Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Wesley Bos

Geert Wilders Parijs debat

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Welke oplossing(en) stelt Geert voor? (voor diegenen die het debat niet gevolgd hebben)

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Hmmm ik zie een topic sluiting voor me maar vooruit.

Het probleem ligt niet bij de islam en ook niet bij de islamitisisering van Nederland maar bij extremisten.

De islam is een vredelievend geloof met ruimte voor eigen interpretatie net zoals het christendom.

Een katholiek en een gereformeerde zullen het ook niet met elkaar eens worden over het grote boek.

Het is jammer dat een paar honderd jaar geleden copyright schending en plagiaat nog niet bestond ten tijde dat de boekjes "geschreven" zijn.

Waar we in Nederland voor uit moeten kijken is het geloof in de politiek zelf.

partijen als de sgp zouden verboden moeten worden want als je vooraan in de kerk zit kun je in de politiek alles maken zonder gestraft te worden.

je kan zonder vooroordeel geen land op een fatsoenlijke manier regeren en zoals wilders bezig is lijkt wel een beetje op een anti islam kruistocht inmiddels.

Hij begint me steeds meer tegen te staan alleen is het alternatief niet bepaald veel beter.

Deze post delen

Wilders geeft moslims niet de schuld, hij zegt alleen dat een erg kleine groep (extremisten) voor gevaar zorgen. Hier ben ik het mee eens, en ik heb dan ook net zoveel respect voor alle religies. Hij zegt dat moslims niet af mogen stappen van de islam, terwijl dit bij alle andere religies geen probleem is.

En uiteraard is politiek zelf slecht, omdat niemand het RECHT heeft om de baas te spelen over anderen.

Deze post delen

Welke oplossing(en) stelt Geert voor? (voor diegenen die het debat niet gevolgd hebben)

Wilders heeft erg radicale oplossingen, waar ik het zelf niet allemaal mee eens ben.

Ik zal er een paar opsommen:

- Grenzen sluiten voor alle moslims (hier ben ik het niet mee eens, dit is alle moslims over één kam scheren)

- Een wet invoeren die het mogelijk maakt om extremisten te laten vertrekken (of zelfs opsluiten) en hun Nederlands paspoort af te nemen

- Het Nederlandse leger (en eventueel politie en marechaussee) gebruiken om het eigen land te beveiligen i.p.v. oorlog te voeren in andere landen

Deze post delen

Gast ghostwhiper

En uiteraard is politiek zelf slecht, omdat niemand het RECHT heeft om de baas te spelen over anderen.

Politiek is niet slecht hetgeen wat wel slecht is is dat het eigenlijk volksvertegenwoordigers zijn maar ze het volk niet vertegenwoordigen.

Grenzen dichtgooien algemeen vind ik een betere optie.

Vluchtelingen zijn welkom maar net als in Australië gewoon op een eiland met alleen de hoognodige voorzieningen.

Zero tolerance asiel beleid ofwel uitgeprocedeerd en hup op het vliegtuig of het nog oorlog is of niet en of het kinderen betreft of niet gewoon klaar.

niet eerst nog zielig op hart van Nederland een beetje huilen en de ondertiteling nodig hebben omdat je geen woord Nederlands spreekt waarop opstelten toch wel moet zeggen je mag blijven.

Extremisten die oorlogsmisdaden hebben begaan en gemoord hebben gewoon een nekschot en klaar en ja ik ben voor de doodstraf en dat staat de islam en het christendom gewoon toe.

Burgers wapens laten dragen geeft mij een beter gevoel dan dat de politie dat doet.

Het leger is niet in staat om op de straten te patrouilleren dan kun je net zo goed gelijk staat van beleg afkondigen en een avondklok instellen.

Deze post delen

Politiek kan geen volksvertegenwoordiging zijn, aangezien 51% beslissingen door kan voeren waar de andere 49% zich ook aan MOET onderwerpen.

Het hele 'meeste stemmen gelden' gedoe is een onrationele, geïndoctrineerde gedachte.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Dat heet nu een comprises.

Ben jij het altijd eens met iemand anders?

Je moet altijd een beetje water bij de wijn doen zo werkt het nu eenmaal.

Deze post delen

Daar geef ik je gelijk in, maar dit is enkel een resultaat van het huidige systeem. In een anarchie is het in principe ieder voor zichzelf (in vrijwillige samenwerking met anderen), en is het mogelijk om kleine gemeenschappen te stichten met ongeveer dezelfde idealen. De huidige 'regeergebieden' (landen) zijn veel te groot om überhaupt tevredenheid te kunnen scheppen onder de bevolking.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Volg utopia maar eens een poosje Hoe goed en kleine gemeenschap werkt :cool:

de huidige kamer is een mooie afspiegeling van de burgers i mijn ogen.

