Ga naar inhoud
GENEGEERD

Chris his crazy adventures !


chrisje110

Aanbevolen berichten

Waar te beginnen.. Voor iedereen die mijn intro heeft gelezen, ik ben geïnteresseerd in goud zoeken. Ik begin me in de stad steeds minder thuis te voelen, ik woon nog bij mijn ouders, zit al een heel tijdje op school (twee mislukte studies nu 3de verkort op een lager niveau) en ik begin me met de dag ongelukkiger te voelen in een *urban jungle*. Ik ga hierin in dit topic beschrijven wat mijn ideale doel is.

 

Ik moet nog ongeveer 1 jaar na school (half jaar school half jaar stage) en hierna ben ik verlost van school. Ik zeg heel eerlijk, ik zie het totaal niet zitten om te gaan werken. Ik werk op het moment enkele uurtjes per week in een supermarkt, ik heb dit tussen mijn mislukte studies in full time gedaan, dus ik weet wel een beetje wat werken inhoud. Ik wil mijn leven een andere invulling geven in de toekomst dus.Ik heb zoiezo al met mijn ouders besproken dat ik er een jaar tussenuit ga (reizen ?)dus ze weten wel een beetje iets..

 

Wat ik wil, is op een primitieve manier net als de goudzoekers van 1898 (Yukon Canada) goud zoeken. Ik heb altijd al gefascineerd geweest van goud zoeken. Sinds ik op mijn twaalfde met mijn oom in Disentis (Zwitserland) goud vond met een goudpan (iedereen mag daar zoeken) was ik verslaaft. Die verslaving is alleen maar erger geworden sinds Goldrush en Yukon gold op Discovery verschenen. Een ding staat vast, ik wil goud zoeken!

 

Wat de laatste jaren ook steeds erger is geworden is de drang om weg uit de beschaafde wereld te gaan. Ik ben gefascineerd door het blokhut in de bush idee. Ik ben graag op mezelf, ik houd van de natuur en word steeds meer moe van de heden ten daagse samenleving.

 

Wat dit concreet inhoud:

 

1:zoektocht naar een goudclaim:

 

Optie 1: ik kan in Zwitserland gaan zoeken, het is (relatief)dicht bij huis, ik hoef er geen geld voor een claim te betalen, kan er gratis zoeken en ik weet uit voorgaande ervaringen dat er goud zit (rijk word je er niet van, maar er zijn locale zoekers geweest die de laatste jaren voor een goede 20-25k per jaar uit de rivier hebben getrokken met minimale middelen.)

 

Optie 2: Ik koop een claim in Canada, dit houd in dat ik de *mining rights* van het gebied dat ik koop bezit, ik mag erop kamperen, misschien zelfs een hutje bouwen maar verder ook niks. Het risico element van deze optie is enorm, de kosten zijn voor mijn budget ook enorm, maar de uitdaging en potentie zijn ook heel mooi. naar de ondergaande zon kijken in mijn persoonlijke bos+stroompje waar ik wat goud in vind lijkt me awsome !

 

Ter verduidelijking, goudzoeken is meer voor het plezier en the ease of mind dan voor het geld. Rijkdom ben ik niet naar opzoek, als ik er een klein beetje van kan leven vind ik het prima.

 

2: Suply:

 

Aan goudzoek spullen ben ik vrij voorzien, op wat kleine dingen na, die de komende maanden vast en zeker goedkomen (emmers etc) Waar ik het meeste imput voor nodig heb is de kampeerspullen en de zaken waar ik misschien niet aan heb gedacht. Hou er rekening mee, ik wil het komend jaar in een tentje gaan overleven, als er iets is waar ik niet aan denk is commentaar zeer gewaardeerd !

 

1: Tent: ik dacht aan een klein camo tentje wat makkelijk te verplaatsen is, omdat ik misschien wel wat afstand af moet leggen te voet op zoek naar een goede delfplaats om te zoeken.

