Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

@allen,

Gaan we nu hier verder het forum vervuilen? Da's mooi, motoveerd mij meer om naar buiten te gaan ipv op deze digitale hangplek te zijn waarvan ik dacht dat het vriendelijke & open mensen waren.

***Schud zijn hoofd meewarig***

Je hebt gelijk. Het gekanker en gezeik op alles wat vreemd en dus bedreigend is, is stuitend. Het zijn bange mensen die denken dat zij tekort komen als we een klein beetje van onze overvloed delen met mensen die ontsnapt zijn uit de hel. Jammer.

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Je hebt gelijk. Het gekanker en gezeik op alles wat vreemd en dus bedreigend is, is stuitend. Het zijn bange mensen die denken dat zij tekort komen als we een klein beetje van onze overvloed delen met mensen die ontsnapt zijn uit de hel. Jammer.

Onzin natuurlijk, deze discussie moet worden gevoerd of je het nu met iemand eens bent of niet. Het is niet voor niets dat het momenteel op nr. 1 staat bij het kabinet (heeft Rutte vrijdag nog gezegd in de media). Het kan de ondergang betekenen van ons land en de EU. Niemand zal uit sociale overwegingen hulp weigeren aan mensen die echt hulp nodig hebben, maar 90% is gelukzoeker en komt uit gebieden waar het niet eens oorlog is. Mensensmokkelaars verdienen grof geld aan deze mensen en beloven gouden bergen. Bovendien zijn er wetten en regels die niet voor niets gelden. Kennelijk gelden die alleen voor de eigen burgers. Als onze kinderen vanaf 14 jaar zonder legitimatie lopen worden ze gearresteerd, dat is toch waanzin.

Daarnaast moet een asielzoeker\vluchteling asiel aanvragen in het eerst veilige land wat hij tegenkomt. In de meeste gevallen is dat voor de Syriërs dus Turkije, nog een moslim land ook wat dus prima aansluit bij de meeste vluchtelingen. Voor anderen zal het Italië of Griekenland zijn. Hoe verklaar je dan dat deze mensen in West Europa aankomen. Die bootjes halen de Noordzee echt niet, lijkt mij. Dat we de echte hulpbehoevende verdelen over de EU vind ik ook prima, maar vaak hebben deze mensen al familie of geld geleend bij de vluchtelingenmaffia om de reis te maken. Zodra ze dan in land van afspraak aankomen, moeten ze van de uitkering de reis terugbetalen.

Verder was in het nieuws dat het hele probleem een paar maanden geleden ons al 8 miljard extra heeft gekost. Dat zal nu inmiddels wel de 10 gepasseerd zijn. Heb je enig idee hoeveel mensen hiervoor weer aan het werk kunnen? Hoeveel ouderen hiervoor weer de zorg kunnen krijgen waar ze heel hun leven voor hebben gewerkt en betaald? Hoeveel woningen er weer voor onze sociale huurders beschikbaar komen? Hoeveel de laagst verdienenden er iets bij kunnen krijgen zodat ze weer boven een sociaal minimum komen? Hoeveel miljard kost het laatste generale pardon on nog steeds jaarlijks omdat 80% van de mensen nooit iets zullen bijdragen aan NL en alleen zullen kosten?

Het is eenvoudig om steeds wanneer je een andere mening toegedaan bent discussies af te doen als gezeik. Kom eens met argumenten, feiten en cijfers waarom de huidige instroom geen enkel probleem is voor jou?

Nogmaals mensen helpen okay wat mij betreft, liefst in eigen regio en terug zodra het veilig is. NL paspoort NOOIT afgeven, alleen in heel uitzonderlijke gevallen die iets bijdragen aan de samenleving, volledig geïntegreerd zijn of echt niet meer terug kunnen.

