Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zomaar even een gedachte " Preppen toch Gevaarlijk ?? "


Gast

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben van plan om tijdens een SHTF heel hard "Foei!" te roepen naar plunderaars en om de dialoog en een goed gesprek aan te gaan met mensen die mijn gezin bedreigen.

 

Als je mensen met liefde tegemoet treedt, dan krijg je ook liefde terug. Plunderaars zijn ook maar mensen. Een goed gesprek, een vriendelijk woord en een compliment (mooi kapmes!) doet vaak wonderen! Honger en dorst zijn slechts emoties, en daar moet je mogelijke plunderaars (ik noem ze liever "mensen") van overtuigen. Dat kan, nogmaals, door de dialoog aan te gaan. Toon begrip. Maar vraag ze vriendelijk om weg te gaan. Onthoud, blaffende honden bijten niet @frans81

 

Tip: Een mooi liedje neuriën helpt ook al vaak. Ik persoonlijk vind Kumbayah een geschikt lied om de gemoederen te sussen.

 

Tijdens een SC moet je maar eens met andere preppers praten, die denken er net zo over!

 

Een beter wereld begint bij jezelf!

 

Vrede zij met je.

 

JB

 

Jij snapt er ook echt helemaal niets van hè.

Foei is veel te belerend en veroordelend, en zorgt direct voor een vijandige sfeer waarbij de plunderende mensch niet de ruimte voelt om tot volledige zelfontplooiing te komen.

Zelf zou ik dan ook aan mijn plunderende medemens vragen "Hoe voel je je nu?" en "Wat doet dit met je?". Extra tip hierbij is om bij de woorden van de ander te blijven. Dus als de plunderende mens zegt "Ja Kut!" dan kun je hierop reageren door te zeggen "Dus als ik het goed begrijp voel je je kut". Op deze manier kun je een geweldloze communicatie op gang brengen waarbij de plunderende mens zich gehoord voelt, en gestimuleerd wordt tot grondige zelfreflectie. Als je dan vervolgens dat mooie kapmes tussen je ribben hebt kun je al snel merken of je tactiek gewerkt heeft, als je plunderende mens je vraagt "hoe voel je je hier nu bij?" weet je dat je dankzij je communicatieve vaardigheden weer tot een ander mens door hebt weten te dringen. Hoe mooi is dat??

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen al het nadenken over preppen, en het nadenken over scenario's kan je Paranoia, en angstig maken, en dat kan inderdaad gevaarlijk zijn. Als angst en paranoia je leven gaat beheersen, dan word je steeds extremer en gevaarlijker.

Als je preppen ziet, als je meer zelfredzaamheid willen zijn, niet alleen maar afhankelijk van een overheid of een werkgever, verantwoordelijkheid nemen voor je thuisfront, dan word het meer een gezonde bezigheid, om meer continuïteit te leveren voor je inkomen, voor je voedselvoorziening, en om tegenslagen in je leven makkelijker te overwinnen.

 

We willen vaak vasthouden wat ons zekerheid beidt, en soms biedt loslaten meer zekerheid dan vasthouden. Als je kan loslaten, en vast houden wat echt belangrijk is, dan ben je op een gezonde manier bezig met preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij snapt er ook echt helemaal niets van hè.

Foei is veel te belerend en veroordelend, en zorgt direct voor een vijandige sfeer waarbij de plunderende mensch niet de ruimte voelt om tot volledige zelfontplooiing te komen.

Zelf zou ik dan ook aan mijn plunderende medemens vragen "Hoe voel je je nu?" en "Wat doet dit met je?". Extra tip hierbij is om bij de woorden van de ander te blijven. Dus als de plunderende mens zegt "Ja Kut!" dan kun je hierop reageren door te zeggen "Dus als ik het goed begrijp voel je je kut". Op deze manier kun je een geweldloze communicatie op gang brengen waarbij de plunderende mens zich gehoord voelt, en gestimuleerd wordt tot grondige zelfreflectie. Als je dan vervolgens dat mooie kapmes tussen je ribben hebt kun je al snel merken of je tactiek gewerkt heeft, als je plunderende mens je vraagt "hoe voel je je hier nu bij?" weet je dat je dankzij je communicatieve vaardigheden weer tot een ander mens door hebt weten te dringen. Hoe mooi is dat??

