Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Rot op naar je eigen land

Maandag om 21:43 op NPO 2

Alle grenzen open of oprotten allemaal? Met het grote aantal brandhaarden in de wereld en wereldwijd meer dan 50 miljoen mensen op de vlucht, is het vluchtelingenvraagstuk zeer actueel.

Je kunt nu alvast testen of je als Syrische vluchteling Fort Europa zou binnenkomen: http://rotop.eo.nl/starttest/ Ik werd doodgeknuppeld onderweg.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Peerke

Grappige test @Dreutel

Ik heb het ook niet gered. Mijn grootste nachtmerrie: verdrinken.

Deze post delen

Gemanipuleerd als wat. Het is erg dat er mensen zijn die in een positie zitten dat die geen andere keuze zien dan alles achter te laten. Maar we kunnen simpel weg niet blijven opvangen.

En persoonlijk vind ik dat mensen in een eigen regio opgevangen moeten worden. Dus een land zo dicht mogelijk in de buurt van hun eigen land waar het rustig is. Vaak zijn dat landen waar men dezelfde taal spreekt en dezelfde normen en waarden. En een betere positie om eventueel weer terug te keren naar land van herkomst.

Deze post delen

Omdat ik niet in de over volle boot wilde werd ik neer geschoten om de vertrekplaats niet te verraden :eek:

Deze post delen

Maar we kunnen simpel weg niet blijven opvangen

kunnen we dat niet? of willen we dat niet? motiveer dat eens aub?

Deze post delen

a) `rot op` tegen de Amerikanen en aanhang aldaar.

b) opvang in Nederland? Er is niets dichter bij? (hoe zou dat toch komen? zie a)

c) opvang in Nederland? We kunnen niet eens de begroting sluitend krijgen of asielprocedures tijdig afhandelen

d) opvang in Nederland? Al eens gelet op de getto-vorming? Of minstens een gebrek aan integratie? Gebrek aan begeleiding? Gebrek aan werk? Gebrek aan thuis?

etc, etc

Deze post delen

Dit is nou precies wat mij zo geweldig stoort aan de wereld waarin ik leef. De afwegingen van 'angst voor welvaart verlies' tegenover mensen die oorlog slachtoffer zijn en voor hun dood weg vluchten.

We kunnen het wel, maar we willen het niet.

• Leuk 3

Deze post delen

We kunnen het wel, maar we willen het niet.

Niet de grotere problemen oplossen is wat mij stoort.

Teveel focussen op details

Daarom de verwijzing naar de teringzooi die men daar schopt zonder ook maar iets aan de huidige daling van de olieprijs te kunnen doen.

Daarom wijzen op plekken dichterbij die meer op thuis lijken.

Daarom wijzen op de goedkbedoelde incompetentie alhier. (hoeveel pardonnen al gehad?)

Daarom wijzen op eerst de eigen broek ophouden versus anderen gaan helpen.

Deze post delen

En een enorm aantal mensen met ptss en andere aandoeningen.

Goed, ze zijn welkom hoor van mij. Ik woon zelf ook liever hier dan daar alleen er zitten natuurlijk wel wat risico's aan vast en die wil ik best nemen.

Deze post delen

Kunnen we niet. En motiveren? Denk dat iedereen dat wel snapt. Er stromen meer asielzoekers binnen dan we kunnen onderbrengen. Inmiddels worden kazernes, hotelboten en vakantieparken gebruikt, omdat de reguliere opvangcentra overvol zitten.

Ik heb met mijn werk bijna dagelijks met asielzoekers te maken. En vind het echt verschrikkelijk voor die mensen. Maar alles hier opvangen gaat niets uithalen. Zorg eerst maar eens dat degene die hier zijn geholpen worden.

Anders is het dweilen met de kraan open.