Deze post delen

Een paar Turkse mensensmokkelaars hadden tegen Somaliërs gezegd dat ze naar NL moesten gaan. Omdat je hier naast een uitkering ook binnen een maand een eigen huis zou krijgen. Eenmaal in NL bleek dat ze moesten wachten op een huis, soms wel een jaar. Ze zijn toen een paar dagen in hongerstaking gegaan, maar dat kwam niet op TV.:rolleyes:

Ik snap niet dat mensen die zgn.niets hebben en gratis geld, levensonderhoud en alle luxe die we hier hebben krijgen,nog eisen durven te stellen. Weet je hoe uitgeleefd een woning eruit ziet als er een stel Somaliërs in heeft gewoond voor een tijdje? Ze maken nog net geen houtvuur op het balkon.:(

Daarnaast hebben wij de Indo's en Molukkers, die overigens voor NL gevochten hadden, in barakken gestopt toen ze hier kwamen. Een groep waarbij de integratie en samensmeliting met de NL maatschappij overigens zeer goed is verlopen. Het kan dus wel.:cool:

Gelijk heb je! Ik vind het ook echt schandalig dat je nog eisen kan stellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Deze post delen

Weet je hoe uitgeleefd een woning eruit ziet als er een stel Somaliërs in heeft gewoond voor een tijdje? Ze maken nog net geen houtvuur op het balkon.:(

Ik moet helaas zeggen dat het bovenstaande niet helemaal correct is. Wij zijn hier in de flat ruim een jaar bezig geweest om een familie Somaliërs weg te krijgen, het is uiteindelijk gelukt. :) Deze mensen maakten WEL een houtvuur op het balkon nadat ze de kippen geslacht hadden.

Afhankelijk van de wind lag bij de buren en bij mij het hele balkon vol met veren. En dan natuurlijk nog de rook. As en houtresten werden zo naar beneden gekiept, de tuin in van de bewoners op de begane grond. :(

Deze post delen

@FincaInSpanje

Ik wou mezelf eigenlijk niet in deze discussie mengen.

Maar soms vind ik dat ik het gewoon moet doen.

Omdat dan in MIJN ogen mensen zo fout bezig zijn.

Jij zegt, dat we met argumenten of feiten moeten komen.

Maar waarom ga je er dan in mijn ogen niet veder op in toen je zei: "Deze discussie moet gevoerd worden"?

Want in mijn ogen hoeft het niet. Want met een discussie op een of ander forum gaat er toch niks veranderen.

Misschien verander je iemands zijn/haar gedachten, maar meestal is dat niet het geval. Meestal loopt het gewoon uit op eindeloos gebitch van elkaar of een ruzie.

Maar nu wil ik even veder naar het doel gaan van mijn reactie.

Het schokt me gewoon dat mensen hier zo op het forum reageren op het onderwerp immigranten.

En al helemaal op de term "rot op naar je eigen land".

Ik vind dit gewoon niet kunnen.

Veel van jullie lopen allemaal te ZEIKEN dat de wereld er slecht aan toe gaat. Dat is een van de weinige dingen waarmee ik het vandaag met jullie eens ben. (met jullie bedoel ik de mensen die lopen te pitchen op immigranten)

Maar denk jullie nou serieus dat het zal helpen om immigranten weg te sturen?

En dan ook nog f*cking te lopen pitchen dat we het niet in het grotere geheel aanpakken!

Dit maakt mij echt boos.

Want de wereld gaat alleen maar naar de klote omdat mensen alleen maar aan hun eigen denken.

Want hun moeten het maar goed hebben. En zolang hun maar nog alle overbodige luxe van een anno 2015 huis kunnen behouden.

En om dit te kunnen behouden en daarvoor berijd te zijn om F*CKING mede mensen terug te sturen naar hun eigen land waar ze bijna een zekerheid hebben om dood te gaan in een oorlog.

Nou serieus voor de mensen die dit vinden mogen van mij zelf lekker oprotten naar zo,n land.

Want in mijn ogen heb je dan, nee mag je niet het recht hebben om hier te leven.

Zelf heb ik tegen wording ook een baantje. Hier verdien ik redelijk wat geld mee. (voor een 15 jarige wel)

Maar ik zou zo zeker het hele bedrag wat ik per maand verdien geven aan iemand die het harder nodig heeft dan ik. Mag deze nou Afrikaans, Europeaan,s, Aziatische, Amerikaans, of f*cking paars zijn.

Om een mens in nood te helpen die het harder nodig heeft zal ik dit gewoon doen.

