Ga naar inhoud
GENEGEERD

Jeep bestuurders gedood door benzinetank branden (56 doden in de VS)


Tom

Aanbevolen berichten

Het probleem is de plaatsing van de brandstoftank tussen de achterbumper en de achteras, en niet zoals tegenwoordig voor de achteras, zodat de achterste kruekelzone niet de tank meeneemt.

Het gebeurd meestal op de snelwegen omdat daar met hogere snelheid wordt gereden en de impact dus groter is

Het plaatsen van een trekhaak schijn de kwetsbaarheid minder te maken.

 

Een top veiligheids medewerker heeft geklaagd over het trage tempo van reparaties door Crysler en eiste dat leidinggevenden meer doen om de eigenaars van de getroffen Jeep Patriot Liberty en Grand Cherokee modellen, die vlam kunnen vatten nadat deze van achteren worden aangereden.

Sinds de Jeeps werden teruggeroepen in juni 2013, zijn al weer minstens zes mensen omgekomen in vijf crashes, waaronder een zwangere vrouw Michigan in november, volgens een telling bijgehouden door het Center for Auto Safety.

 

Het probleem is nu al 18 maanden bekend maar er zijn slechts 3% van de 1,6 miljoen verkochte auto's aangepast door een terugroepactie.

 

Lees meer op http://washpost.bloomberg.com/Story?docId=1376-NHTIOH6JTSEQ01-75SMU2M6PKSTF3M0UOM9D2TFVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
hebben die amerikanen nu nog altijd niets geleerd van de oude Ford Pinto????

IEDEREEN in de engineering wereld kent dat verhaal toch, dacht ik??

 

Uiteraard.

 

Preppers hebben dan weer losse jerrycans brandstof extra mee in de auto, zelfde probleem.

Ik zet ze vaak vlak achter de voorstoelen ipv de kofferbak (bij mij de achterste halve meter van de auto), maar of dit echt veilig is........ :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard.

 

Preppers hebben dan weer losse jerrycans brandstof extra mee in de auto, zelfde probleem.

Ik zet ze vaak vlak achter de voorstoelen ipv de kofferbak (bij mij de achterste halve meter van de auto), maar of dit echt veilig is........ :rolleyes:

 

let er op als je naar de UK gaat; de 20 liter versies mag je NIET hebben met benzine in de UK !!

er zit vet wat regelgeving op daar.. ik geloof dat 2x10l + 2x5l het maximum is dat je mag hebben.

 

IN de auto zou ik het ook niet aan raden, maar sommige auto's hebben nu eenmaal geen goede voorziening om die jerry can ergens anders mee te nemen. :)

zelf tank ik gewoon op tijd ipv een jerry can mee te zeulen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met diesel loopt het geen gevaar...

Ik laste een aantal jaren terug bij mijn vorige werkgever veel aan dieseltanks van vrachtwagens waar nog 800 liter diesel in zat...kan geen kwaad...

Benzine is natuurlijk een ander verhaal...

Ik prep enkel diesel en petrolium ...geen benzine..

Link naar reactie
Delen op andere sites

let er op als je naar de UK gaat; de 20 liter versies mag je NIET hebben met benzine in de UK !!

er zit vet wat regelgeving op daar.. ik geloof dat 2x10l + 2x5l het maximum is dat je mag hebben.

 

IN de auto zou ik het ook niet aan raden, maar sommige auto's hebben nu eenmaal geen goede voorziening om die jerry can ergens anders mee te nemen. :)

zelf tank ik gewoon op tijd ipv een jerry can mee te zeulen...

 

Over Engeland kan ik niets vinden over 20 liter jerrycans, heb je daar een link van?

