Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waar heen met je AOW, niet te warm en koud, nog even genieten.

JJ&A
 Share

Recommended Posts

Wij denken dat het nog eens goed mis gaat in Nederland,

Maar waar moet je heen om nog van je oude dag te kunnen genieten, zonder heftige natuurrampen, ernstige ziekten, calamiteiten, kans op oorlog.

Zou ook fijn zijn als je goed kunt leven van je aow.

Aow het is nog net niet zo ver, maar we leven er wel naar toe.

Waar zouden Jullie naar toe gaan???

Mhg,

JJ&A

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Maar waar moet je heen om nog van je oude dag te kunnen genieten, zonder heftige natuurrampen, ernstige ziekten, calamiteiten, kans op oorlog.

Mhg,

JJ&A

Spanje natuurlijk.:p Dan kun je je AOW netto laten uitkeren (momenteel 1111,55€) en betaal je is Spanje belasting erover wat lager ligt dan in NL, dus hou je meer over. Daarnaast als mensen 65% of meer zijn afgekeurd, dan hoef je in Spanje helemaal geen aangifte meer te doen.

Link naar reactie

Mhg,

JJ&A

Als het goed mis gaat in Nederland is wordt er waarschijnlijk ook geen AOW meer uitgekeerd. :(

Link naar reactie

Dat is nu weer iets typisch Nederlands . In België wordt geen AOW uit betaald kennen we ook niet . Pensioen wel maar dat kennen de Nederlanders ook .

Nu zou ik graag hebben dat mij iemand uitlegt ( het liefst met eigen woorden ) wat AOW is hoeveel het bedraagt enz .

Alvast wat uitleg:

[video=youtube;3u-kDfla9Fw]

Link naar reactie

@wodan ik denk dat jij net zo min als ik weet waar de afkorting AOW ( en waar het van daan komt ) als ik want ik heb niet een maal AOW in het filmpje gehoord . Of ligt het aan mij .

Neen, het ligt NIET aan jou. Is afkorting van Algemene OuderdomsWet... en is een sociaal iets, beetje analoog in Belgie mochten wij pensioengeld halen bij de RSZ.

Link naar reactie

Dat is nu weer iets typisch Nederlands . In België wordt geen AOW uit betaald kennen we ook niet . Pensioen wel maar dat kennen de Nederlanders ook .

Nu zou ik graag hebben dat mij iemand uitlegt ( het liefst met eigen woorden ) wat AOW is hoeveel het bedraagt enz .

Iemand van 65 gaat langzaam naar 67 ontvangt AOW in NL, zelfs de koningin, volgens de Algemene Ouderdom Wet. Momenteel is dat voor een alleenstaande 1111€ bruto en voor partners 765€ per persoon per maand. Je wordt in NL dus dubbel gestraft als je een partner hebt.:p

Daarnaast ontvang je indien je hebt gewerkt aanvullend een pensioen afhankelijk van hoeveel je hebt opgebouwd. En of een lijfrente, als je daarvoor hebt gespaard.

https://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/bedragen/

Link naar reactie

Curaçao. Heerlijk.

Curaçao is alles behalve SHTF proof!! Ik kom er net vandaan na 6 jaar te hebben gewoond, met plezier gewoond maar bij echte SHTF zit je daar niet goed.

Simpel voorbeeld: geen toevoer van diesel of olie betekent geen stroom. Geen stroom? Dan werkt de ( drink)waterfabriek ook niet meer. Tevens alle verse waar bederft.

Dat geeft veel onrust in een maatschappij waar er een groot aantal mensen geen hoge opleiding hebben, veel wapens in omloop zijn en ook criminelen een dikke vinger in de maatschappij hebben.

Geloof mij, dan wil je niet op Curaçao zijn!!

• Leuk 2
Link naar reactie

Bolivia zou wat zijn of, Paraguay maar een Nederlander die daar woont schreef dat de prijzen van levens onderhoud gelijk Nederland zou zijn.

De tempraturen zouden er ook aardig stabiel zijn, daar heb ik mijn twijfels over.

Er word ook geschreven dat Bolivia zeer goede ziekenhuizen zouden hebben.

Curaçao dat ook maar niet

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/6221-knokkelkoorts-en-vakantie.html

Wat blijft er over???

