Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Sorry meis maar door woordjes midden in een zin in CAPS te typen kom je op mij nogal oud-links drammerig over, en neem ik je betoog al bij voorbaat een stuk minder serieus.

"Fascisme is het gevoel dat ik krijg in een zaal vol linkse mensen"

Godfried Bomans

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dat mag :) Al snap ik de connectie tussen beklemtoning en oud-links niet, maar goed ik snap jou wel vaker niet :)

Ik discusieerde vroeger nog wel eens online met mensen als Anja Meulenbelt en volgelingen en dat ging net zo, vandaar de associatie met oud-links.

Persoonlijk denk ik van niet, maar het staat je vrij dat te denken. Een discussie is in mijn ogen niets mis mee, en ga ik ook niet uit de weg. Van mening zijn dat niet iedere vluchteling opgenomen kan worden kan ik begrijpen. Nogmaals, ik erken dat er een probleem is, en begrijp dat mensen willen zoeken naar een oplossing.

EENS!!!!!! ;)

Ieder topic aanwenden om te laten horen hoe minderwaardig bepaalde "cultuurparels" zijn, niet langer het vermogen hebben bepaalde berichten in context te kunnen plaatsen, niet het onderscheid kunnen maken tussen een enkeling en een complete bevolkingsgroep, niet in kunnen zien dat niet ieder uniek geval doorgetrokken kan worden tot het algemene, dat vind ik wel een teken van angst ja (oh-oh, doe ik het weer. Wacht, ik pas het aan... Kijk, nu zijn "dat" en "angst" weer gewoon klein :o )

En ieder topic aanwenden om iedereen die het niet met je eens is weg te zetten als harteloze xenofobe rechtsextremist is net zo kansloos en sneu in mijn optiek.

(Ik reageerde overigens op:

Het is gewoon pure haatzaaierij gebaseerd op niets anders dan ANGST. Het maakt niet uit wat de boodschap is, als hij maar haatdragend genoeg is om te kunnen echo-en in holle hoofden en lege harten. Als er maar een zondebok gevonden kan worden die reëel genoeg is om de eigen angst op te kunnen projecteren.
)

Ik ben blij dat je dit aanhaalt. Want dat is precies wat mij stoort in de hele discussie, de eenzijdige belichting van "de gelukszoeker". Hoe alleen de berichten van rellen en problemen geplaatst worden. Hoe alleen gewezen wordt op "de rotte appels".

In mijn bericht, met de foto's die ik plaatste, zei ik juist (kijk, ik typ niet JUIST, goed hè) dat er niet zoiets is als "de gelukszoeker". Dat er niet een soort stereotype cultuurparel bestaat. Ik heb 3 foto's geplaatst van mensen. Keer op keer heb ik erkend dat er rotte appels zijn. Selectief ben ik zeker niet. Enige dat ik doe is menselijkheid tonen. Niet iedere vluchteling spoelt dood aan, niet iedere vluchteling zal zo overspoeld zijn van emoties dat hij/zij huilend zijn kinderen stevig vast pakt. Ik toon ook niet iedere vluchteling, ik heb niet geprobeerd een beeld te laten zien van de vluchteling, ik heb mensen laten zien.

Kinderen, dochters, zoons, vaders, moeders.

Die eenzijdige belichting werkt beide kanten op, want er is vrijwel geen enkele asielzoeker die in zijn/haar leven bedreigd werd in het land waar ze waren voordat ze in Nederland aankwamen, meestal zitten daar 5+ veilige landen tussen.

Om deze mensen dan massaal als zielig te bestempelen daar kan ik nog in mee gaan, maar kom niet aan met het concept dat al die mensen vermoord worden als wij ze niet opnemen want dat klopt ook van geen kanten.

Bovendien, een vader die willens en wetens het leven van zijn kinderen op het spel zet om vanuit een veilig land richting EU te trekken is mijns inziens niet zielig maar een levensgevaarlijke idioot die per direct uit de ouderlijke macht ontzet zou moeten worden.