 

Lieve @Loreen,

 

Je hebt helemaal gelijk. "Foei!" roepen is een uiting van eigen onmacht en agressie. Bedankt voor de spiegel die je me voorhoudt. Ik zie nu in dat een dergelijke dreigende verwoording louter agressie en onbegrip op kan roepen bij de getergde ziel die enkel een slok water en wellicht wat menselijke warmte wenst... En gebaar, een blik van compassie. Wellicht zelfs een arm om zijn schouder.

 

Ik doe echt mijn best om mijn empathische vermogens te ontwikkelen en mijn geweldloze communicatie verder uit te bouwen. En natuurlijk, zo'n kapmes tussen je ribben is vervelend! Maar ik kan me voorstellen hoe rot een plunderaar zich moet voelen na zo'n daad! Dat is veel erger. Het schuldgevoel... Het feit dat het kapmes vies is geworden door, nota bene, MIJN bloed! De horror. En daar voel ik me dan weer schuldig over. Ergo, wie ben IK om ZIJN kapmes te bevuilen? Ik bedoel, ik kan best wat minder heftig bloeden als ik zou willen, het maar net wat je "mindset" is.

 

Ik doe mijn best Loreen, echt waar. Maar het is soms best lastig.

 

Ik zal geen "Foei!" roepen, misschien denken, maar niet roepen... Stel je voor.

 

Bij nader inzien zal ik meer "op afstand" communiceren. Met gepast respect voor zijn persoonlijke ruimte, die wil ik niet schenden.

 

Een goed gesprek, hoe mooi is dat?

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve @Loreen,

 

Je hebt helemaal gelijk. "Foei!" roepen is een uiting van eigen onmacht en agressie. Bedankt voor de spiegel die je me voorhoudt. Ik zie nu in dat een dergelijke dreigende verwoording louter agressie en onbegrip op kan roepen bij de getergde ziel die enkel een slok water en wellicht wat menselijke warmte wenst... En gebaar, een blik van compassie. Wellicht zelfs een arm om zijn schouder.

 

Ik doe echt mijn best om mijn empathische vermogens te ontwikkelen en mijn geweldloze communicatie verder uit te bouwen. En natuurlijk, zo'n kapmes tussen je ribben is vervelend! Maar ik kan me voorstellen hoe rot een plunderaar zich moet voelen na zo'n daad! Dat is veel erger. Het schuldgevoel... Het feit dat het kapmes vies is geworden door, nota bene, MIJN bloed! De horror. En daar voel ik me dan weer schuldig over. Ergo, wie ben IK om ZIJN kapmes te bevuilen? Ik bedoel, ik kan best wat minder heftig bloeden als ik zou willen, het maar net wat je "mindset" is.

 

Ik doe mijn best Loreen, echt waar. Maar het is soms best lastig.

 

Ik zal geen "Foei!" roepen, misschien denken, maar niet roepen... Stel je voor.

 

Bij nader inzien zal ik meer "op afstand" communiceren. Met gepast respect voor zijn persoonlijke ruimte, die wil ik niet schenden.

 

Een goed gesprek, hoe mooi is dat?

 

Wat een liefdevol ,medelevend ,respectvol en vooral Warm mens ben jij:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve @Loreen,

 

Je hebt helemaal gelijk. "Foei!" roepen is een uiting van eigen onmacht en agressie. Bedankt voor de spiegel die je me voorhoudt. Ik zie nu in dat een dergelijke dreigende verwoording louter agressie en onbegrip op kan roepen bij de getergde ziel die enkel een slok water en wellicht wat menselijke warmte wenst... En gebaar, een blik van compassie. Wellicht zelfs een arm om zijn schouder.

