Ga naar inhoud
GENEGEERD

Groningen bereidt zich zo voor op aardbevingen

Rambi
 Share

Recommended Posts

Hebben jullie dit wel eens gelezen?

http://www.veiligheidsregiogroningen.nl/zo-bereiden-wij-ons-voor/20140221IBPaardbevingenversie102.pdf

"Aantal oudere woningen ontzet maar ook gedeeltelijk ingestort, onbekend aantal slachtoffers onder puin, aantal dodelijke slachtoffers."

"Bij tankstation zijn ondergrondse leidingen beschadigd, stroom uitgevallen, aanrijdingen, mogelijk schade aan dijken en onrust."

Eerste kwartier: "Mensen rennen naar buiten, er is een grote mate van ongerustheid en onzekerheid.”

"Beschadigingen aan hoogspanningsmasten, dijken, bruggen, wegen, maar

niet zo ernstig dat ze niet meer functioneren of gebruikt kunnen worden."

"Enige tijd na de beving bezwijken nog constructies van diverse gebouwen."

"Omdat het veilig leek, zijn mensen weer naar binnen gegaan en daardoor alsnog slachtoffer geworden van de beving."

"Gewonde slachtoffers zijn bevrijd en naar ziekenhuis gebracht. Voor

anderen wordt opvanglocatie ingericht buiten getroffen gebied."

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik woon in Groningen en het zou me verbazen als er ook maar iets van wat er in de link staat wordt nageleefd.

Het gas is het enige wat telt voor onze regering.

De politie en het leger zullen worden ingezet, jawel, maar met als enige prioriteit het indammen van verzet/oproer van de bevolking en daar mag je gerust het doodschieten van de z.g.n. oproerkraaiers onder verstaan.

Er is hier werkelijk niemand meer die gelooft in de goede bedoelingen van onze overheid...

Link naar reactie

Ik vind het goed dat de lokale overheid een plan maakt om om te gaan met zo'n crisis situatie. In het plan staat echter dat ze civiele onrust zien als een situatie met een beperkt risico. Zelf heb ik al eens op internet filmpjes gezien van een boze groningse menigte de aan bet deminstreren zijn. Dit deed mij lichtelijk denken aan de situatie in Kiev Oekraïne waar grote groepen demonstranten aan het vechten waren tegen de overheid. Daar werden toen gebouwen bezet overheidsfunctionarisen gegijzeld en vlogen de molotov contails in het rond. Ik geloof niet dat de Nederlandse overheid evht voorbereidt is op dit soort situaties booral als je al ziet hoe amateuristisch ME eenheden soms omgaan bij ongeregeldheden bij het voetbal.

Dus net zoals @Roel hierboven ben ik sceptisch over de uitvoering van het plan maar wel ben ik enigzins enthousiast over het feit dat er aandavht aan besteeds word. Ik zal op internet opzoeken of hier in Friesland ook dergelijke plannen zijn die informatie komt mij misschien nog te pas bij een eventuele SHTF

Sqeaky

Link naar reactie

Wat mij opvalt is dit stukje:

"De hulpverlening komt op gang. Er zijn

beschadigingen aan hoogspanningsmasten, dijken, bruggen en wegen, maar

niet zo ernstig dat ze niet meer functioneren of gebruikt kunnen worden."

Geweldig dat ze dit zo kunnen voorspellen.... Als men zulke "plannen"bedenkt dan zou ik van het ergste scenario uitgaan. WANT Hoogspanningskabels kunnen knappen, tenslotte is er bij de ontwikkeling van de masten geen rekening gehouden met aardbevingen, aangezien die niet echt natuurlijk voorkomen in Nederland. En in combinatie met gebroken gasleidingen wat daar tenslotte uit de grond gehaald wordt dan kan je wel een heel wat grotere knal verwachten dan bij een gasleiding die in je keuken zit.

En ook dijken en bruggen, wanneer zijn die dijken gemaakt? Gingen ze er toen vanuit dat de NAM en de regering ons land zodanig kapot zou maken dat men scenario's bedenkt van aardbevingen van 5 op de schaal van Richter? Dacht het niet.

Persoonlijk zou ik verwachten dat ieder zinnig mens daar weg zou verhuizen en elke andere die ervoor kiest om te blijven te beginnen met preppen. Een schuilkelder in de achtertuin lijkt mij dan niet zo gek meer en als je achter de dijken woont onder de watergrens? tja een schuilkelder, duiklessen en een opblaasbare boot of een oude reddingsboot in de achtertuin.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...