 

2: Slaapzak ? suggesties welkom !

 

3: Mes: ik dacht aan iets met veel multitools zodat het voor veel dingen te gebruiken is ! ook hierbij suggesties welkom !

 

4: Zaklamp: iets kleins met lange batterijduur en moet tegen een stootje kunnen !

 

5: Voedsel: Ik zat te denken aan gedroogd spul aangevult met wat zakjes voedsel van het leger. Meshtin vork horen hier ook bij. Waterzuiveringstabletten of pomp ben ik nog niet helemaal over uit.

 

Etc etc etc etc.

 

Dit is een ruwe opzet van wat ik op het moment met jullie wil delen, ik hoop jullie in dit topic op de hoogte te houden van mijn zoektocht naar de ideale plek om mijn avontuur te beginnen, en verder van wat ik natuurlijk allemaal mee ga nemen de wildernis in !

 

Ik hoop op veel interessante commentaren, hou er rekening mee dat het meeste van het bovenstaande nog niet 100% vaststaat en nog kan veranderen !

 

Groet Chris

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Je droom verwezenlijken dat is iets wat iedereen zou willen lijkt mij! Ik heb geen idee wat een "gold claim" moet kosten in canada maar als ik kijk naar een programma als gold rush moeten ze vaak enorm veel grond verzetten om een beetje uit de kosten te komen, ook heb ik vaak het idee dat discovery financieel flink wat uitkeert aan deze goudzoekers.

Je idee om naar Zwitserland te gaan lijkt mij veel realistischer! Echt rijk word je er misschien niet van maar zo te lezen heb je al veel kennis over hoe je dit wilt gaan aanpakken! Misschien kan je jezelf ook het doel stellen om na een jaar een opbrengst te hebben om uit de kosten te komen. Een jaar op avontuur en aan het einde gewoon uiteindelijk niks uit te geven en je bent een geweldige ervaring rijker!

 

Veel succes met de uitvoering van jouw plannen!

 

Gr, Sqeaky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi verhaal, een heel avontuur.:eek:

 

Vwb tip, dit is natuurlijk lastig.

Iedereen heeft eigen ervaringen met gear. persoonlijk, ik heb relatief zwaar materiaal, ik slaap regelmatig in het bos. De natuur is zwaar en scherp dus daarom ben ik van de wat dikkere materialen.:rolleyes:

Nadeel is dan wel het gewicht, maar dit kan je trainen. Mijn rugzak weegt tussen de 24kg en 26kg met voeding voor 3 dagen en 4ltr water.

Maar dit is meer als ik langer ga kamperen..

Ik heb wel een rugzak van 40kg gehad.

Belangrijk is dat je het gewicht moet trainen, en kilometers in de voeten moet hebben.

Ik loop gemiddeld 600km per jaar met een rugzak van 25/28kg. Ik heb wel eens een uitschieter van 1000km.

Af en toe een rugzak van een 30/35kg doet je goed.

Trainen dus.....

 

Beide landen kunnen koud zijn dus goede gear is belangrijk en afhankelijk wat je kan uitgeven.

Je rugzak moet groot zijn want je moet best veel meenemen.

Te voet, tja hierbij zijn schoenen en sokken heel belangrijk probeer daar niet op te sparen en kijk naar het terrein waar je doorheen verplaatst.

 

Voeding is afhankelijk van je inspanning en wat je lekker vind. :)

 

Gold luck,

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ken ik toevallig iemand die goud heeft gezocht....bereid je voor op ontberingen, teleurstellingen en....last but not least op mensen met snode plannen die gewoon wachten totdat jij genoeg goud hebt gevonden en dreigen je schedel in te slaan als je niet met je goud op de proppen komt (die persoon is meerdere malen aan de dood ontsnapt). Zo'n ventje alleen langs een rivier, makkelijk verdiend. Of je moet de skills hebben van Ronin K, dan heb ik er wel vertrouwen in. Zo niet, dan lijkt het heel romantisch wellicht. In ieder geval wens ik je alle goeds en wijsheid.