Niet omdat ik geld te veel heb. Nee helemaal niet. Maar omdat het gewoon mijn plicht is in mijn ogen om voor je mede mens klaar te staan.

Nou weet ik wel dat volwassenen een stuk meer moeten betalen enz.

Veder wil ik er nog veder op in gaan. Op het feit dat jullie bijna allemaal zeiken op het feit dat de wereld naar de klote gaat.

Dit zal echt niet veranderen als we de immigranten naar huis sturen. In mijn ogen zal dit dan alleen maar slechter gaan.

En ik weet dat er veel geld naar toe gaat. Maar overal gaat veel geld naartoe en geloof me dat zijn vaak veel slechtere dingen.

Als ik jullie was zal ik daar maar over gaan bitchen, in de plaats van dat er veel geld uit gaat naar immigranten.

Ook weet ik dat er mensen handel in dit hele gebeuren is. En ik weet dat dat niet goed is. Meer kan ik hier niet overzeggen.

Ik denk dat ik nu wel klaar ben.

PS: sorry voor mijn misschien wat "grove taalgebruik".

• Leuk 4

Deze post delen

@homerun ik schrok idd ook van die titel. MAAR... toen ik de allereerste post las snapte ik waarom. Het was blijkbaar de titel ve programma......

Maar ik ben het met je eens dat het er soms grof aan toegaat, je zou haast denken dat we het hier niet hebben over mensen.

Blijkbaar zijn we niet in staat op hier op een respectvolle manier over te discussieren. Dus berwacht ik ook hier binnenkort een slotje op.

Deze post delen

Ik zeg maar, we kunnen nu de mensen die hier al zijn nog niet fatsoenlijk helpen. Enkele tienduizenden extra die geholpen moeten worden zal de situatie niet echt beter maken. De mensen die hierheen komen met hoge verwachtingen omdat ze bedrogen zijn met verhalen over goud op straat zullen er zelf dupe van worden, sommige van hen blijven braaf, anderen komen in de criminaliteit terecht en we zijn weer vertrokken in het eindeloze straatje.

Ik hoor het graag zeggen dat we die mensen moeten helpen en opvangen. Maar kijk eens bv. in Brussel 's winters, wat er nu al aan de stations op de verwarmingsroosters ligt te slapen... Het werkt gewoon niet. Maar dat willen we niet zien blijkbaar want lief doen en met grote mond roepen dat wie die sukkelaars moeten opvangen (en vooral nog harder roepen dat wie dat niet doet een neo-Nazi is) staat veel beter voor ons ego en ons kiespubliek...

• Leuk 1

Deze post delen

De grap is dat er helemaal geen discussie is. Er is boven de hoofden van het volk, in de achterkamertjes van de politiek, al besloten hoeveel asielzoekers elk land moet opvangen. Het is een feit dat ze komen.

Dat is besloten door de EU, de VN, de regering, of B&W in je woonplaats...noem maar op. Ik hoor niemand afgeven op hen die die besluiten maken en wat men tegen hen kan doen.

Bizar weetje, Woudenberg met zijn 12.5000 inwoners wilde vrijwillig wel zo'n 400 asielzoekers opvangen. Het COA vond dit aantal te weinig, het moesten er minstens 600 zijn.

• Leuk 1

Deze post delen

De aantallen 'vluchtelingen' zijn maar het topje van de ijsberg.

Denk aan het recht op gezinshereniging.

Over financiele consequenties mag je het niet hebben, maatschappelijke gevolgen mag je niet noemen, oorzaken blijven onvermeld.

Wat is dit voor een realiteit?

Deze post delen

Ik zeg alleen heel even dat het "alziende oog" van de Moderators alles in de gaten houden. Dus houdt het allemaal netjes en communiceer met respect.

• Leuk 1

Deze post delen

Veel van de hier aangevoerde zaken dienen via de politiek aangepakt te worden.

Je kunt het een vluchteling of gelukzoeker niet kwalijk nemen dat hij naar dat land wil wat de beste kansen op een goede welvarende toekomst biedt.

Je kunt het wel de industrie eromheen kwalijk nemen, maar dan moet je dat aan de politiek duidelijk maken.