Het is echt een hele serieuze vraag van ons.

Mvg,

J.J

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...-vakantie.html

Symptomen van knokkelkoorts en dengue

Na besmetting met het virus kan het twee tot veertien dagen duren voordat u ziek wordt. Let op de symptomen van de knokkelkoorts. U krijgt plotseling koorts met koude rillingen. Het gaat gepaard met heftige hoofdpijn en pijn achter de ogen. Uw hele lichaam kan dan pijn doen, inclusief uw spieren, botten en gewrichten. Opvallend is de huiduitslag op borst, armen, benen en gezicht. Er kunnen ook andere indicaties zijn, zoals hoesten, keelpijn, buikpijn, braken en verandering van smaak. Tot slot kunnen er meerdere koorts perioden zijn. Net als u denkt te zijn genezen, keert de zeer vervelende huiduitslag terug. en je kan er aan dood gaan.

Link naar reactie

Spanje natuurlijk.:p Dan kun je je AOW netto laten uitkeren (momenteel 1111,55€) en betaal je is Spanje belasting erover wat lager ligt dan in NL, dus hou je meer over. Daarnaast als mensen 65% of meer zijn afgekeurd, dan hoef je in Spanje helemaal geen aangifte meer te doen.

Dus als je hier in Nederland voor 100% bent afgekeurt en je gaat in Spanje wonen krijg je daar het brutobedrag?

Je hoeft dan nergens belasting te betalen?

Link naar reactie

Dus als je hier in Nederland voor 100% bent afgekeurt en je gaat in Spanje wonen krijg je daar het brutobedrag?

Je hoeft dan nergens belasting te betalen?

Ja als je meer dan 65% afgekeurd bent, dan ben je in Spanje uitgezonderd van inkomstenbelasting. Ben je minder dan 65%, dan betaal je wel belasting over je inkomsten maar veel minder dan in NL.

Sowieso betaal je in Spanje over de eerste 5115€ (alleenstaande) en 8515€ (als je een partner hebt) geen belasting. Dat is de belastingvrije voet. Daarna betaal je per 2015 de volgende tarieven.

tot 12450€ betaal je 20%

12450€ tot 20200€ betaal je 25%

20200€ tot 35200€ betaal je 31%

35200€ tot 60000€ betaal je 39%

60000€ en hoger betaal je 47%

De meeste uitkeringen in NL liggen net iets boven de 1100€ bruto per maand dus even en voorbeeld voor mensen met een AOW

Alleenstaand 12 x 1111,55€ (aow per maand) is 13338,60€ per jaar

13338,60€ min belastingvrije voet van 5115€ is 8223,60€ belastbaar inkomen

8223,60€ x 20% belasting is 1644,72€ te betalen belasting

Dus uiteindelijk hou je in Spanje van een AOW van bruto 13338,60€ (min 1644,72€) netto 11693,88€ over

Uiteraard kun hebben ze in Spanje ook nog aftrekposten zoals in NL en andere regelingen zodat je nog minder hoeft te betalen. Je kunt nu zelf uitrekenen met partner of als je samen AOW hebt.

Noemenswaardig om te noemen is de vermogensbelasting in Spanje, die ligt ook een stuk lager dan in NL. Je gaat in Spanje pas betalen als je een vermogen van ruim 100.000 euries hebt van 0,2% tot maximaal 2,5% bij heel veel vermogen.

Vermogensbelasting voor residenten

( Impuesto extraordinario sobre el patrimonio )

Spaanse ingezetenen hebben – per persoon - een belastingvrije voet van € 108.182. Als onder het vermogen een eigen woning valt die wordt gebruikt als hoofdverblijf, dan geldt een vrijstelling van € 150.253 per persoon. Hierna geldt een progressief tarief, oplopend van 0,2% tot 2,5%.

Vermogensbelasting niet-residenten

Als buitenlander zonder verblijfsvergunning heeft u geen belastingvrije voet en betaalt u vanaf de eerste euro vermogensbelasting over uw Spaanse onroerend goed. Tot € 167.129 geldt een percentage van 0,2% over de kadastrale waarde van uw huis. Over het meerdere tot € 334.252 betaalt u 0,3% en hierna over het meerdere tot € 668.449 betaalt u 0,5%.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...