Deze post delen

is goed , we willen niet en eerlijk ?

er is hier genoeg ellende waarom die niet eerst oplossen ?

en degene die we hier halen komen lekker op onze kosten leven en passen zich niet aan

en daar zijn we niets mee

ik geef eerlijk toe dat ik er niet voor wil betalen of comfort voor inboeten, als jij dat wil belet niets je om ipv op ons egoïsme te klagen ze zelf in huis nemen en opvang bieden

op jou kosten en comfort

Deze post delen

Ah, helaas.

"Je wordt afgeranseld, helaas overleef je dat niet.

In de bossen bij de Bulgaarse grens wordt ik ontdekt door huurlingen.

Ik vraag me af waarom die mensen allemaal naar Europa willen. Zouden ze denken dat wij hier al hun problemen op kunnen lossen? Vaak verblijven ze hier jaren in kampen. Wij slaan ze niet dood, maar toch. Het is niet ideaal. Alles wat hun leven zin gaf is weg.

Terwijl ik dit tik pakte ik de wereldkaart er even bij. Ik snap wel waarom ze naar Europa willen. In de omliggende landen gaan ze 'minder zuinig' met hun vluchtelingen om.

Vreselijk als je in een dergelijke situatie terecht komt. Je kan echt geen kant op.

• Leuk 2

Deze post delen

Ik heb wel een oplossing:

STOP MAKING WAR!

inderdaad :o make love not war

maarja, dat klinkt voor angstige mensen erg zoet en onbegrijpelijk denk ik.

Deze post delen

Gast Jim90
inderdaad :o make love not war

maarja, dat klinkt voor angstige mensen erg zoet en onbegrijpelijk denk ik.

Ik heb een andere: 'peace through superior firepower'

Met andere woorden. Laat mij met rust, dan laat ik jou met rust. Helaas schijnt dit voor een aantal mensen in nette pakken en in pyama's nogal moeilijk te zijn..

Deze post delen

Egoïsme en greed van de few ligt vaak aan de basis van alle ellende die oorlogen ontketenen. Vluchtelingen opvangen is natuurlijk nobel maar weten we ten tijde van IS aanslagen in Parijs en Verviers (wat heel dichtbij is) en geweld over de gehele wereld plant nog wie we binnenlaten als vluchtelingen zonder papieren?

Deze post delen

+1 @Icewind.

Dat is dus de praktijk. Ze gooien al hun papieren weg voordat ze hier komen. Zodat ze niet teruggestuurd kunnen worden. Dus je weet idd niet wat je binnen haalt.

Zoals gezegd vind ik het super erg voor die mensen, maar van mij mogen de grenzen potdicht.

Deze post delen

Als de kans minimaal is om levend europa te halen, waarom dan niet strijdend (misschien) ten onder gaan om je land te redden voor je of de nakomelingen en die vreselijke dictator proberen te verdrijven.

Als je toch niks meer te verliezen hebt.....

Garanties of dat lukt of dat je er een beter leven door krijgt zijn er niet daar, maar hier evenmin schat ik in.

Misschien lukt het en zit je hier en dan...... over een paar jaar de eerste kinderen, die zijn dan weer wel nederlands, als het veilig wordt over een paar jaar in dat land, hoe dan , weer terug, die kinderen hebben hier vriendjes en vriendinnetjes, ze spreken die taal niet daar, ouders mogen hier niet blijven enz.

Of we nu hier miljoenen er voor over hebben, dan kan dat geld toch ook gebruikt worden om een stuk land van turkije te huren bijv. en daar dan een tentenkamp opzetten onder Nederlandse begeleiding.

Beter haalbaar voor de vluchtelingen en mocht het ooit beter worden daar dan zijn ze zo terug in eigen land.

Vanuit Nederland kan er veilig met hulpgoederen op Turkije gevlogen worden, direct naar het opvangkamp, om de nodige corruptie te voorkomen.

Stuur van mij part ook leraren, praktijkbegeleiders enz hou ze daar bezig, als ze het goed hebben daar, neemt de kans ook af dat ze uberhaubt naar hier willen komen.