Een mensensmokkelaar kun je bijvoorbeeld veel zwaarder straffen. een advocaat die visitekaartjes uitdeelt bij een asielzoekerscentrum met als enige doel om kansloze procedures zolang mogelijk te rekken kun je schrappen van de bar. Gelukzoekers die niet willen meewerken aan het vaststellen van de plaats van herkomst kun je weigeren op te nemen in de procedure, kortom je kunt heel veel verbeteren of veranderen in de procedure.

Echter hiervoor moet je bij de politiek zijn, en niet op het preppersforum.

Ik vind het wel erg kort door de bocht om zo af te geven op mensen die als enige misdaad hebben een beetje meer geluk in hun leven te zoeken.

Ben je het er niet mee eens? sluit je aan bij een politieke partij, en probeer het van binnenuit te veranderen. Of ga naar de rechtbank en leg de zaak voor. In de milieuhoek hebben ze daar onlangs ook een opmerkelijk resultaat mee bereikt. Maar meestal staan de beste stuurlui aan wal, en die schreeuwen allerlei goedbedoelde aanwijzingen, waardoor de discussie niet meer zuiver gevoerd kan worden en er dus ook niet aan een oplossing gewerkt wordt(dit geld trouwens voor mede- en tegenstanders)

• Leuk 2

Deze post delen

Ik vind het wel erg kort door de bocht om zo af te geven op mensen die als enige misdaad hebben een beetje meer geluk in hun leven te zoeken.

Euh!?

De manieren waarop ze europa binnen komen zetten je niet aan het denken?

Het is niet dat ze gewoon per lijnvlucht op Schiphol landen.

Als je Syrie of welk land dan ook uit bent en je ben zo welvarend en opgeleid zoals men beweert, dan kun je in plaats vam mensenhandelaar veel betalen toch een vliegticket kopen?

Daarnaast:

Wat doen we aan het stoppen van de stroom vluchtelingen?

Even met Obama bellen met het verzoek zijn oorlogen te staken?

Want hij is de oorzaak.

Deze post delen

Gast Peerke
Euh!?

De manieren waarop ze europa binnen komen zetten je niet aan het denken?

Het is niet dat ze gewoon per lijnvlucht op Schiphol landen.

Als je Syrie of welk land dan ook uit bent en je ben zo welvarend en opgeleid zoals men beweert, dan kun je in plaats vam mensenhandelaar veel betalen toch een vliegticket kopen?

Daarnaast:

Wat doen we aan het stoppen van de stroom vluchtelingen?

Even met Obama bellen met het verzoek zijn oorlogen te staken?

Want hij is de oorzaak.

De USA en onze regeringen zijn mede-veranwoordelijk voor de grote stroom van mensen. Lees !

http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=9686:den-haag-is-medeschuldig-aan-de-lange-stroom-vluchtelingen&catid=20:het-complot&Itemid=33

Deze post delen

Ik zeg alleen heel even dat het "alziende oog" van de Moderators alles in de gaten houden. Dus houdt het allemaal netjes en communiceer met respect.

Natuurlijk, ik verwacht niet anders van jullie mods.;) Ik zie helaas ook weleens dat discussie over gevoelige onderwerpen ten onrechte worden gestopt door mods. Een waarschuwing, verwijdering van een stukje van iemand die te ver door slaat, zelfs een BAN kan ik me voorstellen ook. Geen enkel probleem. BAN die persoon dan na een waarschuwing (eventueel eerste keer tijdelijk), maar laat de discussie wel doorgaan.

We hoeven het allemaal niet met elkaar eens te zijn over bepaalde onderwerpen, maar het zijn wel één van de grotere problemen die ertoe doen en die mijns inziens mede verantwoordelijk zijn geweest voor de totale afbraak van juist ons sociale stelsel.