Achterbakse/schijnheilige christelijken.

vegetariërs die doordraaien en de natuur juist naar de klote helpen.

Achtereinde van een varken zo oer dom

en een klein kleutertje aan het roer wat alles vriendelijk weglacht en een belangrijke online bestelling kattenvoer doet tijdens een debat over de vrije artartsen keuze.

Ohja en iedereen loopt maar met zn mobiele telefoon te whatsappen, twitteren en Facebook te checken.

Achter het stuur mag je niet telefoneren maar als je een land bestuurd wel ;)

Deze post delen

Ik volg Utopia al vanaf het begin :p Ik moet zeggen dat het onderling vrij aardig gaat, ook al zijn er regelmatig (onnodige) conflicten. Ik zou wel eens willen zien hoe 15 anarchisten het aan zouden pakken, die zouden ieder voor zichzelf aan de slag gaan, maar anderen wel helpen bij het verwezenlijken van hun dromen. Anarchisten gebruiken overigens ook geen geweld op eigen initiatief, maar enkel ter verdediging. Het verbaast me dat er in Utopia nog geen gewelddadige conflicten geweest zijn (oké misschien de baksteen op de voorruit :p).

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Ohwja de beelden van een irakees die een ander in zn ballen schopt wordt ook echt uitgezonden.

Main stream media he :p

Deze post delen

Dat heet nu een comprises.

Ben jij het altijd eens met iemand anders?

Je moet altijd een beetje water bij de wijn doen zo werkt het nu eenmaal.

Dat moet je juist niet doen want dan blijft 1 partij altijd ontevreden, alleen win-win oplossingen accepteren is vereist voor goede relaties.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@dR3 ga jij eens 17 miljoen mensen op een lijn krijgen.

Het is al lastig om 2 mensen met dezelfde idealen te vinden.

Waarom denk je dat ik het utopia verhaal aan haal juist als jip en janneke voorbeeld.

Ben jij het eens met alle standpunten van de partij waar je op gestemd hebt?

Deze post delen

Wilders heeft erg radicale oplossingen, waar ik het zelf niet allemaal mee eens ben.

Ik zal er een paar opsommen:

- Grenzen sluiten voor alle moslims (hier ben ik het niet mee eens, dit is alle moslims over één kam scheren)

- Een wet invoeren die het mogelijk maakt om extremisten te laten vertrekken (of zelfs opsluiten) en hun Nederlands paspoort af te nemen

- Het Nederlandse leger (en eventueel politie en marechaussee) gebruiken om het eigen land te beveiligen i.p.v. oorlog te voeren in andere landen

Grenzen sluiten zoals ze dat in vele andere landen doen, lijkt me niet zo slecht.

Je hebt daar geen aparte wet voor nodig, van zodra men iets verkeerd doet, kan je nu ook al veroordelen.

Het leger in eigen land gebruiken daar sta ik 100% achter. In andere landen heb je in principe niets te zoeken, tenzij om eigen burgers te gaan ontzetten of zo.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@wodan je mag volgens de wet niet voor een ander land vechten (wel uitgeleend worden) maar het hiaat zal wel zitten in het feit dat het geen officieel land of leger is maar een ideaal.

Wilders zal dat wel willen dicht timmeren al zou het op zoveel andere vlakken wel strafbaar zijn.

Het gaat ook over wetten die al enkel tientallen jaren oud zijn als het niet om honderden jaren gaat.

Ik zie het wel gebeuren dat Frankrijk als een van de eerste uit de schengenlanden stapt.

Le pen is druk aan het lobbyen en zal allicht met wilders het gesprek aan gaan.

http://www.opreis.nl/reisinformatie/schengenlanden/

Deze post delen

@dR3 ga jij eens 17 miljoen mensen op een lijn krijgen.

Het is al lastig om 2 mensen met dezelfde idealen te vinden.

Waarom denk je dat ik het utopia verhaal aan haal juist als jip en janneke voorbeeld.

Ben jij het eens met alle standpunten van de partij waar je op gestemd hebt?

Ik stem principieel niet.

Deze post delen

Ik stem ook niet. Als je stemt geef je iemand anders het recht om beslissingen te maken waar jij en alle anderen zich aan moeten houden, ook als je het er niet mee eens bent. Als politici eenmaal aangesteld zijn door het stemmen, zullen al hun beloftes verwateren en zullen ze handelen in hun eigen belang. Ze zullen zelden handelen in het belang van het volk.

