Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gasstoring en daarna elekriciteitsstoring Velsen

wiskers
 Share

Recommended Posts

SHTF in Velsen Noord,

In een wijk in Velsen werd een gas en waterleiding kapotgetrokken... De netbeheerder deelde elektrische kachels uit en voila, ook de elektriciteit viel uit...

Daarna een NL-Alert om vooral geen elektrische verwarming, wasdroger of andere grote stroomverbruikers te gebruiken.....

Geen geweldige maatregelen.. nu worden dekens uitgedeeld aan de kleumende bewoners...

Bron: RTV-NH.nl

KLIK

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het is triest, maar eigenlijk ook gewoon om te lachen. Dacht er vanmiddag nog aan toen ik het bericht hoorde, wat er zou gebeuren als iedereen plots overstapt op elektrische verwarming.

Blij dat ik op petroleum m'n huisje kan verwarmen.

@Keturah: Het komt gewoon veel vaker voor dan vroeger. De infrastructuur begint te verouderen en door privatisering worden natuurlijk niet preventief die leidingen vervangen, want winstmaximalisatie is veel belangrijker. Ze rekenen gewoon uit wat het risico op uitval is, wat het kost aan schadevergoedingen en doen wat onder de streep het voordeligst is. Lokaal een beetje oplappen is meestal voordeliger.

Kans op grootschalige stroomuitval is ook gigantisch toegenomen door diezelfde privatisering. Een vriend van me werkt op een bedrijf waar ze o.a. ook turbines draaien en stroom aan het net leveren. Die zitten de hele dag op een schermpje te kijken daar, want soms krijg je een goede prijs en soms moet je betalen om er vanaf te komen. Dat is de huidige electriciteitsmarkt. Een turbine op standby houden voor onvoorziene pieken, daar heeft niemand zin in, want dat kost alleen maar geld. Dat gaat geheid nog een keer goed mis.

Link naar reactie

@Keturah: Het komt gewoon veel vaker voor dan vroeger. De infrastructuur begint te verouderen en door privatisering worden natuurlijk niet preventief die leidingen vervangen, want winstmaximalisatie is veel belangrijker. Ze rekenen gewoon uit wat het risico op uitval is, wat het kost aan schadevergoedingen en doen wat onder de streep het voordeligst is. Lokaal een beetje oplappen is meestal voordeliger.

Eigenlijk wat ik zelf al vermoedde, pappen en nathouden. All about the money!

Link naar reactie

Het is triest, maar eigenlijk ook gewoon om te lachen. Dacht er vanmiddag nog aan toen ik het bericht hoorde, wat er zou gebeuren als iedereen plots overstapt op elektrische verwarming.

Blij dat ik op petroleum m'n huisje kan verwarmen.

Kans op grootschalige stroomuitval is ook gigantisch toegenomen door diezelfde privatisering. Een vriend van me werkt op een bedrijf waar ze o.a. ook turbines draaien en stroom aan het net leveren. Die zitten de hele dag op een schermpje te kijken daar, want soms krijg je een goede prijs en soms moet je betalen om er vanaf te komen. Dat is de huidige electriciteitsmarkt. Een turbine op standby houden voor onvoorziene pieken, daar heeft niemand zin in, want dat kost alleen maar geld. Dat gaat geheid nog een keer goed mis.

speelt ook niet mee dat onze vaklui/deskundigen/professionals steeds incompetenter zijn?

Link naar reactie

speelt ook niet mee dat onze vaklui/deskundigen/professionals steeds incompetenter zijn?

Ik denk niet dat het hier meespeelt, het vervangen van een pijp in de grond is natuurlijk geen 'rocket science'

Wel speelt mee dat het in Nederland vol ligt met ondergrondse leidingen en kabels en er verschillende beheerders zijn van die diverse infrastructuren. Komt regelmatig voor dat de ene club wat opgraaft en daarbij de leidingen/kabels van de ander beschadigt. In mijn tijd in de IT was het bijna dagelijkse kost dat er weer ergens een datakabel kapot werd getrokken.

Gelukkig hoeven ze tegenwoordig niet meer met papieren kaarten te werken om te zien waar e.e.a. loopt, maar heeft de tablet z'n intrede gedaan. Digitale informatie is sneller aan te passen dan papier.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...