Ga naar inhoud
GENEGEERD

Help


huisjeboompje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoi @huisjeboompje , misschien kan je je in een voorsteltopic een beetje voorstellen. Dat maakt het voor ons ook makkelijker om advies te geven.

Waarvoor wil je voedsel inslaan? Waarom wil je dat jouw ouders dat doen?

Nou weet ik niet hoe oud je bent, en of je een (bij)baan hebt, en dus ook niet of je zelf voedsel kan kopen om op te slaan? Je hoeft niet in 1x alles te kopen, als je iedere keer een klein beetje haalt krijg je ook een mooie voorraad bij elkaar gespaard.

Aangezien je het over je ouders hebt neem ik aan dat je nog relatief jong bent, maar aangezien je om 2 uur 's nachts nog online bent neem ik aan dat je niet meer piepjong bent... Er zijn hier meerdere leden van tussen de pak hem beet 13 en 20 jaar oud, die ook nog bij hun ouders wonen. Zelfs een lid bij wie bij zijn ouders onlangs het preppers-kwartje wel gevallen is. Deze leden kunnen jou vast wel verder helpen!

Je bent in ieder geval op de juiste plek terecht gekomen voor advies, succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@huisjeboompje mijn ouders zijn ook niet voor preppen, maar ik heb toch al een BOB, een beetje voedsel en misschien binnenkort al een BOL.

Ikzelf ben ook begonnen met een waterfilter, omdat echt het belangrijkste water is. Ik zou voor een Sawyer Mini of als je meer budget hebt squeeze. Daarna een goed mes (al voor 14€) en een slaapzak (die heb je misschien al door scouts ofzo). Een EHBOkit is ook handig, ik heb zelf de Care Plus basic, met paracetamol en een tekentang. Dat kan je waarschijnlijk uit de grote doos thuis krijgen.

BOL: Bug out location, daar ga je naartoe tijdens een ramp, daar bewaar je voedsel en zaden en kan je longterm leven

BOB: Bug out bag, tas vol met voedsel vor drie dagen, slaapzak, eerstehulpdoos, zaklamp, mes, lucifers.

Hier kan je de meeste dingen kopen die ik opnoemde:

http://www.prepshop.nl

Mvg,

Dauntless

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe krijg ik mijn ouders zo gek om voedsel in te slaan??:confused::confused:

Ik zat er zelf al aan te denken om voor een waterfilter te sparen maar die dingen zijn best wel duur.

 

Hallo @huisjeboompje,

Laat je ouders het hieronderstaande filmje zien.

Misschien denken ze er dan anders over.

 

 

filmpje is gemaakt door Communicator en ook terug te vinden op de wiki pagina.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Loreen ik behoor niet meer tot de jeugd?! (erg blij en verdrietig tegelijk hahaha)

 

Ik was 15/16 toen ik begon met preppen en natuurlijk nemen ze het niet gelijk serieus als ze er zelf nooit bij nagedacht hebben, nu had ik het geluk dat mijn moeder altijd een basisvoorraad in huis heeft met drinkwater en kaarsen. Dus ik kreeg de reactie: ja maar dat doe ik toch al??? ja alleen nu wat uitgebreider. Bij mij hielp het om nieuwsberichten te laten zien en de stukjes van @Kans te laten lezen aan mijn stiefvader (hij is wat meer van de cijfertjes enzo) je moet het niet opdwingen en langzaam steeds een kijkje laten nemen en vooral laten zien dat het niet zomaar een fase is.

 

en nu voorstellen! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey @huisjeboompje ,

zelf is dit mij gelukt door hun langzamerhand te bekeren tot het preppen.

neem je tijd want als je het verknald begin je weer helemaal opnieuw.

uiteindelijk kwam mijn moeder zelf met het idee om een voordaad aan te leggen.

natuurlijk ik gelijk instemmen met als enige afspraak dat ik alles ging bijhouden van wat er bij ging en wat er uit werd gepakt.

als je dit goed doet zou je zelfs met bijvoorbeeld excel een tabel maken van houveel kcal je aan eten hebt en zo doorrekenen hoelang je met die vooraad in leven blijft (dagen, weken, maanden , jaren etc.)

neem zelf ook het initiatief om mee te gaan naar de supermarkt om dan met je ouders te kijken van: "nou man/pap, dit heeft wel veel kcal en is lang houdbaar. zullen we het meenemen voor in de voordaad te leggen?" (even 1 voorbeeld :D)

 

wens je hierbij veel succes want mij heeft het 1 jaar geduurd :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij sommige ouders helpt is om het financiele voordeel van preppen te benadrukken. Dus benadruk de besparing als je 20 potten groente koopt die in de aanbieding zijn. Als het groenten zijn die je sowieso wekelijks of om de week eet, kun je snel berekenen wat je bespaart door een voorraad van een half jaar te kopen van dat product in de aanbieding.

 

Onthoud wel: prep wat je eet en eet wat je prept

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee huisjeboompje.

Ik ben net een maand begonnen met preppen.

Als je ouders het onzin vinden ,praat dan niet meer over preppen en zo.

Mijn ouders vinden het onzin.

In ieder geval begin preppen alleen voor jezelf.

Ik raad je in ieder geval aan.

1.Een zakmes zoals een Victorinox met comfortabel handvat (heb zelf een Victorinox Nomad maar raad je een vergelijkbare aan met zaag/gekarteld lemmet maar natuurlijk ook een gladde).

2.iets om vuur te maken zoals een firesteel en aansteker.

3.een robuuste fles water zoals een veldfles.

Maar je vindt natuurlijk ook veel info op de site en andere survival,preppers en bushcraft sites.

En een bijbaan raad ik je ook aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...