Ook al ga ik misschien off-topic hiermee, ik zou ook nog iets willen zeggen over belastingen. We betalen allemaal direct of indirect ongeveer 50% van onze inkomsten aan de overheid, terwijl hetgeen we terugkrijgen een verrassing is. Niemand weet wat er met het geld gaat gebeuren, en hier hebben we ook totaal geen inspraak in. Protesteren kan alleen in geschrift of in de vorm van opstanden, maar ook dit wordt weer de kop ingedrukt door politie die de opstandelingen 'onder controle' houdt.

En precies op dit punt wil ik Geert Wilders een compliment geven. Hij is wellicht de enige politicus in Nederland die wél handelt in het belang van de bevolking, ook al beseffen veel mensen dit niet. Hij riskeert iedere dag zijn leven door ons met de neus op de feiten te drukken, en dit is iets wat we niet gewent zijn van de overheid. Hij zal dan wel een of andere gek zijn, toch? Niets is minder waar, hij is diegene die Rutte, Opstelten en Hennis-Plasschaert op het matje roept omdat ze de veiligheid van ALLE Nederlanders op het spel zetten.

• Leuk 1

Deze post delen

Ben absoluut geen fan van Wilders en na het debat is dat er niet beter op geworden.

Laat allochtoon Wilders eerst zelf maar eens inburgeren én integreren want zijn normen en waarden wijken nogal af van de normen en waarden die wij hier in NL kennen ;-)

Neemt niet weg dat ik het ook niet eens ben met dit kabinet en zijn 'oplossingen' voor het probleem. Daarnaast werkt de rechterlijke macht ook niet mee. Een Syrie ganger die terug komt, moet gewoon aangeklaagd worden en wat mij betreft ook zijn/haar paspoort inlevern.

Het leger inzetten in Nederland? kom op zeg, we willen hier geen toestanden zoals in Saoedi-Arabië of Argentinië. Het leger inzetten zie ik als laatste redmiddel en daar is op dit moment totaal geen aanleiding voor.

• Leuk 1

Deze post delen

Politiek is niet slecht hetgeen wat wel slecht is is dat het eigenlijk volksvertegenwoordigers zijn maar ze het volk niet vertegenwoordigen.

Grenzen dichtgooien algemeen vind ik een betere optie.

Vluchtelingen zijn welkom maar net als in Australië gewoon op een eiland met alleen de hoognodige voorzieningen.

Zero tolerance asiel beleid ofwel uitgeprocedeerd en hup op het vliegtuig of het nog oorlog is of niet en of het kinderen betreft of niet gewoon klaar.

niet eerst nog zielig op hart van Nederland een beetje huilen en de ondertiteling nodig hebben omdat je geen woord Nederlands spreekt waarop opstelten toch wel moet zeggen je mag blijven.

Extremisten die oorlogsmisdaden hebben begaan en gemoord hebben gewoon een nekschot en klaar en ja ik ben voor de doodstraf en dat staat de islam en het christendom gewoon toe.

Burgers wapens laten dragen geeft mij een beter gevoel dan dat de politie dat doet.

Het leger is niet in staat om op de straten te patrouilleren dan kun je net zo goed gelijk staat van beleg afkondigen en een avondklok instellen.

Zo zo. Klinkt als een fascistische staat die jou wel aan staat. Mijn utopie ziet er toch wat gezelliger uit.

Deze post delen

Zo zo. Klinkt als een fascistische staat die jou wel aan staat. Mijn utopie ziet er toch wat gezelliger uit.

Je moet een reputatie toekennen aan andere gebruikers voordat je dat opnieuw kunt doen aan Keyser Suze.......

Die kudo hou je tegoed van me!

Deze post delen

Gast ghostwhiper

@Keyser Suze ja misschien wel ja :p

Voor alle niet stemmers: als je niet stemt ben ik van mening dat je ook je kop moet houden over het beleid.

Stem dan op zn minst blanco.

Deze post delen

Voor alle niet stemmers: als je niet stemt ben ik van mening dat je ook je kop moet houden over het beleid.

Als je niet stemt of blanco stemt, geeft bij de meeste manieren van tellingen (Belgie is weer een uitzondering, zie onze grondwet) geen enkel verschil.

Deze post delen

En wat als ik wil stemmen op het einde van de overheid? Daar kan ik nergens voor terecht, omdat ze dan geen macht meer hebben. Daarom stem ik niet, ik doe niet mee aan het onderdrukken van anderen :)

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Ik zie weer een blanco stemmen of niet stemmen discussie opkomen en zeg gebruik de zoekfunctie maar.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...