Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zo, eindelijk, ik ben weg naar zweden voorlopig voor 6 maanden


vdwalle

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
dus misschien tot eind september.

ik ben vissen en bier brouwen in zweden.

aardkelder, 2 schuren, blokhut en een huis van 80 m2 mij hoor je niet klagen voor 12k euro

dat is denk ik een betere belegging van het in een pensioenfons storten.

 

Je hebt helemaal gelijk als je dat kunt doen. Geniet ervan en graag hoor ik je verhalen uit Zweden.

 

PS waar zit je ongeveer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allen

dank voor de positieve reacties;)

 

antwoord op een paar reacties

We zitten in de buurt van Sunne (varmland)

Gespaard voor een sabatical

goed geboerd met bitcoin (maar daar zit nu de klad in) maar begonnen in 2012 dus zelfs dat is relatief

 

huizen in zweden zijn zo wie zo niet duur. Dit was ook nog een geval excutie verkoop.

maar kijk maar eens op hemnet.se of bloket.se veel te koop, buiten de grote steden loop het leeg.

veel huizen gezien met hulpmiddelen voor oudjes. en jaren 50 meubeltjes. Ook veel echt slechte panden.

 

Maar eerlijk is braaf, water en stroom moet weer worden aangesloten. Ha ha en dat kan pas als de grond ontdooid is. Dus voorlopig accu met ledlampen, generator voor de wasmachine en een houtkachel. goede oefening zullen we maar zeggen.

Tegen de tijd dat we klaar zijn met verven en alles weer aansluiten zijn we weer 3 of 4 duizend euro verder.

maar zelfs dan nog, daar kopen anderen een caravan voor.

 

Gaat iedereen goed. Ik heb beperkt internet (eigen keuze het is wel beschikbaar) met als reden dat ik een tijdje terug wil naar minimale kosten en "the simple live"

 

spreek jullie

prep onnnnn

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allen

dank voor de positieve reacties;)

 

antwoord op een paar reacties

We zitten in de buurt van Sunne (varmland)

Gespaard voor een sabatical

goed geboerd met bitcoin (maar daar zit nu de klad in) maar begonnen in 2012 dus zelfs dat is relatief

 

huizen in zweden zijn zo wie zo niet duur. Dit was ook nog een geval excutie verkoop.

maar kijk maar eens op hemnet.se of bloket.se veel te koop, buiten de grote steden loop het leeg.

veel huizen gezien met hulpmiddelen voor oudjes. en jaren 50 meubeltjes. Ook veel echt slechte panden.

 

Maar eerlijk is braaf, water en stroom moet weer worden aangesloten. Ha ha en dat kan pas als de grond ontdooid is. Dus voorlopig accu met ledlampen, generator voor de wasmachine en een houtkachel. goede oefening zullen we maar zeggen.

Tegen de tijd dat we klaar zijn met verven en alles weer aansluiten zijn we weer 3 of 4 duizend euro verder.

maar zelfs dan nog, daar kopen anderen een caravan voor.

 

Gaat iedereen goed. Ik heb beperkt internet (eigen keuze het is wel beschikbaar) met als reden dat ik een tijdje terug wil naar minimale kosten en "the simple live"

 

spreek jullie

prep onnnnn

Heerlijk om weer een beetje terug te gaan naar de basis.

Heel veel plezier en woongenot gewenst en wie weet komen we je een keertje opzoeken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Heel veel plezier daarzo!! We gaan er binnenkort op vakantie en werken nog aan een optie om te emigreren. Mochten jullie nog wat extra foto's hebben dan zie ik die graag verschijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo, eindelijk, ik ben weg naar zweden voorlopig voor 6 maanden

dus misschien tot eind september.

ik ben vissen en bier brouwen in zweden.

aardkelder, 2 schuren, blokhut en een huis van 80 m2 mij hoor je niet klagen voor 12k euro

dat is denk ik een betere belegging van het in een pensioenfons storten.

 

......ik ben niet jaloers hoor ..... echt niet....... neuh helemaal geen last van......... gvdgvdgggvdmm :mad:

 

Nâh, wens je heel veel succes en plezier daarzo ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi allen

dank voor de positieve reacties;)

 

antwoord op een paar reacties

We zitten in de buurt van Sunne (varmland)

Gespaard voor een sabatical

goed geboerd met bitcoin (maar daar zit nu de klad in) maar begonnen in 2012 dus zelfs dat is relatief

 

huizen in zweden zijn zo wie zo niet duur. Dit was ook nog een geval excutie verkoop.

maar kijk maar eens op hemnet.se of bloket.se veel te koop, buiten de grote steden loop het leeg.

veel huizen gezien met hulpmiddelen voor oudjes. en jaren 50 meubeltjes. Ook veel echt slechte panden.

 

Maar eerlijk is braaf, water en stroom moet weer worden aangesloten. Ha ha en dat kan pas als de grond ontdooid is. Dus voorlopig accu met ledlampen, generator voor de wasmachine en een houtkachel. goede oefening zullen we maar zeggen.

Tegen de tijd dat we klaar zijn met verven en alles weer aansluiten zijn we weer 3 of 4 duizend euro verder.

maar zelfs dan nog, daar kopen anderen een caravan voor.

 

Gaat iedereen goed. Ik heb beperkt internet (eigen keuze het is wel beschikbaar) met als reden dat ik een tijdje terug wil naar minimale kosten en "the simple live"

 

spreek jullie

prep onnnnn

 

Man, leef je droom! Ik ben jaloers, maar gun het je van harte!

 

Keep us updated!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zo,

dit wordt onderdeel van de brouwerij. Bier is aan het fermenteren nog een weekje denk ik dan bottelen en een week narijpen.

Tegen die die tijd moet de aardkelder opgeruimd zijn om het bier op te slaan.

jaar rond 7 graden en kurk droog.

Nu nog tjok vol met afval van de vorige bewoner.

 

009.jpg.bcf23261b99d30b10ea495c07c095709.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...