Mensen hebben geen idee hoeveel momenteel nog indirect betaald wordt aan mensen die we in het verleden een paspoort hebben gegeven uit sociale overwegingen. @jobs noemde al gezinshereniging, maar wat denk je dat er aan de zorg door de rest van NL betaald wordt en aan toeslagen en uitkeringen doordat het grootste deel altijd geld zal blijven kosten en nooit iets zal opleveren. Denk ik ook aan de lagere pensioenen en AOW leeftijd omhoog terwijl je er minder voor terugkrijgt en de belastingen en accijnzen die de regering onder handen heeft genomen om het bestaande systeem zolang mogelijk te blijven handhaven. Er is een kind met een waterhoofd gebaard en dat staat momenteel op klappen.

In plaats van gewoon alles goed door te rekenen en dan een overweging te maken als land wat je kunt doen, worden uitsluitend de zielige en trieste verhalen via de staatspropaganda verspreid. Er wordt straks wel keihard gezegd tegen meneer Cyberbeer: "Sorry Cyber maar je bent al 75 jaar en die operatie is gewoonweg te duur", maar selectie aan de poort is niet bespreekbaar.

Wat mij betreft eerlijk zijn, alles berekenen, kijken wie wel en wie niet en transparant de discussie voeren. De geschiedenis heeft ons geleerd dat als we zo doorgaan, dat het straks finaal uit de klauw kan lopen en dat wil geen enkel weldenkend mens.:cool:

Daarnaast moeten we als forumleden rekening met elkaar houden. We komen allemaal uit verschillende situaties, hebben verschillende leeftijden, verschillende meningen en respecteer dat van elkaar. Wijsheid komt met de jaren zegt men, maar dat wil nog niet zeggen dat verstand ook met de jaren komt.:p

• Leuk 1

Deze post delen

Natuurlijk, ik verwacht niet anders van jullie mods.;) Ik zie helaas ook weleens dat discussie over gevoelige onderwerpen ten onrechte worden gestopt door mods. Een waarschuwing, verwijdering van een stukje van iemand die te ver door slaat, zelfs een BAN kan ik me voorstellen ook. Geen enkel probleem. BAN die persoon dan na een waarschuwing (eventueel eerste keer tijdelijk), maar laat de discussie wel doorgaan.

We hoeven het allemaal niet met elkaar eens te zijn over bepaalde onderwerpen, maar het zijn wel één van de grotere problemen die ertoe doen en die mijns inziens mede verantwoordelijk zijn geweest voor de totale afbraak van juist ons sociale stelsel.

Mensen hebben geen idee hoeveel momenteel nog indirect betaald wordt aan mensen die we in het verleden een paspoort hebben gegeven uit sociale overwegingen. @jobs noemde al gezinshereniging, maar wat denk je dat er aan de zorg door de rest van NL betaald wordt en aan toeslagen en uitkeringen doordat het grootste deel altijd geld zal blijven kosten en nooit iets zal opleveren. Denk ik ook aan de lagere pensioenen en AOW leeftijd omhoog terwijl je er minder voor terugkrijgt en de belastingen en accijnzen die de regering onder handen heeft genomen om het bestaande systeem zolang mogelijk te blijven handhaven. Er is een kind met een waterhoofd gebaard en dat staat momenteel op klappen.

In plaats van gewoon alles goed door te rekenen en dan een overweging te maken als land wat je kunt doen, worden uitsluitend de zielige en trieste verhalen via de staatspropaganda verspreid. Er wordt straks wel keihard gezegd tegen meneer Cyberbeer: "Sorry Cyber maar je bent al 75 jaar en die operatie is gewoonweg te duur", maar selectie aan de poort is niet bespreekbaar.

Wat mij betreft eerlijk zijn, alles berekenen, kijken wie wel en wie niet en transparant de discussie voeren. De geschiedenis heeft ons geleerd dat als we zo doorgaan, dat het straks finaal uit de klauw kan lopen en dat wil geen enkel weldenkend mens.:cool:

Daarnaast moeten we als forumleden rekening met elkaar houden. We komen allemaal uit verschillende situaties, hebben verschillende leeftijden, verschillende meningen en respecteer dat van elkaar. Wijsheid komt met de jaren zegt men, maar dat wil nog niet zeggen dat verstand ook met de jaren komt.:p

Als we na één waarschuwing al ban's zouden gaan uitdelen valt er met bijna niemand meer te discussiëren.