Deze post delen

Het opvangen van vluchtelingen en het helpen van mensen daar heb ik geen enkel probleem mee en ook niet als de nederlandse staat een deel van ons belastinggeld daaraan gebruikt.

Waar ik wel een probleem mee heb is dat het opvallend genoeg hoofdzakelijk mannen zijn die hun gezin dáár nog hebben ...en ook nog een wensen lijstje hebben .... en precies weten waar ze moeten zijn om zoveel mogenlijk subsidies e.d. binnen te hengelen.

Als hier de pleuris uitbreekt ga ik naar duitsland, belgië, engeland of scandinavië ..... ik vind het dan ook best wonderbaarlijk hoe ze vanuit een land waar ze nog nooit van nederland gehoord hebben de halve wereld over komen om zich hier te vestigen .... en meteen de weg weten naar alle instanties die zich bekommeren om deze zielige hulpbehoevende.

Hebben jullie gehoord gelezen hoe de heren Syrie-vluchtelingen in Östersund hebben gedragen?.

Vluchtelingen mogen ze wat mij betreft helpen..... asieltoeristen mogen ze wat mij betreft afzinken.......

Deze post delen

Grappige test @Dreutel

Ik heb het ook niet gered. Mijn grootste nachtmerrie: verdrinken.

Ik heb het gehaald... Zit in een opvanghuis...

Deze post delen

Gast morningglory

Schit, tegen een aantal huurlingen aangelopen.

Deze post delen

STOP MAKING WAR!

Of de Nederlandse versie : Voer geen oorlog, voer eendjes.

Waarom geen vluchtelingen opvangen? Omdat we dat niet kunnen betalen. Daarnaast kost naar Europa vluchten geld, veel geld zelfs. Mensensmokkelaars zijn geen filantropische instelling. Je moet dus als vluchteling geld hebben om hier naar toe te kunnen komen (zelf, familie, dorp die iemand om geld te verdienen naar Europa stuurt). De mensen die echt hulp van hier nodig hebben (medisch, etc.) zitten daar in een vluchtelingenkamp (als ze geluk hebben).

Over de hele industrie die er hier omheen gegroeid is wil ik het eigenlijk al helemaal niet hebben. Ook daar wordt over de ruggen van anderen veel geld verdient, maar ook veel status/aanzien verkregen uit de liefdadigheid die er aan verbonden is. In het beste geval zijn dat zweverige goed bedoelende idealisten en op zijn slechtst criminelen die niks beter zijn dan de smokkelaars of de mensen waarvoor deze asielzoekers op de vlucht geslagen zijn.

Deze post delen

Ze gooien al hun papieren weg voordat ze hier komen. Zodat ze niet teruggestuurd kunnen worden. Dus je weet idd niet wat je binnen haalt.

Geeft nogal aan hoe hoog ze hun kansen inschatten...

En dan ook hoe wij daarop inspelen. (namelijk niet)

Deze post delen

Even mijn eigen tekst aanhalen:

STOP MAKING WAR!

Ik begrijp niet oprecht niet dat er hier mensen zijn die er nog tegen in gaan ook! Alsof je voor oorlog bent?

Zoals Jim:

Ik heb een andere: 'peace through superior firepower'

Met andere woorden. Laat mij met rust, dan laat ik jou met rust. Helaas schijnt dit voor een aantal mensen in nette pakken en in pyama's nogal moeilijk te zijn..

peace through superior firepower is compleet wat anders als: Laat mij met rust, dan laat ik jou met rust.

Hiermee ga je weer investeren in agressief wapentuig (wat gemaakt wordt om oorlog mee te voeren), stop al dat geld nou eens in wereldwijd onderwijs.

Deze post delen

+1 @Icewind.

Zoals gezegd vind ik het super erg voor die mensen, maar van mij mogen de grenzen potdicht.

Wat een onzin-zin typ je hier neer, eerst zeg je dat je het super erg voor die mensen vind, en in dezelfde zin dat de grens potdicht moet.

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...