 

Ik zou je eerder aanraden je skills uit te breiden en daarnaast genoeg verdienen om jezelf in je onderhoud te voorzien. Maar ach, ik ben een saaie ouwe vent aan het worden. Dream your dreams, maar wees wel realistisch.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik hoop op veel interessante commentaren, hou er rekening mee dat het meeste van het bovenstaande nog niet 100% vaststaat en nog kan veranderen !

 

Groet Chris

 

Ik zou gewoon Grandpa John in je rugzak stoppen, dan komt het wel goed ;)

Absoluut niet om nou de pessimistische zeikstraal uit te hangen, maar ik denk dat dit een enorm riskant moment is om te gaan goud zoeken. De hoge goudprijs heeft veel mensen al gemotiveerd goud te gaan zoeken, waardoor de prijs van een claim vele male hoger is geworden (en dus ook het risico dat je neemt). Daarnaast zorgt de populariteit van shows als Gold Rush en Yukon Gold er

voor dat een heel grote groep gelukszoekers de stoute schoenen aantrekt en goud wil gaan zoeken. Aangezien het gros hiervan geen ervaring heeft met goud zoeken en claims leasen/kopen is dit het ideale klimaat voor afzetters en zwendelaars om hun slag te slaan. Daarnaast denk ik dat als bekend is dat er goudzoekers met hun voorraadje goud in een tentje liggen, je wel meer dan beren op je pad gaat krijgen.

Nogmaals, niet om nou meteen al je plannen af te schieten. Maar ik denk dat dit wel zaken zijn die je mee moet nemen in je plannen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@chrisje110

Kom je met het kopen van een claim ook zomaar Canada binnen voor langere tijd? Ik dacht dat hun immigratie beleid redelijk streng was?

 

Je bent jong dus je hebt tijd. Die tijd zou ik gebruiken om voor te bereiden en, niet onbelangrijk, wat kapitaal op te bouwen. De voorbereiding kan bestaan uit vaardigheden maar ook materiaal.

Het lijkt mij dat als je langere tijd wilt leven op een claim in Canada je de allerbeste spullen wilt. Dus een heavy duty tent, goede kachel, goede kleding, goede gereedschappen, goede vaardigheden (jagen?), enz.

Het kapitaal dat je opbouwt kan daar in helpen en zeker niet in de laatste plaats kan wat kapitaal je enorm helpen als je eenmaal in Canada bent om daar investeringen te kunnen doen of om tegenvallende resultaten op te vangen.

Mijn advies zou dan zijn om een baantje te zoeken (in NL) waar je wat geld mee kan verdienen en natuurlijk te zorgen dat je spaart en ondertussen zo vaak mogelijk naar Zwitserland te gaan voor meer ervaring en, hopelijk, je kapitaal uit te breiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even heel wat anders, wist je dat Todd Hoffman van Gold Rush prepper is?

Zat een tijdje terug op zijn facebook te scrollen en toen kwam ik oa deze post tegen:

 

Random thoughts:

I'm 45 years old now and really care about my children following the right path. I care about my fellow brothers in the struggle. I wish I could help more. What I can do is try to live the talk. Not always easy.

I am a capitalist though and I believe in gold. Not everything you see on TV that's edited for drama is exactly who I am. Lol.

I created this show don't forget, but I don't control it. What I have ever gotten in my sluice box is what I got. It would have been really easy to throw gold in my sluicebox in the jungle. No one would have known Accept me. I let the chips fall knowing darn well I was going to take a beating ln the public arena but that's what I signed up for, plus I like the back pressure it keeps me pushing.

Yes I can mine the jungle. It's actually not that hard. You have to exploit people and exploit the environment. Pretty simple. If someone gets burried alive you pay 5k to the family and there are ten more guys waiting. You run simple pumps into wooden sluice boxes. You keep the guys running day and night until they drop.