Wijs ook niet altijd naar de mods, een beter milieu begint bij jezelf.

Greener

• Leuk 1

Deze post delen

Maar meestal staan de beste stuurlui aan wal, en die schreeuwen allerlei goedbedoelde aanwijzingen, waardoor de discussie niet meer zuiver gevoerd kan worden en er dus ook niet aan een oplossing gewerkt wordt(dit geld trouwens voor mede- en tegenstanders)

Dit heeft niets, maar dan ook werkelijk NIETS te maken met problemen oplossen. Ik heb verschillende keren erkend dat er inderdaad een probleem is, en dat er inderdaad gezocht moet worden naar een oplossing van dat probleem. Maar dan is het in een keer WEL stil, want dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Het is gewoon pure haatzaaierij gebaseerd op niets anders dan ANGST. Het maakt niet uit wat de boodschap is, als hij maar haatdragend genoeg is om te kunnen echo-en in holle hoofden en lege harten. Als er maar een zondebok gevonden kan worden die reëel genoeg is om de eigen angst op te kunnen projecteren.

Een tijd terug waren het de Turken, toen werden het de Marokkanen, toen de Moslims, nu de vluchtelingen. Wie weet wie de volgende slachtoffers zullen zijn? Misschien de homo's, of mensen met donker haar? Ik ga hier geen Godwin maken, maar we weten allemaal wat een verregaande gevolgen dit soort blinde haat kan hebben, hoe ver men van enig realiteitsbesef verwijderd kan raken op het moment dat men toe staat om angst te laten regeren.

Dat er hier ook mensen zijn die met open ogen in allerlei verdeel en heers-vallen lopen verbaast me niet. Dat ze zich bereidwillig laten polariseren en dit niet eens in de gaten hebben ook niet. Wel vind ik het ontzettend jammer dat hun hersenloze ge-echo ook op dit forum weerklank vindt. Dat dit forum overspoeld wordt met negativiteit, dat er hier een invasie aan haatzaaierij plaatsvindt zien ze niet omdat ze te druk zijn met andere mensen te beschuldigen van, owja, overspoeling en invasies.

Rest mij nog te zeggen dat we het niet hebben over DE vluchteling, DE asielzoeker, DE gelukszoeker, DE cultuurparel of welk denigrerend woord je ook kan bedenken in een wanhopige poging de "vijand" van zijn menselijkheid te beroven. Want DAT is waar we het over hebben. We hebben het over MENSEN. We hebben het over kinderen, zoons en dochters, vaders en moeders, broers en zussen, opa's en oma's, vrienden, geliefden.

vluchteling.jpg

DIT is een MENS

Vluchteling-2.jpg

DIT is een MENS

Vluchteling-3.jpg

DIT zijn MENSEN

• Leuk 1

Deze post delen

@Loreen

Ik ben blij dat jij er bent !

Jij mens, met je hart op de goede plaats !

Kijk ik naar die foto's, dan denk ik, nee, dan voel ik tranen opkomen.

Mensen, kijk naar die foto's, zet als onderschrift b.v.:

Deze mensen zijn getroffen door een orkaan.

Voelt het dan anders als je naar die foto's kijkt, kun je dan wel meehuilen met het verdriet wat deze mensen treft ?

Ik bedoel te zeggen, leer weer te voelen, donder op met je ja maren, en word weer menselijk.

Wij mensen zijn de schande, van deze aardkloot.

Kijk naar de dieren, die hebben geen verborgen agenda's, en leer ervan !

• Leuk 2

Deze post delen

Eén risico per dag zeggen we op t werk als het even gevaarlijk wordt. Omdat het nu weekend is neem ik 'm hier want ik vindt het verbluffend hoeveel politiek correcte naievelingen op dit forum zitten. Ik ben al lang klaar met die enorme produktie van de asiel- en zieligheidsindustrie.

We kunnen het domweg niet volhouden met deze instroom, elke asielzoeker kost gedurende de rest van zijn leven 1 miljoen euro. Die duizend per week die we nu binnen krijgen leveren ons een toekomstige verplichting op van 1 miljard. In een jaar is dat dus dik 50 miljard. En dat is niet alleen geld van ons maar ook van onze kinderen en kleinkinderen. Domweg onbetaalbaar.