Deze post delen

Grotendeels ben ik het dit keer met je betoog eens. Op eén punt na. Als ik beelden te zien krijg van vluchtelingen aan grenzen of bij de dienst vreemdelingenzaken, dan zijn het voor 90% mannen. Een hele kleine minderheid vrouwen, nog minder kinderen en gezinnen zie je maar zelden. Als ik zou moeten vluchten, dan zou dat met mijn gezin zijn. Dat voornamelijk mannen tussen 20-40 onze contreien bereiken zou er kunnen op wijzen dat de echte hulpbehoevenden hier niet eens raken. Het risisco is niet denkbeeldig dat ex-militairen en oorlogsmisdadigers zich in die groep bevinden.

Dat mensen geholpen moeten worden staat als een paal boven water. Of dat moet door ze in onze landen op te nemen, daar ben ik heel wat minder enthousiast over. Het stoort me mateloos dat door sommigen verklaard wordt dat ze verder trekken naar België, Nederland, Duitsland, Uk, ... omdat de levensstandaard in Centraal Europa te laag is. Hoe dringend is het dan dat je erkend wordt als vluchteling? Als je met de dood bedreigd wordt, ben je al blij dat je voedsel krijgt, je gezin bij je hebt en de kans krijgt om een beter leven op te bouwen.

• Leuk 1

Deze post delen

Die eenzijdige belichting werkt beide kanten op, want er is vrijwel geen enkele asielzoeker die in zijn/haar leven bedreigd werd in het land waar ze waren voordat ze in Nederland aankwamen, meestal zitten daar 5+ veilige landen tussen.

Om deze mensen dan massaal als zielig te bestempelen daar kan ik nog in mee gaan, maar kom niet aan met het concept dat al die mensen vermoord worden als wij ze niet opnemen want dat klopt ook van geen kanten.

Bovendien, een vader die willens en wetens het leven van zijn kinderen op het spel zet om vanuit een veilig land richting EU te trekken is mijns inziens niet zielig maar een levensgevaarlijke idioot die per direct uit de ouderlijke macht ontzet zou moeten worden.

Het lastige hieraan vind ik dat ik het simpelweg niet weet (mag cursief wel?). Ik weet niet hoe die mensen leefden voor ze besloten te vluchten, ik weet niet wat voor hen de reden was om te vluchten, ik weet niet hoe ze gevlucht zijn, ik weet niet wat hun reden is om hier naar toe te komen, om de simpele reden dat ik er niet bij ben geweest, dat ik mezelf ben en niet al die vluchtelingen. Ik kan wel proberen om er een voorstelling bij te maken, maar zolang ik hier doodleuk met mijn luie reet op de bank zit te typen zal welke voorstelling ik ook maak, niet eens in de buurt komen van de werkelijkheid.

Daarom richt ik me op de dingen die ik wel weet. Ik weet hoe eenzijdige belichting een enorm vertekend beeld kan geven. Ik weet dat dat beide kanten op kan werken. Ik weet ook dat er altijd meerdere kanten aan een verhaal zitten. Ik weet dat ik moeite heb met mensen die zo standvastig zijn dat ze niet meer het vermogen hebben een andere kant te kunnen zien. Ik weet dat ik moeite heb met haatzaaierij en polarisatie. Ik weet dat ik van mening ben, dat we allemaal mensen zijn. Ik weet dat ik van mening ben dat iedereen gelijkwaardig is. Daardoor weet ik ook dat ik geloof dat een ander niet minder recht heeft op geluk dan ik, puur omdat hij/zij ergens anders geboren is. Ik weet dat dit puur mijn eigen paradigma is, en dat bovenstaande dan ook niets meer waard is dan de mening van een ander.

