Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

FincaInSpanje

De grootste schande van de VS

Recommended Posts

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3833499/2015/01/20/Guantanamo-Diary-dagboek-over-12-jaar-martelen-te-koop.dhtml

Er komt een gecensureerd boek uit van een gevangene die zonder aanklacht, berechting en veroordeling al jaren vast zit. Bovendien worden deze mensen met medeweten van de politiek zwaar gemarteld. Wanneer je als land dit doet dan kun je verwachten dat een ISIS of andere extremistische partij dezelfde daden pleegt.

Nu ben ik geen fan van godsdienstwaanzinnige extremisten of van welk geloof dan ook. Maar als dit geen misdaad tegen de menselijkheid is, dan weet ik het niet meer. Kennelijk kun je als je iemand terrorist noemt alle regels en wetten van de Genève conventie aan je laars lappen.:mad:

• Leuk 3

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Maarja, hoe krijg je een Amerikaan (zo exceptioneel als ze zijn..) voor het ICC in Den Haag?

Ze worden in eigen land niet eens veroordeeld, dus tja...

"t Is gewoon weer een teken dat dat land niet meer funciuoneert zoals je eigenlijk zou mogen verwachten.

Weer een stapje richting failed state, maar schaar het nu nog even onder decandente scheiding van rechtspraak voor de gewone man en niet zoveel daarvan voor de rest.

Deze post delen

Te walgelijk! En de overheid hoor je er niet over... stelletje retelikkers

Maar de hele wereld struikelde wel over het homo-beleid van Rusland ...

Deze post delen

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3833499/2015/01/20/Guantanamo-Diary-dagboek-over-12-jaar-martelen-te-koop.dhtml

Er komt een gecensureerd boek uit van een gevangene die zonder aanklacht, berechting en veroordeling al jaren vast zit. Bovendien worden deze mensen met medeweten van de politiek zwaar gemarteld. Wanneer je als land dit doet dan kun je verwachten dat een ISIS of andere extremistische partij dezelfde daden pleegt.

Nu ben ik geen fan van godsdienstwaanzinnige extremisten of van welk geloof dan ook. Maar als dit geen misdaad tegen de menselijkheid is, dan weet ik het niet meer. Kennelijk kun je als je iemand terrorist noemt alle regels en wetten van de Genève conventie aan je laars lappen.:mad:

Ja Finca, dat komt omdat wij ons oor laten hangen naar de Amerikanen. En zij dicteren wie hier op aarde de terroristen zijn.

Velen die wij terroristen noemen, zien zichzelf als vrijheidsstrijders.

Zag toevallig nog het journaal vanavond. De strijd in Oekraïne laait weer op. Dat komt omdat, zoals iedereen wel weet, Rusland de separatisten steunt en bevoorraad. En Kiev die bezuinigd op van alles om haar defensie in stand te houden.

Zo werd het werkelijk uitgelegd. Niets over de financiële steun en de geëiste hervormingen van het westen. Het IMF zou, in ruil voor miljarden steun, geëist hebben dat Kiev het oosten van Oekraïne weer terugwint.

De man waar het over gaat, op Guantánamo, heeft ooit meegevochten met de Mudjahedin, toen die nog in Afghanistan met steun van Amerika tegen de Russen vochten. Verder heeft hij niets met terrorisme te maken, behalve dat hij nog wat foute vrienden had.

Dat hij na 12 jaar bij gebrek aan bewijs nog niet is vrijgelaten, is natuurlijk een schandvlek op het inmiddels gore blazoen van de Fucked-up States of America.

Charlie

Deze post delen

Niet dat dit soort dingen nieuw zijn, Guantanamo heeft het alleen in de media een gezicht gegeven.

Vraag me meer af hoe die mensen in de martelcentra in obscure bondgenoten van de VS het hebben waar de relatief strikte Amerikaanse regels niet gelden.

Deze post delen

Amerika is een fascistische staat. Het komt steeds meer in de buurt van een geleide communistische markteconomie door subsidies en regelingen. Burgers worden bespied, gevolgd, vervolgd. Je bent schuldig als je 5000 dollar spaargeld in je auto vervoerd. Je bent verdacht als je een kritisch geluid laat horen.