En de morele plicht om te delen met en te zorgen voor hen die niets hebben ? Simpel antwoord: je deelt met de verkeerden. De mensen die hier komen zijn de meest kansrijken uit hun eigen omgeving, de bovenlaag. De echte stumpers hebben geen geld voor een ticket of een enkele reis bij de plaatselijke mensensmokkelaar. Het bewijs van deze stelling wordt geleverd door de houding van veel van deze gelukszoekers. Iemand die voor zijn leven gerend heeft klaagt niet over het feit dat de TV tweedehands is of dat er geen auto voor hem klaar staat. En als je echt honger hebt weiger je geen voedselpakket met een rood kruis er op.

Ik ben er voor om de grenzen maximaal dicht te doen. Definitieve vergunningen en inburgering diect afschaffen, elk verblijf is tijdelijk. Ik vind het van de zotte dat we hele groepen somaliers opgenomen hebben die geen ene flikker uitvoeren en van onze centen jaarlijks met het vliegtuig op vakantie gaan naar somalie. Als het daar zo veilig is mag je er wat mij betreft ook wel blijven.

Verder is het mij een volslagen raadsel dat wij volgelingen van Modbreak de islam moeten opnemen terwijl er in de rijke arabische wereld geen vinger uitgestoken wordt. Daar zit meer achter maar dat horen we nog wel als het te laat is.

Ik heb de oplossing ook niet maar het op de huidige voet doorgaan is geen oplossing. Maar helaas is de macht van onze nationale zieligheidsindustrie groter dan het gezond verstand.

• Leuk 1

Deze post delen

Dit heeft niets, maar dan ook werkelijk NIETS te maken met problemen oplossen. Ik heb verschillende keren erkend dat er inderdaad een probleem is, en dat er inderdaad gezocht moet worden naar een oplossing van dat probleem. Maar dan is het in een keer WEL stil, want dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Het is gewoon pure haatzaaierij gebaseerd op niets anders dan ANGST. Het maakt niet uit wat de boodschap is, als hij maar haatdragend genoeg is om te kunnen echo-en in holle hoofden en lege harten. Als er maar een zondebok gevonden kan worden die reëel genoeg is om de eigen angst op te kunnen projecteren.

Een tijd terug waren het de Turken, toen werden het de Marokkanen, toen de Moslims, nu de vluchtelingen. Wie weet wie de volgende slachtoffers zullen zijn? Misschien de homo's, of mensen met donker haar? Ik ga hier geen Godwin maken, maar we weten allemaal wat een verregaande gevolgen dit soort blinde haat kan hebben, hoe ver men van enig realiteitsbesef verwijderd kan raken op het moment dat men toe staat om angst te laten regeren.

Dat er hier ook mensen zijn die met open ogen in allerlei verdeel en heers-vallen lopen verbaast me niet. Dat ze zich bereidwillig laten polariseren en dit niet eens in de gaten hebben ook niet. Wel vind ik het ontzettend jammer dat hun hersenloze ge-echo ook op dit forum weerklank vindt. Dat dit forum overspoeld wordt met negativiteit, dat er hier een invasie aan haatzaaierij plaatsvindt zien ze niet omdat ze te druk zijn met andere mensen te beschuldigen van, owja, overspoeling en invasies.

Rest mij nog te zeggen dat we het niet hebben over DE vluchteling, DE asielzoeker, DE gelukszoeker, DE cultuurparel of welk denigrerend woord je ook kan bedenken in een wanhopige poging de "vijand" van zijn menselijkheid te beroven. Want DAT is waar we het over hebben. We hebben het over MENSEN. We hebben het over kinderen, zoons en dochters, vaders en moeders, broers en zussen, opa's en oma's, vrienden, geliefden.

Ja want mensen die niet vinden dat we iedere gelukszoeker maar op moeten nemen zijn BANG!

En om iedere discussie bij voorbaat al DOOD te laten BLOEDEN gooien we er nog een GODWIN tegenaan en laten we SELECTIEF wat plaatjes zien van zielige mensen.

