Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

...met andere woorden: dit willen we vinden, of het zo is of niet...

Nou Jacob, ik meende eventjes dat je berichten waar zijn, maar ik ben je nu echt helemaal kwijt: 2 verpleegsters op 200 dementerende bejaarden in schrijnende pisluiers? die worden veelal bestolen door personeel?

Je overdrijft volledig en ik neem je niet meer serieus. Volgens mij noem je cases die 'wel eens voorkomen' maar brengt die cases als 'overal en altijd'. En dat doe je hier in dit draadje met voor en tegenstanders van vluchtelingen. Ik vind dat je aan stemmingmakerij doet!

Laten we eerlijk zijn .... jouw woorden!

Ik kom uit hoofde van vrijwilligerswerk veelvuldig in diverse instellingen. Ik hoot de verhalen uit eerste hand. Niet 1 keer maar keer op keer.

Vluchtelingen willen niet terug uitzonderingen daar gelaten. " laten we eerlijk zijn" is een uitspraak.

Jij vindt dat ik aan stemmingmakerij doet. Ik vind dat jij aan kwalijke insinuaties doet. Zo vinden wij allebei wat.

Jij neemt mij niet serieus?! Dat zegt meer over jou dan over mij. Maar zo je wilt.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik kom uit hoofde van vrijwilligerswerk veelvuldig in diverse instellingen. Ik hoot de verhalen uit eerste hand. Niet 1 keer maar keer op keer.

Vluchtelingen willen niet terug uitzonderingen daar gelaten. " laten we eerlijk zijn" is een uitspraak.

Jij vindt dat ik aan stemmingmakerij doet. Ik vind dat jij aan kwalijke insinuaties doet. Zo vinden wij allebei wat.

Jij neemt mij niet serieus?! Dat zegt meer over jou dan over mij. Maar zo je wilt.

Ik kom beroepsmatig in instellingen, van PG afdelingen tot ziekenhuizen en weet waar ik het over heb, en waar jij het over hebt!

Deze post delen

Ik kom beroepsmatig in instellingen, van PG afdelingen tot ziekenhuizen en weet waar ik het over heb, en waar jij het over hebt!

en heb veel respect voor vrijwilligers! laat ik dat nog even toevoegen :)

Deze post delen

Ik wilde er niet weer op reageren, maar er wordt nu zoveel onzin getypt:

Peerke je hebt gelijk, ze komen met duizenden, om precies te zijn: Tot en met augustus dit jaar 16.518. Dat is (maar?) 6% van wat er Europa binnenkomt.

Dat ze van alle kanten komen is niet helemaal waar, de meeste daarvan zijn afkomstig uit Syrië en Eritrea.En wees even eerlijk, daar zou jij ook niet langer blijven als strikt noodzakelijk!

Jacob, ik ben het met je eens dat het een wissel op de bevolking zet, zoals laats in Frysland dat er een dorp van 200mensen een COA bijkrijgt met 2000man, dat werkt inderdaad niet.

Maar als jij zegt dat ze alles "zo in hun schoot krijgen geworpen" en "nooit 1 cent hebben bijgedragen" Natuurlijk hebben ze nog niets bijgedragen, ze zijn er net!

Denk jij niet dat deze mensen ook niet het liefst een baan, inkomen en een huis hebben net als jij en ik?

En dat "ze waarschijnlijk nooit een substantiële bijdrage aan de maatschappij zullen leveren" Waar baseer jij dat op? Zo insinuerend.

Jacob, wij geen er echt niet van kopjeonder, als dat wel zo is hoor ik van jou graag een onderbouwde verklaring.

Het is geen vee Jim, het zijn mensen.

Daarbij, 70 jaar geleden waren grote gezinnen in Nederland ook heel gewoon, niets nieuws onder de zon.

Wil je wat doen tegen overgrote gezinnen? Stuur de mensen naar school.

Jacob, serieus, gaan we binnen 10jaar terug naar leven in rendiervellen en als gereedschap stenen bijlen? Lees nou even wat je neer typt, het slaat toch nergens op.

Je laatste zin heb je een punt, wat Aboutaleb zei, „Als je niet van onze vrijheid houdt, rot dan maar op!”

Jacob, ik weet niet waar jij de kennis vandaan hebt dat de vluchtelingen veelal ongeletterd zijn, hieronder even een weergave van het opleidingsniveau van vluchtelingen:

11.1.jpg.b0c7f74c925211172b8b9de4ae6f805f.jpg

Domme mensen lukt het niet de tocht naar de EU te halen.

En de problemen in de zorg (lees: te krappe budgetten) heeft niet veel met de vluchtelingen te maken, meer met de keuzes van budget van de overheid en de hoge (verzorgings-)welvaart die wij willen en wensen in ons land.

En 2 stelende verpleegsters op 200 bejaarden, kom op man, wat een totale onzin! En nog 3 mensen die je een plusje geven ook...