 

Ik doe echt mijn best om mijn empathische vermogens te ontwikkelen en mijn geweldloze communicatie verder uit te bouwen. En natuurlijk, zo'n kapmes tussen je ribben is vervelend! Maar ik kan me voorstellen hoe rot een plunderaar zich moet voelen na zo'n daad! Dat is veel erger. Het schuldgevoel... Het feit dat het kapmes vies is geworden door, nota bene, MIJN bloed! De horror. En daar voel ik me dan weer schuldig over. Ergo, wie ben IK om ZIJN kapmes te bevuilen? Ik bedoel, ik kan best wat minder heftig bloeden als ik zou willen, het maar net wat je "mindset" is.

 

Ik doe mijn best Loreen, echt waar. Maar het is soms best lastig.

 

Ik zal geen "Foei!" roepen, misschien denken, maar niet roepen... Stel je voor.

 

Bij nader inzien zal ik meer "op afstand" communiceren. Met gepast respect voor zijn persoonlijke ruimte, die wil ik niet schenden.

 

Een goed gesprek, hoe mooi is dat?

 

Wat denk ik essentieel is, aangaande de geweldloze communicatie met de plunderende medemens, is om de plunderende mens van begin af aan duidelijk te maken dat jij onvoorwaardelijke liefde voelt voor hem als persoon. Dit doe je door hem duidelijk te maken dat een persoon niet het zelfde is als zijn gedrag. Door hem te vertellen dat je zijn gedrag niet zo fijn vindt, maar dat dat jouw liefde voor hem als persoon niet minder groot maakt, zal de plunderende mens zich onvoorwaardelijk geaccepteerd voelen.

Hierdoor denk ik dat hij het jou ook wel zal kunnen vergeven dat je zijn mooie mes besmeurt met jouw bloed. Zeker als je hem duidelijk hebt gemaakt dat je dat mes tussen je ribben niet prettig aan vindt voelen, maar alsnog van hem als persoon houdt, denk ik dat de plunderende mens zijn hart zal voelen gloeien van ware liefde.

 

Hou hierbij echter wel rekening met het gegeven dat jullie beide verschillende betekenisgevende kaders hebben. Voor nu zal ik het echter hier bij laten, ik zie je strijd Johnny, ik voel je goede intenties.

Wanhoop niet, ik heb goede hoop voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er over nadenkt dan is het eigenlijk gevaarlijk wat je doet.

Op korte termijn tijdens een (In ) een SHTF misschien nog niet.

Maar mensen krijgen vlug genoeg door waar wat te halen valt.

Mede door gedrag van jou zelf of verraden werk :(

 

Hier in Nederland mogen we geen wapens in ons bezit hebben om ons te verdedigen.

Laat staan er mee schieten als je al zelf iets gemaakt hebt.

In Amerika is dat wat anders ,als je ziet wat ze daar alleen al aan wapens in hun bezit hebben.

Zelfs de Budget preppers gaan daar eerst voor een Handwapen en Munitie.

Het is nog altijd beter om op afstand je huis te verdedigen dan op de persoon.

 

Een mens in Nood word een Beest,Kijk maar eens wat Honger doet of wat Wanhoop veroorzaakt.

Ziekte ... Apotheken worden massaal geplunderd,:Zelfs Dokters zijn hun leven niet meer veilig,Ze kunnen namelijk niet op tien plaatsen tegelijk zijn en iedereen oefend druk uit in de vorm van

ja Geweld/Agressie enz

En dan zit jij daar met je huis/Flat/Schuur vol met waar iedereen naar op zoek is.