Land of the free home of the brave? Al lang niet meer. En wij? Wij applaudisseren en gaan ook hard die kant op.

Deze post delen

De man waar het over gaat, op Guantánamo, heeft ooit meegevochten met de Mudjahedin, toen die nog in Afghanistan met steun van Amerika tegen de Russen vochten. Verder heeft hij niets met terrorisme te maken, behalve dat hij nog wat foute vrienden had.

Dat hij na 12 jaar bij gebrek aan bewijs nog niet is vrijgelaten, is natuurlijk een schandvlek op het inmiddels gore blazoen van de Fucked-up States of America.

Het komt iemand wellicht gewoon handig uit dat de man waarover het gaat achter tralies zit?

Deze post delen

Het probleem is eigenlijk dat niet te controleren is of het idd alleen terroristen zijn die daar opgesloten zijn. Wat ik er tot nu toe van gehoord/gelezen heb zijn er verschillende onschuldigen opgesloten (geweest) en dat is wel een groot probleem.

Maar ik heb er totaal geen enkele moeite mee dat ze bijvoorbeeld islam extremisten opsluiten in gitmo en dat mag van dan zelfs voor de rest van hun leven.

Deze post delen

Je bent schuldig als je 5000 dollar spaargeld in je auto vervoerd.

Kleine nuance....

Je bent idd schuldig als je 5000 euro vervoert in je auto en je niet kunt bewijzen dat je er legaal aangekomen bent

Dus als jij 5000 euro spaarcentjes vervoert, pakken ze je dat echt niet af. Tenzij het zwart spaargeld is ;-)

Deze post delen

In Nederland zit er ook iemand al 12 jaar vast, vermoedelijk onschuldig. Zijn bezittingen zijn volledig geconfisceerd; meerdere bedrijven die hij runde kapot gemaakt en de rest van zijn leven mag hij achter de tralies doorbrengen. Omdat hij Koerdisch leider was hadden de Turken er belang bij dat hij voorgoed opgesloten zou worden. Door wat te rommelen met telefoontaps dachten de rechters genoeg bewijs te hebben.

http://www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archief/article/detail/3652520/2014/05/10/Grote-twijfels-over-veroordeling-PKK-er.dhtml

Deze post delen

Maar als dit geen misdaad tegen de menselijkheid is, dan weet ik het niet meer. Kennelijk kun je als je iemand terrorist noemt alle regels en wetten van de Genève conventie aan je laars lappen.:mad:

Het is afgrijselijk inderdaad! En wat een naar idee dat dit gebeurt terwijl de hele wereld ervan op de hoogte is. Maar WTF kunnen we hier tegen ondernemen, ik weet het echt even niet en voel me daar minstens even klote over ...

• Leuk 1

Deze post delen

Kleine nuance....

Je bent idd schuldig als je 5000 euro vervoert in je auto en je niet kunt bewijzen dat je er legaal aangekomen bent

Dus als jij 5000 euro spaarcentjes vervoert, pakken ze je dat echt niet af. Tenzij het zwart spaargeld is ;-)

Ja dat dacht ik ook. De voorbeelden uit de USA zijn legio. Tenminste, als ik de kranten en zerohedge mag geloven.

Deze post delen

De laatste Brit die wordt vrijgelaten uit het Amerikaanse gevangenenkamp Guantanamo, krijgt een miljoen pond (1,3 miljoen euro) van de Britse regering, ook al stellen de Verenigde Staten dat hij banden met al-Qaeda heeft. Het zou niet de eerste voormalige Guantanamo-gevangene zijn die een genoegdoening krijgt. De Britse regering compenseerde al eerder vrijgelaten terreurverdachten om te voorkomen dat die naar de rechter zouden stappen en de Britse geheime diensten in het openbaar zouden moeten verklaren hoe ze te werk gaan.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/3988458/britse-overheid-geeft-laatste-vrij-komen-ingezetene-guantanamo-miljoen-pond.html

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...