Ga naar inhoud
GENEGEERD

Giga X-class CME vanochtend rond 06.00

Teotwawki
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

http://www.spaceweather.com/

Big sunspot AR1520 unleashed an X1.4-class solar flare on July 12th. Because the sunspot is directly facing Earth, everything about the blast was geoeffective. For one thing, it hurled a coronal mass ejection (CME) directly toward our planet. According to a forecast track prepared by analysts at the Goddard Space Weather Lab, the CME will hit Earth on July 14th around 10:20 UT (+/- 7 hours) and could spark strong geomagnetic storms. Sky watchers should be alert for auroras this weekend.

http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_flare

In modern times, the largest solar flare measured with instruments occurred on November 4, 2003. This event saturated the GOES detectors, and because of this its classification is only approximate. Initially, extrapolating the GOES curve, it was pegged at X28.[15] Later analysis of the ionospheric effects suggested increasing this estimate to X45.[16] This event produced the first clear evidence of a new spectral component above 100 GHz.[17]

Ik:

X1.4 is heftig, maar geen ELE.

Link naar reactie

moeilijke praat allemaal, moeten we nou wel of niet onze CB radio's etc. in de oven (of andere kooi) leggen?

p.s. zou een kooi van betonijzer matten ook werken? die is nl zo in elkaar gezet (schroef t tegen de binnenkant van een grote kast) en je hebt een safe heaven voor je spullen.

Link naar reactie

moeilijke praat allemaal, moeten we nou wel of niet onze CB radio's etc. in de oven (of andere kooi) leggen?

mijn noodzakelijke spulletjes liggen er 24-7 in. mocht alles uitvallen dan gaat de kist open en ga ik mij voorbereiden op wat er aan de hand is. zelfs mijn opwindradio die erin ligt staat standaard op de nationale rampenzender afgesteld.

Link naar reactie

Lijkt me verstandig om niet direct je kistje open te trekken na een flinke CME. Wacht eerst maar eens een paar dagen. Of zorgen anders voor meer redundancy. Een 2e CME binnen korte tijd is niet zo heel vreemd....

Als er een echte CME de boel op zwart laat gaan kan ik me voorstellen dat ik sta te popelen om info en dat ik de wereldontvanger z.s.m. wil beluisteren. Goede tip. Even geduld hebben.

Link naar reactie

Zoals het er nu uitziet, maak ik me niet al te druk over een CME en de impact daarvan. Natuurlijk is de reguliere media geen goed middel om op de hoogte te zijn van eventuele problemen of aankomende rampen. Maar het lijkt me wel dat wanneer de overheid iets groots verwacht, ze nu toch al wel in een soort van voorbereiding zouden moeten zitten, met de bijbehorende activiteiten. Hier is weinig tot niets van te zien en ik hoor van vrienden die betrokken zijn bij de overheid ook niet dat ze opgeroepen zijn. Of ze laten het een totale verassing zijn en doen alsof hun neus bloed, of er is weinig aan de hand. Het lijkt me niet dat ze zo stompzinnig zijn om niet te weten dat er een mogelijke ramp gaande is.

Link naar reactie

Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat de natuur ingrijpt omdat het de verkeerde kant op gaat met de wereld.

ja want moeder aarde roept naar de zon: please please give me a cme to get those nasty pests away from me.:rolleyes:

dat is echt zoals het allemaal werkt, de aarde is een levend organisme wat zelf denkt en ook andere hemellichamen kan aanroepen.

en dan vinden ze geloof in een god vreemd, rare jongens die aardbewoners:rolleyes:

de aarde is vol levende organismen en er is een circle of life en ja er kunnen virussen ontstaan etc etc die de mensheid mogelijkerwijs uit zouden kunnen roeien.

maar ik geloof niet dat de aarde een oproep doet aan de zon van: doe jij er nu ook eens iets aan:mad: moet ik die mensen alleen opvoeden ofzo:mad:

;)

Link naar reactie

ja want moeder aarde roept naar de zon: please please give me a cme to get those nasty pests away from me.:rolleyes:

dat is echt zoals het allemaal werkt, de aarde is een levend organisme wat zelf denkt en ook andere hemellichamen kan aanroepen.

en dan vinden ze geloof in een god vreemd, rare jongens die aardbewoners:rolleyes:

de aarde is vol levende organismen en er is een circle of life en ja er kunnen virussen ontstaan etc etc die de mensheid mogelijkerwijs uit zouden kunnen roeien.

maar ik geloof niet dat de aarde een oproep doet aan de zon van: doe jij er nu ook eens iets aan:mad: moet ik die mensen alleen opvoeden ofzo:mad:

;)

Klinkt wel een beetje zweverig he het zal mede danksij de port zijn.

Link naar reactie

Klein puntje om wel over na te denken, in maart was er ook een CME, niet aarde gericht. Deze werd wel op het journaal gemeld. Nu is er echter op geen enkele zender ook maar iets te vinden! Of solarham zit er gruwelijk naast, of het wordt dus wel verzwegen lijkt mij. Klein puntje, maar wel opvallend en wellicht cruciaal.

Aanvullend, Solarham heeft het nu ook over minor dammage

Link naar reactie

Ik heb er dwars doorheen geslapen en toen ik wakker werd deed m'n iPad het nog. Volgens mij hebben we het overleefd. :cool:

Laten we vooral even eind van de middag afwachten, want ik hoor ook berichten over vanmiddag rond 15:00. Persoonlijk denk ik ook dat het met een sisser afloopt, maar de zon is verre van rustig op het moment.

Link naar reactie

Klein puntje om wel over na te denken, in maart was er ook een CME, niet aarde gericht. Deze werd wel op het journaal gemeld. Nu is er echter op geen enkele zender ook maar iets te vinden! Of solarham zit er gruwelijk naast, of het wordt dus wel verzwegen lijkt mij. Klein puntje, maar wel opvallend en wellicht cruciaal.

Aanvullend, Solarham heeft het nu ook over minor dammage

het viel mij onlangs ook al op dat bepaalde dingen gewoon niet op het journaal gemeld worden, terwijl een poesje in een boom wel gemeld zou worden.

bijvoorbeeld: onlangs een storing in een belgische kernreactor. totaal niet in het nieuws geweest terwijl er bij die reactor vaker technische storingen zijn geweest.

en ook een dit artikel uit duitsland. als het door google goed vertaald werd gaat het over dat er anthrax geconstanteerd was bij een boerderij, inmiddels 11 dode koeien: http://www.mdr.de/sachsen-anhalt/stendal/milzbrand104_zc-81ac494e_zs-9597ac2b.html

zijn dat soms geen nieuwswaardige dingen? het enigste wat je hoort is de politiek en hun leugens.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...