Daar komt nog bij dat als zo'n SHTF situatie voorbij is dat je hier gerechtelijk vervolgt word voor je daden en wanneer er bewijs is voor(Dat jij iemand hebt vermoord)

Zelf verdediging:(:confused:

 

Het hele begrip Preppen is Volgens mij uit Amerika komen overwaaien.

En daar kan en mag alles.

 

In een echte situatie zijn wapens een eerste vorm van behoefte en Noodzaak.

Net als zoveel andere dingen.

 

Daarom vind ik dat Preppen eigenlijk levens gevaarlijk is.

 

Als ik niets meer heb en mijn kinderen huilen van de Honger of zijn ziek dan verander ik ook.

Dit geld ook voor jou partner en directe familieleden/Vrienden.Die bescherm je en probeer je voor te zorgen.

Criminelen lopen er al genoeg die dan vanalles van jou willen of die Info proberen te vergaren via een heel Assortie aan middelen.

Dan ga ik ook op zoek en dan doe ik ook dingen die ik waarschijnlijk nu niet voor mogelijk houd.

En dan kun je wel gaan zeggen dat als iedereen wapens heeft het een gekkentent word:confused:

 

Maar je hebt wel een kans.IK stimuleer hier niemand tot de aanschaf van ...

of het nadenken over een mogelijke aanschaf.

Mij gaat het er alleen om dat je je bewust word van het gevaar en het verschil met Landen zoals Amerika,

met ook hun eindeloze onbewoonde gebieden.En andere Wedgeving.

 

Kijk eens naar al die Films/series die er de laatste jaren voorbij zijn gekomen over dit onderwerp( Een ramp/oorlog ).

De Realiteit zal vele malen erger zijn dan in Films ,vooral in de steden hier in Europa.

Alle kooien in de Dierentuin staan open vooral die van de Jagers en Vleeseters en jij zit daar als zeldzaam Parkietje in je Hok vol met voer in de opslag van de Dierentuin.

 

Als je dan ook eens Bang bent tijdens dat preppen wat je nu doet dan ga je misschien ook nadenken over de Negatieve kant ervan en ga je een alternatief bedenken voor

 

Verhuizen naar Amerika :o:)

Ik plaats dit met een Lachje :confused: Maar toch

Teveel You Tube gekeken de laatste tijd en naar de vorm van Preppen en het verschil van Preppers in andere landen en hun uitrusting.

 

Misschien dat er al meerdere Topics zijn gerelateerd aan dit onderwerp ?

Het kan geen kwaad dat iets omtrent dit onderwerp af en toe eens opnieuw aandacht krijgt

 

Aanwezigheid op deze aardbol is gevaarlijk!;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Don't worry, be happy :D

 

Je kan twee dingen doen.

De mensen om je heen met de koppen in dezelfde richting als jij krijgen, wat het preppen vaak ook nog leuk maakt omdat je creatief met mensen ideëen kan uitwisselen (sorta like what we're doing here)

Niemand vertellen over je preps en ook niemand betrekken, met als gevolg dat je veel mensen de deur moet weigeren wanneer shtf. (Dat zal je in beide gevallen moeten gaan doen, en it's going to be an emotional process as well.)

 

 

En tuurlijk alles wat waarde heeft is iets wat je kan verliezen.

Maar wil je echt liever die persoon zijn die niks te verliezen heeft, of de persoon die iets heeft om voor te vechten?

 

good preppings!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ziet het 'gevaar' nog lager als dat van bootleggen:

Als je eenmaal binnen bent met de apparatuur, d.w.z. voor bij de ingangscontrole, bepaal je al het risico zelf.

Met preppen is er geen controle (voor zover ik weet) en doe je rustig je ding.

Als er een tekort onstaat doe je daarin mee (klagen, in de rij staan etc).

