo een goed idee...

 

In het boek worden lijken trouwens speciaal op een plaats begraven zodat contaminatie van de nabijliggende kreek geminimaliseerd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan je eigen potentiele watervoorraad contamineren met allerlei leuke ziektekiemen, lijkt me niet zo een goed idee...

 

In het boek worden lijken trouwens speciaal op een plaats begraven zodat contaminatie van de nabijliggende kreek geminimaliseerd wordt.

 

ik zeg ergens niet in je achtertuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Vind het verdacht veel lijken op het scenario dat de nwo/illuminatie/bilderberg voor ogen hebben. 5,7 biljoen mensen en er mogen er maar 500 miljoen overblijven.!!Depopulatie!!

 

Ook voor mij de reden om te preppen.

 

Bijgevoegd een link voor wie het interessant vind, om dit scenario met beeldmateriaal te bekijken.

 

 

Dit is naar mijn mening het scenario van teotwawki .. en ja daar prep ik voor.

 

Laat s weten wat je daar dan van vind. The endgame van alex jones.

 

xxbirgittexx

 

Liefde overwint alles!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben even offgrid en minder hier. Zit dit boek te lezen. Dit is exact waar ik voor prep. Wist niet dat dit boek bestond. En het gaat alleen maar over elektriciteitsuitval in feite. Hij beschrijft dingen waar ik niet aan gedacht had. Mensen in ziekenhuizen wiens morfinepompje het niet meer doet. Zoiets simpels maar in alles zit elektronica. Indrukwekkend. Zit ergens op de vierde dag. Heftig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik ben weer boven water. Boek uit, ik lees niet zo snel maar bijna fulltime gelezen. Dit is een must voor alle preppers.

 

Zo'n beetje alle scenario's en gewetensproblemen die we besproken hebben komen aan bod. Als je het boek nog wilt gaan lezen dan staat hieronder het hele verhaal dus dat is niet handig, maar het is wel een clustering van dilemma's die er op dit forum al besproken zijn, dus wat dat betreft verspil ik weer niets.

 

Het begint met een stroomuitval die niet voorbijgaat. Als lezer snap je uiteraard wel dat het om een CME of EMP gaat. Maar goed voor mij als prepper goed om te lezen dat toch alle vanzelfsprekendheden wegvallen. Uiteraard weet ik wel dat het koffieapparaat het dan niet meer zal doen, maar het grijpt zoveel dieper in. Geen auto's is geen distributie, ook niet van medicatie. Er is telkens een realisatie gedurende het lezen van het boek, van: O ja, dat is er dan natuurlijk ook niet meer. Branden die niet geblust kunnen worden. Neergestorte vliegtuigen, immers hun elektronica is ook naar de knoppen. Mensen die het geluk hebben een oude auto zonder elektronica te hebben, zijn hem kwijt. Of het wordt gevorderd door de gemeente, of gejat.

 

Vervolgens de realisatie dat geld niets meer waard is. Later als de ellende lang aanhoudt, zijn ruilmiddelen alleen nog maar voedsel en nog later als al het voedsel op is, zijn ruilmiddelen bijna alleen nog maar ... kogels.

 

Dan uiteraard het probleem van water en het moeten zuiveren, koken. De vanzelfsprekende dingen niet meer kunnen, toilet doortrekken, forget it. Douchen niet meer vanzelfsprekend, je zult er een campingdouche of een andere ludieke oplossing voor moeten vinden, of altijd maar met het waslapje uit de emmer. En als er een bad is, net als vroeger iedereen na elkaar er gebruik van maken. Water is ineens heel erg kostbaar.

 

Natuurlijk dan ook het voedselprobleem. De gemeente die voor zijn inwoners moet zorgen legt beslag op je voorraden. Alleen als je geen voorraden hebt krijg je voedselbonnen. Als ze erachter komen dat je voedselbonnen aanneemt en toch voorraden hebt, ben je vet de lul. Het grenzen verleggen van wat at je eerst niet en eet je nu wel. De gemeente wil alle honden vorderen als voedsel, maar dat botst op grote bezwaren. Dus alleen de loslopende honden worden voedsel. Mensen die hun honden niet meer kunnen voeden en de honden vrijlaten, kunnen ervanuit gaan dat de honden afgeschoten worden voor voedsel. Er ontstaat een meute gevaarlijke honden. Mensen die weten dat je een hond hebt, komen hem stelen. Boerderijdieren worden gevorderd. Dieren worden steeds jonger opgegeten. Paarden worden allemaal gevorderd voor vervoer en als de nood aanbreekt voor eten. Je geliefde paard, hond of kat, inleveren om te laten opeten. Het dilemma dat je niet zo snel planten uit de grond kunt toveren. De kennis die bij de meeste mensen daarover ontbreekt. En dan de kennis die ontbreekt om het zonder elektriciteit te bewaren.