Ik zeg niet dat de ene kant goed is, en de andere kant fout. Ik zeg niet dat het fout is om een andere mening dan ik te hebben. Wel zeg ik dat het gevaarlijk is als je niet meer op kan brengen om "de ander" als mens te zien.

• Leuk 1

Deze post delen

Onzin natuurlijk, deze discussie moet worden gevoerd of je het nu met iemand eens bent of niet. Het is niet voor niets dat het momenteel op nr. 1 staat bij het kabinet (heeft Rutte vrijdag nog gezegd in de media). .

Nee, geen onzin. Dat hij gevoerd mag (of moet) worden klopt wel, maar niet in de toon van de post boven de vorige van mij, dat is de toon die ik niet wil accepteren.

En sinds wanneer ben jij het eens met wat Rutte zegt?? Normaal brand je die man en het kabinet tot onder de tenen toe af.

maar 90% is gelukzoeker[/b] en komt uit gebieden waar het niet eens oorlog is. Mensensmokkelaars verdienen grof geld aan deze mensen en beloven gouden bergen. Bovendien zijn er wetten en regels die niet voor niets gelden. Kennelijk gelden die alleen voor de eigen burgers. Als onze kinderen vanaf 14 jaar zonder legitimatie lopen worden ze gearresteerd, dat is toch waanzin.

.

Weer 2x compleet onzinnige beweringen van jou kant.

90% komt niet uit een gebied waar een conflict is? Check je cijfers eens, of je moet Syrië, Afghanistan of Eritrea compleet veilige landen vinden waar alles pas en vree is. Daar komen nml de meeste vluchtelingen vandaan.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/veiligheid-recht/publicaties/artikelen/archief/2015/2015-aantal-asielzoekers-fors-toegenomenhtm.htm

Dat dat "onze" (weer een versterking van het "hun" vs "ons" gevoel) kinderen worden gearresteerd als ze geen ID mee hebben, mijn hemel, wat een verschrikkelijke onzin typ je hier neer!! 9 van de 10x krijg je een waarschuwing tenzij je vervelend doet. En dan nog krijg je een boete, dat is heel wat anders dan een arrestatie.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/paspoort-en-identificatie/vraag-en-antwoord/wat-gebeurt-er-als-ik-geen-identiteitsbewijs-kan-laten-zien

Daarnaast moet een asielzoeker\vluchteling asiel aanvragen in het eerst veilige land wat hij tegenkomt. In de meeste gevallen is dat voor de Syriërs dus Turkije, nog een moslim land ook wat dus prima aansluit bij de meeste vluchtelingen. Voor anderen zal het Italië of Griekenland zijn. Hoe verklaar je dan dat deze mensen in West Europa aankomen. Die bootjes halen de Noordzee echt niet, lijkt mij. Dat we de echte hulpbehoevende verdelen over de EU vind ik ook prima, maar vaak hebben deze mensen al familie of geld geleend bij de vluchtelingenmaffia om de reis te maken. Zodra ze dan in land van afspraak aankomen, moeten ze van de uitkering de reis terugbetalen.

.

De vluchtelingen opvangen in het 1e land, dat zou betekenen dat de grens landen als Italië, Griekenland, Hongarije en nog een paar alle vluchtelingen krijgen en wij hier geen. Geen enkele, sinds wij geen onveilige landen als buren hebben. Lekker sociaal tegen over je partners in de EU. Hoe denk je dat die Grieken dat moeten betalen?

Verder was in het nieuws dat het hele probleem een paar maanden geleden ons al 8 miljard extra heeft gekost. Dat zal nu inmiddels wel de 10 gepasseerd zijn. Heb je enig idee hoeveel mensen hiervoor weer aan het werk kunnen? Hoeveel ouderen hiervoor weer de zorg kunnen krijgen waar ze heel hun leven voor hebben gewerkt en betaald? Hoeveel woningen er weer voor onze sociale huurders beschikbaar komen? Hoeveel de laagst verdienenden er iets bij kunnen krijgen zodat ze weer boven een sociaal minimum komen? Hoeveel miljard kost het laatste generale pardon on nog steeds jaarlijks omdat 80% van de mensen nooit iets zullen bijdragen aan NL en alleen zullen kosten?