 

Het grappige is dat ieder land z'n eigen regeltjes heeft mbt het vervoeren van brandstoffen in de auto. Zie: http://www.bovag.nl/nieuws/Opletten_met_jerrycans_in_buitenland

 

Gek wordt je ervan, want als je een paar landen doorkruist op weg naar je bestemming mag je steeds de uitrusting aanpassen. Hesjes, brandblusser, EHBO set, evt meerdere gevarendriehoeken als je een aanhanger hebt, verplichte mistlamp op je aanhangertje/caravan, reserve bril, etc. http://www.pechhulpvergelijk.nl/wp-content/uploads/2012/04/A5_veilig_V4.pdf

 

In Duitsland en Oostenrijk wordt sterk aangeraden reserve brandstof in een jerrycan aan boord te hebben en moeten ze je niet betrappen met een lege tank op de snelweg zonder reserve. In Hongarije is het dan weer verboden. Die jerrycan moet je dus precies op de grens leeggooien?

@tom666: Geen benzine maar alleen diesel preppen klinkt wijs, maar wat als je auto op benzine loopt? De wegenbelasting voor diesels is in NL vreselijk duur en dus niet echt een kwestie van keuze. Voor een Panda is de wegenbelasting 244 euro/jaar voor benzine, echter 640 euro voor een dieseltje! Dan heb je het nog over een heel licht autootje. Een diesel wagen van 2000kg kost je meteen 2528 euro per jaar.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666: Geen benzine maar alleen diesel preppen klinkt wijs, maar wat als je auto op benzine loopt? De wegenbelasting voor diesels is in NL vreselijk duur en dus niet echt een kwestie van keuze. Voor een Panda is de wegenbelasting 244 euro/jaar voor benzine, echter 640 euro voor een dieseltje! Dan heb je het nog over een heel licht autootje. Een diesel wagen van 2000kg kost je meteen 2528 euro per jaar.

 

Ja dat is inderdaad andere koek..ik betaal nu voor mijn Ciroën Nemo 1.5 hdi 80 euro en voor onze Zafira 1.7 CDTi 265 ongeveer dus das dik in orde.

Ik ga voor diesel omdat dit nu goed te preppen valt...

De jeep die ik wil kopen zal duurder zijn maar die heeft dan andere voordelen.

 

Ik had op mijn Chevy 200 liter benzine en 200 LPG mee..Ook direct achter de bumper de bezinetank...God weet wat er zou gebeurt zijn als daar één was ingevlogen...

 

Een mistlamp op de aanhanger is hier ook verplicht hoor en das maar normaal ook vind ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is inderdaad andere koek..ik betaal nu voor mijn Ciroën Nemo 1.5 hdi 80 euro en voor onze Zafira 1.7 CDTi 265 ongeveer dus das dik in orde.

Ik ga voor diesel omdat dit nu goed te preppen valt...

De jeep die ik wil kopen zal duurder zijn maar die heeft dan andere voordelen.

 

Ik had op mijn Chevy 200 liter benzine en 200 LPG mee..Ook direct achter de bumper de bezinetank...God weet wat er zou gebeurt zijn als daar één was ingevlogen...

 

Een mistlamp op de aanhanger is hier ook verplicht hoor en das maar normaal ook vind ik...

 

Uw suburban had dan ook een ECHTE bumper en met wat geluk een extra skid plate ter bescherming en de tank zat TUSSEN het ladderchassis...

Dat zou het laatste van mijn zorgen zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is inderdaad andere koek..ik betaal nu voor mijn Ciroën Nemo 1.5 hdi 80 euro en voor onze Zafira 1.7 CDTi 265 ongeveer dus das dik in orde.

Ik ga voor diesel omdat dit nu goed te preppen valt...

De jeep die ik wil kopen zal duurder zijn maar die heeft dan andere voordelen.

 

Ik had op mijn Chevy 200 liter benzine en 200 LPG mee..Ook direct achter de bumper de bezinetank...God weet wat er zou gebeurt zijn als daar één was ingevlogen...

 

Een mistlamp op de aanhanger is hier ook verplicht hoor en das maar normaal ook vind ik...

 

Ha, een Citroen Nemo diesel kost hier al 100 euro per maand aan wegenbelasting! Verrekte handig model overigens. (1.4HDI neem ik aan).

 

Tuurlijk is een mistlamp handig op een aanhanger. Punt is dat ze dat soort regelgeving zouden moeten gelijk trekken in de EU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha, een Citroen Nemo diesel kost hier al 100 euro per maand aan wegenbelasting! Verrekte handig model overigens. (1.4HDI neem ik aan).

