Ga naar inhoud
GENEGEERD

Overstroom ik? Voorbereiden op een overstroming www.overstroomik.nl


Charlie

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik heb me rubberboot gereed in me slaapkamer liggen.

als er een overstroming zou zijn kan ik zo me rubberboot in het water doen.

Voor mij geen probleem :)

Of ik ben bij me grootouders die bij de duinen wonen van 50 meter NAP.

En het is een kwalitatieve rubberboot (handgemaakt in Frankrijk ,een echte aanrader)

Zie ook mijn filmpjehttps://www.youtube.com/watch?v=Os6pQJiItB4

 

Laat Dick Berts je maar niet horen, met je rubber bootje :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Zojuist sprak minister Melanie Schultz uitgebreid over dit onderwerp bij WNL op Zondag: "Als je je voorstelt dat er in de Randstad wat zou gebeuren – Westenwind samen met vloedgolf en het komt de Randstad in – dan kunnen wij maar 15% van de mensen die daar woont evacueren. 85% moet zichzelf zien te redden. En waar ga je heen? De wegen staan onder water."

 

Ook zei ze in hele heldere taal: Nederland is niet voorbereid op een overstroming!

 

Dit was meteen een uitstekend onderwerp voor #preptember. Meer quotes en info staan vandaag dan ook op http://preptember.nl/tip/13-september/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen denken dat je om te verdrinken een diep water van een paar meter diep nodig hebt , maar bij snel stromend water moet je al oppassen

als het boven je knie komt (het water is sterk genoeg om je onderuit te halen) .Tevens een gevaar is ook putdeksels van de riolering in de straten ook al staat daar

maar 10 cm water op . De snelheid waarmee het water door de rioleringbuis beneden stroomt is vrij hoog ,de putdeksels zelf komen door de waterdruk omhoog

, en als je in zo'n gat stapt dan ga je tot aan nek of kopje onder en is de kans erg groot dat je door de waterstroom in de buis erin gezogen zult

worden en eruit komen is niet mogelijk .Het is zaak om op deze dingen te letten .

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me rubberboot gereed in me slaapkamer liggen.

als er een overstroming zou zijn kan ik zo me rubberboot in het water doen.

Beter is te wachten tot de overstroming klaar is (het water stijgt niet meer) zodat er in rustiger water beter gewerkt kan worden aan het heel houden van de boot, er drijft immers vannalles in het water.

Dit maakt e.e.a. levensgevaarlijk.

Ga dus alleen varen als het echt niet meer anders kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter is te wachten tot de overstroming klaar is (het water stijgt niet meer) zodat er in rustiger water beter gewerkt kan worden aan het heel houden van de boot, er drijft immers vannalles in het water.

Dit maakt e.e.a. levensgevaarlijk.

Ga dus alleen varen als het echt niet meer anders kan.

 

Bedankt voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 weken later...
Een drone met camera zou dus eigenlijk best een bruikbaar prepartikel zijn. Zo kun je zien waar je het beste nog heen kunt gaan en waar niet? :-)

 

Ik denk dat dat relatief is.

Een drone vliegt meestal niet erg lang, accu leeg > heb je stroom nodig.

Beelden kan je na het vliegrondje pas bekijken > stroom nodig voor lapttop/mobiel

 

Preppen is: weten wat de hoge wegen zijn, ontsnappingsroutes. Waar liggen de bergen, heuvels in geval van hoog water. En duidelijk, geen prepspullen in de kelder ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Antwerpen hebben ze last van een overstroming in het Centrum van de stad door een gesprongen waterleiding.

 

http://www.nu.nl/buitenland/4149279/deel-antwerpen-blank-gesprongen-leiding.html

 

Gemeentelijk rampenplan is van kracht.

 

30 pixies: http://www.gva.be/cnt/dmf20151021_01930577/groot-waterlek-in-centrum-antwerpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...