Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pensioenen: de overheid denkt wel voor je

FKAGB
 Share

Recommended Posts

Want zelf kun je het blijkbaar niet. Wat een denigrerende toon. En ja, ik probeer al jaren uit het pensioenfonds te stappen maar dat kan dus niet als je in een sector werkt met een CAO die je verplicht deel te nemen.

Consumenten zouden bovendien de mogelijkheid moeten krijgen om de hoogte van hun pensioenpremie boven een bepaald minimum zelf te bepalen.

Hoewel consumenten meer keuze moeten krijgen, moet er volgens de AFM wel rekening worden gehouden met het feit dat mensen van nature gericht zijn op de korte termijn.

"Zij hebben gebrek aan tijd en motivatie om financieel te plannen voor de oude dag, en hebben grote moeite met het begrijpen van risico’s", aldus de organisatie.

http://www.nu.nl/geldzaken/3971360/afm-wil-zzper-verplichten-opbouwen-pensioen.html

En ik altijd maar denken dat pensioenen op de korte termijn gericht zijn. Ik betaal voor de mensen die nu pensioen krijgen en wat ik over 30 jaar krijg moet ik nog maar afwachten. Hoewel ik het stiekem al een beetje weet.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Die eerste had ik al gezien en die maakt het probleem mooi duidelijk. Overigens wilde ik 15 jaar geleden al uit het pensioenfonds stappen maar je neemt verplicht deel in de gezondheidszorg. Ik zorg liever voor mezelf dan weet ik zeker dat het goed gebeurd. Waarbij er natuurlijk altijd de discussie kan ontstaan over wat "goed" dan wel niet is. Ik heb daar zo mijn specifieke beelden bij die niet voor iedereen zullen gelden.

Link naar reactie

Die eerste had ik al gezien en die maakt het probleem mooi duidelijk. Overigens wilde ik 15 jaar geleden al uit het pensioenfonds stappen maar je neemt verplicht deel in de gezondheidszorg. Ik zorg liever voor mezelf dan weet ik zeker dat het goed gebeurd. Waarbij er natuurlijk altijd de discussie kan ontstaan over wat "goed" dan wel niet is. Ik heb daar zo mijn specifieke beelden bij die niet voor iedereen zullen gelden.

Reken gewoon niet op pensioen en probeer zelf iets anders te regelen tegen die tijd. Er zijn straks maar weinig banen\werkenden en heel veel gepensioneerden, dus het is toch niet meer te betalen. En als de verwachte crash een keer komt, dan hebben de fondsen helemaal niets meer in de pot. Je moet hopen dat er een individuele regeling komt, zoals voor ZZP-ers en ondernemers (misschien met een nieuwe regering). Dan begin je gewoon een klein bedrijfje, bijv. zonnepanelen of iets anders waar je veel van af weet. Dan proberen je Zorg pensioen over te laten hevelen naar je ZZP pensioenpotje, wat jij zelf beheerd.

Link naar reactie

Het is wel zo dat de meeste mensen niet zelf voor hun pensioen zullen gaan sparen, de pensioenpremie zal iedere maand uitgegeven worden.

Maar dat is dan een keuze van de mensen zelf! En dan moet je het later maar zien te redden met alleen AOW (als dat er dan nog is)

Nu betaal je echter voor een pensioen die je waarschijnlijk nooit gaat krijgen, en waar een heleboel mensen wel op rekenen.

Ik ben niet tegen een verplicht pensioen, maar wel tegen de huidige manier, één grootte pot.

Stort die pensioenpremie op een pensioenspaarrekening, waar alleen die persoon zelf bij kan. (of bij overlijden, zijn/haar nabestaanden)

En dat je met dat bedrag kan gaan beleggen, als je dat wilt, anders een spaarrekening.

(zoiets hebben ze in Amerika, een 401k)

Link naar reactie

En daarom zijn we preppers... wij zijn het merendeel van de generatie na 1950/1960 toch...kortom het ons treft ons het hardst in de hele lijn.

Stomme beslissingen van vroeger (VUT = FLUT!) die we nu voor onze bakkes krijgen als broekies... lekker...

Kortom... maar harder preppen op de basisbehoeften en vooral daarin je bekwamen. Iets waar altijd werk in is en als dat niet lukt dat je op je basisbehoeften (gewassen) kan terugvallen voor een groot gedeelte.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...