 

Dan natuurlijk de ziektes die uitbreken. Mensen verzwakken en zijn vatbaarder voor van alles en nog wat. Virussen worden overgebracht door vluchtelingen. De oudere mensen en kleine kinderen sterven het eerst. Natuurlijk ook de mensen in ziekenhuizen. Alle elektronische apparatuur is immers opgehouden. In ziekenhuizen sterven ze bij bosjes. Van mensen die opgesloten zitten vanwege bijv alzheimer, blijven er geen leven omdat ze vaak weglopen en verdwalen en er is nu niemand die zich met ze bezig kan houden. Dan de medicatie voor gewoon mensen zoals jij en ik die niet meer aangevoerd wordt. Als je dagelijks iets nodig hebt, dan kun je leven met wat je hebt, misschien nog iets langer, maar je gaat gewoon dood. In dit boek speelt vooral een meisje met suiker een belangrijke rol. En gesteld dat je dan nog bijv insuline hebt, dan moet het koel bewaard worden maar er is geen koelkast meer en zelfs de koelste plaatsen warmen uiteindelijk op. Dus dan gaat je voorraad bederven. Dan raken de antidepressiva op. Dus zelfmoord bij bosjes. En mensen die andere geestelijke problemen hadden zoals schizofrenie, draaien compleet door tot het gevaarlijke toe. Junks die geen drugs meer krijgen, die agressief worden en vervolgens dan snel de pijp uit gaan. En ook natuurlijk ongewenste zwangerschappen die ontstaan, immers anti-conceptie is niet meer te verkrijgen.

 

Dan natuurlijk de plunderingen van winkels en huizen. Het vermoord worden omdat men denkt dat je nog wat in huis hebt, of dan maar gewoon uit agressie. Het zinloze geweld. De gemeente die moet beslissen wat ze doen met plunderaars. De doodstraf die weer ingevoerd wordt volgens de noodwet.

 

De doden. Wat doe je daarmee? Zolang het gaat, zo snel mogelijk begraven om ziekteuitbraken te voorkomen, als er geen plek meer is op de begraafplaats andere plekken zoeken die niet het grondwater of andere waterbronnen kunnen besmetten. En daarna als het gewoon te veel doden zijn, ze moeten verbranden. Zelfmoord is dan ook aan de orde van de dag.

Daarmee samenhangend wat doe je met gezond overleden mensen (zelfmoord, gewoon honger etc) Het enorme dilemma van mensen opeten of niet. Sommige groepen in het boek doen het wel. Andere mensen willen dat stukje waardigheid bewaren en doen het niet.

 

Dan de (satanische) sektes die als paddenstoelen uit de grond schieten. Er staan bij bosjes "leiders" op. De wanhopige mensen zijn goedgeloofs en doen onvoorwaardelijk wat hen gezegd wordt in ruil voor een hapje eten. Er ontstaan moordbendes en burgeroorlogen.

 

Gewonden die niet geopereerd kunnen worden omdat er geen elektriciteit is. Geen verdovingsmiddelen meer, geen narcoses. Gewoon terug naar de middeleeuwen, zaag erin en op een houtje bijten. De dierenarts en tandarts die ook ingezet worden om mensen te opereren. Mensen die toch al nauwelijks een kans hebben omdat er geen antibiotica meer zijn.

 

En dan de hordes vluchtelingen. Wat doe je met ze? Laat je ze binnen? Laat je alleen diegenen binnen die wat bij kunnen dragen? Speel je voor God, jij wel, jij niet. Mensen die je goed kent uit je dorp die ineens totaal anders reageren dan je ooit van ze verwacht zou hebben, dat kan zowel negatief als positief zijn. Mensen die hun grenzen verleggen om eten te krijgen, bijvoorbeeld het hoereren. Buurdorpen die hun deuren ineens sluiten, de omringende dorpen niet meer komen helpen, veranderen in een vesting en beslissingen nemen die je niet begrijpt, maar waar je het maar mee moet doen.

 

Ook het verdriet van dierbaren verliezen zijn dingen die je je toch niet goed kunt voorstellen als het gaat op de manier zoals in het boek beschreven.

 

Ik heb al veel documentaires en films gezien over dergelijke scenario's, toch kwam dit boek voor mij het dichtstbij qua scenario's die ik verwacht en waarvoor ik prep.

