Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Rodin

Armoede in Nederland

Recommended Posts

De dame van de voedselbank... (over armoede in Nederland)

'Soms zorgt iets wat zich afspeelt in mijn directe omgeving ervoor dat ik met een harde klap weer terugkeer naar de werkelijke wereld. Voor de ingang van de supermarkt sprak een dame mij aan. Ze vroeg of ik enkele producten wilde kopen t.b.v. de Voedselbank in mijn regio. In mijn regio? Maar we hebben hier toch geen steden met achterstandswijken? Ze vertelde me dat op dit moment zo'n 1000 voedselpakketten per maand door vrijwilligers worden samengesteld én uitgedeeld. Dat getal raakte me. Je hebt heel wat boodschappen nodig om al die pakketten te vullen.'

http://helemaalwakker.blogspot.nl/2012/07/de-dame-van-de-voedselbank.html

Mooi stuk. Doet je wel even nadenken over - al dan niet verborgen - armoede in Nederland en voedselbanken, iets waar we voorheen nooit van hadden gehoord.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ze zeuren niet, maar geven aan dat ze liever echt voedsel zouden krijgen. Al die oranje shit is immers maar snoepgoed of snack en nu niet bepaald gezond basisvoedsel. Ze kunnen het dus als extra'tje in een pakket stoppen, maar voedsel is het niet.

Deze post delen

Niet alleen kieskeurig, het moet ook met de auto afgehaald kunnen worden anders wordt men er ook niet blij van.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/330053/Klanten-voedselbank-in-Tiel-boos-over-parkeerboetes.htm?forum=218910&pagenr=2&showall=true

http://www.cda.nl/Tiel/Actueel/Nieuws/2012/1/4/CDA__Aandacht_voor_parkeerproblemen_rond_Voedselbank.aspx

Nu zijn deze voorbeelden ongetwijfeld de 20% die het voor de andere 80% verziekt..... (hoop ik dan maar)

Deze post delen

Niet alleen kieskeurig, het moet ook met de auto afgehaald kunnen worden anders wordt men er ook niet blij van.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/330053/Klanten-voedselbank-in-Tiel-boos-over-parkeerboetes.htm?forum=218910&pagenr=2&showall=true

http://www.cda.nl/Tiel/Actueel/Nieuws/2012/1/4/CDA__Aandacht_voor_parkeerproblemen_rond_Voedselbank.aspx

Nu zijn deze voorbeelden ongetwijfeld de 20% die het voor de andere 80% verziekt..... (hoop ik dan maar)

Deze post delen

Ze zeuren niet, maar geven aan dat ze liever echt voedsel zouden krijgen. Al die oranje shit is immers maar snoepgoed of snack en nu niet bepaald gezond basisvoedsel. Ze kunnen het dus als extra'tje in een pakket stoppen, maar voedsel is het niet.

ben ik het wel mee eens daar niet van,

maar ik vind dat mensen die het nodig hebben ook eens een luxe koek (of tompoes of wat dan ook) bij de koffie moeten hebben

zon extraatje maakt hun voor het gevoel wat meer "mens" (niet dat ze minderwaardig zijn)

ook voor de supermarkten is het crisis die houden nu mindere voorraden om inkoop lager te houden en niet met veel overtollig spul te blijven zitten

Deze post delen

ben ik het wel mee eens daar niet van,

maar ik vind dat mensen die het nodig hebben ook eens een luxe koek (of tompoes of wat dan ook) bij de koffie moeten hebben

zon extraatje maakt hun voor het gevoel wat meer "mens" (niet dat ze minderwaardig zijn)

ook voor de supermarkten is het crisis die houden nu mindere voorraden om inkoop lager te houden en niet met veel overtollig spul te blijven zitten

En DAT ben ik weer helemaal met jou eens, het brengt net even iets meer vreugde.

Deze post delen

Wat heeft zei ooit verkeerd gedaan? Valt hiertegen te preppen?

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/4174722/2015/10/31/Spijkenisserse-Geen-geld-meer-voor-stroom-en-gas.dhtml

Betreft een dame waar het gas en stroom is uitgeschakeld. Mevrouw zit in de kou. Gedupeerd geraakt door privatisering van de RET waardoor haar WAO-uitkering werd stopgezet.

Deze post delen

Ja, hier valt tegen te preppen...tenminste...het is niet nodig dat ze zonder gas en stroom zit.

Punt is, je moet leven naar je inkomen, en als je zoals zij, minder inkomen krijgt, moet je je aanpassen.

Er leven genoeg mensen op een bijstandsuitkering, met douche, kachel, gas en stroom. Geen vetpot, best even moeilijk soms, maar met wat gepuzzel is het financieel te doen.

Deze dame heeft blijkbaar meer uitgaven dan ze kan betalen. Ze zou goedkoper kunnen gaan wonen.Of zich opgeven voor "Dubbeltje op zijn kant".

Doet niets af aan haar strijd om haar WAO-uitkering waarvan zij vindt dat ze er recht op heeft, maar het leeft wel prettiger als je je uitgaven aanpast aan je inkomen.

Deze post delen

Wat heeft zei ooit verkeerd gedaan? Valt hiertegen te preppen?

http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/4174722/2015/10/31/Spijkenisserse-Geen-geld-meer-voor-stroom-en-gas.dhtml

Betreft een dame waar het gas en stroom is uitgeschakeld. Mevrouw zit in de kou. Gedupeerd geraakt door privatisering van de RET waardoor haar WAO-uitkering werd stopgezet.

Ja, paspoort verbranden, en zeggen dat je uit Syrië komt en in de rij meelopen.

Ja, een alcohol/drugs verslaving opbouwen, en je laten opnemen in een crisis opvang en zo uitstromen via jaren therapie naar een zelfstandige woning met levenslange uitkering.

Deze post delen

Ja, paspoort verbranden, en zeggen dat je uit Syrië komt en in de rij meelopen.

Ja, een alcohol/drugs verslaving opbouwen, en je laten opnemen in een crisis opvang en zo uitstromen via jaren therapie naar een zelfstandige woning met levenslange uitkering.

Dat lijkt me geen prepgedrag. Meer onjuist handelen.;)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...