You rotate out your guys because they are constantly getting malaria which moved into my area. It had not been There in years past.

It's not the Moral way to do it.

You also cannot bring six camera vehicles to your job site everyday and then winch them out of the mud on the way home.

I think what we under estimated was the mud and the rainy season. The seasons have changed a lot down there. It's a strange place. Can't move in soft ground and can't bring camera team.

It was an awesome experience that taught me a lot but hurt a lot as well. Lol

I mine completely for different reasons than Parker or Dakota Fred do.

If you want to know the truth I I have tried to build more of a community than just grinding out a gold mining business.

For instance in the past where I had an opening, I take the person who best fits our ideals not just the best oporaters. The guys around me are helping raise my kids. I'm not a Hillary Clinton fan but one thing she hit on is that it takes a village. Well she was right in one aspect. Her ideas are not correct but that one look into team atmosphere is true.

Why on earth do I do things like this? Because I believe one day that my community or team of families will one day live close, hunt close, help raise eachothers kids, help in eachothers gardens, help run and protect eachother with our fire power.

Preppers and survivalists I call friends. Feels like we are living in a house of cards.

Do you think I'm way off my rocker on where we are at in our economy or do you think all is bliss and America is heading in the right direction?

I want to hear your thoughts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst een goudzoek vakantie boeken en kijken of je plan wel realistisch is en of je dit echt wel wilt. Goud zoeken is zwaar zoals KS al aangaf en bovendien moet je er heel hard voor werken met veel doorzettingsvermogen. En gezien je studie verloop.. :( Ik ben bang dat je teveel TV hebt gekeken en hierdoor in en droom beland bent. Zoek eerst na je studie goed uit wat je kunt en wat je graag zou willen bereiken. Tussendoor kun je op goudzoek vakantie en uiteindelijk weet je wat je echt wilt en kunt bereiken in het leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga van de zomer al 2 weken naar Zwitserland om te kijken hoe realistisch dit plan is, ik ga er vanuit dat ik mijn studie gewoon haal, dus daarover probeer ik me geen zorgen te maken. Het is meer dat het perspectief op een baan dermate slecht is dat het verleidelijker is het op een andere manier te gaan proberen. Ik ben een vrij ondernemend persoon, en ik hou van uitdagingen en ik wil gewoon kijken hoe ver ik het kan schoppen met minimale middelen.

 

Ik heb een aantal jaar geleden al goud gezocht in Zwitserland voor 2 dagen, ik weet hoe zwaar het is geestelijk en fysiek, maar ik ben ervan overtuigt dat ik er iets van kan maken. Een mens moet zijn dromen na jagen in het leven toch ?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste chrisje je ziet het niet zitten om uit werken te gaan een job van 9 tot 5 . Waar je een vast inkomen ( tje ) hebt . Je werkt een paar uur in een supermarkt . Wat als je eens echt moet werken ? En je wilt van zonsopgang tot zonsondergang tot je knieën in het water gaan staan met je rug om hoog om met een pan te draaien in de modder ? Zelf jou potje koken zelf jou was en plas doen .

Je hebt nu nog geen idee welke slaapzak welke tent je wilt gaan eten uit zoals jullie het noemen een mestig . Je weet nog niet eens welke schoenen jou passen .

Dus totaal onervaren wat kamperen betreft . En je kan Zwitserland niet met Canada vergelijken .

Een raad van iemand met heel wat levens ervaringen . Maak jou studies af . Zoek een job dat je aankan en dat betaald wordt . En telkens je de neiging krijgt van goud zoeken te dromen ga onder de koude douche staan .

 

Niet om jou te kwetsen maar om mijn versie van goudzoekertje te spelen zeg ik dat uit liefde voor mijn medemens .