Begrijpend lezen is niet jouw allersterkste kant. Je trekt mijn verhaal uit z'n verband.

Wat betreft jouw laatste zin. Nee niet al het personeel steelt. Maar een deel is al voldoende he. Een oudtante van mijn vriendin zit in een verpleeghuis. Zelfs een bus haarlak moet achter slot en grendel. Breek me de bek niet open.

Deze post delen

Begrijpend lezen is niet jouw allersterkste kant. Je trekt mijn verhaal uit z'n verband.

Wat betreft jouw laatste zin. Nee niet al het personeel steelt. Maar een deel is al voldoende he. Een oudtante van mijn vriendin zit in een verpleeghuis. Zelfs een bus haarlak moet achter slot en grendel. Breek me de bek niet open.

Nee Jacob, ik kan goed begrijpend lezen. Jij typt die onzin neer, jou letterlijke teksten gekopieerd, niets gewijzigd of toegevoegd.

Kom dan eens met een doordacht en onderbouwde tekst.

En ik ben het met je laatste zin eens, liever breek ik jou bek (of toetsenbord in dit geval) niet open, als ik lees wat daar uitkomt... (punt, klaar mee).

Deze post delen

Nee Jacob, ik kan goed begrijpend lezen. Jij typt die onzin neer, jou letterlijke teksten gekopieerd, niets gewijzigd of toegevoegd.

Kom dan eens met een doordacht en onderbouwde tekst.

En ik ben het met je laatste zin eens, liever breek ik jou bek (of toetsenbord in dit geval) niet open, als ik lees wat daar uitkomt... (punt, klaar mee).

Nee je kunt niet begrijpend lezen. Het spijt me voor je.

Nee, ik typ geen onzin neer. Was het maar zo. Ben een jongen uit de grote stad en niet naief.

Hoe dan ook, zoals je aangeeft punt en klaar ermee.

Deze post delen

@Lekker.

Wil ook wel een willekeurig cijfer neerzetten. Jij zegt dat 6% van de vluchtelingen voor Nederland is en dat dat reuze meevalt. Europa is iets meer dan 4.000.000 km2. En Nederland 41.543*km²*(ruim 18%*water). Dus Nederland heeft nog niet eens 1% van de ruimte van heel Europa, maar we vangen wel 6% op. Zo, nu lijkt het ineens veel meer.

Goochelen met cijfers kunnen we allemaal en de politiek nog het beste.

We zullen het nooit met elkaar eens zijn. Hoeft ook niet, maar hou je verwijten lekker bij je.

Deze post delen

LoL..... 'k denk dat we die 2 eens naast elkaar in de kroeg moeten zetten ..... ipv zo vanachter de computer ;)

Oh ennûh @Jacob .....dat wat je schreef : "Ben een jongen uit de grote stad en niet naief" ......nou wil ik niets zeggen over volk uit de grote stad, maarûhh...... :p

Deze post delen

Ik hoot de verhalen uit eerste hand. Niet 1 keer maar keer op keer.

Nee, ik typ geen onzin neer. Was het maar zo. Ben een jongen uit de grote stad en niet naief.

Zoals je zelf al zegt: verhalen die je hoort. Dat is nou net wat hier aan de hand is... Het gaat er niet om waar jij vandaan komt of niet naief bent, het is het beeld wat gevormd is. Dat wil niet zeggen dat het waarheid is, of dat het een compleet beeld is. Je neemt het aan omdat het keer op keer te horen is. Het enige wat ik hoop, en dat is wat -naar mijn idee @Lekker ook helder probeerde te maken- zomaar iets roepen eigenlijk niet kan als het om mensen levens gaat. Het zit vol aannames. Geen feiten. Het is slechts een gedeelte van het hele verhaal.

Deze post delen

Zoals je zelf al zegt: verhalen die je hoort. Dat is nou net wat hier aan de hand is... Het gaat er niet om waar jij vandaan komt of niet naief bent, het is het beeld wat gevormd is. Dat wil niet zeggen dat het waarheid is, of dat het een compleet beeld is. Je neemt het aan omdat het keer op keer te horen is. Het enige wat ik hoop, en dat is wat -naar mijn idee @Lekker ook helder probeerde te maken- zomaar iets roepen eigenlijk niet kan als het om mensen levens gaat. Het zit vol aannames. Geen feiten. Het is slechts een gedeelte van het hele verhaal.

Wel feiten. Ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Heb het met eigen ogen gezien. Maar goed wat boeit?! Je neemt mij/mijn inbreng niet meer serieus. So be it.

Deze post delen

LoL..... 'k denk dat we die 2 eens naast elkaar in de kroeg moeten zetten ..... ipv zo vanachter de computer ;)

Oh ennûh @Jacob .....dat wat je schreef : "Ben een jongen uit de grote stad en niet naief" ......nou wil ik niets zeggen over volk uit de grote stad, maarûhh...... :p

Je zegt al iets. Je spreekt van "volk". Maar verklaar je svp nader! Hoor het graag.

