Ga naar inhoud
GENEGEERD

Blikgroenten en vet


Kaat

Aanbevolen berichten

Olijfolie frituren?

Dan gaat deze walmen en is te heet, lees zelfs schadelijk.

Frituren doe je met ander vet ;)

Bovenstaande geldt voor de extra vierge variant. Vraag me niet waarom...

 

http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/frituren.php

http://www.gezondheidsnet.nl/hart-voor-je-hart/nieuws/7229/frituren-in-olijfolie-wel-gezond

 

 

In Spanje doen ze niet anders

Maar je moet inderdaad GEEN vierge variant nemen (is ook nog een stuk duurder)

Tot 180 graden verwarmen is voor olijfolie geen probleem.

 

Pinda olie is inderdaad nog een stuk beter maar die ben ik nog niet in een blik tegengekomen

En als we dan toch voor de meest gezonde variant willen gaan, neem dan gelijk rijstolie

Men beweerd dat deze nog een stuk minder ongezond is door het veel hogere verbrandingstemperatuur van 255 graden

 

Maar ook deze ben ik nog niet in blik tegengekomen en van olijfolie weet ik in ieder geval 100% zeker dat ik het na 5 jaar nog kan gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goede frituurolie,die erg lang meegaat en hoge temperaturen aan kan,is ontgeurde kokosolie. Deze wordt in emmers op potten verkocht is is erg lang houdbaar.Koksolie is an sich ook zo te eten en ook als huidbalsem te gebruiken. Wel oppassen dat je biologisch ontgeurt koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede frituurolie,die erg lang meegaat en hoge temperaturen aan kan,is ontgeurde kokosolie. Deze wordt in emmers op potten verkocht is is erg lang houdbaar.Koksolie is an sich ook zo te eten en ook als huidbalsem te gebruiken. Wel oppassen dat je biologisch ontgeurt koopt.

 

Bij Toko te koop

 

Groet Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...