Maar thuis doe je zuinig met je spullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Preppen heeft alleen zin als je het stil houdt. Dat is veiliger, anders ben je een sitting duck. Ik zou niet alleen investeren in een flinke voorraad water, blikvoer, warme dekens en spulletjes van campingaz maar ook in een betere beveiliging van de woning om ongenode gasten te ontmoedigen. Zodra er problemen zijn gaat mijn deurbel er uit en blijft de deur in principe voor iedereen dicht. Niet vergeten de gordijnen te sluiten want licht trekt plunderaars en hongerige buurtgenoten aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@beekwimvan, nog niet eens zo'n slecht idee, ga ik over nadenken :D!

 

In het algemeen kun je mensen ook recruteren voor je zaak. Start met onderhandelingen en als dat niet werkt kun je alsnog knokken (wat ik iedereen afraad btw). Jij als prepper staat in een prima onderhandelings positie en er zijn altijd klusjes om te doen die je nu kan uitbesteden.

 

Wanneer luxe wegvalt zal men al snel genoegen nemen met de basis (of absoluut niet, maar dat soort sterft heel snel uit tijdens zulke crisis momenten dus als die je stoep al behalen) en dat is in de vorm van voedsel, water, kleding, warmte.

 

Dit zijn allemaal items die tot op grote hoogte heel goed te preppen zijn en geen aanslag op je budget hoeft te vormen als je er vroegtijdig mee begint.

 

Desnoods stel je een lijstje op van als dit gebeurd wat de persoon kan doen voor jou voordat jij hulp biedt.Je hebt dan altijd goede ideeen achter de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf

Allemaal goede reactie's en adviezen, maar ik heb ook mensen horen zeggen dat als er een SHTF bezig is hij de eerste de beste met een rugtas (bob) neerschiet en zijn tas pakt ,waarom zou " IK" gaan preppen? Politie is er toch niet meer of is met andere dingen bezig! Niet de instelling van een prepper, maar wel realistisch! Hoe dan ook, iedereen heeft zijn eigen aanpak voor een SHTF of juist niet. Dat maakt ons mensen zo gevarieerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal goede reactie's en adviezen, maar ik heb ook mensen horen zeggen dat als er een SHTF bezig is hij de eerste de beste met een rugtas (bob) neerschiet en zijn tas pakt ,waarom zou " IK" gaan preppen? Politie is er toch niet meer of is met andere dingen bezig! Niet de instelling van een prepper, maar wel realistisch!

 

Criminelen denken meestal niet in termen van preppen. Als ze vluchtelingen gaan overvallen dan zal dat voor geld en kostbaarheden zijn. Rondrijden in een dure auto is dan riskanter dan onopvallende burgers die een BOB bij zich hebben. De meeste vluchtelingen zullen hun bagage haastig hebben ingepakt en daar zitten meestal geen bruikbare survivalspulletjes tussen. In de meeste gevallen kun je beter gewoon thuis blijven met een flinke voorraad eten en drinken. Dat is stukken veiliger. Tenzij het echt niet anders kan maar die kans is klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hallo allemaal.

Ik ga het hier niet benoemen , maar er zijn dump winkels door het hele land , Die div. beveiliging en legale wapens hebben om je zelf mee te verdedigen als het er ooit van zou komen, ik spreek dus over dingen die totaal legaal zijn volgens de Nederlandse wetgeving.

Dus als u iets wil aan schaffen doe het legaal je moet eens weten dat er meer mogelijk is dan wat de meeste mensen denken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal.

Ik ga het hier niet benoemen , maar er zijn dump winkels door het hele land , Die div. beveiliging en legale wapens hebben om je zelf mee te verdedigen als het er ooit van zou komen, ik spreek dus over dingen die totaal legaal zijn volgens de Nederlandse wetgeving.

Dus als u iets wil aan schaffen doe het legaal je moet eens weten dat er meer mogelijk is dan wat de meeste mensen denken.

 

Dus...na 17 berichten en lid sinds november 2014, denk jij dat leden op dit forum niet weten wat mogelijk is ?

 

Onderschatting.....wel lief ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...