.

Bron vermelding? Ik kon het niet terug vinden.

En nu wil jij dat geld o.a. aan uitkeringen uitgeven? Ik meende dat van jou de uitkeringen eigenlijk nog meer naar beneden moesten? Laat ze er maar voor werken was het toch?

Het is eenvoudig om steeds wanneer je een andere mening toegedaan bent discussies af te doen als gezeik. Kom eens met argumenten, feiten en cijfers waarom de huidige instroom geen enkel probleem is voor jou?

Nogmaals mensen helpen okay wat mij betreft, liefst in eigen regio en terug zodra het veilig is.

Feiten zijn gegeven, eigenlijk je hele verhaal ontkracht en weer terug gebracht naar normale proporties (geklaag van een witte man die bang is).

En de oplossing? Nou om te beginnen is het onze eigen schuld, wij (wij allemaal) stonden niet massaal op toen de grote US daar in de zandbak alles over hoop moest gooien. Doordat Syrie in brand staat komen er hier extra vluchtelingen naar toe. Man, het is daar één grote SHTF situatie!

Mijn oplossing, is zo simpel dat niemand er in geloofd, vrede en voorspoed (ik geloof je wel John L. uit Liverpool)

Finca, jij bent degene die het meest hypocriet is, met tonnen boter op je hoofd! Wie ben jij om wat tegen mensen te hebben die hun SHTF situatie ontvluchten? Jij met je BOL in het buitenland en meerdere keren over aangeeft dat het in geval van SHTF snel met de auto te bereiken is. Jij bent zelf de vluchteling! Echt waar ik vind het meest stuitende dat juist jij hier zo'n grote mond over hebt.

Net als meerdere preppers overigens die roepen dat ze in geval van SHTF naar land/bos/locatie X gaan en hier roepen dat diegenen die exact datzelfde doen maar moeten oprotten en blijven verzuipen in hun eigen SHTF.

Ben wel een beetje klaar met dit soort onzin geluiden hier op het forum, ik heb er de tijd en energie niet voor om elke keer de onzin er uit te filteren.

Luister maar eens goed naar de tekst van onderstaande:

[video=youtube;yRhq-yO1KN8]

• Leuk 6

Deze post delen

Ten tijde van de tweede Wereldoorlog zijn er ongeveer 500.000 Joodse vluchtelingen teruggestuurd naar Duitsland omdat de landen in Europa geen opvang wilden regelen.

Nu even fictief:

Er zou maar een hele erge shtf situatie plaatsvinden in Europa en de enige mogelijkheid is met de boot een veilige haven zien te vinden.

Je vaart richting Amerika en daar staan ze te gillen: "die willen we niet!".

Pijnlijke situatie denk ik.

Voor ik een stempel krijg van linkse rakker wil ik wel benadrukken dat er in mijn optiek een selectie zal moeten worden gemaakt.

Greener

• Leuk 1

Deze post delen

Ze worden zogenaamd in hun thuisland bedreigt met de dood.

Dan zou ik blij zijn als ik veilig in een tent of sporthal mocht slapen.

Maar nee hoor ze willen alles....

Ondankbare honden zijn het, en de zeer kleine groep die echt vluchtelingen zijn en ons ook dankbaar zijn lijden daar onder.

[MOD] SLOT EROP

Dit soort haatzaaierij willen we niet op ons forum. Ja ja, vrijheid van meningsuiting, absoluut 100% gelijk, terecht punt en daarom staat alles je vrij om je eigen forum te starten en daar ongelimiteerd je walging over preppers uit andere landen te spuien. Verzin een mooie domeinnaam, kies een webhoster, installeer wat forumsoftware en klaar ben je. Succes!

• Leuk 6

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...