Want WIJ voelen ons moreel ZO verheven boven andere MENSEN dat iedereen die het NIET met ons eens is wel een bange rechtsextremistisch xenofoob moet zijn TOCH?

Sorry meis maar door woordjes midden in een zin in CAPS te typen kom je op mij nogal oud-links drammerig over, en neem ik je betoog al bij voorbaat een stuk minder serieus.

• Leuk 1

Deze post delen

Het COA maakt onderscheid wat betreft asielzoekers. De ene noemt men asielzoeker(vooral de economische dus) de anderen noemt men vluchtelingen(die vluchten voor oorlog). Economische toestroom is voornamelijk vanuit de Balkan.

Vluchtelingen komen vanuit Eritrea, Syrie, Afganistan.

Het zou handig zijn als er in de posten hier, ook dat onderscheid zou zijn.

Deze post delen

Tjonge jonge zeg, gaat er nu iedere dag een oud draadje opduiken waarin verder gekankerd wordt over de vluchtelingenproblematiek?

Vreselijk constructief weer, paar voorbeeldjes neerplempen hoe fout het allemaal wel niet is, met welk doel? @Peerke Denk je serieus dat je toetsenbord krijgskunsten ook maar iets gaan uitmaken, dat er stiekem een politicus meeleest en plots het helemaal ander gaat doen? En dan komt de rest van het stelletje haatfetisjisten er nog even over heen pissen want die kennen ook nog een voorbeeldje.

Klagen en frustraties uiten, maar zelf niets doen, nu ja, de sfeer op het forum vergallen, dank u wel.

• Leuk 2

Deze post delen

Sorry meis maar door woordjes midden in een zin in CAPS te typen kom je op mij nogal oud-links drammerig over, en neem ik je betoog al bij voorbaat een stuk minder serieus.

Dat mag :) Al snap ik de connectie tussen beklemtoning en oud-links niet, maar goed ik snap jou wel vaker niet :)

Ja want mensen die niet vinden dat we iedere gelukszoeker maar op moeten nemen zijn BANG!

Persoonlijk denk ik van niet, maar het staat je vrij dat te denken. Een discussie is in mijn ogen niets mis mee, en ga ik ook niet uit de weg. Van mening zijn dat niet iedere vluchteling opgenomen kan worden kan ik begrijpen. Nogmaals, ik erken dat er een probleem is, en begrijp dat mensen willen zoeken naar een oplossing.

Ieder topic aanwenden om te laten horen hoe minderwaardig bepaalde "cultuurparels" zijn, niet langer het vermogen hebben bepaalde berichten in context te kunnen plaatsen, niet het onderscheid kunnen maken tussen een enkeling en een complete bevolkingsgroep, niet in kunnen zien dat niet ieder uniek geval doorgetrokken kan worden tot het algemene, dat vind ik wel een teken van angst ja (oh-oh, doe ik het weer. Wacht, ik pas het aan... Kijk, nu zijn "dat" en "angst" weer gewoon klein :o )

laten we SELECTIEF wat plaatjes zien van zielige mensen.

Ik ben blij dat je dit aanhaalt. Want dat is precies wat mij stoort in de hele discussie, de eenzijdige belichting van "de gelukszoeker". Hoe alleen de berichten van rellen en problemen geplaatst worden. Hoe alleen gewezen wordt op "de rotte appels".

In mijn bericht, met de foto's die ik plaatste, zei ik juist (kijk, ik typ niet JUIST, goed hè) dat er niet zoiets is als "de gelukszoeker". Dat er niet een soort stereotype cultuurparel bestaat. Ik heb 3 foto's geplaatst van mensen. Keer op keer heb ik erkend dat er rotte appels zijn. Selectief ben ik zeker niet. Enige dat ik doe is menselijkheid tonen. Niet iedere vluchteling spoelt dood aan, niet iedere vluchteling zal zo overspoeld zijn van emoties dat hij/zij huilend zijn kinderen stevig vast pakt. Ik toon ook niet iedere vluchteling, ik heb niet geprobeerd een beeld te laten zien van de vluchteling, ik heb mensen laten zien.

Kinderen, dochters, zoons, vaders, moeders.

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...