 

Er waren overigens wel een aantal dingen in het boek die ik minder geloofwaardig vond of misschien is het wel echt zo in Amerika, of komt het omdat ik me geprept heb, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen na een paar weken al zo ongelooflijk stinken. Zeep en deodorant zijn goederen die toch lang meegaan en de meeste mensen hebben toch wel een extra stukkie zeep liggen. Natuurlijk is het water een probleem, maar dan nog kun je water hergebruiken. In ieder geval deed de auteur het voorkomen alsof de mensen na een paar weken al meuren als de hel. Ook vond ik dat raar omdat de supermarkten kaalgeplunderd waren. Als ik zie hoeveel deo en zeep er in de supermarkt staat kan ik me niet voorstellen dat niemand meer die spullen had. Daarentegen zegt de auteur pas heel laat in het boek dat mannen besluiten hun baard maar te laten staan. Dat lijkt mij nou weer het snelst dat er zal gebeuren. Ik bedoel; je scheren heeft dan toch echt de laagste prioriteit, maar kennelijk blijven de mannen zich lang scheren in dit Amerikaanse dorp.

 

Waar ik me over verbaasde was dat het zo verschrikkelijk lang bleef duren deze situatie. Het blijkt een EMP te zijn. Dus een of ander land (onbekend welke want dat hoef je niet te weten te komen met een EMP) had nucleaire bommen in de atmosfeer boven diverse continenten geschoten, waardoor dus alle elektronica vernietigd wordt. Hoe moderner en geavanceerder de microelektronica, hoe kwetsbaarder. Maar de landen waar deze elektronica gemaakt wordt waren zoals ik het las, veelal buiten schot gebleven. Je zou zeggen dat dat dan de aanvallende partijen zijn geweest. Als ik nou die aanvallende partij was, dan had ik gedaan alsof mijn neus bloedt en dan USA weer helpen opbouwen door die elektronica te leveren. Punt 1 een vijand zou zoiets nooooit doen, dus valt de verdenking weg van jou. Punt 2 USA zou dan voor altijd in de schuld bij je staan, een ideale positie lijkt me. Dus volgens mij zou deze situatie nooit een jaar lang hebben kunnen doorgaan.

 

Wat ik jammer vind aan de schrijfstijl is dat de auteur vaak herhaalt. Dan heb ik zoiets van ja, dat weet ik nou wel dat ze mager zijn geworden (voorbeeldje hè want er waren veel van zulk soort dingen) Zo'n zelfde irritatie had ik met dat de auteur de hele tijd films en boeken en veldslagen en oorlogen aanhaalt waaraan de hoofdpersoon (Militaire geschiedenis professor) telkens aan terugdenkt. Daardoor vond ik het boek soms meer een aaneenrijging van dingen uit films en zo. Dat is jammer want nu dacht ik van, hé had die auteur zelf geen inspiratie dat ie telkens al die films erbij moest halen?

Wat ik ook jammer vond aan het boek is dat de auteur voor het gemak de winter maar helemaal niet beschrijft. Juist daarin zou ik wel geïnteresseerd zijn om te kijken wat de mensen dan nog bij elkaar konden scharrelen aan eten en vooral hoe ze hun huis verwarmden.

 

Maar dat mag niet wegnemen dat ik bijna vijf dagen lang geboeid heb gelezen, vooral uit prepperoogpunt en me weer een aantal dingen gerealiseerd heb.

Kortom dit boek is echt een must voor iedere prepper!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n zelfde irritatie had ik met dat de auteur de hele tijd films en boeken en veldslagen en oorlogen aanhaalt waaraan de hoofdpersoon (Militaire geschiedenis professor) telkens aan terugdenkt.

 

Dit is wellicht te verklaren uit het feit dat Forschten zelf professor militaire geschiedenis is en wel aan dezelfde college die in het boek voorkomt (Montreat College). Die bestaat namelijk echt net als de andere locaties in het boek. Het boek is gesitueerd in zijn eigen thuisstadje (Black Mountain, North Carolina).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens vele preppers het meest doordachte en meest realistische boek over hoe een mogelijke SHTF zal verlopen.

 

Bijzonder interessant is ook de zogenaamde "Die-Off Sequence" die hierin uiteengezet wordt (zie wiki voor uitleg)

 

 

Wikipedia : One Second After

 

Directe link (PDF) : http://xa.yimg.com/kq/groups/21916902/1931499887/name/William+R+Forstchen+-+One+Second+After.pdf

 

djw @Advivo heerlijk leesvoer voor de kerst.

 

xxirgittexx

 

Liefde overwint alles!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...