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Ey gewoon doen, je kan nog altijd doen wat "normale" mensen doen. Bevalt het niet ga je toch op zoek naar iets anders. Wat de uitkomst ook mag zijn het is word zo en zo een leerzame ervaring.

 

Betreffende je vragen: Ik zou persoonlijk het e.e.a. toch wat ruimer opzetten zoals je kampeertent(je) . Klinkt vast gezellig nu zo klein tentje maar om er een jaar uit te leven word toch een ander verhaal. Zelf zou ik kiezen voor een groter basiskamp en vandaar uit je omgeving verkennen.

 

Maar veel succes en hou ons op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin bij het begin. Zorg er eerst voor dat je van de zomer drie weken weet te overleven in een bos in Nederland. Trek de Chaamse bossen in met je hele hebben en houden. Je hebt daar meerder paalkampeerplaatsen. Grondwater is daar voorzien en je mag op iedere plek drie dagen blijven. Nu zul je niet iedere keer gezien worden door de boswachter dus op sommige plekken kun je misschien wel een week blijven. Als je dat redt zonder hulp van buitenaf heb je al een goede start gemaakt. Ik denk namelijk dat het best zwaar zal zijn, sowieso om voor drie weken eten mee te sjouwen.

 

Ik zie mezelf best als doorgewinterde kampeerder. Heb anderhalf jaar in een yurt gewoond. Voordat ik die kreeg heb ik in november 2 weken in een tipi gewoond. Normaal ga ik daar altijd mee op vakantie en dan is het geen enkel probleem. Die twee weken vielen me nu heel zwaar. Door het slechte weer moest ik veel binnen zitten. Ook al is het een zeven persoons tent, in mijn eentje werd hij al snel te krap. Je moet al je spullen binnen leggen en ook nog eens ruimte over hebben om te leven. Dat wordt heel snel heel vervelend, en nu stond ik nog op een camping waar ik lekker kon douchen. Als ik dan hoor dat je met een kleine tent de wildernis in wilt trekken dan zie ik wat beren op de weg.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik op de lijn van @Geert zit. Tussen de regels van je verhaal door lees ik dat je dit totaal onderschat. Goud zoeken is extreem geromantiseerd, ik snap dat helemaal. Lees eens wat gedichten van Robert W. Service, die ze ook wel de "bard of the Yukon" noemen. Daarvan gaat ook mijn hart in vuur en vlam staan.

 

Maar nu de realiteit. Goud zoeken is loodzwaar werk. Slechts weinigen die het proberen, slagen. Daarnaast kun je wel zeggen dat je er niet rijk van hoeft te worden en alleen maar rond wil komen, maar wie zegt dat dat lukt? Zat gasten die een half jaar lang op een karig rantsoen 14 uur per dag maken en nog steeds zo diep in de schulden zitten dat ze er vermoedelijk nooit meer uit komen.

 

Tip: als je het toch wilt proberen, kijk dan eerst eens of je gewoon "gratis" kan meehelpen bij een mining-operation. Vraag gewoon kost en inwoning zodat er voor je wordt gezorgd, in ruil voor jouw arbeid. En als je een job hebt, kom je ook makkelijker Canada of Amerika in. Als het je na drie maanden nog steeds bevalt, kun je altijd nog voor jezelf beginnen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zullen ongetwijfeld een hoop mensen zijn die je prachtige dromen niet realistisch genoeg vinden, en misschien zelfs een beetje negatief zijn over je plannen.

Daar kan ik je maar 1 tip voor geven : NIET NAAR LUISTEREN!

Dromen zijn natuurlijk altijd mooi om te hebben maar hou het niet alleen bij de droom en voer ze ook zoveel mogelijk uit.

Ik kan je wel melden dat je wel een hele hoop doorzettingsvermogen moet hebben om je droom ook daadwerkelijk waar te maken maar het is het zeker waard.

In mijn ogen zou je juist falen als je het niet geprobeerd hebt en juist niet als het achteraf toch net niet helemaal gelukt is.