 

Tuurlijk is een mistlamp handig op een aanhanger. Punt is dat ze dat soort regelgeving zouden moeten gelijk trekken in de EU.

 

Holy fuck....100 euro per maand???? Alle jong das niet te doen...Sorry ja is een 1.4 HDi.

Verrekt handige bak..je kan niet geloven wat ik daar al met vervoerd heb..en getrokken met mijn camou aanhangwagen....:D

100-en kilos hout...stenen enz enz...

Drikt niet veel , rijdt goed en draait zeer kort...altijd plaats en makkelijk te onderhouden...MAAR!! het is een blikken doos he..ik hoop dat er nooit een tegenknalt..hoewel ze goede punten halen qua veiligheid..

@wodan ja dat is ook juist...dat was niet zomaar een stalen bumper maar eerder een blok...met een degelijk ladderchassis....

Kmis die wagen nog steeds maar de kosten voor reparatie waren echt te hoog geworden...

 

Een nieuwe misschien?

 

2015-chevrolet-silverado-seofamilypage-2500-cclo-ltz-482x313.jpg.a3ca2d9572cbfcd8698ccfbe7caaed14.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ah, dank je! :) Bovag en ANWB sites melden hier niets over

 

It is not clear on how much you can keep in your car.

 

Hoeveel je in de auto mag hebben is dan weer onduidelijk.

 

En in het Nederlands?

 

In Engeland mag je alleen stalen 10 liter jerrycans gebruiken, of plastic jerrycans van 5 liter. (en kleiner neem ik aan)

Normaal gangbare 10 liter plastic of 20 liter jerrycans mogen dus niet.

 

Thuis mag je maximaal 30 liter hebben, maar maximaal 2 stalen jerrycans van 10 liter, dus om dat te halen moet je verplicht er twee kunststoffen bijnemen van 5 liter. (wie verzint zoiets! ;))

 

Vreemd genoeg is er dus niet gereguleerd hoeveel je in de auto bij je mag hebben, dat mag meneer agent zelf bepalen of hij het wel of niet veilig vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Holy fuck....100 euro per maand???? Alle jong das niet te doen...Sorry ja is een 1.4 HDi.

Verrekt handige bak..je kan niet geloven wat ik daar al met vervoerd heb..en getrokken met mijn camou aanhangwagen....:D

100-en kilos hout...stenen enz enz...

Drikt niet veel , rijdt goed en draait zeer kort...altijd plaats en makkelijk te onderhouden...MAAR!! het is een blikken doos he..ik hoop dat er nooit een tegenknalt..hoewel ze goede punten halen qua veiligheid..

@wodan ja dat is ook juist...dat was niet zomaar een stalen bumper maar eerder een blok...met een degelijk ladderchassis....

Kmis die wagen nog steeds maar de kosten voor reparatie waren echt te hoog geworden...

 

Een nieuwe misschien?

 

2015-chevrolet-silverado-seofamilypage-2500-cclo-ltz-482x313.jpg.a3ca2d9572cbfcd8698ccfbe7caaed14.jpg

 

 

 

Dat is geen burb he, maar een pickup... en alles kan, zolang jij het betaalt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het werk mag ik er 10 van 20L met benzine. Moet dit jaar wel een brandwerende kast aanschaffen, met een lekbak van de hoogste volume jerrycan.

 

Thuis heb ik voldoende diesel in 20L can's. En de benzine in een van 10L (mengsmering) en 2 van 5L gewoon benzine. Wel in een (brandwerende!?) kast, maar nog geen lekbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 jaar geleden:

 

ANWB raadt reizigers aan een jerrycan met reservebenzine mee te nemen. Al moet je ook daarmee opletten. 'Eén à 2 liter benzine is geen probleem', zegt Joni Junes van de VAB. 'Als je meer vervoert, dan ben je bezig met het vervoer van gevaarlijke stoffen over de weg. En daar moet je een vergunning voor hebben.' Deze regel is bepaald door Europa en geldt dus ook in Nederland en Luxemburg.

 

 

In Duitsland is het verplicht lees ik weer.

 

Kan veranderd zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...