Deze post delen

Ach jee ..... ben jij zo'n serieuze ...... sorry dat ik op je gereageerd heb hoor :rolleyes:

Deze post delen

asielbeleid.... in dit land gewoon absurd.

Nee we kunnen niet alle vluchtelingen opvangen. Lees alle vluchtelingen en niet vluchtelingen die naar NL komen.

Ik vind dat elke asiel aanvraag binnen een half jaar afgehandeld moet zijn. Met 1 mogelijkheid tot bezwaar welke wederom binnen een half jaar afgehandeld moet zijn. zodat iedere vluchteling binnen een jaar definitief uitsluitsel heeft. Dat afgewezen betekend dat je binnen een maand op het vliegtuig zit. En dat blijven betekend blijven. Want ik vind dat je niet van mensen kan vragen om van hun thuis weg te gaan als ze hier een leven opbouwen.

Na dat jaar mogen ze dus werken en naar school. Ze moeten Nederlands leren. En geholpen worden met onderdak en eventueel werk verkrijgen. Waarom? Omdat wij dan gezegd hebben dat ze mogen blijven en ze op zijn minst recht hebben op wat criminelen in dit land ook krijgen.

Maar terug moet dus ook echt terug zijn. Geen schijnende gevallen die al 10 jaar wachten waarvan hun kinderen hier geboren zijn en ouders terug gestuurd kunnen worden. Zo ga je niet met mensen om.

En dan dus alleen vluchtelingen van oorlog toelaten. En dan een max per jaar. Want anders kan je niet voldoen aan de termijnen. Met de regel dat mensen die dus niet behandeld worden vanwege de max wel in een ander europees land een aanvraag mogen doen. Nederland is nog geen 6 procent van heel europa.

Deze post delen

Ach jee ..... ben jij zo'n serieuze ...... sorry dat ik op je gereageerd heb hoor :rolleyes:

Oh kan prima tegen een gebbetje hoor. Maar veel mensen hebben een hekel aan mensen uit de grote stad. Stadse fratsen zegt men dan.

Deze post delen

Helaas, ik ben afgeranseld n de bossen van bulgarije.

Persoonlijk vind ik ook niet dat we maar asielzoekers kunnen blijven accepteren, die vervolgens jarenlang hier in opvangtehuizen zitten en geen uitsluitsel hebben of ze legaal mogen blijven of niet. Wat @Novitamya zegt, binnen een half jaar zou een zaak afgehandeld moeten zijn. Vluchtelingen kunnen zoiezo beter in buurlanden opgevangen worden, dit is in eerste instantie makkelijker berreikbaar voor deze mensen en zijn er (meestal) geen grote cultuurverschillen.

Deze post delen

@Jacob, Biertje? of net als voor mij een lekkere rum-cola :)

we kunnen het grondig met elkaar on-eens zijn en toch samen een drankje drinken.

Deze post delen

we kunnen het grondig met elkaar on-eens zijn en toch samen een drankje drinken.

Zeker man. Ik ga voor het biertje :D

Deze post delen

Oh kan prima tegen een gebbetje hoor. Maar veel mensen hebben een hekel aan mensen uit de grote stad. Stadse fratsen zegt men dan.

Ah gelukkig ;) Ik heb absoluut geen hekel aan stads vol... eh.. stadse mensen. Maar ik maak eigenlijk gelijke geintjes over stadse als stadse over boeren..... alleen boeren grapjes over stadse zijn leuker :p

Mag ik aanschuiven voor een biertje?

Deze post delen

Ja hallooo!! er is niks opgelost en jullie gaan zuipen? :p wat zijn dat voor stadse fratsen! :cool: ... moet ik die 200 pisluiers in m'n eentje gaan doen of zo? ;)

Deze post delen

Gast Peerke
Ja hallooo!! er is niks opgelost en jullie gaan zuipen? :p wat zijn dat voor stadse fratsen! :cool: ... moet ik die 200 pisluiers in m'n eentje gaan doen of zo? ;)

Doe mij ook maar een biertje ! Liefst een Westmalle Trappist Tripel !

Deze post delen

Ah gelukkig ;) Ik heb absoluut geen hekel aan stads vol... eh.. stadse mensen. Maar ik maak eigenlijk gelijke geintjes over stadse als stadse over boeren..... alleen boeren grapjes over stadse zijn leuker :p

Mag ik aanschuiven voor een biertje?

De stad staat altijd open voor agrariërs :D. Wel klompen uit.

• Leuk 1

Deze post delen

Ja jij houdt je daar beroepsmatig mee bezig. Dus daar draai jij jouw hand niet voor op.

Deze post delen

Doe mij ook maar een biertje ! Liefst een Westmalle Trappist Tripel !

Die zijn goed he!

Deze post delen

Ja jij houdt je daar beroepsmatig mee bezig. Dus daar draai jij jouw hand niet voor op.

8186911.gif

... ok, ik taai af... hier kan ik niet tegen op :p

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...