(sorry als dit een beetje hard over kan komen maar bedoel het juist goed) ;)

Je wilt niet over een aantal jaren zeggen had ik het nu toch maar geprobeerd want als je eenmaal in het systeem zit kom je er ook niet zo snel en gemakkelijk meer uit.

 

Ik ben nu nog niet eens 30 jaar en kan al niet meer m’n ultieme droom waarmaken omdat ik er eigenlijk al te oud voor ben(volledig zelfvoorzienend in Canada) en proberen we nu zoveel mogelijk off-grid te gaan in Nederland en wie weet emigreren we nog wel eens in de toekomst ergens anders naartoe.

Blijf dus zeker niet te lang twijfelen of je het wel of niet zou moeten doen, je kan altijd nog iets anders doen mocht dit niet werken.

Ik weet niet of je al eens in Canada geweest ben maar het is daar zo uitgestrekt dat je te voet ook geen hele grote gebieden kan afleggen.

Ter indicatie, m’n broer (werkzaam in een goud/diamant-mijn) woont daar ook in een klein stadje met relatief weinig inwoners (1300) maar de stad zelf heeft wel de grote van heel zuid-holland.

Om je droom waar te maken kun je het beste met kleine doelen beginnen waardoor je uiteindelijk met alle kleine doelen alsnog je volledige droom waar kunt maken.

 

Zou je dan zelf ook graag willen adviseren om eerst een half jaar met de rugzak door Canada te gaan trekken,hierdoor krijg je een veel beter beeld van het land en de omgeving.

Vaak kun je ook als vrijwilliger/studie met de Canadian Rangers mee, hierbij leer je hele goede skills om te leven in en van de wildernis om het daar wat dragelijker te maken.

Ik snap heel goed dat je eigenlijk niet meer naar school wilt of een opleiding wilt doen maar deze is ook niet te vergelijken met een studie in Nederland.

Omdat je veel meer praktijk training krijgt die waardevolle survival of bushcraft onderwerpen bezit. (Zoals je om moet gaan met beren en andere wilde dieren)

Dit is natuurlijk wel een hele intensieve training die ook heel veel van het lichaam gaat vragen maar wel vol met wijze levenslessen die je in de toekomst heel goed kunt gebruiken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties ! Ik waardeer de interesse die getoond word echt enorm!

Bedankt voor je uitgebreide reactie Vempain ,super interessante info !

 

Ik kan wel alvast melden, dat mijn Sluicebox en goudpan set (twee belangrijkste attributen om goud mee te zoeken (en hopelijk vinden) gearriveerd zijn !

Foto's volgen spoedig !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zullen ongetwijfeld een hoop mensen zijn die je prachtige dromen niet realistisch genoeg vinden, en misschien zelfs een beetje negatief zijn over je plannen.

Daar kan ik je maar 1 tip voor geven : NIET NAAR LUISTEREN!

Dromen zijn natuurlijk altijd mooi om te hebben maar hou het niet alleen bij de droom en voer ze ook zoveel mogelijk uit.

 

Als je van dromen realiteit wil maken, is het denk ik essentieel om van dromen de stap naar realistisch denken te maken. Hoewel info zoeken, bijvoorbeeld door dit topic te starten, natuurlijk een een goed begin is vraag ik me persoonlijk af of Chris niet een veel te romantisch beeld heeft dat mijlen ver afstaat van de realiteit. Als je in je leven ooit een keer 2 dagen goud gezocht hebt, en totaal geen kampeerervaring hebt krijg ik het idee dat dit niet gaat om dromen najagen maar om naïviteit. Zoals anderen ook al zeiden: ga eerst ervaring opdoen, in zowel goudzoeken als in kamperen, dan kun je daarna kijken of dit inderdaad een droom is die je na wil jagen of dat dit gewoon een leuke fantasie is.

Maar goed, dit is dus puur mijn (pessimistische) mening, er zijn mensen die enorm risico genomen hebben en er enorm gelukkig of rijk van geworden zijn. Die mensen zullen vast blij zijn dat ze niet geluisterd hebben naar mensen als ik. En ze zullen vast ook blij zijn dat ze niet horen tot de veel grotere groep die ondoordacht zijn dromen najoeg en nu diep in de shit zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je van dromen realiteit wil maken, is het denk ik essentieel om van dromen de stap naar realistisch denken te maken. Hoewel info zoeken, bijvoorbeeld door dit topic te starten, natuurlijk een een goed begin is vraag ik me persoonlijk af of Chris niet een veel te romantisch beeld heeft dat mijlen ver afstaat van de realiteit. Als je in je leven ooit een keer 2 dagen goud gezocht hebt, en totaal geen kampeerervaring hebt krijg ik het idee dat dit niet gaat om dromen najagen maar om naïviteit. Zoals anderen ook al zeiden: ga eerst ervaring opdoen, in zowel goudzoeken als in kamperen, dan kun je daarna kijken of dit inderdaad een droom is die je na wil jagen of dat dit gewoon een leuke fantasie is.

Maar goed, dit is dus puur mijn (pessimistische) mening, er zijn mensen die enorm risico genomen hebben en er enorm gelukkig of rijk van geworden zijn. Die mensen zullen vast blij zijn dat ze niet geluisterd hebben naar mensen als ik. En ze zullen vast ook blij zijn dat ze niet horen tot de veel grotere groep die ondoordacht zijn dromen najoeg en nu diep in de shit zit.

Ben het volledig met je eens :D

Wanneer je een droom wilt laten uitkomen zul je daar ten alle tijde ook de bijkomende risico's en verantwoordelijkheden bij moeten nemen.

Als dit betekent dat je daar bijvoorbeeld niet zo heel oud mee wordt is dat ten alle tijde een eigen bewuste keuze. (zo ook die van ons)

Wanneer je niet in het systeem wil zitten kun je er immers ook geen rechten aan ontlenen. (daarbij vervalt dan ook gelijk elke vorm van zorg of andere manier van hulp dus ook op financiel vlak)

Ik zou het dus ook zeker niet iedereen aanraden want je moet heel erg goed beseffen wat de concequenties zijn van de keuze die je maakt.

Daardoor hoop ik ook dat er eerst naar m'n goedbedoelde advies wordt geluisterd om eerst het leven in de wildernis zelf onder de knie te krijgen zonder de gevaren van het goudzoeken want dat is al een hele grote uitdaging genoeg, en daarmee wordt je al een heel stuk meer in de realiteit getrokken.

Zelf hebben we deze keuze zeker wel gemaakt met het eventuele risico dat we op een gegeven moment helemaal geen onderdak meer hebben en we ook niet meer terug in het systeem kunnen komen.

Dit heeft in onze prive omgeving voor heel erg veel negativiteit gezorgd en ik zal de laatste zijn die zal zeggen dat het makkelijk is om je dromen in vervulling te laten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook altijd voor het volgen van je hart. Fkaprinsesje heeft hiervoor een mooie uitspraak: volg je hart, want dat klopt. Je moet echter wel bewust zijn van de risico's. Jullie hebben dat bewust gedaan @Vempain. Ik heb het idee dat de TS zich er niet helemaal van bewust is doordat een vrij basale vraag over welke tent niet door hemzelf beantwoord kan worden. Als er nou een paar opties werden gegeven waarbij bewust is nagedacht over leefruimte, verwarming etc dan wordt het al weer een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook altijd voor het volgen van je hart. Fkaprinsesje heeft hiervoor een mooie uitspraak: volg je hart, want dat klopt. Je moet echter wel bewust zijn van de risico's. Jullie hebben dat bewust gedaan @Vempain. Ik heb het idee dat de TS zich er niet helemaal van bewust is doordat een vrij basale vraag over welke tent niet door hemzelf beantwoord kan worden. Als er nou een paar opties werden gegeven waarbij bewust is nagedacht over leefruimte, verwarming etc dan wordt het al weer een ander verhaal.

Er komt zeker nog heel veel uitzoekwerk bij kijken.

Het soort tent, de grote ervan en het slaapsysteem zijn wel hele grote kritische basale zaken die niemand voor je kan kiezen en je echt zelf moet doen.

Dit is overigens met alle attributen die de TS in z'n openingspost gezet heeft.

Tevens is het erg lastig om Canada binnen te komen, of je moet daar een baan hebben waarbij de werkgever moet kunnen bewijzen waarom ze geen inwoner uit Canada konden vinden of je moet jezelf in het land inkopen (ik geloof dat je dan een half miljoen op je rekening hebt moeten staan) de gemakkelijkste manier om binnen te komen is dan toch echt wanneer je nog jong bent als student. (vandaar ook het advies voor een Ranger training)

 

Maar ik zou niet willen dat @chrisje110 het nu al zo snel zou opgeven, alles is te realiseren zolang je er zelf voor de volle 1000% achter staat, en dit doel is zeker niet onmogelijk.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen ga er voor, luister naar je hart. Maar bereid je goed voor.

Als je valt sta je op en loop je harder. Val je nog eens plak er een pleister op geef het een plekje en ga door.

Schijt aan alles, luister niet te veel naar negatieve kritiek maar haal de positieve punten er uit.

In het kort, leer, spaar, zoek uit, train en gaan met die banaan.

Ik was 17 toen ik de wijde wereld in ging en ben vaak gevallen, in de fik gestaan, beschoten, gestoken, gebeten enz enz...

Ik ben er beter van geworden maar leef nog door te luisteren naar mensen met positieve kritiek...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een jaar geleden tijdens een dropping, 2 dagen zonder tent in een zelfgebouwd hutje geslapen in de Belgische Ardennen. Het is niet prettig zeker niet, maar het avontuur maakt veel goed. Natuurlijk is de situatie anders als je voor een langere periode in primitieve omstandigheden moet overleven, maar het is een uitdaging ! If you dont take a risk, there never will be a reward either !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een jaar geleden tijdens een dropping, 2 dagen zonder tent in een zelfgebouwd hutje geslapen in de Belgische Ardennen. Het is niet prettig zeker niet, maar het avontuur maakt veel goed. Natuurlijk is de situatie anders als je voor een langere periode in primitieve omstandigheden moet overleven, maar het is een uitdaging ! If you dont take a risk, there never will be a reward either !

De volgende keer gaat het vast beter. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk gewoon tijdens je vakantie of het je lukt en of je jezelf in staat acht een dergelijk avontuur tot een goed eind te brengen. Als mijn kids wat ouder zouden zijn en ze zouden iets dergelijks willen ondernemen, dan zou ik kritisch zijn maar ze zeker hun droom laten najagen. Misschien zou ik ze wel gaan helpen als ze dat zouden waarderen.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het lezen van je verhaal wordt ik meteen enthousiast. Ik heb altijd de veilige route gekozen en heb alsnog een bak ellende mee mogen maken.

Dat je het avontuur tegemoet gaat kan is dus wel waarderen.

Zelf heb ik er vaak genoeg van gedroomd om mijn tent te pakken en te verdwijnen, twee jaar geleden is het er ook bijna van gekomen.

Zodoende mis is ook één heel belangrijk item op je lijstje: een open retourticket.

In mijn cenario had ik minimaal één retourticket op een veilige plaats. Zodat je, wat er ook mocht gebeuren, altijd terug naar huis kan.

Multitools zijn geweldige tools, maar niet geschikt voor zwaar snij werk. Ik zou dus ook een goed (bushcraft) mes aanschaffen.

 

Hoe dan ook, ik wens je al het beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...